Toivon todellakin, että Aalto onnistuu poliitikkona edes ok-tasolla koska on mielestäni varsin järkevän oloinen jannu ja näin henkilökohtaisesti ponnistaa hyvin samankaltaisista lähtökohdista kuin itse. Totesikin Ylen vai oliko SK:n haastattelussa, että tietää vaikuttavansa varmasti sinisilmäiseltä mustavalkoisin lasin katsottuna, mutta ei välitä siitä, koska haluaa pitää kiinni rehellisestä ja avoimesta asioiden käsittelyssä ja inhoavansa selänpesukerhomaista päätöksentekoa. Jos tuosta periaatteestaan saa pidettyä kiinni, saa kyllä mun pisteeni himaan täysin ja oma vaalilappuni alkaa väkisinkin vihertää.
Toivotaan, että onnistuu. Aaltohan ei ole ainoa, joka haikailee yleispuolueen perään, joka saa seuraavissa vaaleissa pääministerin viran. Kepu, Kokoomus, SDP, Vaihtoehto, Persut - kaikki haluavat saada niin suuren kannatuksen, että sillä irtoaa pääministerin vakanssi myös vaalien jälkeen.
Se mistä ole huolissani, on tavoite. Yksinkertaistettuna politiikalla ei ole mitään väliä, kunhan sillä irtoaa pääministerin tontti. Toki ymmärrän, että Halla-ahon persut ja Aallon vihreät pelaavat kohti tavoitettaan erilaisella pelitavalla.
Mutta en pidä Suomen politiikan kannalta hyvänä, että meillä on yleispuolueina Kokoomus, SDP, Kepu, Vaihtoehto ja Vihreät, joiden ohjelmista äänestäjä erottaa toisistaan ainoastaan Vaihtoehdon. Ja senkin vain siksi, että Vaihtoehdolla ei tavoiteohjelmaa ole, ainoastaan Kepun ja Kokoomuksen sopima hallitusohjelma.
Vihreillä olisi mun silmin tilausta nyt nuorelle Haavistolle, joka osaisi tuoda vihreitä poliittisia tavoitteita esiin niin, että ihmiset tukisivat niitä. Aalto aikoo linjapuheen perusteella rakentaa Vihreistä yleispuolueen ottamalla tavoitteita sieltä, mistä kuvittelee saavansa lisää ääniä.
Ja tuossa on iso ero mm. Haavistoon verrattuna.