kirjoitukseni ydin oli se, että jos siellä Helsingissä ollaan niin huolissaan luonnosta, niin tervetuloa tänne susirajalle paskaa lapioimaan. Sitä riittää lähiövihreillekin. Saattavat jopa nähdä oikean eläimen, häkin ulkopuolella.
P.S. Jos osaa yhdyssanat, kirjoituksen uskottavuus kasvaa.
No olipas äkämystynyt vastine. Ihan historiat ja oikeinkirjoitus on otettu oikeassa olemisen perustaksi. Muista kuitenkin, että mielikuvat on mielikuvia, eikä lapsellinen känkkäränkkä uhriutuminen niitä muuta todellisuudeksi. Mikäli olisi tosi, että vain Helsingissä ollaan huolissaan luonnosta, sinulla ei oikeasti asiassa mitään huolta olisi. Myös oletus, että vain paskaa lapioiva maalaisjäärä voi luontoa ymmärtää, on säälittävä ja puhtaasti, kuin koskematon erämaa, lapsellinen.
Varmaan on niin, että siinä missä minun historiattomuuteni ja helsinkiläisyyteni toimii sinulle todisteena oikeassa olemisessasi, niin kyllä minä taas ihmettelen jäätävää tyhmyyttä, kun ei kykene näkemään asiaa oikeassa mittakaavassaan, vaan nurkkakuntaisena impivaara statetmenttina.
Mites muuten tuo perähikiän peräpukama ii, onko suunnitelmassa lähteä traktorimarssille makkaraa mussuttaen ja belarus tyhjäkäynnillä huutaen, kun nuo petturit vissiin tienaa vihreillä puuhillaan, eikä monikaan ole edes Helsingissä koskaan käynyt.
Mitä tulee villieläinten näkemiseen luonnontilassa, ei näkeminen vielä mitään paljasta, pitäisi kuitenkin ymmärtää näkemisensä, eli se räksä on muutakin, kuin marjat syövä rosvo, tai mikään muukaan elävä ei ole pelkästään Taunon elinkeinoa uhkaava tuholainen, joka pitää myrkyttää ja siinä samalla kaikki muukin tonteilla liikkuva fauna. Mutta joo, kaupuntilaisten vika, niin kuin kaikki muukin vouhotus.
kaikki aito huoli on aitoa, mutta kannattaa ehkä hetki huoahtaa ja miettiä onko aitoon huoleen mitään syytä. Kaikkialla kaiken aikaa kaikkina historian aikoina ihmiset on liikkuneet, joko laumoissa tai omine päämäärineen kohti jotakin kuvittelemaansa parempaa tai pakosta. Ymmärtämättömät yhteiskunnat siihen sortuu ja sitä ymmärtävät vahvistuu, niin on aina ollut ja niin on aina oleva. Pitää nähdä iso kuva ja ymmärtää se, muuten ei hyvä laula, vaikka pakolla Taunot paskojaan pidettäisiin luomassa.
Saattaa siis lähiövihreä joskus nähdä eläimenkin häkin ulkopuolella, Taunosta poiketen ne vain ymmärtävät näkemäänsä ja sen sijoittautumista elonkehään, Tauno miettii, voiko sillä tienata, voiko sen syödä, mutta ainakin se pitää tappaa varmuuden vuoksi, tuhoaa pian helsinkiläisten leivänsaanti mahdollisuudet. Hesalaisten vika tietenkin sekin.