Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 446 793
  • 4 852

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sama juttu vetää myös täällä hiljaiseksi. Kaverilla on todettiin syöpä vähänaikaa sitten. Ei tässä oikein tiedä että miten voi kaveria jeesata. Pitää vain toivoa parasta ja olla tukena...

Tiedän tunteen, sen verran läheltä on tuo tauti pyyhkinyt. Ei tuohon oikein voi mitään neuvoja antaa kun jokainen käsittelee asiat omalla tavallaan mutta itse olen huomannut monesti että pitää antaa vähän aikaa että tuo sairastunut itse ehtii vähän tottua ajatukseen ja saada itseään kasaan, eikä lähteä liian aggressiivisesti tuputtamaan apuaan ja tsemppaamaan. Yrittää vähän tunnustella mielialoja ja olla varovasti tukena. Muuten pyrkii vaan käyttäytymään ihan normaalisti ja kohtelemaan ihan normaalisti.

Ja vaikka tuo syöpä sanana kalskahtaa edelleen korvaan varsin karulta niin ei se onneksi enää tarkoita välttämättä suoraa kuolemantuomiota. Hoidot kehittyvät jatkuvasti ja useimmiten tauti havaitaan riittävän ajoissa. Oma äitini, jolla syöpä oli levinnyt jo ensimmäisellä kerralla, tappeli tautia vastaan 16 vuotta ja suurimman osan tuosta ajasta eli ihan täysipainoista elämää ja omienkin sanojensa mukaan nautti elämästään.

Ei muuta kuin voimia kaikille!
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kyllä sitä on ihmisille sattunut ja tapahtunut. Lomailin juuri viikon etelän lämmössä ja eilen päästessäni kotiin rauhoittumaan kuulin, että minua 4 vuotta vanhempi serkkuni oli löytynyt kuolleena omasta kämpästään.
Ei siinä paljon osannut sanoa, eikä varmaan tarvitsekaan. Hiljaista on täällä päin tällä hetkellä.
 

Theone

Jäsen
http://www.iltalehti.fi/minaenkiusaa/200801247126046_me.shtml

Vetää hiljaiseksi/surulliseksi tai lähinnä pistää vihaksi. Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa? Vittu, eivät tajua, että pilaavat pahimmillaan kaverin koko loppuelämän.

Onneksi omassa kaveripiirissä ei ollut mitään vastaavaa (kumpaakaan osapuolta) aikanaan. Kai opettajilla on sitten liikaa töitä kun eivät puutu asiaan, ongelma löytynee varmasti lähes kaikista Suomen kouluista. Onneksi kaverilla on henkireikänä lätkä ja ilmeisesti pukukoppi missä ei kiusata, tsemppiä.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
http://www.iltalehti.fi/minaenkiusaa/200801247126046_me.shtml

Vetää hiljaiseksi/surulliseksi tai lähinnä pistää vihaksi. Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa? Vittu, eivät tajua, että pilaavat pahimmillaan kaverin koko loppuelämän.

Onneksi omassa kaveripiirissä ei ollut mitään vastaavaa (kumpaakaan osapuolta) aikanaan. Kai opettajilla on sitten liikaa töitä kun eivät puutu asiaan, ongelma löytynee varmasti lähes kaikista Suomen kouluista. Onneksi kaverilla on henkireikänä lätkä ja ilmeisesti pukukoppi missä ei kiusata, tsemppiä.


Vetää aika sanattomaksi. Oman pienokainen on vielä niin pieni, ettei tämä ole vielä ajankohtaista.

Olen kuitenkin pyöritellyt jo mielessä miten näihin suhtautuisi jos oma lapsi joutuu vastaavan kohteeksi. Pesäpallomaila?

Uskon kuitenkin siten, että kiusaajien vanhemmat ovat vastuussa tällaisesta käytöksestä. Muistelisin omasta kouluajastani, että kyllä kiusaajat tulivat pääsääntöisesti vähän "erilaisista" kodeista. Alkoholi, väkivalta, hälläväliä asenne, etc... Tiedä näistä sitten, mutta näin luulen.

Nykypäivän luokkakoot varmistavat sen, että opettajien resurssit eivät riitä tällaisiin puuttumiseen.

Ikävää, mutta todellista.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Uskon kuitenkin siten, että kiusaajien vanhemmat ovat vastuussa tällaisesta käytöksestä. Muistelisin omasta kouluajastani, että kyllä kiusaajat tulivat pääsääntöisesti vähän "erilaisista" kodeista. Alkoholi, väkivalta, hälläväliä asenne, etc... Tiedä näistä sitten, mutta näin luulen.

Itse asiassa nykyään kiusaajissa on yhä enemmän tällaisia "hyvien kotien" lapsia, tosin tuo hälläväliä -asenne osunee näihin aika vahvasti. Itselleni on vastaan tullut muutamia jopa pelottavan evil -lapsia, joilta tuntuu puuttuvan empatiakyky aivan täysin. Ehkä ovat narsisteja. Keskimäärin tällaiset kersat (joita ei onneksi nyt vielä ihan kauheasti ole) ovat pirun älykkäitä ja osaavat manipuloida aikuisiakin. Ja näiden lasten vanhemmat kuuluvat suurelta osin juuri siihen osastoon, että "ei meidän lapsi kiusaa", kun se oma kersa osaa vetää roolinsa niin taitavasti.

Nämä ovat pelottavia ja opettajallekin tosi vaikeita, tuollaiset klassiset kiusaajat kyllä pitäisi saada kuriin. Toki opettajalla on haasteita suurten luokkakokojen takia, mutta aika moni opettaja on koulussa vain "töissä" ja opettajan ammattihan on juuri sellainen, että siellä ei yksinkertaisesti voi olla vain "töissä". Sen takia itse suuntauduin alalta pois, ei riittänyt voimat jatkuvaan välittämiseen ja en voinut hyväksyä sellaista puolivillaista asennetta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja vaikka tuo syöpä sanana kalskahtaa edelleen korvaan varsin karulta niin ei se onneksi enää tarkoita välttämättä suoraa kuolemantuomiota. Hoidot kehittyvät jatkuvasti ja useimmiten tauti havaitaan riittävän ajoissa. Oma äitini, jolla syöpä oli levinnyt jo ensimmäisellä kerralla, tappeli tautia vastaan 16 vuotta ja suurimman osan tuosta ajasta eli ihan täysipainoista elämää ja omienkin sanojensa mukaan nautti elämästään.
Tässä tapauksessa, mistä itse puhuin, taitaa olla kyse todella pahanlaatuisesta. Syöpä on levinnyt laajemmalle ja luin jostakin, että tuo muoto on sellainen, että n. 5% sitä sairastavista on enää hengissä viiden vuoden sisällä. Eli vakavaa. No, syöpähoidot kuitenkin aloitetaan, joten kai se kertoo, että jotain on tehtävissä? Muussa tapauksessa kai ryhdyttäisiin vaan morfiinilla lievittämään kipuja.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Itse asiassa nykyään kiusaajissa on yhä enemmän tällaisia "hyvien kotien" lapsia, tosin tuo hälläväliä -asenne osunee näihin aika vahvasti. Itselleni on vastaan tullut muutamia jopa pelottavan evil -lapsia, joilta tuntuu puuttuvan empatiakyky aivan täysin. Ehkä ovat narsisteja. Keskimäärin tällaiset kersat (joita ei onneksi nyt vielä ihan kauheasti ole) ovat pirun älykkäitä ja osaavat manipuloida aikuisiakin. Ja näiden lasten vanhemmat kuuluvat suurelta osin juuri siihen osastoon, että "ei meidän lapsi kiusaa", kun se oma kersa osaa vetää roolinsa niin taitavasti.
Niinhän se kuulemma nykyään on, kiusaajat ovat usein parempien kotien lapsia jotka kiusaavat tyylillä "teillä ei ole varaa" jne.

Itse olen silti tyytyväinen että omia lapsiani ei erikoisemmin kiusata eivätkä he toisaalta ole kiusaajiakaan. Ja myös siihen että kun jotkut kuudesluokkalaiset olivat kiusanneet sattumalta vanhinta poikaamme (neljännellä) oli heti tokaluokkalainen pikkuveli lähdössä antamaan yhdessä turpaan kiusaajille. Vaikka kotona on välillä melkoinen sotatila niin veljekset vetävät tuollaisessa tilanteessa yhtä köyttä. Vanhin poitsu on kyllä jo keskiverron kuudesluokkalaisen kokoinen, mutta niin hiton kiltti että siksi voisi olla helpompikin kohde kiusaukselle.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vanhin poitsu on kyllä jo keskiverron kuudesluokkalaisen kokoinen, mutta niin hiton kiltti että siksi voisi olla helpompikin kohde kiusaukselle.
Kiltteydessä ei ole mitään vikaa, päinvastoin, se on ihailtava ominaisuus. Ikävä vaan, että sillä luonteella varustetut ihmiset usein joutuvat kärsimään tässä maailmassa tavalla tai toisella ja ovat juuri omiaan hyväksikäytölle ja järjestelmälliselle syrjimiselle. Silti, on kannustavaa ja lohduttavaa, että osa ihmisistä on kilttiluontoisia. Ehkä se vielä joskus tulevaisuudessa johdattaa ihmiskunnan kohti jotakin parempaa.
 

FlyingFinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + muut turkulaiset
Itselläni todettiin kesällä pahanlaatuinen kivessyöpä, joka oli levinnyt muutamaan imusolmukkeeseen. Hoidot loppuivat pari kuukautta sitten, ja nyt olen toivottavasti täysin terve ja fyysinen kuntokin alkaa parantua. Minun kohdallani kaikki meni niin hyvin kuin vain oli mahdollista, ja hoidoista palautuminenkin on ollut nopeaa mm. nuoresta iästä ja hyvästä peruskunnosta johtuen.

Vitutus ja hämmennys oli kuitenkin melkoinen, kun asian sain silloin tietää. Ennuste oli koko ajan ihan kohtuullinen, kuolemanvaarasta ei ainakaan mitään puhuttu. Omalta kohdaltani voin sanoa, että todella vähän siinä itse stressasi ja ajatteli että miten tässä käy. Oikeastaan kaikki voimavarat keskitti koko ajan vain paranemiseen ja positiivisena pysymiseen (mielialallakin voi olla merkitystä näissä asioissa). Näki kyllä selvästi, että vaikeinta aikaa tuo syksy oli omalle perheelle ja parhaille kavereille, mutta sanoivat kyllä että helpottaa pirusti oloa kun näkee, että potilas itse on hyvällä päällä.

Sain siis sytostaattihoitoja muutaman kuurin, ei tarvinnut onneksi käydä sädehoitoja läpi. Pahin todellakin mitä voi tehdä, on alkaa vältellä ja käyttäytyä epänormaalisti, minullakin orastava suhde kariutui siihen kun tyttö ei enää sairaalassa ollessani vastannut viesteihin/puheluihin. Kannattaa käydä morjestelemassa ja pitää muutenkin yhteyttä, on vain hyvä jos sairastava saa muutakin ajateltavaa ja nähtävää kuin sairaalaolot. Kannattaa näyttää että on mielettömästi jengiä jotka välittää, kävi niin samperisti sääliksi esim. vanhuksia ja muitakin ihmisiä, joilla ei käynyt vierailijan vierailijaa viikkojen aikana. Kannattaa toki ilmoittaa tulosta ensin, ihan aina ei vointi ole sellainen että haluaisi ihmisiä nähdä.


EDIT: Lisätään vielä sen verran, että samana päivänä kun sain tietää sairaudestani, kävin katsomassa netistä pätkän Saku Koivun paluuottelusta Montrealista. Voin kyllä suoraan myöntää, että pari liikutuksen kyyneltä pääsi yllättämään.

http://www.youtube.com/watch?v=HKTEfhS-OVA
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No, syöpähoidot kuitenkin aloitetaan, joten kai se kertoo, että jotain on tehtävissä? Muussa tapauksessa kai ryhdyttäisiin vaan morfiinilla lievittämään kipuja.
Vanhemmilla ihmisillä syöpä saattaa ehtiä levitä pitkälle ennen oireiden ilmenemistä. Tuolloin kuvaan astuu kai liki järjestään vain kivun lievitys. Tosin mummoni meni syksyllä niin nopeasti ja kivuttomasti, että hän nukkui viimeiset päivänsä vain kotona sängyssään lääkärityttärensä hoidossa. Joten toivoa varmasti on teidän tapauksessanne, ja se on jo paljon.

Minun kohdallani kaikki meni niin hyvin kuin vain oli mahdollista, ja hoidoista palautuminenkin on ollut nopeaa mm. nuoresta iästä ja hyvästä peruskunnosta johtuen.
Lisäksi nuoren ihmisen kroppa reagoi/ilmiantaa sairauden aikaisemmassa vaiheessa kuin vanhuksilla, jolloin taudin leviäminen saadaan estettyä ja usein myös hoidettua kokonaan.

Oli hienoa lukea viestisi. Tsemppiä jatkossakin!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse asiassa nykyään kiusaajissa on yhä enemmän tällaisia "hyvien kotien" lapsia, tosin tuo hälläväliä -asenne osunee näihin aika vahvasti.
Nuorempi pikkuveljeni joutui ala-asteikäisenä juuri tällaisen melko hyvätuloisen perheen vesan ja tämän kaveripiirin kohteeksi. Perheen vanhemmat eivät yksinkertaisesti uskoneet, että heidän poikansa tekisi tuollaista. Itse jäin siihen käsitykseen, että poika oli varsin fiksu ja normaali muutoin, mutta jostain syystä hänen piti purkaa patoumansa pikkuveljeeni. Kiusaaminen meni niin pahaksi, että veljeni alkoi kehitellä sairauksia aamuisin, saattoi itkeskellä koulussa, eikä juuri lukenut kokeisiinkaan. Hän ei kielinyt opettajille tapahtumista, ja äitinikin joutui pistämään hänet koville, ennen kuin velipoika myönsi, että poissaolot ja huono koulumenestys johtuivat yksinkertaisesti kiusaajien pelosta.

Jossain määrin ymmärrän silti opettajaakin, koska kiusaaja oli päällepäin kunnollinen ja veljeni taas varsin itsepäinen jäärä. Mistäpä sen ulkopuolinen tietää, että toinen kieltäytyy vastaamasta kysymyksiin, koska pelkää väärin vastaamisen aiheuttamaa pilkkaa. Onneksi opettajallekin aukesi ainakin osa asiasta, kun veljeni valmistautui ja suoritti yhden rästikokeen valvottuna. Enkun nelonen vaihtui kiitettävään pienellä kertaamisella.

Vaikka pikkuveljeni on edelleenkin varsin arka teini-ikäinen, on hänellä nykyään harrastuksensa ja uusi koulu, jossa opiskelukin maistuu. Kuinka paljon silti on onnettomampia tarinoita, joissa kukaan ei huomaa kiusaamista. Itse olen todella onnellinen, että äitini tajusi tilanteen ja uskalsi viedä asiaa eteenpäin riittävästi, ja myös siksi, että opettajankin asennoituminen muuttui.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä tapauksessa, mistä itse puhuin, taitaa olla kyse todella pahanlaatuisesta. Syöpä on levinnyt laajemmalle ja luin jostakin, että tuo muoto on sellainen, että n. 5% sitä sairastavista on enää hengissä viiden vuoden sisällä. Eli vakavaa. No, syöpähoidot kuitenkin aloitetaan, joten kai se kertoo, että jotain on tehtävissä? Muussa tapauksessa kai ryhdyttäisiin vaan morfiinilla lievittämään kipuja.

Aina on toivoa! Pitää vaan aina yrittää toivoa että olisi juuri tuossa 5% joukossa ja yrittää uskoa siihen. Syövässä on erittäin tärkeätä että potilaalla olisi mahdollisimman positiivinen asenne, koska sillä on ihan tutkitustikin vaikutusta paranemiseen.

Hyvä esimerkki tästä on pyöräilijä Lance Armstrong joka kirjassaan kertoo syövän kanssa taistelusta, ja siitä toipumisesta. Hänellehän annettiin lähes minimaalinen mahdollisuus selvitä tuosta aivoihinkin levinneestä kivessyövästä mutta niin vain kaveri taisteli itsensä takaisin elävien kirjoihin, ja palasi vielä takaisin pyöräilyn pariin parempana kuin koskaan.

Koville se ottaa joka tapauksessa koska ne hoidot ovat todella rankkoja mutta jos onnistuu säilyttämään asenteen positiivisena niin kaikki on aina mahdollista.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aina on toivoa! Pitää vaan aina yrittää toivoa että olisi juuri tuossa 5% joukossa ja yrittää uskoa siihen. Syövässä on erittäin tärkeätä että potilaalla olisi mahdollisimman positiivinen asenne, koska sillä on ihan tutkitustikin vaikutusta paranemiseen.
Juu, kyseinen ihminen asuu ulkomailla ja uskoo vielä pääsevänsä käymään Suomessa. Sitä kautta positiivista uskoa on ja toivon, että se on se voimavara joka auttaa vielä eteenpäin. Vaikeaa tulee olemaan, kun sain tietää tarkemmin tuosta syövän luonteesta.

Ongelma voi tosiaan vaan olla se, kuten sampio tuolla puhui, että tämä kyseinen ihminen ei ole enää ihan nuorikaan jos nyt ei vanhuskaan.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja näiden lasten vanhemmat kuuluvat suurelta osin juuri siihen osastoon, että "ei meidän lapsi kiusaa", kun se oma kersa osaa vetää roolinsa niin taitavasti.

Tämä tekee opettajan aseman vaikeaksi. Olen läheltä todistanut tapausta, jossa kiusaajan koti syyllisti opettajan, vaikka oppilas oli useamman opettajan silmin nähty kiusaavan, useastikin. Kotona ei vaan voitu hyväksyä sitä tosiasiaa, että HEIDÄN lapsi kiusaa, vaan syy kiusaamisesta vieritettiin koulun ja opettajan niskoille.

Mikähän mahtaa olla motivaatio puuttua kiusaamistapauksiin, kun saa pelätä ITSE joutuvansa kiusatuksi ja piinatuksi sen vuoksi, että koitit hoitaa tehtäviäsi ja ajatella lasten etua? Pahimmillaan voi seurata viikkoja kestävä puhelinralli, parikin tuntia per päivä saat jankuttaa samaa asiaa eikä mene perille. Eikö olisikin helppoa kääntää kiusaamistilanteessa selkänsä, ja sanoa jälkikäteen, ettei ole nähnyt mitään...

Joo, helppo työ. Lyhyet päivät ja pitkät lomat. Ja suuri palkka. Heh.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Lisätään vielä sen verran, että samana päivänä kun sain tietää sairaudestani, kävin katsomassa netistä pätkän Saku Koivun paluuottelusta Montrealista. Voin kyllä suoraan myöntää, että pari liikutuksen kyyneltä pääsi yllättämään.

http://www.youtube.com/watch?v=HKTEfhS-OVA

Kaikista koskettavimmat pätkä mitä Koivusta olen nähnyt ovat tiedotustilaisuus jossa Koivu kertoo sairaudestaan ja alkukauden (2001-2002) ottelun alku Torontoa vastaan jossa Koivu ilmestyy Habsien vaihtopenkille kansallislaulujen jälkeen. Kaljuuntunut ja naama "turvoksissa" oleva Saku nielee kyyneleitään kun täysi halli osoittaa suoisotaan sankarilleen. Leafs pelaajat tulevat vielä kättelemään mm. vanhat pelikaverit kuten Corson ym. Priceless kamaa!

Pitää laittaa Koivu tribuuttiin jos joskus sellaisen teen...

Onhan nuo silti aivan tajuttoman karuja asioita. Ei sitä itsekään täysin tajua, mitä esim. veli joutui kokemaan. Jälkeenpäin näin muutaman kuvan, kun veljen tytär oli voimattoman ja hoidoista rasittuneen isukkinsa vierellä sairaalassa, ja kyllähän siinä joutui nieleskelemään jokusen kerran. Onneksi tuo taistelu kääntyi voitoksi ja velipoika todettiin terveeksi seurannoissa. Toivotaan samaa myös Tedin ja Doanerin tapauksissa.

Kiitoksia neuvoista. Itse olen ensimmäistä kertaa tilanteessa jossa joku läheinen henkilö sairastuu vakavasti. Kun kuulin asiasta menin sanattomaksi... pala nousi kurkkuun eikä tiennyt mitä tehdä. Onneksi sain piristettyä kaveria aika uniikilla tavalla. Sen tarkempiin yksityiskohtiin menemättä voin vain sanoa tässä että olen ikuisessa kiitoksenvelassa NHL veteraani Jeremy Roenickille. Hienompaa miestä vaikea löytää. Uskomaton kaveri. Kyynel silmissä tätä viestiä kirjoittelen...
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
http://www.iltalehti.fi/minaenkiusaa/200801247126046_me.shtml

Vetää hiljaiseksi/surulliseksi tai lähinnä pistää vihaksi. Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa? Vittu, eivät tajua, että pilaavat pahimmillaan kaverin koko loppuelämän.

Onneksi omassa kaveripiirissä ei ollut mitään vastaavaa (kumpaakaan osapuolta) aikanaan. Kai opettajilla on sitten liikaa töitä kun eivät puutu asiaan, ongelma löytynee varmasti lähes kaikista Suomen kouluista. Onneksi kaverilla on henkireikänä lätkä ja ilmeisesti pukukoppi missä ei kiusata, tsemppiä.

Mjoo, lueskelin samaa juttua eilen duunissa, kieltämättä tuntui pahalta jo ihan oman kouluhistoriani vuoksi. Mielestäni on kuitenkin hyvä juttu, että nuo nostetaan tapetille vaikka sitten iltapäivälehtien toimesta. Myyntilukujen takiahan ne noita julkaisevat, mutta toisaalta sitä toivoisi että tuo herättää edes joidenkin jutun lukeneiden vanhempien tajuamaan, että vaikka kaikki saattaa näyttää ulospäin normaalilta, niin oma lapsi saattaa silti olla kiusaaja/kiusattu.

Jotkut kestävät kiusaamista eri tavalla ja käsittelevät asioita omalla tavallaan. Tämän kyseisen tapauksen pojan kohdalla toivon, että psykiatrinen hoito auttaa eikä tästä jää mitään hirvittävän syviä arpia aikuisiälle. Onneksi hänellä on sentään harrastus. Toivottavasti kaveri jaksaa harrastuksensa parissa ja kehittyy huipputason kiekkoilijaksi. Siinä sitä sitten kiusaajillakin on ihmettelemistä kun pitäisikin yht'äkkiä muuttua selkääntaputtelijaksi.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Kyllähän tässä vetää aika perkeleen hiljaiseksi tieto vanhempieni sairastumisista. Toinen sairastaa pahaa verenpainetautia ja toisella on kasvain. Verenpainetauti on tosin lääkkeillä hyvin hallussa ja kasvainkin on hyvälaatuinen ja siitä pitäisi selvitä ilman pahoja jälkioireita.. Mutta kyllä se vetää silti hiljaiseksi, kun miettii, että miten nuo kaksi asiaa voisi pahimmillaan olla.
 

Maximino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Detroit Red Wings
Veti hiljaiseksi, kun taas tänään tuli luettua noita Qwertyn kirjotuksia omasta sairaudestaan. On nimittäin omallakin kohdalla ollut tuollaisia selittämättömiä pää/niskasärkyjä, eivätkä lääkärit ole osanneet syitä niihin kertoa. Lukuisat kerrat tässä on käyty lääkäreillä, mutteivat osaa ottaa vakavissaan. Turhia on nuokin käynnit olleet. Monta vuotta kärsinyt näistä ja ongelmat vain pahenevat. Qwertyn tuo sairaus lopulta nujersi. Tässä linkki, jolleivat kaikki tiedä kestä puhutaan:http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1386001#post1386001
 

Boogeyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Surulliseksi veti ilmoitus paikallisen, nyt jo eläkkeellä olevan opettajapariskunnan pojan kuolemasta uudenvuodenpäivänä Meksikossa. Kyseinen herra oli muusikko J. Joensuu.

Reilut 15 vuotta sitten Jukka oli myös samalla ala-asteella koulunkäyntiavustajana, ei tosin aivan noin pitkäpartaisena ja –hiuksisena. Hän tuli hyvin skidien kanssa toimeen ja pystyi viihdyttämään heitä musisoinnillaan. Todennäköisesti siis aikuisetkin viihtyivät hänen keikoillaan.

Koulun levyraadeissa ei tuolloin mankkoja tarvittu ja Eldankajärven jää voitti aina. Toinen hyvin mieleen jäänyt biisi oli Marilyn.

Kuten lehdessäkin luki, Lonely Rider on nyt perillä.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Hiljaiseksi tai melkein vihaiseksi veti nuo Veikkaajasta lukemani ennakoinnit Cityn fanien pilkkalauluista sunnuntain Manchesterin derbyssä. Ihminen on julma...
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tässä ketjussa on monta viestiä, jotka liittyvät sairauteen ja valitettavan usein syöpään. Kaveri taisteli koko lapsuutensa syöpää vastaan, mutta lopulta tänä päivänä kahdeksan vuotta sitten syöpä voitti. Tunnepitoinen päivä ja hiljaiseksi vetää.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Eilen illalla veti hiljaiseksi ja surulliseksi kakkoselta tullut dokumentti Kansan Temppelistä ja Jonestownista. Aivan uskomatonta, vaikkei tietysti pitäisi olla. Sitä mielipuolisuuden määrää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös