Vihreä Liitto

  • 1 392 445
  • 10 623

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Näemmä Suomela tajunnut poistaa kyseisen mustamakkarakuvan Instagramista, mutta onneksi se on internetissä tallessa.
Minä ymmärrän miksi neekeriksi pukeutumista voidaan pitää rasistisena, mutta minulla on vaikeaa ymmärtää miksi mustaksimakkaraksi pukeutuminen on sitä?
Onko Metallican Black-rasistinen albumi? Entä Uuden Seelannin All Blacks -joukkueet? Entä Black friday?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Upeaa maalitolppien siirtelyä. Jos arvon Zoidberg ei jaksa kaivella esiin niitä twiittejä joista koko mouhoaminen on lähtenyt liikkeelle, niin minä en jaksa ottaa hänen kirjoituksiaan kovinkaan vakavasti.
Toivottaisin että tervetuloa seuraan, mutta valitettavasti klubi on jo täysi ja räjähtäneestä jäsenhakemusmäärästä johtuen emme pysty käsittelemään kaikkia hakemuksia lähikuukausina.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vihreistä on tullut täysin salonkikelpoinen puolue, jossa vallitseva linja äänestetään aina johtajavaaleissa. Kauas on tultu niistä "Kessi, suojeltava" -ajoista. Toki noinhan sitä päätösvaltaa saa, naurattaa vain, kun vihreään aatteeseen peitetty pelkkä vallanhimo. Harvassa taitaa olla tuonkin puolueen todelliset ajattelijat. Kansa äänestää, joten samanmielisiä riittää.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Kiitoksia linkistä ja selvennyksestä.

En kyllä ymmärrä miten sitten linkität mustamakkaran-naamiaisasun ja tämän kommentin Zvarte Piet-hahmoon? Miten nämä liittyy toisiinsa? Onko iirissuomela sanonut jossain että mustamakkara on halventava ja kuitenkin itse pukeutunut tähän? Onko Zvarte Piet mustamakkara?
Kuten Iiris Suomela kirjoitti: "mustaksi maalattu hassunhauska palvelija - siis valkoinen näyttelijä, joka alentaa ja pilkkaa vähemmistön edustajia".
Emme tiedä oletko sinä Perussuomalaisten jäsen mutta ainakin aktiivisesti pyrit vaikuttamaan. Täten pidän mielipiteitäsi Perussuomalaisten yleisen linjan mukaisena.
En vaikuta sillä en ole Perussuomalaisten jäsen enkä ole (ainakaan vielä) kertaakaan heitä äänestänyt.
Upeaa maalitolppien siirtelyä. Jos arvon Zoidberg ei jaksa kaivella esiin niitä twiittejä joista koko mouhoaminen on lähtenyt liikkeelle, niin minä en jaksa ottaa hänen kirjoituksiaan kovinkaan vakavasti.
Valitettavasti aikani ei riitä etsimään internetin syövereistä Iiris Suomelan uskomattoman typerää taloustviittiä. Todennäköisesti on jo poistanut sen omalta seinältä, mutta varmasti se on jossain tallella. Olen sen tviitin täällä Jatkoajallakin nähnyt, mutta kuten sanoin en jaksa alkaa kaivamaan sitä. Yritin sitä jo hetken aikaa katsella, mutta en löytänyt. Jos joku muistaa missä se on, niin saa kaivaa ilman muuta. Tämä tviitti on tosiaan valitettavasti olemassa, eli minä en ole kuin Vihreiden Mikki Kauste. Minä en siis leviä disinformaatiota.

Minä ymmärrän miksi ne******si pukeutumista voidaan pitää rasistisena, mutta minulla on vaikeaa ymmärtää miksi mustaksimakkaraksi pukeutuminen on sitä?
Onko Metallican Black-rasistinen albumi? Entä Uuden Seelannin All Blacks -joukkueet? Entä Black friday?
Tähän vastasin jo ylempänä eli Iiris Suomelan mielestä valkoinen näyttelijä mustaksi maalattuna alentaa ja pilkkaa vähemmistön edustajia. Mielestäni Iiris Suomela ei syyllistynyt rasismiin. Sen sijaan sen n-sanan käyttö on mielestäni rasistista kaikissa yhteyksissä. Olen nähnyt tviittejä myös, jonka mukaan Black Friday olisi rasistinen termi, mutta en voi varmaksi sanoa, että onko niiden takana trolli vai ei. Sen takia en voi sanoa varmuudella, että onko Black Friday jonkun vihervasemmistolaisen mielestä rasistinen termi.
OK - eli samalla logiikalla, Suomen Sisu-jampat tai muut PS-nuoret (eli ihan kirjaimellisesti fasistiksi itseään sanovat) eivät silti vaikuta emopuolueeseen? Niilläkin on merkittävä määrä seuraajia. Osaa jopa kansan-/kunnanedustajat symppaa.
Minä olen saanut selvän käsityksen, etteivät Suomen Sisu tai fasistiksi itseään kutsuvat PS-nuoret vastaa emopuoluetta. Sen sijaan minä en ole saanut selville, vastaavatko yllä olevat tviitit Vihreistä isompaa vai pienempää puolta. Enhän minä muutoin olisi kysynytkään, jos sen jo tietäisin.

Alla oleva tviiitti mielenkiintoinen. Petteri Orpo sai kuraa niskaansa, kun Twitterissä kiitti terveysalan työntekijöitä tyyliin "ei pelkkä kiitos riitä, ne tarvii lisää palkkaa!!1!". Eipä näy jostain syystä samanlaisia kommentteja Suomelan tviitin alla.

 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
IS:n tiedot: Hallituksessa kova riita EU:n koronatukipaketista ja Suomen vastuista – Tuppurainen ja Ohisalo jyrättiin

"Erityisesti sisäministeri Maria Ohisalo (vihr) ja EU-ministeri Tytti Tuppurainen (sd) olisivat olleet valmiita Suomen taakanjaon ja vastuiden lisäämiseen. "

Tämän artikkelin perusteella ei voi väittää Vihreiden olevan suurpuolue eikä Ohisalon olevan vahva johtaja. En pidä Kulmunia erityisen vahvana johtajana, mutta silti hän käveli ja talloi kuvannollisesti Ohisaloa tässä.

Lisätäänpäs vielä toinen lainausi:"Vielä perustuslakivaliokunnassakin vihreiden varajäsen Iris Suomela suhtautui eurobondeihin positiivisesti."

Iiris Suomela - Suomen seuraava talousnobelisti?
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alla oleva tviiitti mielenkiintoinen. Petteri Orpo sai kuraa niskaansa, kun Twitterissä kiitti terveysalan työntekijöitä tyyliin "ei pelkkä kiitos riitä, ne tarvii lisää palkkaa!!1!". Eipä näy jostain syystä samanlaisia kommentteja Suomelan tviitin alla.

Käy heittämässä kommentti, sillähän se asia tulee kuntoon. Siis jos ongelma Vihreissä on, että heidän edustajiensa tviitteihin ei tule oikeanlaisia kommentteja.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Käy heittämässä kommentti, sillähän se asia tulee kuntoon. Siis jos ongelma Vihreissä on, että heidän edustajiensa tviitteihin ei tule oikeanlaisia kommentteja.
Minulla on hyvät käytöstavat, joten ala kommentoimaan Suomelan tviittii laittamaan tällaisia tekstejä:

"Miten typerä, ajattelematon ja mauton twiitti."
"Teistä on tullut vastenmielisiä populisteja"
"Nyt tuli hutilaukaus"
"Haista Orpo vittu"
"Painu Orpo vittuun"
"Nolo rimanalitus jopa kokoomukselta. Hävetkää!"
"Olette te aika säälittäviä"

Nämä siis kaikki Twitterissä näkyvillä. Tuollaista kommenttia siis Orpo saa. Mietin, että mikäli olisi ollut Vihreiden reaktio, jos Iiris Suomelan tviitin alle olisi laitettu nuo samat kommentit.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nämä siis kaikki Twitterissä näkyvillä. Tuollaista kommenttia siis Orpo saa. Mietin, että mikäli olisi ollut Vihreiden reaktio, jos Iiris Suomelan tviitin alle olisi laitettu nuo samat kommentit.
Tämä ei ole enää whataboutismia vaan... öö.. ei sanat riitä tätä ajatuskuviota selittämään.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Tämä ei ole enää whataboutismia vaan... öö.. ei sanat riitä tätä ajatuskuviota selittämään.
Eikö saisi siis miettiä miten vihervasemmisto olisi reagoinut, jos Iiris Suomela olisi saanut tuollaisia kommentteja? Minä veikkaan, että syyksi olisi sanottu seksismi ja setämiesmäisyys. Nämä ovat juuri niitä asioita miksi mielestäni Vihreät ovat Suomen tekopyhin puolue.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Eikö saisi siis miettiä miten vihervasemmisto olisi reagoinut, jos Iiris Suomela olisi saanut tuollaisia kommentteja?
Ja et siis ymmärrä miten aiemmin linkittämäni South Parkin "I'm just asking these questions" ei liity asiaan? Eipä siinä, jatka vain.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Onko Suomela edes kovin "merkittävä" hahmo Vihreissä? Ainakaan itse en ole törmännyt koviin moneen näkemykseen Suomelasta Vihreiden tulevaisuutena, toisin kuin esim. Ohisalosta joka Helsingin kaupunginvaltuutettuna nousi sijaistamaan Aaltoa pj:nä.

Paljon mielummin olisin nähnyt saman vaalipiirin Oras Tynkkysen tulevan valituksi eduskuntaan kuin Suomelan, mutta se ei johdu Suomelan persoonasta, vaan siitä että Tynkkynen olisi tuonut mukanaan kovaa tietotaitoa mm. ilmastokysymyksissä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö saisi siis miettiä miten vihervasemmisto olisi reagoinut, jos Iiris Suomela olisi saanut tuollaisia kommentteja? Minä veikkaan, että syyksi olisi sanottu seksismi ja setämiesmäisyys. Nämä ovat juuri niitä asioita miksi mielestäni Vihreät ovat Suomen tekopyhin puolue.

No kun niitä ei ole sinne tviittiin tullut, niin emme varmaan saa koskaan tietää. Minusta suoraselkäistä ja ryhdikästä olisi, että kävisit itse nyt vaikka jollain valetilillä heittämässä nuo kommentit, niin saataisiin nämä toistaiseksi hypoteettiset mielensäpahoittamiset konkretisoitua. Minusta uteliaana ja totuutta rakastavana yhteiskunnallisena keskustelijana se on suorastaan velvollisuutesi. Jos et kuitenkaan vastaa huutoon, menettänen luottamukseni oikeistoon lopullisesti, koska olenkin jo orastavasti aavistellut, että tuollaisia ryhdittömiä nahjuksia siellä vain lymyilee.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Paljon mielummin olisin nähnyt saman vaalipiirin Oras Tynkkysen tulevan valituksi eduskuntaan kuin Suomelan, mutta se ei johdu Suomelan persoonasta, vaan siitä että Tynkkynen olisi tuonut mukanaan kovaa tietotaitoa mm. ilmastokysymyksissä.
No näinpä, itse olen sellaista Soininvaara/Tynkkynen-osastoa itse, mutta valitettavasti noita ei enää hirveästi puolueessa ole. Odotetaan seuraavaa vaalikierrosta, että mitä käy.

(kyllä, äänestin Orasta)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No näinpä, itse olen sellaista Soininvaara/Tynkkynen-osastoa itse, mutta valitettavasti noita ei enää hirveästi puolueessa ole. Odotetaan seuraavaa vaalikierrosta, että mitä käy.

(kyllä, äänestin Orasta)

Oliskohan Atte Harjanteesta aineksia tällaiseksi? Ainakin hyvin rationaalisen oloinen lähestymistapa on asioihin,

Näiden Tynkkysen ja Soininvaaran kaltaisten järkityyppien lisäksi kaipaan ihan sitä perinteistä luonnonsuojeluporukkaa, joka on kadonnut lähes tyystin ja jäänyt myös ilmastoasian jalkoihin. P-P on kai luontoihmisenä tämän hetken kansanedustajista lähimpänä tätä, mutta ei nyt ihan kuitenkaan vääntö riitä.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oliskohan Atte Harjanteesta aineksia tällaiseksi? Ainakin hyvin rationaalisen oloinen lähestymistapa on asioihin,

Näiden Tynkkysen ja Soininvaaran kaltaisten järkityyppien lisäksi kaipaan ihan sitä perinteistä luonnonsuojeluporukkaa, joka on kadonnut lähes tyystin ja jäänyt myös ilmastoasian jalkoihin. P-P on kai luontoihmisenä tämän hetken kansanedustajista lähimpänä tätä, mutta ei nyt ihan kuitenkaan vääntö riitä.
Petelius saattaisi olla ihan hyväkin, vaan tuo menneisyys hiukan epäreilustikin painaa häntä. Kuitenkin konkreettisia tekoja tuolla lintubongauspuolella ja radio-ohjelmissa. Kova tekeminen, mutta jos onnistuu, tulee kannatusta hälle kyllä kovasti. Pidetty mies kuitenkin.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mahtoiko täällä olla hakusessa tämä twiitti. Jos oli, niin ei sen hakeminen n mikään amerikan temppu ollut. Tyhmähän tuo on. Mutta en pidä itse Suomelaa tyhmänä vaan osaamattomana. Tietty elämänkokemus puuttuu ja kun ei välttämättä ole taloutta opiskellut niin ei ihan tiedetä mitä sana ”liikevaihto” tarkoitaa.





Itse pidän vihreitä pääosin älykkäinä. Ongelma on siinä että heiltä puuttuu kaikki empatia ja ymmärrys eri tavalla ajattelevia ihmisiä kohtaan. Olen aikaisemminkin todennut että vihreät; ja jossain määrin vasemmistolaiset; ovat niitä joiden voin uskoa sopivassa tilanteessa taluttavan ihmisiä kuopan reunalle.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
No kun niitä ei ole sinne tviittiin tullut, niin emme varmaan saa koskaan tietää. Minusta suoraselkäistä ja ryhdikästä olisi, että kävisit itse nyt vaikka jollain valetilillä heittämässä nuo kommentit, niin saataisiin nämä toistaiseksi hypoteettiset mielensäpahoittamiset konkretisoitua. Minusta uteliaana ja totuutta rakastavana yhteiskunnallisena keskustelijana se on suorastaan velvollisuutesi. Jos et kuitenkaan vastaa huutoon, menettänen luottamukseni oikeistoon lopullisesti, koska olenkin jo orastavasti aavistellut, että tuollaisia ryhdittömiä nahjuksia siellä vain lymyilee.
En alennut samalle tasolle, jossa nuo jotkut vihervasemmistolaiset ovat, jotka ovat Orpolle noita kommentteja heitellyt.

Sinänsä jännä keskustelu, että Twitterissä vihervasemmistolaiset antavat sellaisen kuvan, että oikeistolaiset olisivat kaiken vihapostin takana. Tutkimuksen perusteella kuitenkin oikeistolaiset poliitikot saavat eniten vihapalautetta Twitterissä vasemmistolaisilta, ja tämä minun esimerkki vain vahvistaa tätä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mahtoiko täällä olla hakusessa tämä twiitti. Jos oli, niin ei sen hakeminen n mikään amerikan temppu ollut. Tyhmähän tuo on. Mutta en pidä itse Suomelaa tyhmänä vaan osaamattomana. Tietty elämänkokemus puuttuu ja kun ei välttämättä ole taloutta opiskellut niin ei ihan tiedetä mitä sana ”liikevaihto” tarkoitaa.



Tuo twiitin alkuhan on copy-paste lainatun Talouselämän otsikosta eli jos jotakuta haluaa syyttää, niin Talouselämä-lehteä, joka varmasti tietää mitä liikevaihto tarkoittaa.

Eihän tuossa muutoin ole mitään väärää, mutta kun sanotaan että "verot pitää maksaa", niin silloin viitataan moraaliseen velvoitteeeen joka on mielipidekysymys, eikä juridiseen velvoitteeseen, joka on enemmänkin faktakysymys.

Faktantarkastus antaa tälle tyydyttävän arvosanan.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Mahtoiko täällä olla hakusessa tämä twiitti. Jos oli, niin ei sen hakeminen n mikään amerikan temppu ollut. Tyhmähän tuo on. Mutta en pidä itse Suomelaa tyhmänä vaan osaamattomana. Tietty elämänkokemus puuttuu ja kun ei välttämättä ole taloutta opiskellut niin ei ihan tiedetä mitä sana ”liikevaihto” tarkoitaa.

Ongelma on siinä että heiltä puuttuu kaikki empatia ja ymmärrys eri tavalla ajattelevia ihmisiä kohtaan.
Kyllä, tuohan se oli! Ei haluaisi uskoa, että kyseessä on kansanedustaja, mutta näin on.
Ongelma on siinä että heiltä puuttuu kaikki empatia ja ymmärrys eri tavalla ajattelevia ihmisiä kohtaan.
Tästä täysin samaa mieltä. Opiskelen yhdessä "Suomen Vihreimmässä kaupungissa" yliopistossa naisvaltaista alaa, ja voihan pojat. Vai pitäisikö sanoa että voihan henkilöt. Näiden minun vihreiden opiskelijatovereiden ajatusmaailmaan ei mahdu millään, että miltä tuntuu asua pienessä kunnassa. Heillä on vain käsitys millaista on asua suurissa kaupungeissa, jossa bussit kulkee helposti eikä autoa välttämättä tarvita.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Maria Ohisalo on mielenkiintoinen hahmo. Köyhyystutkija, jolla on saattanut kajahtaa sädekehän kuvittelu päähänsä.

Ihminen, jolla on missio ja se vaatii jokaisen suomalaisen kapitalistin ja siis viime kädessä työkykyisen duunarin polkemaan jotain dynamoa kiihtyvään tahtiin, notta saadaan riittävästi energiaa Marian pään ympärillä leijuvan halon ylläpitämiseksi.

Eurobondit, kyllä suomalainen on valmis maksamaan reilun osansa. Teemmehän paremmin parempia töitä ja yhä kestävämmin kestäväksi kehittyen.
Kaiken maailman vaeltajat, nomadit tottakai tervetuloa: tässä on leipää, kalaa ja tietysti sirkushuvejakin, koska Minun kansallani on varaa nyt ja vielä enemmän tulevassa paratiisissamme.

Maria uskoo visioonsa ja luo henkeä ympärilleen, opetuslapsia on hän kerännyt ympärilleen.
Luultavasti hän pyrkii kansan yhtenäispanolla korkeimpaan mahdolliseen hyvätunteeseen eli täydellisen vihreän tai sateenkaaren värisen jessusristuslapsen henkiseen siitokseen eli hedelmöittyneeksi planeetan pelastajan äidiksi.
Ihmiskunnan jumaloimaksi ikoniksi, sen Pelastavan Saarnaajan Äiti-Mariaksi.

Ihan okei homma mikäli hän tässä projektissa onnistuu, mutta minä en jaksa enää pitkään dynamoon virtaa polkea.
Olen vanha setämies. Pidän luonnon monimuotoisuudesta kyllä, paljonkin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö saisi siis miettiä miten vihervasemmisto olisi reagoinut, jos Iiris Suomela olisi saanut tuollaisia kommentteja? Minä veikkaan, että syyksi olisi sanottu seksismi ja setämiesmäisyys. Nämä ovat juuri niitä asioita miksi mielestäni Vihreät ovat Suomen tekopyhin puolue.
Sinä mietit entä jos tapahtuisi a niin sitten voisi tapahtua b.. ja sillä perusteella muodostat oman mielipiteesi. Ei perustu mihinkään todelliseen sellainen maailmankuva, pelkkää harhaa ilman faktaa.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Sinä mietit entä jos tapahtuisi a niin sitten voisi tapahtua b.. ja sillä perusteella muodostat oman mielipiteesi. Ei perustu mihinkään todelliseen sellainen maailmankuva, pelkkää harhaa ilman faktaa.
Siis mitä nyt tapahtui? Siis ensiksi JOS Iiris Suomela twiittaisi jotain kärkevää ja JOS siihen tulisi ikäväsävyinen vastaus ja JOS sitten joku oletettavasti vihreitä kannattava vastaisi siihen reagoimalla voimakkaasti -- olisi se vihreiden kannalta ikävä asia. Niinkö?
Niin, siis ihan samalla tavalla kuin vihevasemmiston reaktio Seiskan uutiseen Li Anderssonin lenkkareista oli "Jos mies olisi ministerinä, niin ei hänen tarvitsisi pukeutua hyvin!!!1!".

Kai ymmärrätte, että tuolla minun vihervasemmistoparodialla näytin juuri teillekin, kuinka kaksinaismoraalistinen vihervasemmistolaisten logiikka on.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Moderaattori tekivät jo odotetun päätöksen joten kuolleen hevosen hakkaaminen voidaan varmaan lopettaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös