Mainos

Vihreä liitto

• 1 457 483
  • 10 843

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Toivolan kohdalla asiasta nillittäminen on tekopyhää, niin odotan sinun puolustelevan Sipilää ja Mykkästä samalla intensiteetilla Kokoomuksen ja Keskustan ketjuissa. Ethän sinäkään olisi niin tekopyhä, että puolustaisit vain omia?
Eipä ole ollut tavetta puolustella Sipilää tai Mykkästä, kun kukaan tadu ei ole syytellyt Sipilää ja Mykkästä suurgangsteriksi ihan vaan siksi, että sidonnaisuusilmoituksissa on ollut epäselvyyttä.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eipä ole ollut tavetta puolustella Sipilää tai Mykkästä, kun kukaan tadu ei ole syytellyt Sipilää ja Mykkästä suurgangsteriksi ihan vaan siksi, että sidonnaisuusilmoituksissa on ollut epäselvyyttä.
Muistaakseni ainoa joka suurgangsteri-termiä on käyttänyt on sinä, samalla kun vähättelit ja puolustelit Toivolan sääntöjen rikkomista sekä moraalitonta käytöstä. Tämä käytös sopii kyllä sulle ja vihreille.

Joskus varastosta ei vain löydy tarpeeksi paksua ratakiskoa
Niin eli pystyisitkö jotenkin perustelemaan millä tavalla ne ovat mitenkään olennaisia tähän liittyen?
Joskus varastosta ei vain löydy tarpeeksi paksua ratakiskoa
Tänne on linkattu lainauksien kanssa kotikuntalaista kohta, jossa kerrotaan, että kansanedustajan kotikunta ei muutu, jos hänen asumisensa toisessa kunnassa johtuu eduskunnan tai valtioneuvoston jäsenyydestä. Toivolan ei ole siis tarvinnut edes käväistä kotikunnassansa kansanedustajakautensa aikana ja silti lakia ei ole rikottu. Tämän paksumpaa ratakiskoa mulla ei enää ole. Jos ei mene perille, niin sitten ei mene.

Tehdään nyt vielä se idioottitarkennus, että tämä on tilanne lain näkökulmasta. Asian moraalinen puoli on ihan toinen asia.
Tässäkin olen jo sinulle vastannut, että vaikka kotikunta ei muutu kansanedustajan tehtävän vuoksi niin se voi muusta syystä muuttua. Asia siis ei todellakaan ole mitenkään noin yksikertainen. Ja tästä on ihan oikeuden päätöksiä myös, myös luottamustoimessa olevien osalta. Vallitsevan oikeuskäytännön mukaan Toivolan kotikunnaksi ei katsottaisi Riihimäkeä.

En katsonut tarpeelliseksi palata noinkin itsestäänselvään asiaan. Toivola ei ole ensimmäinen ulkopaikkakuntalainen kansanedustaja, joka tarvitsee päivähoitopaikan lapselleen. On mielestäni ihan poikkeuksellisen typerää kuvitella, että eduskunta ei tuollaista asiaa saisi järjestettyä tavalla tai toisella. Vaikka Toivola onkin Suomen pahamaineisin suurgangsteri, niin tuohon asiaan ei sentään katkaistuja rotuhevosen päitä tarvita.

Mutta koska ihmisten typeryys on loppumaton luonnonvara, niin tämäkin yksityiskohta on kansamme syvien rivien keskuudessa herättänyt surullisen määrän kummastusta. Niinpä joku toimittaja näki sen verran vaivaa, että selvitti asian:

Olispas ihan vitunmoinen yllätys. Kukapa olisi uskonut, että kansanedustajan lapselle järjestyy päivähoitopaikka!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niin jätit siis lainaamatta uutisesta sen kohdan jossa kerrotaan, että perheellä tulee kuitenkin vähintään olla tilapäinen osoite Helsingissä. Iltalehti on väestörekisterikeskuksesta asian tarkistanut ja Toivolalla ei ole ollut minkäänlaista osoitetta Helsingissä Riihimäelle ''muuton'' jälkeen, toisin kuin itse väittää. Ei kansanedustajille ole olemassa mitään erityiskäytäntöä päivähoidon osalta.

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin jätit siis lainaamatta uutisesta sen kohdan jossa kerrotaan, että perheellä tulee kuitenkin vähintään olla tilapäinen osoite Helsingissä. Iltalehti on väestörekisterikeskuksesta asian tarkistanut ja Toivolalla ei ole ollut minkäänlaista osoitetta Helsingissä Riihimäelle ''muuton'' jälkeen, toisin kuin itse väittää. Ei kansanedustajille ole olemassa mitään erityiskäytäntöä päivähoidon osalta.
Ja samassa jutussa Toivola kertoo edelleen myös näin:
Tarkistettuaan asian Toivola kertoo tehneensä ilmoituksen tilapäisestä osoitteesta Helsingissä 30. maaliskuuta 2016 eli Riihimäelle muuttoa seuraavana päivänä.

- Jostain syystä väestörekisteri näyttää, että tuo ilmoitus on katkennut 30.3.2017.Tällä hetkellä ei ole tietoa, mistä tämä johtuu. Olen juuri tehnyt asiasta korjauspyynnön maistraattiin. Tämän pitäisi tuoda selvyys asiaan, Toivola vastaa Iltalehdelle sähköpostissaan.
Mutta jos sä haluat kokea asian niin, että vihervassariviranomaiset järjestelmällisesti peittelee suurgangsteri Toivolan massiivisia rikoksia, niin en mä oikein osaa sinua tämän enempää auttaa.

Ja samassa jutussa Toivola kertoo edelleen myös näin:

Mutta jos sä haluat kokea asian niin, että vihervassariviranomaiset järjestelmällisesti peittelee suurgangsteri Toivolan massiivisia rikoksia, niin en mä oikein osaa sinua tämän enempää auttaa.
Ja Iltalehti ja väestörekisterikeskus siis valehtelee kun Toivolalta ei ole löytynyt minkäänlaista osoitetta Helsingistä tuon Riihimäelle muuton jälkeen?

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja Iltalehti ja väestörekisterikeskus siis valehtelee kun Toivolalta ei ole löytynyt minkäänlaista osoitetta Helsingistä tuon Riihimäelle muuton jälkeen?
Ei valehtele. Pyydä jotain kuusivuotiasta lukemaan tuo viesti mitä lainasit ja pyydä sitä sitten selittämään se itsellesi, niin ymmärrät miksi.

Ei valehtele. Pyydä jotain kuusivuotiasta lukemaan tuo viesti mitä lainasit ja pyydä sitä sitten selittämään se itsellesi, niin ymmärrät miksi.
Eli Toivola kertoo tehneensä ilmoituksen 30.3.2016 ja ilmoitus on jostakin syystä katkennut 30.3.2017. Kuitenkin Iltalehden selvityksen mukaan Toivolalla ei ole ollut edes tilapäistä osoitetta Helsingissä 29.3.2016 jälkeen.

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli Toivola kertoo tehneensä ilmoituksen 30.3.2016 ja ilmoitus on jostakin syystä katkennut 30.3.2017. Kuitenkin Iltalehden selvityksen mukaan Toivolalla ei ole ollut edes tilapäistä osoitetta Helsingissä 29.3.2016 jälkeen.
Kaupunki kertoo, että kansanedustajan lapselle järjestetään tarvittaessa päivähoitopaikka. Tämä vaatii lisäksi vähintään ilmoituksen tilapäisestä osoitteesta Helsingissä.

Toivolan lapsella on päivähoitopaikka ja Toivola kertoo tehneensä ilmoituksen tilapäisestä osoitteesta Helsingissä.

Occamin partaveitsi sanoo, että kuulostaa loogiselta ja näin se varmaankin on.

Salaliittoteoreetikko sanoo, että kyllä ei varmana ole näin, vaan kyllä on ihan varmana käytetty vihervassarisuhmurointia ja irtileikattuja hevosenpäitä suurgangstan lapsen hoitopaikan hankkimiseen.

Sä saat ihan vapaasti valita kumpi teoria on mielestäsi uskottava.

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kaupunki kertoo, että kansanedustajan lapselle järjestetään tarvittaessa päivähoitopaikka. Tämä vaatii lisäksi vähintään ilmoituksen tilapäisestä osoitteesta Helsingissä.

Toivolan lapsella on päivähoitopaikka ja Toivola kertoo tehneensä ilmoituksen tilapäisestä osoitteesta Helsingissä.

Salaliittoteoreetikko sanoo, että kyllä ei varmana ole näin, vaan kyllä on ihan varmana käytetty vihervassarisuhmurointia ja irtileikattuja hevosenpäitä suurgangstan lapsen hoitopaikan hankkimiseen.

Eli Toivolan sana on luotettavampi kuin mitä tietoa väestörekisterikeskuksella oli Toivolan osoitteesta? Tämä selvä.

Ilmeisesti Janin tunkiosta on löytynyt jotain lisääkin:

"Mikkosen mukaan vihreiden johto on ollut Toivolan tapauksesta hiljaa julkisuudessa, koska se on halunnut kuulla ensin Toivolan oman selvityksen tapahtumista. Selvitykset eivät ole tyydyttäneet.

– Aion tässä seuraavaksi olla yhteydessä edustajaan, koska näyttää siltä, että ne tiedot, mitä me olemme saaneet, niin taas on ilmennyt jotain uutta. Ja se on kyllä vakava asia, Mikkonen sanoo."

Mikkonen muuten toteaa tuossa jutussa - ilmeisen tahattomasti mutta silti niin sopivasti - että Jani Toivolan toimintaa ei voida enää katsoa sormien läpi. Tähän asti on kuitenkin pystytty katsomaan sormien läpi? Hymiö.

Lainaus IL:n uutisesta jonne linkki vie.

Vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtaja Krista Mikkonen käy vakavan keskustelun Jani Toivolan kanssa - tilanne on vihreiden kannalta kiusallinen: ”Tämä täytyy nyt vakavasti arvioida”

Viimeksi muokattu:

Niin kertoo. Tätä ilmoitusta ei kuitenkaan Iltalehden selvityksen mukaan ole tehty sillä Toivolalla ei ole ollut mitään osoitetta Helsingissä 29.3.2016 alkaen mikäli väestörekisterikeskusta (ja Iltalehteä) on uskominen.

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Enpä ole tuollaista väittänyt.

Noh. Kyllähän sinä Toivolan sanaan tunnuit kovin tuossa ylempänä luottavan.

Sen perusteella mitä Janin tekemisistä on tähän mennessä selvinnyt - ja miten hän niitä on selittänyt - uskoisin hänen puhuvan ns. paskaa tuon asian suhteen. Mikäli hän sen ilmoituksen olisi tehnyt, olisi se väestörekisterikeskuksella tiedossa.

Kumpi näistä on mielestäsi todennäköisempää: Toivola on puhunut paskaa ilmoituksestaan vai hänen tekemänsä ilmoitus ei jostain mystisestä syystä ole päätynyt väestörekisterikeskuksen tietokantaan? Occamin partaveitsesi saattaa kaivata teroitusta?

Odotellaan lisää uutisia Janin suhmuroinnista. Oletettavammin hänet heitetään jollain tavalla bussin alle. Vihreään tyyliin se voisi olla vaikka sähköllä toimiva minibussi.

Nick Neim

Jäsen
Toisin sanoen "salaliittoteoreetikko" on dorka, koska ei usko suhmurointitoivolan puheita menneiden viikkojen takia vaan mieluummin luottaa väestörekisterikeskukseen, tuohon tunnettuun kusettajaan ja valehtelijaan. Occamin partaveitset muissa puolueissa kääntyisi kurkulle, mutta nyt se kuulostaa loogiselta.

Njoo.

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumpi näistä on mielestäsi todennäköisempää: Toivola on puhunut paskaa ilmoituksestaan vai hänen tekemänsä ilmoitus ei jostain mystisestä syystä ole päätynyt väestörekisterikeskuksen tietokantaan? Occamin partaveitsesi saattaa kaivata teroitusta?
Siinä on muitakin mahdollisuuksia, joissa molemmat voi puhua totta.

Tuo on kuitenkin sivuseikka. Tuo päivähoitokeskusteluhan lähti mun osalta siitä, kun muutama kirjoittaja pohdiskeli, että onko Toivola käyttänyt poliittista suhmurointia päivähoitopaikkansa saamiseen. Ja sen olen osoittanut, että vieraspaikkakuntalaisen kansanedustajan ei tarvitse käyttää poliittista suhmurointia päivähoitopaikan saamiseen. Jos selviää, että Toivola on esim valehdellut hakemuksessaan tms, niin se on Toivolan häpeä se.

teppana

Jäsen

Tuo on kuitenkin sivuseikka. Tuo päivähoitokeskusteluhan lähti mun osalta siitä, kun muutama kirjoittaja pohdiskeli, että onko Toivola käyttänyt poliittista suhmurointia päivähoitopaikkansa saamiseen. Ja sen olen osoittanut, että vieraspaikkakuntalaisen kansanedustajan ei tarvitse käyttää poliittista suhmurointia päivähoitopaikan saamiseen. Jos selviää, että Toivola on esim valehdellut hakemuksessaan tms, niin se on Toivolan häpeä se.

Ihan mielenkiinnosta, mitä muita mahdollisuuksia?

teppana

Jäsen
Eli Toivolan sana on luotettavampi kuin mitä tietoa väestörekisterikeskuksella oli Toivolan osoitteesta? Tämä selvä.

Ilmeisesti Janin tunkiosta on löytynyt jotain lisääkin:

"Mikkosen mukaan vihreiden johto on ollut Toivolan tapauksesta hiljaa julkisuudessa, koska se on halunnut kuulla ensin Toivolan oman selvityksen tapahtumista. Selvitykset eivät ole tyydyttäneet.

– Aion tässä seuraavaksi olla yhteydessä edustajaan, koska näyttää siltä, että ne tiedot, mitä me olemme saaneet, niin taas on ilmennyt jotain uutta. Ja se on kyllä vakava asia, Mikkonen sanoo."

Mikkonen muuten toteaa tuossa jutussa - ilmeisen tahattomasti mutta silti niin sopivasti - että Jani Toivolan toimintaa ei voida enää katsoa sormien läpi. Tähän asti on kuitenkin pystytty katsomaan sormien läpi? Hymiö.

Lainaus IL:n uutisesta jonne linkki vie.

Vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtaja Krista Mikkonen käy vakavan keskustelun Jani Toivolan kanssa - tilanne on vihreiden kannalta kiusallinen: ”Tämä täytyy nyt vakavasti arvioida”

Vihreiden julkikuva on viime aikoina ryvettynyt pahasti. Toivola olisi nyt helppo uhrata kuvan kiillottamiseksi. Luuletko että Vihreät erottavat Toivolan määräajaksi?

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiinnosta, mitä muita mahdollisuuksia?
No vaikka se, että toimittaja on kysynyt, tai vastaaja on ymmärtänyt kysyttävän onko voimassaolevaa osoitetta Helsingissä.

Mä en tiedä miten tarkasti päivähoitopaikkaa varten tutkitaan hakijan asuinpaikka. Riittääkö vain oma ilmoitus, vai tarkistetaanko ne rekistereistä. Jos tarkistetaan, niin oletettavasti ilmoitus on ollut kunnossa tarkistushetkellä. Jos riittää oma ilmoitus, niin voihan se olla, että on valehdellut. Kummin vaan, poliittista suhmurointia ei ole tarvittu.

teppana

Jäsen
No vaikka se, että toimittaja on kysynyt, tai vastaaja on ymmärtänyt kysyttävän onko voimassaolevaa osoitetta Helsingissä.

Mä en tiedä miten tarkasti päivähoitopaikkaa varten tutkitaan hakijan asuinpaikka. Riittääkö vain oma ilmoitus, vai tarkistetaanko ne rekistereistä. Jos tarkistetaan, niin oletettavasti ilmoitus on ollut kunnossa tarkistushetkellä. Jos riittää oma ilmoitus, niin voihan se olla, että on valehdellut. Kummin vaan, poliittista suhmurointia ei ole tarvittu.

En usko että poliittista suhmurointia on tarvittu. Mutta Iltalehden tietojen mukaan Toivola on valehdellut että on tehnyt osoitteenmuutoksen. Onhan aina mahdollisuus että kyseessä on virheellinen tieto, mutta vahvempi olettama on että väestörekisterikeskus pitää ajan tasalla olevia kirjoja. Jos siellä sanotaan että osoitteenmuutosta ei ole tehty voidaan tällainen tieto ottaa faktana kunnes toisin todistetaan. Hankalahan tässä olisi mitään keskustella jos mitään tietoa ei voida käsitellä varmana. (Tällä siis tarkoitan normaali keskusteluissa varmana pidettyä)

Oli miten oli, Toivola tuntuu nyt olevan itse kaivetussa kuopassa aika syvällä. Vaikea on miehen sanoja enää uskoa kun ristiriitaisuuksia löytyy joka suunnasta ja selitys tuntuu aina olevan "olen pahoillani kun olen ollut huolimaton, mitään pahaa en ole tarkoittanut". Huolestuttavan paljon tuntuu taloussuhmurointia Toivolalla olevan. Onneksi Vihreät ovat nyt ihan julkisesti sanoneet että asia ei jää tähän. Minua ei niinkään vaivaa jos Aalto läpsyttelee perseitä ja jää saikulle tai edes se, että protestoidaan koneessa (mikä oli kyllä idioottimainen veto, mutta silti melko pieni paha) mutta edustajien epärehelliset/moraalisesti arveluttavat rahastukset (mitä tässä nyt Toivolalla on joko tahallisesti tai tahattomasti) tympii kovasti.

Tämä lähti kyllä siitä liikkeelle, että miten päivähoitopaikka on voinut olla kun Toivola oli muuttanut pois ja mitään osoitetta ei Helsingissä ollut. Väitit eduskunnan hoitaneen edustajien lasten päivähoidon ja näin asia ei ole vaan kansanedustajia kohdellaan ihan samlla tavalla kuin kaikkia muitakin ihmisiä. Mielestäni kukaan ei ole mitenkään yleisesti väittänyt, että suhmurointia tarvittaisiin edustajien lasten päivähoitopaikkoihin vaan kyse on ollut kyllä vain Toivolasta ja hänen suhmuroinneistaan johon sinä sitten reagoit.

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En usko että poliittista suhmurointia on tarvittu. Mutta Iltalehden tietojen mukaan Toivola on valehdellut että on tehnyt osoitteenmuutoksen. Onhan aina mahdollisuus että kyseessä on virheellinen tieto, mutta vahvempi olettama on että väestörekisterikeskus pitää ajan tasalla olevia kirjoja. Jos siellä sanotaan että osoitteenmuutosta ei ole tehty voidaan tällainen tieto ottaa faktana kunnes toisin todistetaan. Hankalahan tässä olisi mitään keskustella jos mitään tietoa ei voida käsitellä varmana. (Tällä siis tarkoitan normaali keskusteluissa varmana pidettyä)
Sen verran mä annan painoa miehen selitykselle, että olen valmis odottamaan lisäselvityksiä. Toi juttuhan on julkaistu jo viikko sitten, enkä ole huomannut, että kukaan asiaa tonkivista olisi tuohon kohtaan mitään lisävahvistusta tuonut kumpaakaan suuntaan.

teppana

Jäsen
Sen verran mä annan painoa miehen selitykselle, että olen valmis odottamaan lisäselvityksiä. Toi juttuhan on julkaistu jo viikko sitten, enkä ole huomannut, että kukaan asiaa tonkivista olisi tuohon kohtaan mitään lisävahvistusta tuonut kumpaakaan suuntaan.

Ihan asiallinen kanta tuokin. Omalla kohdalla on luotto mennyt kun noita "hups, muistin väärin" juttuja on tässä pari tullut.

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä lähti kyllä siitä liikkeelle, että miten päivähoitopaikka on voinut olla kun Toivola oli muuttanut pois ja mitään osoitetta ei Helsingissä ollut. Väitit eduskunnan hoitaneen edustajien lasten päivähoidon ja näin asia ei ole vaan kansanedustajia kohdellaan ihan samlla tavalla kuin kaikkia muitakin ihmisiä. Mielestäni kukaan ei ole mitenkään yleisesti väittänyt, että suhmurointia tarvittaisiin edustajien lasten päivähoitopaikkoihin vaan kyse on ollut kyllä vain Toivolasta ja hänen suhmuroinneistaan johon sinä sitten reagoit.
Mä vastasin asiaan liittyen tällaiseen viestiin ensimmäisen kerran.

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Miten Toivola on saanut stadista päivähoitopaikan asumatta täällä? Ettei vain ole käytetty jotain suhteita kaupunginjohtajistoon?

Saatoin tulkita sinun viestisi asiasta virheellisesti.

Nick Neim

Jäsen

Nice.

Eikö johtopäätökseltäsi putoa logiikka aika kauas, jos

A) et ole tietoinen tarkistuksista, mitä ne pitävät sisällään tai mitä niihin vaaditaan (= ts. jos oma ilmoitus asuinpaikasta riittää, johtopäätöksen arvo on täysin puhdas nolla, ja muutenkin ilmeisesti perustuu erittäin vahvaan mutuiluun)
B) pidät Toivolan valehtelua mahdollisena

Loppuun on lisättävä osuva lainaus:

Nii-i.

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan asiallinen kanta tuokin. Omalla kohdalla on luotto mennyt kun noita "hups, muistin väärin" juttuja on tässä pari tullut.
Selitys siis kuului näin:

"Tarkistettuaan asian Toivola kertoo tehneensä ilmoituksen tilapäisestä osoitteesta Helsingissä 30. maaliskuuta 2016 eli Riihimäelle muuttoa seuraavana päivänä.

- Jostain syystä väestörekisteri näyttää, että tuo ilmoitus on katkennut 30.3.2017.Tällä hetkellä ei ole tietoa, mistä tämä johtuu. Olen juuri tehnyt asiasta korjauspyynnön maistraattiin. Tämän pitäisi tuoda selvyys asiaan, Toivola vastaa Iltalehdelle sähköpostissaan."

Mun silmiin tuo näyttää sellaiselta selitykseltä, joka on helppo todistaa oikeaksi tai myös vääräksi. Tuosta siis pitäisi olla ihan mustaa valkoisella, tai ainakin bittejä oikeissa asennoissa, jossain väestörekisterissä. Siinä on myös riittävästi yksityiskohtia, kuten tarkat päivämäärät. Valheet tapaavat olla vähemmän yksityiskohtaisia ja sellaisia, että niitä on vaikeampi todistaa valheeksi. Jos tuo on valhe, niin se on itse asiassa helvetin hyvä ja röyhkeä valhe, kun kerran sitä ei viikossa kukaan ole paljastanut.

teppana

Jäsen
Selitys siis kuului näin:

"Tarkistettuaan asian Toivola kertoo tehneensä ilmoituksen tilapäisestä osoitteesta Helsingissä 30. maaliskuuta 2016 eli Riihimäelle muuttoa seuraavana päivänä.

- Jostain syystä väestörekisteri näyttää, että tuo ilmoitus on katkennut 30.3.2017.Tällä hetkellä ei ole tietoa, mistä tämä johtuu. Olen juuri tehnyt asiasta korjauspyynnön maistraattiin. Tämän pitäisi tuoda selvyys asiaan, Toivola vastaa Iltalehdelle sähköpostissaan."

Mun silmiin tuo näyttää sellaiselta selitykseltä, joka on helppo todistaa oikeaksi tai myös vääräksi. Tuosta siis pitäisi olla ihan mustaa valkoisella, tai ainakin bittejä oikeissa asennoissa, jossain väestörekisterissä. Siinä on myös riittävästi yksityiskohtia, kuten tarkat päivämäärät. Valheet tapaavat olla vähemmän yksityiskohtaisia ja sellaisia, että niitä on vaikeampi todistaa valheeksi. Jos tuo on valhe, niin se on itse asiassa helvetin hyvä ja röyhkeä valhe, kun kerran sitä ei viikossa kukaan ole paljastanut.

No eipä tuo nyt ainakaan omaan silmään mitenkään hyvä ja röyhkeä valhe ole. En oikein tiedä miksi näin kuvittelet. Voi Toivola puhua tottakin, mutta uskon tässä ennemmin väestörekisterikeskusta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy