Veti surulliseksi / hiljaiseksi

• 1 495 156
  • 5 065

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Onhan toi todella karua että kaverilla on ollut ikää mittarissa vasta 50 v ja kukaan ei huolestu yhtään jos et nyt sitten ole missään yhteyksissä. Pistää miettimään kun sitä itselläänkin on joitain sukulaisia joista ei ole nyt muutamaan vuoteen kuulunut juuri mitään…
50v eläkeläinen, jota ei ketään kaipaa kolmeen vuoteen. Hmmm... Tuottaa ainakin itselleni mielikuvan jostain nestemäisestä harrastuksesta, joka on tod.näk karkoittanut ne mahdolliset lähisukulaiset.

Toisaalta tuota mielikuvaa vastaan sotii parikin asiaa. Ensinnäkin kaksio omistusasuntona Helsingin Punavuoressa ei ole minkään laitapuolen kulkijan ensisijainen majapaikka. Willi veikkaus asunnon arvosta on noin 200.000e ja hoitovastike liikkuisi noin 200e/kk pintaan. Hoitovastike on ollut automaattisessa maksussa noin kaksi ja puoli vuotta, joten tilillä on pitänyt olla rahaa jotakuinkin 6.000e ennen kuolemaa. Onko sittenkin kyseessä ollut tiukassa uraputkessa ollut mies, joka on jäänyt sairaseläkkeelle burn outin johdosta? Työelämä on vienyt kaiken sosiaalisen elämän, joten yhteydenpito sukulaisiin/tuttaviin on jäänyt täysin.

Mielenkiintoinen asia on tuo poliisien selvittämä tarkka kuolinpäivämäärä (27.05.2005). Onko kyseessä ollut esim. (aiemman stressin aiheuttama) sydänkohtaus kylpyammeessa/pöntöllä, jossa on luettu ko. päivän Hesaria?

Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Mielenkiintoinen asia on tuo poliisien selvittämä tarkka kuolinpäivämäärä (27.05.2005). Onko kyseessä ollut esim. (aiemman stressin aiheuttama) sydänkohtaus kylpyammeessa/pöntöllä, jossa on luettu ko. päivän Hesaria?

Tai vaikka kassakuitit, avatut postit/ puhelutiedot kyseiseltä päivältä, jonka jälkeen ei mitään kontaktia. En tiedä kuinka pitävää tuollainen olisi.

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Itse jäin miettimään tuohon Punavuoren tapaukseen liittyen, miksi miehen tili on päässyt tyhjenemään, toisin sanoen, miksi eläkerahat eivät ole tulleet tilille?

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Itse jäin miettimään tuohon Punavuoren tapaukseen liittyen, miksi miehen tili on päässyt tyhjenemään, toisin sanoen, miksi eläkerahat eivät ole tulleet tilille?
Eikös jossain lehtijutussa todettu että mies oli sairauseläkkeellä?!? Eli olisiko siihen tarvinnut toimittaa jonkunlaiset lääkärintodistukset aikanaan jotta eläkkeen maksu jatkuisi, ja kun niitä ei ollut kuulunut niin eläkkeen maksukin oli loppunut? Tai itse arvailisin jotain tähän suuntaan..

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Yksi erittäin pätevä vaihtoehto voisi olla myös kaksi erillistä tiliä.

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings

Iltalehti.fi kirjoitti:
On hyvin todennäköistä, ettei lähes kolme vuotta menehtyneenä olleen helsinkiläismiehen kuolema olisi paljastunut vieläkään, elleivät hänen yhtiövastikkeensa olisi jääneet maksamatta viime vuoden syksystä lähtien.

Vastikkeet olivat jääneet hoitamatta siksi, että automaattisessa maksupalvelussa olleet laskut olivat tyhjentäneet miehen pankkitilin, eikä kyseiselle tilille tullut mistään lisää rahaa. Mies ei käynyt töissä, vaan oli sairauseläkkeellä.

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Niin niin, tuon minäkin luin. Mutta se juuri jäi askarruttamaan, että kun se kerran sai sairauseläkettä, niin eikö sen eläkkeen pitäisi kolahtaa tilille joka kuukausi? Tuo Mr.Foxin mainitsema erillinen tili kuulostaa uskottavalta.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Niin niin, tuon minäkin luin. Mutta se juuri jäi askarruttamaan, että kun se kerran sai sairauseläkettä, niin eikö sen eläkkeen pitäisi kolahtaa tilille joka kuukausi? Tuo Mr.Foxin mainitsema erillinen tili kuulostaa uskottavalta.

Sairauseläkettä pitää hakea aina silloin tällöin uudestaan, koska se lakkaa muuten.

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Meinasin kirjoittaa ihan saman viestin tänään aikaisemmin, mutta se sitten kiireessä jäi. Onhan toi todella karua että kaverilla on ollut ikää mittarissa vasta 50 v ja kukaan ei huolestu yhtään jos et nyt sitten ole missään yhteyksissä. Pistää miettimään kun sitä itselläänkin on joitain sukulaisia joista ei ole nyt muutamaan vuoteen kuulunut juuri mitään…

Lehdessä mainittiin yksinäisyyden olevan ns oma valinta, eli tyyppi halusi olla rauhassa.

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Lehdessä mainittiin yksinäisyyden olevan ns oma valinta, eli tyyppi halusi olla rauhassa.

Agenttikamaa... Mistähän se sairaiseläke tuli? Loppui ilmeisesti, kun "Mission failed" ;), tai meni muuten sukset ristiin pomojen kans niinku Jason Bournella.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Vaikka tämä kolme vuotta ilman kenenkään kaipuuta tuntuu pitkältä ajalta, niin eilisessä IL:n paperiversiossa oli juttua kaverista, joka löydettiin kuolleena joskus 2000-luvun alussa Maunulasta. Kun sitä tapahtumaa sitten oli selvitetty, niin tämä herra oli ollut hengetön jo kuusi vuotta. Jotain kaukaisia sukulaisia tälläkin kaverilla oli, mutta yhteyden pito heihin oli täysin poikki. Eikä tämäkään "löytö" paljastunut hajun perusteella, vaan olisiko olleet palotarkastajat, kun tulivat kotikäynnille ilmoittimia tarkastamaan, niin silloin ruumis sitten löytyi.

Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Vaikka tämä kolme vuotta ilman kenenkään kaipuuta tuntuu pitkältä ajalta, niin eilisessä IL:n paperiversiossa oli juttua kaverista, joka löydettiin kuolleena joskus 2000-luvun alussa muistaakseni Munkkiniemestä. Kun sitä tapahtumaa sitten oli selvitetty, niin tämä herra oli ollut hengetön jo kuusi vuotta. Jotain kaukaisia sukulaisia tälläkin kaverilla oli, mutta yhteyden pito heihin oli täysin poikki. Eikä tämäkään "löytö" paljastunut hajun perusteella, vaan olisiko olleet palotarkastajat, kun tulivat kotikäynnille ilmoittimia tarkastamaan, niin silloin ruumis sitten löytyi.

Tarkoitko tätä?

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Nyt vituttaa ja pelottaa. Hyvä kaverini parin vuosikymmenen ajalta soitteli. Kaveri on aina sillon tällön ottanut reippaita ryyppyputkia. Viime lokakuussa heille tuli esikoistytär ja kaverikin rauhoittui, noista viinahommeleista. Nyt hän sitten soitti tänään iltapäivällä, aivan "perseetolalla". Ulkomuistista sanoma oli seuraava. "Moi, mitä kuuluu? Mulla menee ihan päin vittua (itkuun purskahdus). Tämä helvetti loppuu nyt. Kiitos kun olet ollut ystävistä parhain, mä en jaksa tätä enää". Sitten puhelu poikki. Olen koittanut soittaa sinne päin, mutta yhteyttä valitsemaanne jne...

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Nyt vituttaa ja pelottaa. Hyvä kaverini parin vuosikymmenen ajalta soitteli. Ulkomuistista sanoma oli seuraava. "Moi, mitä kuuluu? Mulla menee ihan päin vittua (itkuun purskahdus). Tämä helvetti loppuu nyt. Kiitos kun olet ollut ystävistä parhain, mä en jaksa tätä enää". Sitten puhelu poikki. Olen koittanut soittaa sinne päin, mutta yhteyttä valitsemaanne jne...

Toivotaan, että kyseessä oli vain joku kännisekoilu.Oletko saanut kaveriisi yhteyttä, tai oletko soitellut vaimolleen, yhteisille kavereille tms.?

Olkulle ja kaikille muillekin: jos perustellusti epäilee jonkun yrittävän tappaa itsensä, yhteys välittömästi poliisiin, jollei itse pääse paikalle (kuten nyt Olkun tapauksessa, kun kaverin olinpaikasta ei ilmeisesti ollut tietoa).

Cassu

Jäsen
Omasta kokemuksesta tiedän että tollasen soiton jälkeen voi olla jo myöhästä. Oma kaveri lähti juuri noin. Soitti joukkuekaverille, että mittarissa 200 ja kohta rysähtää. Niin se sitten rekkaan loppu se matka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pisti kyseisessä uutisesta mietityttämään erityisesti kohta: "menehtyi äkillisesti keskiviikkona". Uutisessa ei siis ole mitään mainintaan kolarista, tapaturmasta, sairaudesta tai sairauskohtauksesta. Mitäs vaihtoehtoja jää jäljelle? Sekös vasta vetääkin hiljaiseksi...
Samaa mietin minäkin. Hiljaiseksi vetää todella.

Tästä tuli taas mieleen parin vuoden takainen tapaus näyttelijä Kristiina Elstelän pojan äkillisestä poismenosta. Asia oli paljonkin tapetilla, koska rouva Elstelä aloitti samaan aikaan Tanssii Tähtien Kanssa- ohjelmassa esiintymisen.

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Juuri tuli tekstiviesti. Vanha kaveri kuollut aivokasvaimeen 24 vuoden iässä. Joskus taannoin tuli mietittyä, mihin äijä on mennyt kun ei ole näkynyt tai kuulunut juurikaan. Eipähän osannut sitten itsekään oikein olla yhteyksissä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Isosiskoni ja veljeni isä (eli periaatteessa isäpuoleni) menehtyi tänään syövän lannistamana, joka todella nopeasti vei häneltä kaikki voimat. Sairaus todettiin liian myöhään ja hoidot eivät enää auttaneet. Murheelliseksi vetää... mutta ehkä vielä enemmän juuri sisarieni puolesta, jotka näin menettivät isänsä. Heille erittäin raskasta aikaa, varsinkin siskolleni. Vielä kun tuo heidän isänsä asui ulkomailla, ehtivät onneksi käydä taannoin häntä katsomassa.

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Mandi Lampi siis poismennyt. 19-vuotias nätti tyttö. Tämä veti vähän hiljaiseksi. Minua vituttaa aina kun nuori ihminen jolla on tulevaisuus edessä lähtee, oli syy mikä tahansa.

Osanottoni läheisille ja Jussille jaksamisia.

M#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR

Vetää surua pahasti nyt puseroon, koska tuli tuossa tiistaina nähtyä Jussi kävelemässä Stadin keskustassa ja näytti iloiselta. Niin se maailma vaan äkisti muuttuu.. Jaksamisia omaisille.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Mandi Lampi siis poismennyt. 19-vuotias nätti tyttö. Tämä veti vähän hiljaiseksi. Minua vituttaa aina kun nuori ihminen jolla on tulevaisuus edessä lähtee, oli syy mikä tahansa.

FF2:lla vihjaillaan että henki olisi lähtenyt oman käden kautta. Mikäli näin on, niin vielä hiljaisemmaksi vetää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy