Clocks kirjoitti:
Niin, paikalliset tavat voivat länsimaisten mielestä tuntua hiukan erikoisilta. Kyse on kuitenkin arvokkaasta kulttuuriperinnöstä, jota tulee vaalia ja kunnioittaa.
Mielestäni sen verran pitää olla lähetyssaarnaajameininkiä, että jos jossain meininki on epäinhimillistä ja toisia ihmisiä kohtaan aivan kohtuutonta niin se pitää lopettaa. Useimmiten se vääryys kaikenlisäksi kohdistuu naisiin tai muuten huonoiten puolustuskykyisiin. Eläimiä sanoisin minä. Tanska on onneksi kieltämässä mahdollisesti kokonaan huivit tai sitä ainakin ehdotetaan ja niin se pitäisi olla täälläkin. Jos itse olisin poliittisessa virassa ja saisin vihiä että tuollainen kivittäminen on tapahtunut niin pommittaisin kyseisen kylän maan tasalle. Onhan se kumma, jos aivan viattomat ihmiset, joiden sukunimi oli Hitler joutuivat Aatun pahuuksien takia vaihtamaan sodan jälkeen nimensä, mutta silti nyt viimeistään Osaman sikailujen jälkeen ei tajuttu sitä, että islam on takapajuista meininkiä ja jos sitä uskontoa ei saada lopetettua niin hoidettaisiin ainakin se jengi normaalien ihmisten joukkoon moraalisesti. En tarkoita, että kaikki rättipäät olisivat pahoja. Ylellä oli jossain vaiheessa dokumenttejä, joissa yhdessä esiteltiin ruotsinkielinen Bosnian muslimiperhe Pohjanmaalta, jotka olivat kuin suomalaisia. Kellään ei rättiä ja ei ollut moraalisesti mitenkään sairasta touhua, vaan ihan normaali-ihmisiä. Toinen esimerkki oli dokumentti muslimiäijästä, joka pitää ruokakauppaa Tampereella. Hänkin vaikutti olevan ihan inhimillinen tyyppi, joka on ystävällinen muille ihmisille ja auttaa heitä. Ei mitään rättejä hänelläkään, eikä partaa, eikä puno mitä ilmeisemmin mitään juonia.
Tuohon muutama päivä aiemmin esilleolleeseen juttuun siitä, että perhe menetti jo toisen lapsen, kun rattijuoppo ajoi yli. Iltalehdestä jokainen on voinut katsoa millainen se auto on. Siis ajetaan tuhatta ja sataa iltamyöhään pimeällä autolla, jossa ei ole edessä esim. valoja ollenkaan. Sairasta. Sen lisäksi kyseessä on muutenkin erittäin vanha ja vaarallisenoloinen auto. Erikoisinta on kuitenkin se, että nyt on tullut tietoon se, että kyseinen auto on kaahannut viime kuukaudet usein siellä ja poliisi on sakottanut kuskia useasti. Itse olen erittäin ihmeissäni siitä, että jos ajetaan tuollaisella autolla tuhatta ja sataa ja jäädään kaikenlisäksi kiinni siitä niin miten poliisi ei saa takavarikoitua ajoneuvoa, jos kaikki paikalliset tietävät, että se on toistuvaa toimintaa. Viranomaiset kantavat kyllä osittain vastuun tuosta kuolonkolarista.