Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 447 153
  • 4 852

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tämäkään ei mukava uutinen. Ei myöskään se, kuinka kommenttikentät täyttyy lähinnä rokoteöyhöistä.

Niin ne voi iskeä futiskentällä tai keikkalavalla :(

Jakke pääsi jo kotiin. Rytmihäiriöt vaivasivat, mutta ilmeisesti jo torstaina keikat jatkuvat.

Rokoteöyhötyksen lisäksi oli todella epäasiallista kuunnella pettyneiden Klamydia-fanien valitusta eilisen Seinäjoen keikan peruuntumista. Klamydian oli määrä lähteä Jyväskylästä kiireisellä aikataululla heti Vauhtiajoja kohden, ja kun Vauhtiajot ilmoitti esiintyjä muutoksista, jotkut riehuivat Klamydian peruneen keikan aikataulujen vuoksi. En tiedä minkälaisia "faneja" ne ovat, jotka suuttuvat, kun esiintyjän oman sairauskohtauksen vuoksi keikka jää väliin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jakke pääsi jo kotiin. Rytmihäiriöt vaivasivat, mutta ilmeisesti jo torstaina keikat jatkuvat.

Rokoteöyhötyksen lisäksi oli todella epäasiallista kuunnella pettyneiden Klamydia-fanien valitusta eilisen Seinäjoen keikan peruuntumista. Klamydian oli määrä lähteä Jyväskylästä kiireisellä aikataululla heti Vauhtiajoja kohden, ja kun Vauhtiajot ilmoitti esiintyjä muutoksista, jotkut riehuivat Klamydian peruneen keikan aikataulujen vuoksi. En tiedä minkälaisia "faneja" ne ovat, jotka suuttuvat, kun esiintyjän oman sairauskohtauksen vuoksi keikka jää väliin.

Kiitos, en ehtinyt päivitystä seurata.

Ja joo, tuo on miinuspuolia nykyään, että tuollaiset itkut halutaan kaikelle kansalle näkyviin.

Jotenkin pelkään, että sama väki on kehdannut pistää tsemppisävyistä kommenttia futiksen Tanska-matsista. Tämä vain oma mutuni, ehkä olivatkin yhtä törkeitä tuossakin.

Tätä huuhaa-ketjussakin ajoin takaa, että osa väestä yhdistää kohta kaikki sairastumiset koronarokotteisiin, vtut. Stn Anot ja muut.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Ahdistaa, surettaa, huolettaa ja ennen kaikkea vituttaa..

Aina kärsinyt hampaiden huonosta kunnosta. Ala-asteella niitä koitin hoidattaa koulun hammashoitajalla, mutta niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, niin kokemukset tuolta ajalta saivat pelkäämään hammaslääkäriä aivan ja helvetisti. Erityisesti kokemus, jossa hammaslääkäri puhutteli pelkopotilasta eli minua ennen toimenpidettä ja leperteli mukavia, kuten, että tällä kertaa vain katsotaan hampaiden kuntoa ja hieman porataan, mutta lopputuloksena hampaan poisto (ikeneen viilto ja sitten nitkuttelemalla hammas pois) ilman minkäänlaista puuduttamista taikka ennakkovaroituksia, jätti aivan saatanallisen arven mieleen.

Tuon jälkeen on oikeastaan vain pakon edessä menty hammaslääkärille. Pelko on kuitenkin joka kerta läsnä ja parin hammaslääkärissä saadun paniikkikohtauksen jälkeen mieli ei vain ole antanut periksi mennä sinne enää.

Pohjustuksena myös se, että kärsin aivan mielettömistä ulkonäköpaineista ja huonosta itsetunnosta. Ne puolestaan kokivat kolauksen vuosia sitten, kun sattui työtapaturma, jonka vuoksi menetin kaksi etuhammasta ja voin kertoa, että tuon jälkeen kuvittelin olevani about maailman vastenmielisin henkilö. Paljon vastenmielisempi kuin ne keskustan deegut, joilta löytyy suusta tasan yksi hammas ja sekin on pikimusta mädästä.

Tapaturma kuitenkin pakotti käymään hoidoissa ja nuo hampaat laitettiinkin sitten siihen kuntoon, että elämä näytti hymyilevän. Menetettyjen hampaiden tilalle asetettiin väliaikainen proteesi, jonka piti kestää vuoden verran arviolta, mutta joka on nyt ollut suussa sen kuutisen vuotta. Lekuri oli myöhemmin sitä mieltä, että kun on niin hyvin tehty ja hyvin pysynyt niin antaa olla siihen asti, että irtoaa.

Proteesi on siis ollut "liimattuna" kahteen vierekkäiseen hampaaseen kiinni ja sen avulla olen jopa uskaltanut jälleen hymyillä. Nyt kuitenkin sitten tuli huomattua, että toinen niistä hampaista, jossa se on kiinni, heiluu. Aivan helvetinmoinen ahdistus ja alakulo iski samantien päälle kun näen silmissäni kauhukuvat kuinka minä, vasta 32-vuotta täyttänyt, tulen menettämään kaikki hampaani... Vain siksi, että mieli on niin saatanan fucked up, että ei ole antanut periksi hoidattaa niitä kuntoon kun niille vielä oli tehtävissä jotain pienemmällä vaivalla.

Tällä hetkellä mielessä vilkkuu hampaaton mies, miehisyyden irvikuva, jota kaikki katsovat kieroon ja luokittelevat about narkkariksi menetettyjen hampaiden vuoksi. Tilannetta ei myöskään paranna se, että noiden hampaiden kuntoa olen itse edesauttanut tupakoimalla, välillä nuuskaamalla sekä sokerilimuja hörppimällä. Omaa syytä siis kyllä, sitä en todellakaan kiistä. Tämä kuitenkin edesauttaa sitä, että se kynnys mennä hammaslääkäriin on helvetillisen iso, sillä jos ei se pelko ole jo itsessään riittävän paha, niin useammalta hammaslääkäriltä (joukossa tietenkin asiansa osaavia ja todella mukavia tapauksia) saadut paasaukset ja tuomiot aiheuttavat meikäläisessä sellaista häpeää, että tekisi mieli vain vajota maan alle ja pyytää ihan oikeasti anteeksi omaa olemassaoloaan.

Tiedän myös sen, että proteeseja tehdään nykyään myös nuoremmille ja en ole kohtaloni kanssa suinkaan yksin. Proteesit myös näyttävät todella hyviltä ja sellaisen kun saisi niin varmasti myös se itsetuntokin siitä kohenisi. Kuitenkin kynnys tällä hetkellä tarttua siihen puhelimeen, varata aika ja taas kerran mennä pelonsekaisin tuntein kuulemaan kuinka paska ihminen olen (kärjistetysti), tuntuu ylitsepääsemättömältä.

Yksityiselle menisin samantien, koska uskon palvelun olevan siellä parempaa kuin kunnallisella, mutta siellä hinnat vain tuuppaavat olemaan myös melkolailla kovemmat ja tässä kun olisi tarkoitus parin kuukauden päästä aloittaa opiskelut, niin sekin jo kitkee aikalailla sitä varallisuutta moiseen..

En edes tiedä miksi tämä vuodatus.. Pakko vaan saada tätä paskaa pois sisältä, mielestä pyörimästä. Tulee tätä purettua aina välillä psykiatrillekkin, jolla tulee käytyä, mutta jotenkin sitä ehkä kaipaisi niitä lohduttavia sanoja joltain edes vähän samaa kokeneelta. Sellaiselta, joka tietää oikeasti mitä tässä tulee pään sisällä käytyä läpi..

Kiitos. Ja anteeksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En lainaa @FutureHockey tuota pitkää viestiäsi miltään osin koska se oli niin pitkä ja siinä oli kyllä silti paljon asiaa. Vaikea siis lainata tuota tietystä yhdestä kohdasta joten tägään sinut vain tähän omaan viestiini.

Mutta voin kertoa ja paljastaa että täällä oleilee vähintään yhtä mukamas huono ihminen hampaidensa suhteen. Kyllä, tunsin piston sydämessäni tuon viestisi lukiessani ja se pisto kertoi siitä että tuohon minun on pakko vastata lähes identtisenä persoonana.

En tiedä mitä jaksan tähän kirjoittaa mutta omatkin hampaat on kyllä tullut pilattua aika päiviä sitten hammaslääkäripelon, synnynnäisen vian, huonon hampaiden hoidon ja epäterveellisten elämän tapojen vuoksi. Ainakin näiden syiden takia. En nyt viitsi tähän kuvaa hampaistani laittaa mutta usko minua, olen todellakin harvahammas.

Olen aina hoitanut hampaitani todella huonosti. Käynyt lääkärissä hyvin harvoin koska hammaslääkäripelko. Nykyään onneksi saa siihen pelkoon rauhoittavaa kun vain osaa pyytää sitä. Se auttaa jonkin verran.

Lapsena ja teininä harjasin hampaita niin harvoin, ehkä kerran pari kahdessa viikossa! että harjatessani niistä aina valui vertakin lopulta. Nykyään harjaan hampaat kyllä edes kerran päivässä mutta silti.

Hammaslääkärillä käyntiä olen pitkittänyt koska olen pelännyt myös lääkäriä ihan hemmetisti. Nykyään pelko on kyllä vähentynyt jonkin verran koska saan sitä rauhoittavaa lääkettä ennen toimenpiteitä.

Minä olen melkoinen harvahammas myös, jotain Ville Peltosen, Uuno Turhapuron ja olikos Jouko Myrrän risteytymää hampaideni osalta ja edessä lienee minulla kyllä jonain päivänä proteesien laitto omien hampaiden tilalle koska vielä yksi syy tähän on kertomatta. Ja se on aika painava syy.

Minulla todettiin jo nuorena poikana sellainen vika että minulle ei tule koskaan kasvamaan edes rautahampaita. Tämä on synnynnäinen, osin sukuvika. Tädilläni oli samanlaista vaivaa. Maitohampaat keikkuu suussa siihen asti kun ne keikkuu. Siksikin olisi tärkeää hampaiden hyvä hoitaminen ja hoidattaminen mutta en minä sellaiseen pysty.

Viestini ei ole huumorilla kirjoitettu. Hampaat ovat aina olleet minulle herkkä paikka. Mutta onneksi ne ovat vain hampaat. Lisää saa tekemällä ja sehän tärkeintä on että pystyy syömään kokonaista, ei soseutettua ruokaa. Heh. Minä kyllä todella tiedän mitä mielessäsi liikkuu @FutureHockey, usko pois. Yksityisviestinä voin laittaa vaikka kuvan hampaistani todisteeksi. Heh.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Kahteen edelliseen sama, hampaani on aivan perseestä ja ollu koko ikäni. Ite ala-asteen käynyt 80-luvulla ja se hammaslääkäripelko on varmaan omalta osalta peräisin sieltä. Meillä oli semmoset sisäpuhelimet mihin sitten hammasmengele soitteli, oma opettaja vastasi luuriin ja kertoi asiallisesti kenen vuoro mennä. Mutta musiikinopettaja Kari. Kari haista paska huumorisi kanssa.

Hän piti hauskana kiusata vastaamalla sillä luurilla,kaikki tiesi että kuka soittaa. Sitten mahtipontisesti ympäri luokkaa ja semmonen onnenpyörämeinki ja tsadaa, sinä.

Tämä ja suvussa perintönä seuraava aivan paska hammaslaatu, on omiaan menettämään purukalustoa. Myös oma tekeminen on ollu aivan perseestä hoitamisen kanssa, sitä vaan on jo lopulta aivan lannistunut. Intissä korjattiin, 30v ei etuhampaita montaa ollu, fixed taju poissa. Siltaamalla laittoivat hyvännäkösen kaluston, mutta kesti vajaan vuoden.

Sitten päästään tähän proteesivaiheeseen, elikkäs tekarit. Vuosi 2012, toinen lapsi syntymässä ja oltiin mieltä että oishan se kiva et isillä ois hampaat kunnossa. No kunnalliseen, monta kertaa ohhottelua puolin ja toisin. Röntgenin kautta ne tonneja maksaneet hampaat pois ja yläproteesi. Olin ihan tyytyväinen.

Eivät sitten muistaneet sanoa että niitä pitää ajoittain huoltaa, huomasin tämän reissuhommissa kesken päivän että näähän meni paskaksi. Monta vuotta proteesikiinnikkeellä menny. Nyt sit meni kesän nurkilla koko laitos osiin. Onneks paikallinen taikuri vetäs ne kasaan.

Nyt sit käyny et saa uuden proteesin, kolme kertaa näyttään kyselyaukkoa, viimeksi oli turpa niin täynnä työkaluja että helvetti. Tupakka ei pysyny suussa mikä varmaan hyvä, mutta hammaslääkäripelko katosi.
Eniten vituttaa ne äänet.

Et ole todellakaan yksin
 

444

Jäsen
Täällä myös yksi hammaslääkärikammoinen. En oikein edes tiedä, mistä se pelko on saanut alkunsa. Muistan vain, että ala-asteella yritin luistaa tarkastuksista aina jollain verukkeella; yleensä tulivat sitten hakemaan luokasta suoraan. Ala-asteella jouduttiin poistamaan kaikki kulmahampaat, kun rautahampaat puskivat esiin ennen kuin maitohampaat olivat irronneet. Alaleuan sentään puuduttivat, mutta yläleuasta sitten vain kiskottiin ilman kauniita sanoja tai muita ennakkovaroituksia.
9 vuotta sitten oli tilanne, jossa huomasin yhtä viisaudenhammasta vihlovan. Kylmä vesi oli pahin, tai no, mikä tahansa kylmä. Hiljalleen sitä vain alkoi särkeä ihan kaiken aikaa. Kiskoin panadolia, buranaa ja ketorinia muutaman tabletin päivässä vain pitääkseni säryn pois, mutta sitten oli pakko rohkaista mielensä, kun ei enää kestänyt sitä särkyä. Röntgenissä selvisi, että eipä siitä hampaasta ollut jäljellä paljon muuta kuin kuoret. Ilmoitin heille jo saapuessani, että pelkään hammaslääkärikäyntejä, ja se myös huomioitiin. Turpa täyteen puudutusainetta ja kärsivällisesti kävivät myös aika ajoin tarkistamassa, että aineen vaikutus oli myös alkanut. Toimenpide oli kivuton, mutta sen täysin sirpaleiksi menneen hampaan raastaminen leukaperistä kuulosti todella pahalta. Jossain vaiheessa hoitaja laski kätensä rinnalleni ja sanoi rauhallisella äänellä, että ”hengitä”. Rystyset valkoisena olin puristanut vain kahvoja ja ilmeisesti unohdin hengittää siinä kauhuissani. Se oli todella hieno kokemus, kun koki tulleensa huomioiduksi. Ja vaikka kyseessä on todella mitätön ele, niin se vain tuntui todella hyvältä. Kysyivät vielä poiston jälkeen, että vedetäänkö samalla se yläpuolinen viisuri irti, kun nyt se pääsee kasvamaan vapaasti. En muista tarkalleen, mitä sössötin vastaukseksi kieli puuduksissa, mutta ajattelin kyllä, että ”ei helvetissä kosketa terveisiin hampaisiin”.
Nyt sitten pitäisi huollattaa pari lohjennutta hammasta. Yksi on jo ala-asteella lohjennut murheenkryyni, jota on paikkailtu vähintään neljästi. Kuudennella luokalla söin merkkareita, ja yksi niistä lohkaisi palan 6. hampaasta alaleuassa. Mikään paikka siinä ei tunnu pysyvän, mutta eipä tuo myöskään ole koskaan oireillut. Ainut ärsyttävä puoli on se, että sinne jää ruokaa aina jumiin. Tikulla sitten pois, mutta rassaa aina silloin kun tikkua ei ole tarjolla. Ja koska pelottaa, niin en saa ainakseksi varata aikaa hammaslääkäriin, kun eihän se edes ole kipeä. Työnantaja tarjoaa lisäksi hammashoidon yksityisellä, joten edes siitä ei jäisi kiinni. Mutta kun on nössö ja pelottaa, niin tässä sitä ollaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Jatketaan aiheesta. Varasin ajan erikoishammaslääkärin konsultaatioon tms. Hän katsoo mitää pitää tehdä. Syyskuussa tuo aika, mutta kun viimeksi hoidin hampaitani niin tämä kyseinen lääkäri oli hyvä enkä uskalla muille mennä.
 
Tämä biisi on kyllä koskettava. Näitä tapauksia on varmasti käynyt oikeassakin elämässä, tietääkö joku täällä näin käyneen tai jopa lähipiirissä? Miten ja miksi siihen on ajauduttu toki hankala vastattava, mutta miten elämä jatkunut sen jälkeen?




Pakattuaan matkalaukun
vilkaistuaan vielä lastenhuoneeseen
Ulko-oven hiljaa sulkee, ei tahdo muita herättää

Vaatiiko se rohkeutta, suuren määrän katkeruutta kuitenkin
jättää mies ja lapset keskenänsä
ja elää omaa elämää

Ja nyt viimein kun mä lähden
teen sen sydämeni tähden
vaikka syvältä se vielä kouraisee

Oma pikku vaimo rakas
enää palaakaan ei takas
Jätin avaimet ja kirjeen pöydälle
kerro terveiset lapsille

Hän lähtee vaikka lähtiessään
tuntee piston sydämessään viiltävän
Tärkeintä on lähteminen
muistaa jonkun sanoneen

Linja-autoasemalla, pikavuoro-kyltin alla seistessään
silmäkulmastansa pyyhkii
huomaamattaan kyyneleen

Ja nyt viimein kun mä lähden
teen sen sydämeni tähden
vaikka syvältä se vielä kouraisee

Oma pikku vaimo rakas
enää palaakaan ei takas
Jätin avaimet ja kirjeen pöydälle
kerro terveiset lapsille
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Jatketaan aiheesta. Varasin ajan erikoishammaslääkärin konsultaatioon tms. Hän katsoo mitää pitää tehdä. Syyskuussa tuo aika, mutta kun viimeksi hoidin hampaitani niin tämä kyseinen lääkäri oli hyvä enkä uskalla muille mennä.
Meille 70-80 luvulla koulua käyneillä taitaa olla hammaslääkärikammo joka toisella. Kiitos sen ajan kouluhammaslääketieteen, kun lapsia ei puudutettu koskaan. Itse jouduin irronnutta paikkaa käydä uusimassa, sanoin heti ovella että pelottaa niin saatanasti.
Lääkäri totesi ihan ensiksi, että ei tartte, hän kertoo kokoajan mitä tekee ja jos hampaita tarvii ronkkia niin puudutetaan pää niin tainnuksiin että ei takuulla satu. Eikä sattunut, mutta silti pelotti.
 
Koskelan teinisurma on jotain käsittämättömän rumaa ja raakaa. Harvat uutiset saavat minut edelleen lähes oksentamaan. Helvetin helvetti kun repii sielua ajatella sitä uhria.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koskelan teinisurma on jotain käsittämättömän rumaa ja raakaa. Harvat uutiset saavat minut edelleen lähes oksentamaan. Helvetin helvetti kun repii sielua ajatella sitä uhria.
Näin on. Jos näitä hirveyksiä pitää laittaa jonoon niin lähimenneisyydestä vain Vilja Eerikan tapaus vetää mielen synkemmäksi. Sitä ajattelee juurikin uhrin tuntoja ja alkaa voimaan huonosti.
 

ace

Jäsen

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kyllähän tämä Turun tapaus vetää hiljaiseksi. Moni vitsailee muistisairauksilla, toivottavasti tämä vähän ravistelee. Jos nyt siis oletetaan, että muistisairas tässä tekijänä.

Osanotot läheisille.

 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jotenkin tuo 9/11 näin 20 vuotta myöhemmin vieläkin vetää surulliseksi. Olin silloin vaihtarina Jenkeissä ja jotenkin tällaisen milleniaalin maailma muuttui kyseisen päivän jälkeen ihan valtavasti.

Kyllä tämä tosiaan on oman sukupolven (~40 v.) missä olit, kun -tapahtuma. Viattomuuden aika oli ohi. Iho kananlihalla edelleen kun kuvia tapahtumista pitkästä aikaa katsoin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kyllä tämä tosiaan on oman sukupolven (~40 v.) missä olit, kun -tapahtuma. Viattomuuden aika oli ohi. Iho kananlihalla edelleen kun kuvia tapahtumista pitkästä aikaa katsoin.

Meikäläinen oli 12-vuotiaana jalkapalloharjoituksissa, kun yksi valmentajistamme kertoi tästä tapahtumasta. Vielä ei siinä hetkessä ollut tietoa siitä, että miksi lentokoneet olivat törmänneet WTC-torneihin. Kertoo hyvin tuosta ajasta, kun ei ollut vielä kännyköissä nettiä ja uutisetkaan eivät tulleet niin nopeasti tietoon, kun ne nykyään tulevat.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kyllä tämä tosiaan on oman sukupolven (~40 v.) missä olit, kun -tapahtuma. Viattomuuden aika oli ohi. Iho kananlihalla edelleen kun kuvia tapahtumista pitkästä aikaa katsoin.
Töistä tultua näin Teksti-TV:ssä uutisen WTC-torniin törmänneestä pienkoneesta. Siitä pian uutiset ja lentokoneet suurenivat ja loppuilta meni suoraa uutislähetystä seuratessa. Siinä vaiheessa kun toisen tornin yläosa kallistui, oli selvää että tuhosta tulee täydellinen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kertoo hyvin tuosta ajasta, kun ei ollut vielä kännyköissä nettiä ja uutisetkaan eivät tulleet niin nopeasti tietoon, kun ne nykyään tulevat.

Ylellä jatkettiin eduskunnan kyselytunnin tms. näyttämistä. Jossain vaiheessa kuvan yläreunaan saatiin joku tekstirivi tapahtuneesta ja sitten noin tuntia myöhemmin tuli viimein uutiset.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin kaverini kanssa lähdössä Mäkelänrinteen uimahallilta, kun kahvion TV:ssä esitettiin kuvaa tapahtuneesta. Muistikuvani on, että kyllä tuosta jotain live-striimiä esitettiin Suomenkin TV:ssä ja että olisin sitä katsonut kotiin päästyäni.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotenkin tuo 9/11 näin 20 vuotta myöhemmin vieläkin vetää surulliseksi. Olin silloin vaihtarina Jenkeissä ja jotenkin tällaisen milleniaalin maailma muuttui kyseisen päivän jälkeen ihan valtavasti.

Kyllähän tuo oli yhden aikakauden loppu, vaikkei sitä silloin ehkä tajunnut. Olin tuolloin 21-vuotias toisen vuoden teekkari. Muistan edelleen hyvin, kun olin tullut yliopistolta joskus kahden pintaan kotiin. Tarkoitus oli tehdä jotain harjoitustehtäviä ennen illan opiskelijabileitä. Tätä tarkoitusta varten avasin tietokoneen. Silloinen aloitussivuni SoneraPlaza kertoi World Trade Centerin olleen terrori-iskun kohteena. Saman tien laitoin pienen kuvaputkitelevisioni päälle. Lisäksi Jatkoaika osoitti jo tuolloin voimansa, sillä täältä taisin lukea ensimmäisenä, että tornit olivat kaatuneet.

Opiskelijabileisiin tuli mentyä. Taisi olla ainoa kerta minun opiskeluaikana, kun teekkarit puhuivat koko illan politiikkaa. Bileistä otettiin taksi takaisin Hervantaan. Taksin radiosta kuultiin, että Kabuliin oli isketty ohjuksilla. Pohdimme jo hetken, että joko Bush pisti hyökkäyksen käyntiin, mutta sen aika oli vasta myöhemmin. Tuolloin asialla oli Pohjoinen liitto.

Olin WTC:n raunioilla pari päivää tapauksen viisivuotispäivän jälkeen. Se oli aika vaikuttava ja silmiä avaava käynti.

Edit: Näin tuosta keskusteltiin silloin:
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös