Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 441 072
  • 4 831

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kiitos. Sinähän olet sen jo kokenut, minä en ole vielä. Mutta se päivä tulee kyllä eteen varmaan aika piankin. Mutsi on suht kunnossa mutta iäkkäämpi, iskä on nuorempi, mutta kunto huolestuttaa.
Iäkkäämmän ihmisen kohdalla elämän päättyminen tuntuu jotenkin luonnollisemmalta, vaikka ikävää se on aina rakkaista lähimmäisistään luopua. Minun mutsista aika jätti jo 67-vuotiaana, vaikka hän teki esim. töitä suhteellisen terveenä ihan täyteen eläkeikään asti. Sairauksia ei kuitenkaan voi ennustaa ja tässä tapauksessa kävi näin. Valtava kaipaus jäi paitsi meille jälkeläisille ja tietysti isälleni, niin myös äidin äitille, joka 92-vuotiaana joutui hyvästelemään lapsensa. Se kyllä tuntui erityisen pahalta ja luonnonvastaiselta, kun lapsensa joutui hautaamaan. Sitä en kyllä kellekkään toivo ja yhdyn heidän tuskaansa täysin. Elämä kuitenkin jatkuu, eikä kannata kenenkään jäädä tuleen makaamaan, vaikka kuinka pahalta tuntuu. Kaikki me täältä joskus lähdetään. Voimia kaikille läheisensä menettäneille.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kävin Lahdessa hakemassa tavaroita. Mieleen tuli se kaikki toiveikkuus, jota ex-rouvan kanssa oli. Yhdessä rempattiin kämppä ja oli suuria toiveita. Ihan maailman kokoisia toiveita. Kaikki se on nyt särkynyt.

Ottaa koville, vaikka minä olinkin se, joka lähti. Vieläkin takaraivossa takoo se, että eihän tämän tarvitse olla totta.
 

ace

Jäsen
Lepää rauhassa äiti.
Oma äitini lähti 2006 ilman varoituksia aivoverenvuotoon. Siitä seurasi itselleni masikset ja syyttelyt, monta vuotta meni ennenkuin niistä pääsin irti. En tiedä olenko vieläkään täysin kuivilla.

Äidin äiti lähti 2016, 10v. kärvisteli tyttärensä, siis minun äidin kuoleman kanssa, mitä,siihen voi sanoa? Jälkeenpäin ajateltuna hyvä että sai viimein rauhan. Toivottavasti.

@Glove luulen tietäväni tunteesi. Sattuu ihan saatanasti, mutta ne hyvät muistot tulee sieltä vielä. Osaanottoni ja tsemppiä siihen alkujärkytykseen. Kyllä se vielä helpottaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Osanottoni kaikille teille, jotka olette vieneet vanhempianne hautaan. Tiedän että teitä on täällä. Minulla on tuo sama asia edessä, ja olen miettinyt, että se tulee olemaan aivan käsittämättömän vaikeaa. Elämäni pahimpia päiviä. Vanhempani ovat minulle todella rakkaita.

Kaksi tulevaa lastani olen kyllä tällä tavalla ottanut vastaan. Älkää kysykö enempää, vittu siinä hajoaa pää.
On kannettu isä, ukki, kaksi hyvää ystävää ja yksi tyttöystävä. Painaa paljon. Mutsi joutaisi kuolla kanssa, vaan elää ihan vittuillakseen.

Olen antimammanpoika. Vihaan äitiäni, ja hän minua.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@Glove , otan osaa!


Toivottavasti haaveesi toteutuu eikä "uhraus" ollut turha.

Kiitos. Sitähän ei tiedä nyt, sen tietää vasta myöhemmin. Syyhän oli vain se, että minä haluan lapsia, kun minulla ei niitä vielä ole. Ja tiedän, että niitä voin saada. Asian kanssa on ollut huonoa tuuria, mistä on meinannut pönttö hajota. Päätös on siis täysin itsekäs, ja ymmärrän, jos joku sitä arvostelee. Mutta ei minullakaan ole muuta kuin tämä yksi ja ainoa elämä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kiitos. Sitähän ei tiedä nyt, sen tietää vasta myöhemmin. Syyhän oli vain se, että minä haluan lapsia, kun minulla ei niitä vielä ole. Ja tiedän, että niitä voin saada. Asian kanssa on ollut huonoa tuuria, mistä on meinannut pönttö hajota. Päätös on siis täysin itsekäs, ja ymmärrän, jos joku sitä arvostelee. Mutta ei minullakaan ole muuta kuin tämä yksi ja ainoa elämä.
Vaikea keksiä paljon parempaa syytä, jos toinen ei halua. Tuon rinnalla nyt menee pikku pettämiset heittämällä sivuun. Varmasti olisi helpompi jäädä, mutta aivan satavarmasti myöhemmin asia vaivaa ja katkeroittaa, ja sitten alkaa se toisen syyttely.

Itse olin joskus ihan 50/50 lasten suhteen, mutta asia oli helppo ratkaista, kun mietin kumpaa valintaa mahdollisesti tulevaisuudessa katuisin. Ja olkoon kuinka kliseistä vaan, ja onhan lapsen kanssa joskus aivan perseestä, niin poikani on parasta elämässäni ja hänen kasvunsa myöten tuntuu joka päivä yhä paremmalta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kiitos. Sitähän ei tiedä nyt, sen tietää vasta myöhemmin. Syyhän oli vain se, että minä haluan lapsia, kun minulla ei niitä vielä ole. Ja tiedän, että niitä voin saada. Asian kanssa on ollut huonoa tuuria, mistä on meinannut pönttö hajota. Päätös on siis täysin itsekäs, ja ymmärrän, jos joku sitä arvostelee. Mutta ei minullakaan ole muuta kuin tämä yksi ja ainoa elämä.

Tuo on kuitenkin asia jossa kompromissejä on hankala tehdä. Jos olisit jättänyt sikseen, etkä edes yrittänyt saada lapsia, niin kuinka katkera olisit kymmenen vuoden päästä? Puhumattakaan vanhuksena, kun tietäisit että jotain oleellista mitä oikeasti haluaisit puuttuu sinulta?

Kun meillä on tosiaan vain tämä yksi elämä, niin kyllä se kannattaa elää kuten parhaaksi näkee.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Vetää surulliseksi ja hiljaiseksi kun Vasemmistoliitto-ketjussa oikeasti puolustellaan suomalaista kommunistikansanedustajaa. Näemmä äärivasemmistolla on hyväksyntä suomalaisessa yhteiskunnassa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vetää surulliseksi ja hiljaiseksi kun Vasemmistoliitto-ketjussa oikeasti puolustellaan suomalaista kommunistikansanedustajaa. Näemmä äärivasemmistolla on hyväksyntä suomalaisessa yhteiskunnassa.

Kommunismi ylipäätään vetää hiljaiseksi. Tai varsinkin se, miten kyseistä aatetta on ollut tapana toteuttaa käytännössä. Tulin juuri kotiin Tallinnasta, ja kyllä joka kerta siellä käydessä käy eteläistä veljeskansaa sääliksi, kun miettii mitä kaikkea saivat tuon aatteen vuoksi kokea. Tai ehkä pitäisi sanoa, että joutuivat kärsimään, kun imperialistisen suurvalta naapurissa päätti toteuttaa omaa vallanhimoaan kommunismin nimissä.

Onneksi ovat saaneet elää vapaudessa jo kohta 30 vuotta. Ja tuntuvat katsovan eteenpäin, vaikka varmasti jonkinlainen pelko on aina läsnä.

Tallinna on kyllä mukava kaupunki.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tuli luettua vuoden 2004 tsunamissa kuolleiden suomalaisten listaa. Siellä on paljon tämän tyylisiä:

Vainio Veeti 5, Iisalmi
Vainio Ilona 3, Iisalmi

Mutta ei vanhempien nimiä.

Sitten osui silmään kohta, jossa on oletettavasti kolmen pienen lapsen, äidin ja isovanhempien nimet, mutta ei isää. Miltähän tuntuu menettää kesken ihanan loman kaikki kolme pientä lastaan, vaimo ja vasta eläkeikää lähestyvät vanhempansa.
 

Liitteet

  • 20200125_143936.png
    20200125_143936.png
    73,7 KB · kertaa luettu: 324

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli luettua vuoden 2004 tsunamissa kuolleiden suomalaisten listaa. Siellä on paljon tämän tyylisiä:

Vainio Veeti 5, Iisalmi
Vainio Ilona 3, Iisalmi

Mutta ei vanhempien nimiä.

Sitten osui silmään kohta, jossa on oletettavasti kolmen pienen lapsen, äidin ja isovanhempien nimet, mutta ei isää. Miltähän tuntuu menettää kesken ihanan loman kaikki kolme pientä lastaan, vaimo ja vasta eläkeikää lähestyvät vanhempansa.
Tuollaisen menetyksen jälkeen saa loppuelämän nieleskellä itkua. Ei paljon auta ”elämä jatkuu” fraasit. Nyt kun oikein ajattelee, ihan hirveä tilanne menettää KAIKKI rakkaimmat ihmiset kerralla. Saa olla ihan perkeleen kova jätkä, jos tänä päivänä vielä hengissä on.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Tuli luettua vuoden 2004 tsunamissa kuolleiden suomalaisten listaa. Siellä on paljon tämän tyylisiä:

Vainio Veeti 5, Iisalmi
Vainio Ilona 3, Iisalmi

Mutta ei vanhempien nimiä.

Sitten osui silmään kohta, jossa on oletettavasti kolmen pienen lapsen, äidin ja isovanhempien nimet, mutta ei isää. Miltähän tuntuu menettää kesken ihanan loman kaikki kolme pientä lastaan, vaimo ja vasta eläkeikää lähestyvät vanhempansa.
Tuollaisen menetyksen jälkeen saa loppuelämän nieleskellä itkua. Ei paljon auta ”elämä jatkuu” fraasit. Nyt kun oikein ajattelee, ihan hirveä tilanne menettää KAIKKI rakkaimmat ihmiset kerralla. Saa olla ihan perkeleen kova jätkä, jos tänä päivänä vielä hengissä on.

Taisi olla tämä isä kaverin perhetuttu. Oli Suomeen paluun jälkeen kaverin faija muine kavereineen muuten muutaman kuukauden ns. vahtimassa että kaveri ei tee mitään tyhmää.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Toki tuossa kun äiti on pitänyt oman sukunimensä ja lapset saaneet äidin sukunimen, niin isällä olisi mahdollisesti eri sukunimi ja voisi olla myös tuolla listalla.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tunnen yhden nuoren naisen joka tsunamissa menetti molemmat vanhempansa ja kaksi pikkusisarustaan.

Elämä meni täysin uusiksi kun kaikista tärkeimmät ihmiset pyyhittiin silmien edessä pois elämästä.

Onneksi turvaverkko oli niin vahva, että elämä sai jatkua niin hyvin kuin mahdollista.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli luettua vuoden 2004 tsunamissa kuolleiden suomalaisten listaa. Siellä on paljon tämän tyylisiä:

Vainio Veeti 5, Iisalmi
Vainio Ilona 3, Iisalmi

Mutta ei vanhempien nimiä.

Sitten osui silmään kohta, jossa on oletettavasti kolmen pienen lapsen, äidin ja isovanhempien nimet, mutta ei isää. Miltähän tuntuu menettää kesken ihanan loman kaikki kolme pientä lastaan, vaimo ja vasta eläkeikää lähestyvät vanhempansa.

Ymmärtääkseni tuo Lahtelainen kaveri kirjoitti kirjan aiheesta. Muistaakseni teki myös aika poikkeavan ratkaisun eikä palannut ollenkaan omaan kotiinsa ja tavallaan jatkoi elämää tekemättä surutyötä tuolloin sen ihmeemmin. Toki jälkikäteen on tehnyt surutyötä, mutta varmaan koki silloin 2005, että oma elämä romahtaa lopullisesti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ymmärtääkseni tuo Lahtelainen kaveri kirjoitti kirjan aiheesta. Muistaakseni teki myös aika poikkeavan ratkaisun eikä palannut ollenkaan omaan kotiinsa ja tavallaan jatkoi elämää tekemättä surutyötä tuolloin sen ihmeemmin. Toki jälkikäteen on tehnyt surutyötä, mutta varmaan koki silloin 2005, että oma elämä romahtaa lopullisesti.
Jotenkin vituttaa tuo sana surutyö. Se mitään työtä ole, ei siitä palkkaa saa. Olen surrut osani, hautaan on kannettu isä, isoisä, kaksi parasta ystävää ja tyttöystävä. Surraan hetki, hyväksytään tapahtunut ja mennään tekemään sitä työtä, josta saa rahat laskujen maksamiseen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ole rauhassa, paras ystäväni ikinä. Me me emme tunteneet kuin reilut kymmenen vuotta. Mut tänään se on ohi. Hyvää matkaa, mihin menetkin.
e: Sain olla vierellä.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tuli luettua vuoden 2004 tsunamissa kuolleiden suomalaisten listaa. Siellä on paljon tämän tyylisiä:

Vainio Veeti 5, Iisalmi
Vainio Ilona 3, Iisalmi

Mutta ei vanhempien nimiä.

Sitten osui silmään kohta, jossa on oletettavasti kolmen pienen lapsen, äidin ja isovanhempien nimet, mutta ei isää. Miltähän tuntuu menettää kesken ihanan loman kaikki kolme pientä lastaan, vaimo ja vasta eläkeikää lähestyvät vanhempansa.
Ja netistähän löytyi tästä isästä, Jonni Mäkisestä tarinaa. Menettikin vielä paljon enemmän kuin kolme lastaan, vaimonsa ja vanhempansa. Huhhuh saatana.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nää YLE:n jutut veti hiljaseksi:


Kyllä toi koalojen ja muiden austraalian elukoiden kohtalo on tässä surettanut viime aikoina kun uutisia on seurannut uutisia noista paloista. Sitten vielä jotkut on laittomien hakkujen tapattanut noita elukoita. Toivottavasti toi syyliset saadaan kiinni ja syötetään krokotiileille.

On kyllä surullista että jos kuolee pois niin kukaan ei vaivaudu hautajaisiin tai jää kaipamaan. Toki, on paljon ihmisiä jotka sen on omalla käytöksellään sen aiheuttaunut.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
On kyllä surullista että jos kuolee pois niin kukaan ei vaivaudu hautajaisiin tai jää kaipamaan. Toki, on paljon ihmisiä jotka sen on omalla käytöksellään sen aiheuttaunut.

Niin no, eiköhän käytännössä kaikki ole sen omalla käytöksellään aiheuttaneet pois lukien ne harvat tapaukset, joilta ovat kaikki ystävät ja sukulaiset kuolleet. Harvemmin kukaan on niin mulkku, että kaikki ympäriltä katoavat, vaan taustalla on ennemminkin jonkinlainen erakoituminen, joka on saattanut jatkua muutaman vuosikymmenen. Pidän siis kommenttiasi vähän höpsönä, sillä pääasiassa kukaan ei halua olla yksin, vaan taustalla on usein mielenterveyteen jne. liittyviä asioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös