No, ensi kesänä on mitä ilmeisemmin naispuheenjohtajan vuoro (Maria tai OAK). Nyt valitaan vaalivankkuri ja Pekka on siihen OAK:a pätevämpi (olkoonkin, että arvostan Outia ja hänen mittavaa parlamenttaarista uraansa), Nyt halutaan tunnetumpi puheenjohtaja eikä Pekkaa parempaa vaihtoehtoa löydy. Mitä tulee hallitukseen, niin onneksi siellä ei nähdä persuja. Jytkyn aika oli ja meni.
Pekka suostui pakkorakoon ehdokkaaksi ja odotetusti tänään valitaan Vaalikampanjan puheenjohtajaksi. Näin väitän nyt aamuyöllä.
Mutta kiinnostaa tämä sukupuolimääritys. Nyt on siis NAISpuheenjohtajan vuoro. Minä en ymmärrä tätä sukupuolitusta, sen tärkeyttä. Minä tunnen hyviä naisia, hyviä miehiä, hyviä ihmisiä. Päteviä ihmisiä.
Aina jaksaa naurattaa vouhotus, kuinka Tarja Halonen oli mahtava Naispresidentti.
No, minä en ehtinyt Sipilää (Helvi) äänestämään, mutta nainen ei kai ollut erityisen erinomainen presidentiksi edes vuonna 1994 ,koska Elisabeth Rehn.
Tarja oli hyvä nainen, Elisabeth ei niinkään, jääkö minulta jotain tajuamatta?
Sukupuolella ei ole minulle (mieheksi oletan itseni) äänestäjänä ollut mitään merkitystä. Olen äänestänyt naisen euroedustajaksi, kunnanvaltuustoon ja eduskuntaan, ei huono setti. Ainoa naisvaaliveto, jossa olen epäonnistunut on tuo 1994 presidentinvaali.
Paitsi ettäpä juu, en ole äänestänyt ikinä naista tai miestä. Olen äänestänyt mielestäni järkevää ihmistä.
Joillekin tuntuu olevan sukupuoli kovin tärkeää, jotain salattua tietoa ilmeisesti nimenomaan naisoletetuilla oletetaan olevan...
Yrittäkää nyt kasvaa aikuisiksi, unohtamaan tytöttely ja naisistelu. Niissä on yhtä fiksuja ihmisiä kuin sinäkin mutta he tarvitsevat sinun typeryyttäsi.