@FutureHockey , @vilperi , @Ishmael ette ole yksin. @banaaninviljelijä on luvannut tulla pitämään minua kädestä kiinni, jos uskaltaudun hammaslääkäriin. Kyllä minä vielä sen tämän vuoden puolella teen. Tämä on pitävä lupaus.
Meille 70-80 luvulla koulua käyneillä taitaa olla hammaslääkärikammo joka toisella. Kiitos sen ajan kouluhammaslääketieteen, kun lapsia ei puudutettu koskaan. Itse jouduin irronnutta paikkaa käydä uusimassa, sanoin heti ovella että pelottaa niin saatanasti.Jatketaan aiheesta. Varasin ajan erikoishammaslääkärin konsultaatioon tms. Hän katsoo mitää pitää tehdä. Syyskuussa tuo aika, mutta kun viimeksi hoidin hampaitani niin tämä kyseinen lääkäri oli hyvä enkä uskalla muille mennä.
Näin on. Jos näitä hirveyksiä pitää laittaa jonoon niin lähimenneisyydestä vain Vilja Eerikan tapaus vetää mielen synkemmäksi. Sitä ajattelee juurikin uhrin tuntoja ja alkaa voimaan huonosti.Koskelan teinisurma on jotain käsittämättömän rumaa ja raakaa. Harvat uutiset saavat minut edelleen lähes oksentamaan. Helvetin helvetti kun repii sielua ajatella sitä uhria.
Jotenkin tuo 9/11 näin 20 vuotta myöhemmin vieläkin vetää surulliseksi. Olin silloin vaihtarina Jenkeissä ja jotenkin tällaisen milleniaalin maailma muuttui kyseisen päivän jälkeen ihan valtavasti.
Kyllä tämä tosiaan on oman sukupolven (~40 v.) missä olit, kun -tapahtuma. Viattomuuden aika oli ohi. Iho kananlihalla edelleen kun kuvia tapahtumista pitkästä aikaa katsoin.
Töistä tultua näin Teksti-TV:ssä uutisen WTC-torniin törmänneestä pienkoneesta. Siitä pian uutiset ja lentokoneet suurenivat ja loppuilta meni suoraa uutislähetystä seuratessa. Siinä vaiheessa kun toisen tornin yläosa kallistui, oli selvää että tuhosta tulee täydellinen.Kyllä tämä tosiaan on oman sukupolven (~40 v.) missä olit, kun -tapahtuma. Viattomuuden aika oli ohi. Iho kananlihalla edelleen kun kuvia tapahtumista pitkästä aikaa katsoin.
Kertoo hyvin tuosta ajasta, kun ei ollut vielä kännyköissä nettiä ja uutisetkaan eivät tulleet niin nopeasti tietoon, kun ne nykyään tulevat.
Tuo oli tosiaan käsittämätöntä, kun silloin ensin puhuttiin pienkoneesta. Onhan siinä nyt valtava ero minkälaista jälkeä pienkone tai iso matkustajakone tekee rakennukselle.Töistä tultua näin Teksti-TV:ssä uutisen WTC-torniin törmänneestä pienkoneesta.
Jotenkin tuo 9/11 näin 20 vuotta myöhemmin vieläkin vetää surulliseksi. Olin silloin vaihtarina Jenkeissä ja jotenkin tällaisen milleniaalin maailma muuttui kyseisen päivän jälkeen ihan valtavasti.
Ylellä jatkettiin eduskunnan kyselytunnin tms. näyttämistä. Jossain vaiheessa kuvan yläreunaan saatiin joku tekstirivi tapahtuneesta ja sitten noin tuntia myöhemmin tuli viimein uutiset.
Netissä näkyi, olikohan CNN:n sivuilla aluksi joku live-striimi ja sitä samaa varmaan näytettiin alussa televisiossakin. Melko pianhan sinne toivat myös tv-yhtiöt oman lähetyskalustonsa ja sitä kautta saatiin suoraa tv-kuvaa paikalta.Olin kaverini kanssa lähdössä Mäkelänrinteen uimahallilta, kun kahvion TV:ssä esitettiin kuvaa tapahtuneesta. Muistikuvani on, että kyllä tuosta jotain live-striimiä esitettiin Suomenkin TV:ssä ja että olisin sitä katsonut kotiin päästyäni.
Netissä näkyi, olikohan CNN:n sivuilla aluksi joku live-striimi ja sitä samaa varmaan näytettiin alussa televisiossakin. Melko pianhan sinne toivat myös tv-yhtiöt oman lähetyskalustonsa ja sitä kautta saatiin suoraa tv-kuvaa paikalta.
Olen lähes varma että jommankumman tornin sortuminen nähtiin livenä Suomessa. Voin olla väärässä, mutta muistikuvissa on että suomalainen uutisankkuri ääni väristen kertoi livenä asiasta.Oma utuinen muistikuvani on, että YLE:llä olisi tullut ylimääräisiä uutislähetyksiä pitkin iltaa. Niissä olisi aina välillä näytetty studiokeskustelun lomassa CNN:n suoraa lähetystä lyhyitä pätkiä.
Sellaistakin muistelen, että kun ensimmäisen tornin sortumisesta keskusteltiin studiossa, sinne olisi tullut vahvistamaton tieto myös toisen tornin sortumisesta. "Ja nyt siis ilmeisesti myös toinen torni on sortunut. Seuraamme tilannetta, ja kerromme heti, kun saamme tästä vahvistuksen".