Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 442 945
  • 4 839

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
jos 12-14 vuotiaat hukkuvat niin silloin vanhemmat ovat melko kusipäitä, kun eivät ole opettaneet uimaan. Toisekseen tuon ikäisten pitää jo tietää missä ja kuinka pitkiä matkoja uidaan. Menee samaan kategoriaan niiden teltassa grillailleiden kanssa. Ei sureta yhtään.

Kohta Toimi Kankaanniemi kieltää uimisen. Kielsi salmarinkin kun nelikymppiset lapset menehtyivät.

Nyt tuli sellaista tekstiä, että pistää vituttamaan.

Oletko kuullut asioista kuin merivirrat, suonenveto tai sairaskohtaus? Moni kokenutkin uimari on hukkunut niiden takia.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1398202

Tuon mukaan tapausta tutkii poliisin väkivaltarikosyksikkö. Tarkoittaako tuo sitä, että jotain rikosta epäillään tapahtuneen, vai onko tuo tuon yksikön tehtäviä normaalistikin?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
New York Islanders
jos 12-14 vuotiaat hukkuvat niin silloin vanhemmat ovat melko kusipäitä, kun eivät ole opettaneet uimaan. Toisekseen tuon ikäisten pitää jo tietää missä ja kuinka pitkiä matkoja uidaan. Menee samaan kategoriaan niiden teltassa grillailleiden kanssa. Ei sureta yhtään.

Joku ei opi koskaan pelaamaan jalkapalloa, jääkiekkoa tai uimaan. Voihan olla niinkin, että lapset ovat niitä kusipäitä, kun eivät oppineet uimaan. Jokatapauksessa kaikkea ei välttämättä kannatta kirjoittaa, kun ei asiasta mitään tiedä. Joku vituttaa taas vai..?

Ja miksi ihmeessä pitäisi tietää kuinka pitkiä matkoja uidaan, kun eivät aikuisetkaan näytä tätä taitoa hallitsevan. Varsinkaan juhannuksena.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
jos 12-14 vuotiaat hukkuvat niin silloin vanhemmat ovat melko kusipäitä, kun eivät ole opettaneet uimaan. Toisekseen tuon ikäisten pitää jo tietää missä ja kuinka pitkiä matkoja uidaan. Menee samaan kategoriaan niiden teltassa grillailleiden kanssa. Ei sureta yhtään.

Kohta Toimi Kankaanniemi kieltää uimisen. Kielsi salmarinkin kun nelikymppiset lapset menehtyivät.
Älä viitsi scholl. Toinen tytöistä on voinut saada vaikka suonenvedon ja on hädissään tarttunut sisareensa, jolloin molemmat ovat hörpänneet vettä kohtalokkain seurauksi. Ei asialla ole silloin uimataidottomuuden kanssa tekemistä.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
jos 12-14 vuotiaat hukkuvat niin silloin vanhemmat ovat melko kusipäitä, kun eivät ole opettaneet uimaan. Toisekseen tuon ikäisten pitää jo tietää missä ja kuinka pitkiä matkoja uidaan. Menee samaan kategoriaan niiden teltassa grillailleiden kanssa. Ei sureta yhtään.

Kohta Toimi Kankaanniemi kieltää uimisen. Kielsi salmarinkin kun nelikymppiset lapset menehtyivät.

Ei jumalauta sentään.Sulla ei taida olla omia lapsia.

Hyvä niin. Ne tuskin oppisivat edes uimaan.
 

scholl

Jäsen
Älä viitsi scholl. Toinen tytöistä on voinut saada vaikka suonenvedon ja on hädissään tarttunut sisareensa, jolloin molemmat ovat hörpänneet vettä kohtalokkain seurauksi. Ei asialla ole silloin uimataidottomuuden kanssa tekemistä.

Se on silloin eriasia. Voidaan verrata muihinkin sairauskohtauksiin. Aika moni menehtyy vuosittain äkillisissä sairauskohtauksissa ja mielestäni uimaranta ei ole sen kummallisempi paikka kuin vaikkapa autonratti.

Mutta yleisesti ottaen se on niin, että kun lapsia kuolee niin vanhemmissa on vika. Ei toki aina, mutta usein.

Puheet valvotuista uimarannoista ovat muuten ihan huuhaata. En ole nähnyt hengenpelastajia yhdelläkään rannalla. Hietsussakin se torni näyttää olevan tyhjä. Ei mitään ukkoa istumassa siellä kiikareiden kanssa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lapset olivat niin tyhmiä, että menivät hukkumaan. Ei sureta yhtään. Toisaalta vanhemmat olivat niin tyhmiä, että antoivat lastensa hukkua. Ei sureta yhtään.

Tässä maailmassa ei tapahdu kuolemaanjohtavia onnettomuuksia, jotka eivät olisi jonkun vika. Onnettomuuksien uhreja ei siis pidä surra. Hienoa logiikkaa.
 

scholl

Jäsen
Onnettomuuksien uhreja ei siis pidä surra. Hienoa logiikkaa.

Tottakai lähimmäisten pitää surra, mutta mitä siitä tulee, jos kadunmies suree jokaista uhria. Mietipä paljonko maailmassa kuolee porukkaa joka päivä. Osa lapsia ja osa aikuisia ja sanotaan, että jokainen on samanarvoinen. Ainakin itse olen sen verran kokenut uutisten katsoja, että raa'atkin vaikutelmat on sen verran tuttuja, joten en ala vetistelemään tai edes asiaa miettimään tai ehkä edes juttua tarkemmin lukemaan, jos kyseessä on joku "kaukainen henkilö".

Toki jokainen saa päättää itse, että kuka kellekin on läheinen, mutta pelkkä se, että joku tuntematon kuoli ei nyt välttämättä ole surunarvoinen asia.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Menee samaan kategoriaan niiden teltassa grillailleiden kanssa. Ei sureta yhtään.

Vaikka ei sureta, niin tuskin kukaan teltassa grillailli. Grilli vain vientiin telttaan suojaan varkailta.

Mutta olisi toki pitänyt tarkastaa, että grilliä oli käytetty, Ja kun mennään yöllä tuhannen kännissä nukkumaan, niin ei ehdi edes tulla pää kipeäksi.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tottakai lähimmäisten pitää surra, mutta mitä siitä tulee, jos kadunmies suree jokaista uhria.

Tässä oli nyt kyse yhdestä uutisesta, jonka joku tähän ketjuun linkitti. Tuskinpa ketään silti oikeasti esim. sinun suremisesi kiinnostaa, joten sikäli aivan sama. On vaan mielestäni kohtuutonta olla surematta jonkun kuolemaa sen takia, että kyseessä oli mahdollisesti jonkun toisen vika.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Veti hiljaiseksi tuo irGGun viesti. Naisen/äidin alkoholinkäyttö ja väkivaltaisuus taitavat YHÄ olla tabu aihe sosiaalityöntekijöille. Huostaanottokynnys taitaa välillä olla "aika" korkealla. Pyhä äitiys ennen kaikkea...
 

Viljuri

Jäsen
Veti hiljaiseksi tuo irGGun viesti. Naisen/äidin alkoholinkäyttö ja väkivaltaisuus taitavat YHÄ olla tabu aihe sosiaalityöntekijöille. Huostaanottokynnys taitaa välillä olla "aika" korkealla. Pyhä äitiys ennen kaikkea...

Sama. En teeskentele, että osaisin sanoa mitään lohduttavaa, mutta jos tilanne on tuolla tasolla, niin seuraavaksi on syytä harkita oikeudellisia jatkotoimenpiteitä, jos sosiaaliviranomaiset eivät ota asiaa vakavasti...
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Veti hiljaiseksi tuo irGGun viesti. Naisen/äidin alkoholinkäyttö ja väkivaltaisuus taitavat YHÄ olla tabu aihe sosiaalityöntekijöille. Huostaanottokynnys taitaa välillä olla "aika" korkealla. Pyhä äitiys ennen kaikkea...

Samoin täällä veti hiljaiseksi.

Luultavasti vielä jos tämä äiti uhkaa menettää tämän pikku reppanan, vetää hän esiin aina niin tehokkaan hyväksikäyttökortin, jota etenkin miesten kohdalla usein käytetään. Etenkin jos mies on vetämässä pidemmän korren esim huoltajuuskiistassa.

Erittäin surullista, tämän taaperon takia. Ja varmaan jälkensä jättänyt koko lapsikatraaseen. Tsemppiä irGGulle, jotta saat pienen elämän turvaan, ennen kuin tapahtuu jotain peruuttamatonta.

Otat jonkun sosiaalitantan numeron ja viet hänet yllättäen illalla kylään??!?
 
Suosikkijoukkue
löytyy
hiljaseksi vetäs tuossa taannoin kun eräs entinen ,toinen parhaista, joukkuekaveri hölmöili ittensä hengiltä moottoripyörällä. Myös tieto erittäin hyvän ystäväni syövästä pysäytti.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Eräs mies toi tietokoneensa huoltoon, pikainen vilkaisu ja toteamus että kovo täysin paskana. Noh, ei muuta kuin kuin kovo vaihtoon. Mies tulee seuraavana päivänä kyselemään koneestaan, johon toteamme tilanteen. Varoen hän tiedustelee saammeko tiedostoja takaisin. Vastaamme että eipä taida onnistua. Mies kiroilee hiljakseen jonka jälkeen toteaa 'Joo, koneessa on reilu 200 kuvaa vast'ikään syntyneestä esikoisesta'. Meni kyllä pulju hiljaseksi.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Jotkut menettää esikoisensä, jotkut kuvat siitä.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Kyllähän tuo irGGu:n viestin sisältö on surullista luettavaa, itse kokenut vähän samantyylistä kotona, kuten talvella kirjottelinkin;

"Vituttaa.. tai ennemmin masentaa kokoajan enemmän vaan. Joulu lähenee mutta mä vaan ootan kevättä. Haluisin olla jo 18. En jaksais kotioloja yhtään enää, mutsi se vaan aina alottaa ton putkensa uudestaan... eikä ihmistä voi auttaa jossei se myönnä itselleen ongelmaa."

Kotona kuitenkin on myös 10vuotias pikkuvelikin, jolle ei nyt toivottavasti ole jäänyt mitään traumoja.

Ei nyt ehkä noin paha tilanne ole koskaan ollut kuin kyseisessä tapauksessa.. mutta näitä on vaikea vertailla. Ei se missään tapauksessa helppoa ole kellekkään.

Jotain positiivistä sentään, ei ole mutsi tämän vuoden puolella ottanut yhtäkään kunnon putkea.

Jaksamisia sinnepäin!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Äiti ei tule isosiskoni häihin koska tehtiin siitä ilmoitus lastensuojeluviranomaisille siskopuoleni huonosti kohtelusta (alkoholia, pahoinpitelee miestään, rikkoo humalassa huonekaluja, riehuu puukon kanssa). En tiedä millä eväillä onnistui lastensuojeluviranomaisilta pääsemään TAAS kuin koira veräjästä. Jo siskoni kuutisen vuotta sitten ollessa aivan vauva, soittivat naapurit useasti äidin lua poliiseja jne. Muutamia kertoja toin pikkusiskon omaan kotiini kun äiti ja pikkuisen isä humalapäissään heittelivät pulloja ja rikkoivat tuoppeja nukkuvan (välillä kauhuissaan kiljuvan) lapsen sänkyyn. Äiti kuitenkin teki miehestään muutaman rikosilmoituksen pahoinpitelystä ja väitti vian olevan miehessä täysin.

Erosivat muutamia vuosia sitten mutta sama meno jatkuu. Äiti meni naimisiin uuden miehen kanssa (likka jäi äidille, eihän väkivaltaiselle isälle voi, paskat) ja alkoholinkäyttö jatkui päivittäisenä. Selvinpäin kohtalaisen mukava ja järkevä ihminen muuttuu totaaliseksi hirviöksi juodessaan. Hain siskopuolen kevättalvella äidin luota keskellä yötä, kun äidin mies soitti hysteerisenä ja kertoi olevansa lukittautuneena yläkertaan, äidin riehuessa oven takana ja huutaessa "vittu mulla on puukko, tapan saatana kaikki ketkä eteeni sattuvat". Pikkusisko pelkää asua äidin kanssa iltaisin. Päivisin sitä ei sieltä saisi pois. Kaverit, harrastukset, koira, ja no, selvinpäin rakastava äiti. Mutta iltaisin, se likka pelkää. Paljon.

Niin, tein äitistä ilmoituksen sitten, ensin tytön hoitotädille joka huolehti puhumisen sosiaaliviranomaisille. Nämä lähettivät äidille kirjeen, että aikovat tarkkailla tilannetta. Äiti soitti minulle, haukkui täysin (osasi heti yhdistää tilanteen minuun kun olin muutamia kertoja pyrkinyt keskustelemaan hänen kanssaan ollessaan selvinpäin), uhkaili, ja sanoi että saan nähdä tyttöä vain kun tämä on isällään. Hänen kanssaan ei tarvitse asioida.

Äiti pääsi kuin koira veräjästä. Leperteli sossutädeille että "irkku ja tytön isä ovat sairaita, heillä on suhde ja koittavat saada uusioperhettä, siksi tahtovat tytö" ja blaablaa. LASTENSUOJELUn ihmiset uskoivat äitiä taas. Vitun ääliöt kun käyvät paikalla äidin ollessa selvinpäin. Ihan kiva se silloin on, minunkin mielestäni,

Nyt on huomenna sitten isosiskon häät, joihin äiti ilmoitti ettei tule paikalle koska minä olen siellä. Jep. Tuntuu kivalle olla pilaamassa siskon juhlaa. Olen kuitenkin viimeisen kuukauden ollut kohtuu hiljaa kaikesta, kun sovittiin siskojen kanssa että antaa äidin rauhoittua jotta edes pienin sisko pääsee häihin. Ja näillä näkymin se minisisko on tulossa. Reppana. Mutta auttakoon armias kun koittaa maanantai. Sitten minä pistän ranttaliksi. Äidin juomiselle on tehtävä jotain. Ei ole oikein että seitsenvuotias neiti joutuu katselemaan hullua ja väkivaltaista emoa.

Pikkulikka ei enää uskalla edes soittaa minulle. Pelkää kuollakseen että äiti suuttuu ja alkaa illalla riehumaan jos kuulee (siis, riehumaan pahemmin. se tappelee siellä joka ilta) ja jos äiti on jo valmiiksi vihainen, ei uskalla suututtaa tätä lisää. Neiti itki tuota juuri viikonloppuna ollessaan luonani "toivottavasti äiti ei kuule et mää oon ollu täällä ku sit se soittaa ja haukkuu isin ja sitte ne taas tappelee sen miehen kanssa".

Huoh. On tämä kanssa. Ei kauheasti jaksa olla hyvillä fiiliksillä kun äiti pilaa pienen lapsen elämän. Olisi nyt saatana jättänyt kakaran hankkimatta silloin iskästämme eron jälkeen, niin saisi nyt ryypätä ja rellestää aivan rauhassa ilman että ketkään sukulaiset siihen puuttuisivat. Tampio.

Sori pitkä lainaus, mutta...

Itse työskentelen huostaanotettujen lasten kanssa ja tämän tapaiset tarinat ovat arkipäivää. Valitettavasti meidän sosiaalidemokraattinen yhteiskunta ajattelee, että lapselle vanhemmat ovat korvaamattomia, vaikka usein asia on juuri päinvastoin.

Irggu, pidä huoli pikkutytöstä ja tee niitä ilmoituksia lisää, mikäli tarvetta on. Vaadi oikeutta, Porissa on kuitenkin lastensuojelussa fiksuja ihmisiä, mutta vaadi, vaadi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Itse työskentelen huostaanotettujen lasten kanssa ja tämän tapaiset tarinat ovat arkipäivää. Valitettavasti meidän sosiaalidemokraattinen yhteiskunta ajattelee, että lapselle vanhemmat ovat korvaamattomia, vaikka usein asia on juuri päinvastoin.

Tästä olen tasan samaa mieltä. Veljenpoikani (joka on myös kummilapseni) on aikanaan huostaanotettu, koska hänen vanhempansa eivät kyenneet hänestä huolehtimaan. Ja olen satavarma siitä, että hänen elämänsä perhekodissa tällä hetkellä on parempaa ja onnellisempaa kuin mitä se olisi biologisten vanhempien huostassa ollut.

Ne jotka ihmettelevät miksen itse kummina ryhtynyt huolehtimaan tämän lapsen asioista voivat käydä lukemassa viesteistäni "Meille tulee vauva" -ketjussa että minulla oli juuri tuolloin vähän muutakin ajateltavaa elämässäni.

EDIT: koeta irGGu keinolla millä hyvänsä saada pikkusiskosi pois äitisi huostasta ja sijaisperheeseen. Se on hänen etunsa. Helppoa se ei ole, sen olen nähnyt itsekin. Tsemppiä ja jaksamista!
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eräs mies toi tietokoneensa huoltoon, pikainen vilkaisu ja toteamus että kovo täysin paskana. Noh, ei muuta kuin kuin kovo vaihtoon. Mies tulee seuraavana päivänä kyselemään koneestaan, johon toteamme tilanteen. Varoen hän tiedustelee saammeko tiedostoja takaisin. Vastaamme että eipä taida onnistua.

Tämä kuuluisi enneminkin laadukasta asiakaspalvelua -ketjuun. Teidän olisi pitänyt ainakin alalla olevina, mahdollisesti jopa ammattilaisina, tietää, että ette te sitä näe suoraan ovatko tiedostot pelastettavissa.

Ei ehkä teidän konsteillanne olekaan ja sen näette, mutta maailma on täynnä yrityksiä mitkä pelastavat tietoja ihan minkälaisessa kunnossa hyvänsä olevasta kovalevystä. Niitä haetaan merenpohjasta ja palaneista taloista. Tuossa oli kuitenkin selvästikin kysymys ainoastaan tavallisessa käytössä hajonneesta raudasta.

Aivan ilmaisia nuo palvelut eivät ole, mutta kuitenkin ihan tavallisen palkansaajankin ulottuvilla.

Toivottavasti teillä on tämä "romu" vielä jossain tallessa. Jos löytyy, niin heti huomenna soitto asiakkaalle. Jos ei löydy, niin sitten olette vain autuaan tietämättömiä (niin kuin olittekin) ja palvelette seuraavaa asiakasta paremmin.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eräs mies toi tietokoneensa huoltoon, pikainen vilkaisu ja toteamus että kovo täysin paskana. Noh, ei muuta kuin kuin kovo vaihtoon. Mies tulee seuraavana päivänä kyselemään koneestaan, johon toteamme tilanteen. Varoen hän tiedustelee saammeko tiedostoja takaisin. Vastaamme että eipä taida onnistua. Mies kiroilee hiljakseen jonka jälkeen toteaa 'Joo, koneessa on reilu 200 kuvaa vast'ikään syntyneestä esikoisesta'. Meni kyllä pulju hiljaseksi.
Ei varmasti mikään mukavin tilanne. Kuitenkin jos koneella on reilu 200 kuvaa vasta syntyneestä esikoisesta niin itse ainakaan en niitä pelkästään koneella säilyttäisi. Mielellään tuollaiset kerranelämässä-kuvat jonnekin säilöisi myöskin.

Oma mokahan tuo myös, eikä varmaan itteäkään hymyilyttäisi.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Aivan ilmaisia nuo palvelut eivät ole, mutta kuitenkin ihan tavallisen palkansaajankin ulottuvilla.

Toivottavasti teillä on tämä "romu" vielä jossain tallessa. Jos löytyy, niin heti huomenna soitto asiakkaalle. Jos ei löydy, niin sitten olette vain autuaan tietämättömiä (niin kuin olittekin) ja palvelette seuraavaa asiakasta paremmin.

Niin, tai sitten jopa mainitsimme asiasta asiakkaalle? Tai vaikkapa katsoimme jopa hintoja? Niin ja kysymyshän saammeko me palautettua tiedostot.

Mutta kiitos kun haukut minua huonoksi asiakaspalvelijaksi kun ilmaiseksi koitan palauttaa jonkun tiedostoja ("romu" on täysin tallessa ja työnalla). Mahtaa koneen omistajakin pitää minua täytenä paskiaisena.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ikävä juttu tuo kuvien häviäminen. Mullakin oli pitkään varmistamatta kovalevy, mutta nykyään siirrän tasaisin väliajoin tärkeimmät matskut ulkoiselle kovolle. Mutta se ei minua liikuttanut, vaan tämä. Etsin srk:n sivuilta muuta tietoa eilen, mutta jumituin selaamaan noita. Parin rivin taakse kätkeytyy monta tarinaa. En nyt varsinaisesti herkistynyt tai kokenut mitään isänmaallista hurmostilaa, mutta jollain tavalla nuo muutama rivi kuivaa faktaa heräsi eloon ja konkretisoi taas kirjoista luettua.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Lomat on lepo ja hyvin meni ympäri Suomea pörrätessä. Tai meni lauantaihin saakka, jolloin muijan sisko soitti ja kertoi heidän veljensä ajaneen pihalle lapsille tekemällään crossiradalla viritetyllä mopolla päin puuta sillä seurauksella, että kallo meni halki ja kaveri on teholla. Soitimme sitten samalla paikkakunnalla asuvalle toiselle veljelle, joka vastasi yöllä ambulanssista. Sen muija oli puukottanut sitä, joten molemmat veljekset olivat sairaalassa samaan aikaan. Puukotettu kylläkin pääsi jo yöllä pois, mutta toisen veljen tilanne on vakava. Tarkoitus oli tehdä perinteinen heinäkuun lopun vierailu hänen kunnostamalleen rintamamiestalolle, mutta nyt se jää väliin. Perinteisesti ohjelmaan on kuulunut veljesten kanssa crossia, grillaamista, saunomista, ammuntaa ja nestetankkausta. Toivotaan nyt kuitenkin, että kaveri selviää hengissä ja halvaantumisriski on myös olemassa. Hänellä on muija ja kaksi pientä lasta.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Oliko PeteX:n viestin mopoilijalla kypärä päässä?

Ei ollut. Niskaan tuli myös joku verenpurkautuma. Lisätietoja odotellaan, mutta on se aika outoa, että lääkärit eivät kerro sisaruksille mitään. Avovaimolle kerrotaan, mutta hän on hieman hiljainen ihminen, joka ei taas helpolla laita infoa eteenpäin. Sairaalaan ei meitä eilen päästetty, koska kaveri on tajuttomana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös