Äiti ei tule isosiskoni häihin koska tehtiin siitä ilmoitus lastensuojeluviranomaisille siskopuoleni huonosti kohtelusta (alkoholia, pahoinpitelee miestään, rikkoo humalassa huonekaluja, riehuu puukon kanssa). En tiedä millä eväillä onnistui lastensuojeluviranomaisilta pääsemään TAAS kuin koira veräjästä. Jo siskoni kuutisen vuotta sitten ollessa aivan vauva, soittivat naapurit useasti äidin lua poliiseja jne. Muutamia kertoja toin pikkusiskon omaan kotiini kun äiti ja pikkuisen isä humalapäissään heittelivät pulloja ja rikkoivat tuoppeja nukkuvan (välillä kauhuissaan kiljuvan) lapsen sänkyyn. Äiti kuitenkin teki miehestään muutaman rikosilmoituksen pahoinpitelystä ja väitti vian olevan miehessä täysin.
Erosivat muutamia vuosia sitten mutta sama meno jatkuu. Äiti meni naimisiin uuden miehen kanssa (likka jäi äidille, eihän väkivaltaiselle isälle voi, paskat) ja alkoholinkäyttö jatkui päivittäisenä. Selvinpäin kohtalaisen mukava ja järkevä ihminen muuttuu totaaliseksi hirviöksi juodessaan. Hain siskopuolen kevättalvella äidin luota keskellä yötä, kun äidin mies soitti hysteerisenä ja kertoi olevansa lukittautuneena yläkertaan, äidin riehuessa oven takana ja huutaessa "vittu mulla on puukko, tapan saatana kaikki ketkä eteeni sattuvat". Pikkusisko pelkää asua äidin kanssa iltaisin. Päivisin sitä ei sieltä saisi pois. Kaverit, harrastukset, koira, ja no, selvinpäin rakastava äiti. Mutta iltaisin, se likka pelkää. Paljon.
Niin, tein äitistä ilmoituksen sitten, ensin tytön hoitotädille joka huolehti puhumisen sosiaaliviranomaisille. Nämä lähettivät äidille kirjeen, että aikovat tarkkailla tilannetta. Äiti soitti minulle, haukkui täysin (osasi heti yhdistää tilanteen minuun kun olin muutamia kertoja pyrkinyt keskustelemaan hänen kanssaan ollessaan selvinpäin), uhkaili, ja sanoi että saan nähdä tyttöä vain kun tämä on isällään. Hänen kanssaan ei tarvitse asioida.
Äiti pääsi kuin koira veräjästä. Leperteli sossutädeille että "irkku ja tytön isä ovat sairaita, heillä on suhde ja koittavat saada uusioperhettä, siksi tahtovat tytö" ja blaablaa. LASTENSUOJELUn ihmiset uskoivat äitiä taas. Vitun ääliöt kun käyvät paikalla äidin ollessa selvinpäin. Ihan kiva se silloin on, minunkin mielestäni,
Nyt on huomenna sitten isosiskon häät, joihin äiti ilmoitti ettei tule paikalle koska minä olen siellä. Jep. Tuntuu kivalle olla pilaamassa siskon juhlaa. Olen kuitenkin viimeisen kuukauden ollut kohtuu hiljaa kaikesta, kun sovittiin siskojen kanssa että antaa äidin rauhoittua jotta edes pienin sisko pääsee häihin. Ja näillä näkymin se minisisko on tulossa. Reppana. Mutta auttakoon armias kun koittaa maanantai. Sitten minä pistän ranttaliksi. Äidin juomiselle on tehtävä jotain. Ei ole oikein että seitsenvuotias neiti joutuu katselemaan hullua ja väkivaltaista emoa.
Pikkulikka ei enää uskalla edes soittaa minulle. Pelkää kuollakseen että äiti suuttuu ja alkaa illalla riehumaan jos kuulee (siis, riehumaan pahemmin. se tappelee siellä joka ilta) ja jos äiti on jo valmiiksi vihainen, ei uskalla suututtaa tätä lisää. Neiti itki tuota juuri viikonloppuna ollessaan luonani "toivottavasti äiti ei kuule et mää oon ollu täällä ku sit se soittaa ja haukkuu isin ja sitte ne taas tappelee sen miehen kanssa".
Huoh. On tämä kanssa. Ei kauheasti jaksa olla hyvillä fiiliksillä kun äiti pilaa pienen lapsen elämän. Olisi nyt saatana jättänyt kakaran hankkimatta silloin iskästämme eron jälkeen, niin saisi nyt ryypätä ja rellestää aivan rauhassa ilman että ketkään sukulaiset siihen puuttuisivat. Tampio.