Sama juttu vetää myös täällä hiljaiseksi. Kaverilla on todettiin syöpä vähänaikaa sitten. Ei tässä oikein tiedä että miten voi kaveria jeesata. Pitää vain toivoa parasta ja olla tukena...
Tiedän tunteen, sen verran läheltä on tuo tauti pyyhkinyt. Ei tuohon oikein voi mitään neuvoja antaa kun jokainen käsittelee asiat omalla tavallaan mutta itse olen huomannut monesti että pitää antaa vähän aikaa että tuo sairastunut itse ehtii vähän tottua ajatukseen ja saada itseään kasaan, eikä lähteä liian aggressiivisesti tuputtamaan apuaan ja tsemppaamaan. Yrittää vähän tunnustella mielialoja ja olla varovasti tukena. Muuten pyrkii vaan käyttäytymään ihan normaalisti ja kohtelemaan ihan normaalisti.
Ja vaikka tuo syöpä sanana kalskahtaa edelleen korvaan varsin karulta niin ei se onneksi enää tarkoita välttämättä suoraa kuolemantuomiota. Hoidot kehittyvät jatkuvasti ja useimmiten tauti havaitaan riittävän ajoissa. Oma äitini, jolla syöpä oli levinnyt jo ensimmäisellä kerralla, tappeli tautia vastaan 16 vuotta ja suurimman osan tuosta ajasta eli ihan täysipainoista elämää ja omienkin sanojensa mukaan nautti elämästään.
Ei muuta kuin voimia kaikille!