Toivolalla on yksi ominaisuus, joka voisi viitata hysteeriseen ylireagointiin. Se ominaisuus ei ole ihonväri eikä seksuaalinen suuntautuminen, vaan se tosiasia, että hän on näyttelijä. Suuri osa näyttelijöistä on ajautunut työuralleen siksi, että heidän luonteessaan on egosentristä esillä olemisen halua ja taipumusta suureellisiin reaktioihin.
Toisaalta esimerkiksi Jatkoajan keskusteluilmapiiriä punnitessa en pitäisi järin suurena ihmeenä sitä, että Suomessa keväällä 2011 musta-vihreä homomies saa osakseen väkivaltauhkauksia.
Toivola työnsi itsensä tämän PikkuKakkonen-farssin myötä framille ja kertoi olleensa vuosikausia kausia harras kristitty ja kirkon aktiivinen jäsen ym... Silti hänelle tuli täytenä yllätyksenä, että kirkon piiriin kuuluu ihmisiä, kuten Päivi Räsänen, jotka ei homoutta hyväksy. Itse en ole aktiivinen kirkon jäsen, enkä harras kristitty, mutta kirkkoon kuuluvana tiedän sen verran, ettei se ole kaikille ihan päivänselvä juttu ja kirkossa on se oma vanhoillinen lahkonsa. Mutta harras kristitty Jani Toivola ei tätä tiennyt. Räsäsen höpinöiden takia Toivola ei halua olla missään tekemissä kristinuskon tai kirkon kanssa. Tai sitten Toivola sekoitti sanat hauras ja harras. Miksei Jani Toivola tai Vihreät ylipäätään hyökkää islamin ja sharia-lain kimppuun, joka editoisi homot samantien maankamaralta? Miksi Vihreät ei hyökkää ja tuomitse naisten (tai tyttölasten oikeastaan) ympärileikkauksia? Eikö ne riko naisten oikeuksia vai olenko vaan rasisti, joka ei ymmärrä monikulttuurisuutta?
Pidätkö sitten ihmeenä sitä, että Päivi Räsäsen lapsia uhattiin väkivallalla, äitinsä mielipiteiden takia suvaitsevaisessa Suomessa vuonna 2010? Se on sitä edistyksellistä, pasifistista ja ennen kaikkea suvaitsevaista toimintaa.
Jos nyt näin on, että Toivola on saanut uhkauksia, en tietenkään hyväksy millään muotoa tuollaista toimintaa. Mutta nyt nämä jutut heittävät aikalailla häränpyllyä ja alkuperäistä tekstiä muokataan sinne sun tänne, niin ei tuo Toivolan touhu nyt kovin uskottavaa ole, lähinnä säälittävää. "Uskoisin, että Hommafo..eiku Suomen sisus..eiku mikä se nyt oli, no ihan sama, mutta joku tämmöinen kumminkin, niin olen ihan varma, että siellä suunnitellaan väkivaltaa minua kohtaan, koska olen mustaihoinen homoseksuaali. Mutta muslimit ei tietenkään minulle mitään tekisi, koska olen suvaitsevainen, läpipahan kristinuskon hylännyt Vihreä"... Eli tuossa vapaa mukaelma Toivolan agendasta, joka ei kyllä vakuuta.