Voitko linkittää pariin haastatteluun joissa Halla-aho on puhunut perhearvoista ja avioliiton pyhyydestä?
En ole lukenut Halla-ahosta sellaisia haastatteluja. Muistan vain joidenkin nimimerkkien korostaneen sitä, että Halla-aho on korostanut lojaalisuuttaan perheelleen ja tuonut sitä kuulemma muutenkin esiin. Minä en tällaisia julkaisuja ole huomannut. Tällaisen kommentin löysin.
- Lojaalisuus on minulle hyvin tärkeä asia, oli kyse omasta perheestä, omasta kansasta tai omasta puolueesta, Halla-aho sanoi puheenjohtajaehdokkaaksi asettautuessaan.
Mutta siis, melko vähäpätöinen juttu tämäkin kokonaisuudessaan oli.
Sanonpa vielä, että ei Halla-ahonkaan tapaus minusta kovin oleellinen ole. Politiikon seksi- ja perhe-elämä ovat minusta uutisoinnin arvoisia vasta, kun niillä on jotain merkitystä henkilön ajamaan politiikkaan. Esimerkiksi jos kristillisistä paljastuisi kaappihomo tai vastaavaa, olisi sillä muutakin merkitystä kuin vain juoru-uutisointi.
Tuskin palaute olisi ollut vastaavaa esim. Kanervan kohdalla...
Eli kun et muuhun pysty, niin päätit laittaa oletusvaihteen silmään. Hyvä homma. Kanervaa nyt ei tainnu moralisoida kukaan muu kuin silloinen puheenjohtaja Käteinen. Kysymys oli tuolloinkin julkisuuskuvasta. Mielestäni on aivan eri asia päätyä suhteeseen työkaverin kanssa kuin lähettää työpuhelimesta alatyylisiä viestejä jollekin stripparille. En minä ihmettele lainkaan, jos joku menettää tuollaisesta luottamuksensa henkilön kykyyn hoitaa ulkoministerin tehtävää. Se, että pettää vaimoaan työkaverin kanssa, ei mielestäni osoita kyvyttömyyttä hoitaa puheenjohtajan tehtävää.