Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 446 249
  • 4 852

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
@PeteX

Tuo Tapanilan aseman seutu on kyllä karu paikka noiden raideliikenneonnettomuuksien/itsemurhien suhteen. Viimeisen vajaan viidentoista vuoden ajalta muistan tuolta varmaankin kymmenen kuolemaa, tiedä sitten mikä on todellinen syy-yhteys siihen, että kerääntyvät noin selkeästi(?) yhdelle asemalle. Onneksi ei ole tarvinnut itse todistaa yhtään osumaa, mutta karmeimmillaan olen kyllä osunut aamuruuhkassa paikelle, kun brankkarit vielä keräilivät silppuja ratapenkalta.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
@PeteX

Tuo Tapanilan aseman seutu on kyllä karu paikka noiden raideliikenneonnettomuuksien/itsemurhien suhteen. Viimeisen vajaan viidentoista vuoden ajalta muistan tuolta varmaankin kymmenen kuolemaa, tiedä sitten mikä on todellinen syy-yhteys siihen, että kerääntyvät noin selkeästi(?) yhdelle asemalle. Onneksi ei ole tarvinnut itse todistaa yhtään osumaa, mutta karmeimmillaan olen kyllä osunut aamuruuhkassa paikelle, kun brankkarit vielä keräilivät silppuja ratapenkalta.
Joo, itse olin aamulla pysähtyneessä junassa, kun pikkutyttö soitti toiselta puolelta vaunua kotiinsa ja kertoi myöhästyvänsä koulusta, kun näki palokunnan kantavan ruumista asemalta. Pyysi ilmoitamaan kouluun asiasta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minullakin työmatka hidastui tuon Tapanilan onnettomuuden takia. Ikäväähän näissä on myös se, ettei näihin enää oikein reagoi, koska nämä eivät ole kovin harvinaisia. Jonkun elämä päättyi, ja itse stressaa eniten sitä, ettei ehdi palaveriin. Tietenkin uhrien läheisille nämä ovat ihan erilaisia tragedioita, mutta esimerkiksi työpaikoilla nämä ovat vain yksi myöhästymisen syy muiden joukossa. Ai jaa, joku jäi junan alle. Ihmismielellä on kumma taipumus tottua ikäviinkin asioihin.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Italiassa kuollut päivässä 627 ihmistä Koronavirukseen. Koko pandemia vetää kyllä mielen juuri tällä hetkellä todella matalaksi. Kunpa tämä jo loppuisi.

Pitäkää huolta toisistanne Jatkoaikalaiset. Peskää käsiänne jne. Kyl te tiiätte.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ihan järkyttäviä koronakuolemalukuja Espanjasta ja Italiasta. Aika moni asia rassaa tässä kriisissä, mutta kyllä nää synkät luvut on aina se masentavin juttu. Ja sitten vielä kun Suomessa ei ole vielä alkanut edes pahin vaihe.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ihan järkyttäviä koronakuolemalukuja Espanjasta ja Italiasta. Aika moni asia rassaa tässä kriisissä, mutta kyllä nää synkät luvut on aina se masentavin juttu. Ja sitten vielä kun Suomessa ei ole vielä alkanut edes pahin vaihe.
Tämä. Yhden lepakon tähden koko maailma pysähtyy ja tuhansia (vähintään) menettää henkensä. Hulluinta tässä on se että joku ennusti tämän useita kymmeniä vuosia sitten tapahtuvaksi ja oli täysin oikeassa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän tämä Suomen ja maaimassa hallitseva tilanne on hyvin surullinen. 71-vuotias isäni toi kyllä äsken hänellä varastossa olleen pyörän minulle. Eipä kai olisi saanut mutta vertaan tuota lähinnä ulkoiluun kun eipä tuo isä tuossa ollut kontaktissa muihin ihmisiin oikein. Toi vain autolla pyörän minulle eikä poikennut missään muualla matkansa varrella.

Minäkään en isäni lähellä ollut vaan lähinnä ihmettelin kerrostalon ikkunalasin takaa kun isä ajoi pyörän pihaan. Lopuksi siirryin kyllä ulos että pari sanaa pystyin huikkaseen mutta turvaväli pysyi vähintään kahdessa metrissä.

Enpä tiedä olisiko parempi ollut ilman tuota lyhyttä näkemistäkään vai oliko kiva nähdä isää edes lyhyesti. Nyt tuntuu kuin mahdollinen ikäväkin kasvoi entisestään.

Normaalitilanteessa olisimme juoneet kahveet yhdessä ja vaihtaneet kuulumiset paremmin. Nyt näin. Entisestään avautui samalla ehkä tämä tilanteen vakavuuskin. Mut kiva juttu että nyt minulla on taas pyörä, enkä usko että liian kovalla hinnalla. Ei tuossa tainnut korona vielä isääni kaiketi iskeä?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siis mikä tilanne Suomessa ja maailmassa nyt muka on? Kevät tulee, sehän on kiva juttu. Ja jääkiekon MM-kisat alkaa kohta, aijai, koskakohan joukkue julkaistaan! Veikkaan että tänäkin vuonna Suomi taistelee taas mitaleista, miksei jopa voitostakin.

Aijai, taidanpa mennä tästä kohta viemään appivanhempani kauppakeskukseen. Olen kuullut että tuohon lähikeskukseen on avattu kiinalainen sopparavintola, joka tarjoaa erinomaista lepakkokeittoa. Kokki on Wuhanista, missä se sitten lieneekään, Kiinassa on noita kaupunkeja sen verran paljon että kukaan ei oo varmaan ees kuullutkaan koskaan mistään Wuhanista. Siellä ravintolassa on myös se semmonen vanha pöytäpeli, missä niitä kiekkoja tökitään biljardikepeillä ja aina täytyy perunajauhoa levittää pöydälle ennen ku pelataan, mikäs sen nimi nyt olikaan, pääs ihan unohtumaan. Ja äsken join erittäin hyvän oluen, se oli meksikolaista, en muista nyt senkään nimeä. Kas vaan, aurinko paistaa, melkein voi nähdä sen ulomman kaasukehän, en nyt muista senkään nimeä tässä.
 

Glove

Jäsen
Siis mikä tilanne Suomessa ja maailmassa nyt muka on? Kevät tulee, sehän on kiva juttu. Ja jääkiekon MM-kisat alkaa kohta, aijai, koskakohan joukkue julkaistaan! Veikkaan että tänäkin vuonna Suomi taistelee taas mitaleista, miksei jopa voitostakin.

Aijai, taidanpa mennä tästä kohta viemään appivanhempani kauppakeskukseen. Olen kuullut että tuohon lähikeskukseen on avattu kiinalainen sopparavintola, joka tarjoaa erinomaista lepakkokeittoa. Kokki on Wuhanista, missä se sitten lieneekään, Kiinassa on noita kaupunkeja sen verran paljon että kukaan ei oo varmaan ees kuullutkaan koskaan mistään Wuhanista. Siellä ravintolassa on myös se semmonen vanha pöytäpeli, missä niitä kiekkoja tökitään biljardikepeillä ja aina täytyy perunajauhoa levittää pöydälle ennen ku pelataan, mikäs sen nimi nyt olikaan, pääs ihan unohtumaan. Ja äsken join erittäin hyvän oluen, se oli meksikolaista, en muista nyt senkään nimeä. Kas vaan, aurinko paistaa, melkein voi nähdä sen ulomman kaasukehän, en nyt muista senkään nimeä tässä.
Sinä unohdit sen brandyn, jonka nimen minä unohdin. Hyvää juotavaa sekin.
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Myös Toyota Coronalla voisi käydä hakemassa Ruotsin puolelta nuuskaa ja janojuomia.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
...parhaan ystävän puhelu sairaalan eristyshuoneesta, jossa kertoi, että se paska olo ei johtunut koronasta vaan erittäin aggressiivisesti edenneestä ja levinneestä syövästä. Osa pesäkkeistä sellaisissa paikoissa, että mahdotonta leikata. Tämä tästä kaaoksesta vielä puuttui.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...parhaan ystävän puhelu sairaalan eristyshuoneesta, jossa kertoi, että se paska olo ei johtunut koronasta vaan erittäin aggressiivisesti edenneestä ja levinneestä syövästä. Osa pesäkkeistä sellaisissa paikoissa, että mahdotonta leikata. Tämä tästä kaaoksesta vielä puuttui.

Jaksamista sinulle. Sama kohtalo on vanhempieni lähimmällä tuttavapariskunnalla. Toinen siirtyi jo tuonpuoleiseen ja jäljelle jääneellä on syöpä lähes kaikkialle levinnyt. Ei hoitoja enää, nyt vain odotellaan väistämätöntä. Kovia juttuja, vaikkei ihan omaan lähipiiriin suoraan osukaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kohta 2 vuotta elämästä mennyt hukkaan ja pilalle epäonnistuneiden hedelmöityshoitojen takia. Ensi viikolla piti meidän viimeiset alkiot istuttaa, joiden jälkeen oltaisiin siirrytty seuraaviin keinoihin, mutta nyt Valviran suositus on, että koronan takia alkion siirtoja ei tehtäisi. Voi vitun vittu. Henkisesti tullut oltua jo ihan rikki tämän takia ja haluaisi vaan koko paskan loppuvan, mutta nyt sitten pidetään jotain taukoa taas. Nyt taitaa iso mies mennä itkemään.
Voimia Tadulle ja rouva Tadulle. Pistää aika hyvin perspektiiviin, mitä tämä epidemia voi pahimmillaan tarkoittaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jaksamiset täältäkin @Tadu lle. Vaikka tuskin tämä hirveästi tähän hätään lohduttaa, niin korona laittoi aika monella muullakin vuoden suunnitelmat uusiksi. Itse olin innoissani siitä, että saattasin tänä vuonna vihdoin päästä rahatilanteenkin puolesta Provinssiin, jos löytyisi joku matkaseuraksi. Enää en ole niin varma haluanko edes mennä, vaikka kesällä tilanne ei olisi enää ihan näin kriittinen.

Yhtä kaikki, tämä pandemia on laittanut itse kunkin miettimään, mikä todella on elämässä tärkeää ja mikä ei. Pysykäämme nyt turvassa perheidemme lähellä toisiamme tukien ja toivon mukaan kun tämä kärsimys on ohi, olemme ottaneet edes jotain opiksemme. Voimia myös kaikille muille, keihin tämä virus on vaikuttanut turhankin rajusti, mukaan lukien oma äitini, joka apteekkityöntekijnä Helsingin seudulla joutuu tällä hetkellä tekemään kuuden päivän työviikkoja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mies totesi että ex varmaan estää koronan varjolla häntä tapaamasta lastaan. Jotenkin se tuli niin alistuneesti ja varmana että veti jotenkin hiljaiseksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jenkkilä saavutti tänään synkän virstanpylvään kun koronakuolemia on enemmän kuin mitä USA:lla oli kaatuneita Vietnamin sodassa eli 58 200. Järkyttävä luku kun miettii miten lyhyessä ajassa se toteutui.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lisäksi nimimerkin @Malkkinen tietojenkaivelu sekä toisten käyttäjien äidin ja lasten tiedononkimisesta julistaminen täällä on minusta erittäin raivostuttavaa sekä iljettävää paskaa.
Ymmärrän tuon sinua vituttavan, mutta mielestäni Malkkisella oli siinä ihan oikea ja jopa hyvä pointti. Kuten siinä viestissä moneen otteeseen kertoi. Olisiko tuota viestiä pitänyt kirjoittaa, se on ihan oma juttunsa se. Olisi voinut pitää vähän paremmat koodinimet vähintäänkin.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Ymmärrän tuon sinua vituttavan, mutta mielestäni Malkkisella oli siinä ihan oikea ja jopa hyvä pointti. Kuten siinä viestissä moneen otteeseen kertoi. Olisiko tuota viestiä pitänyt kirjoittaa, se on ihan oma juttunsa se. Olisi voinut pitää vähän paremmat koodinimet vähintäänkin.
Oli varmaan pointti ihan hyvä, mutta tollaset neidit kavereineen joutais kyllä Vauva-palstalle. Varmaan toki vastaavissakin jo pyörivät. Nämä vähintäänki wannabii koulukiusaajat ovat kyllä säälittävävintä paskaa mitä palsta päällänsä kantaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Blokatkaa epäsopivien nimimerkkien kirjoitukset. Itse olen blokannut useita nimimerkkejä, myös edellämainittuja, jo aikaa sitten, joten eipä tarvitse lukea turhaa vittuilua.
Turha riidellä, tai provosoitua, kun voi poistaa epäsopivat kirjoitukset pois. Muuten se on kuin kuuntelisi vapaaehtoisesti, nuorison vittuilua kadulla, tai kylän ämmien leukojen loksotusta.

-Tämä oli vain yksi näkökanta.
Lisäys. Ja heh.. varmaankin muutama on minut myös blokannut, ja sekin on oikein.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös