Kiitoksia linkistä ja selvennyksestä.
En kyllä ymmärrä miten sitten linkität mustamakkaran-naamiaisasun ja tämän kommentin Zvarte Piet-hahmoon? Miten nämä liittyy toisiinsa? Onko iirissuomela sanonut jossain että mustamakkara on halventava ja kuitenkin itse pukeutunut tähän? Onko Zvarte Piet mustamakkara?
Kuten Iiris Suomela kirjoitti: "mustaksi maalattu hassunhauska palvelija - siis valkoinen näyttelijä, joka alentaa ja pilkkaa vähemmistön edustajia".
Emme tiedä oletko sinä Perussuomalaisten jäsen mutta ainakin aktiivisesti pyrit vaikuttamaan. Täten pidän mielipiteitäsi Perussuomalaisten yleisen linjan mukaisena.
En vaikuta sillä en ole Perussuomalaisten jäsen enkä ole (ainakaan vielä) kertaakaan heitä äänestänyt.
Upeaa maalitolppien siirtelyä. Jos arvon Zoidberg ei jaksa kaivella esiin niitä twiittejä joista koko mouhoaminen on lähtenyt liikkeelle, niin minä en jaksa ottaa hänen kirjoituksiaan kovinkaan vakavasti.
Valitettavasti aikani ei riitä etsimään internetin syövereistä Iiris Suomelan uskomattoman typerää taloustviittiä. Todennäköisesti on jo poistanut sen omalta seinältä, mutta varmasti se on jossain tallella. Olen sen tviitin täällä Jatkoajallakin nähnyt, mutta kuten sanoin en jaksa alkaa kaivamaan sitä. Yritin sitä jo hetken aikaa katsella, mutta en löytänyt. Jos joku muistaa missä se on, niin saa kaivaa ilman muuta. Tämä tviitti on tosiaan valitettavasti olemassa, eli minä en ole kuin Vihreiden Mikki Kauste. Minä en siis leviä disinformaatiota.
Minä ymmärrän miksi ne******si pukeutumista voidaan pitää rasistisena, mutta minulla on vaikeaa ymmärtää miksi mustaksimakkaraksi pukeutuminen on sitä?
Onko Metallican Black-rasistinen albumi? Entä Uuden Seelannin All Blacks -joukkueet? Entä Black friday?
Tähän vastasin jo ylempänä eli Iiris Suomelan mielestä valkoinen näyttelijä mustaksi maalattuna alentaa ja pilkkaa vähemmistön edustajia. Mielestäni Iiris Suomela ei syyllistynyt rasismiin. Sen sijaan sen n-sanan käyttö on mielestäni rasistista kaikissa yhteyksissä. Olen nähnyt tviittejä myös, jonka mukaan Black Friday olisi rasistinen termi, mutta en voi varmaksi sanoa, että onko niiden takana trolli vai ei. Sen takia en voi sanoa varmuudella, että onko Black Friday jonkun vihervasemmistolaisen mielestä rasistinen termi.
OK - eli samalla logiikalla, Suomen Sisu-jampat tai muut PS-nuoret (eli ihan kirjaimellisesti fasistiksi itseään sanovat) eivät silti vaikuta emopuolueeseen? Niilläkin on merkittävä määrä seuraajia. Osaa jopa kansan-/kunnanedustajat symppaa.
Minä olen saanut selvän käsityksen, etteivät Suomen Sisu tai fasistiksi itseään kutsuvat PS-nuoret vastaa emopuoluetta. Sen sijaan minä en ole saanut selville, vastaavatko yllä olevat tviitit Vihreistä isompaa vai pienempää puolta. Enhän minä muutoin olisi kysynytkään, jos sen jo tietäisin.
Alla oleva tviiitti mielenkiintoinen. Petteri Orpo sai kuraa niskaansa, kun Twitterissä kiitti terveysalan työntekijöitä tyyliin "ei pelkkä kiitos riitä, ne tarvii lisää palkkaa!!1!". Eipä näy jostain syystä samanlaisia kommentteja Suomelan tviitin alla.