TurosHeavyMetal
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät, SaiPa, Ketterä
Valitettavasti nyt on tilanne se, että ruumista haetaan. Todennäköisyys sille että löytyy kunnossa on ihan minimissä.
Voimia ja jaksamista.
Valitettavasti nyt on tilanne se, että ruumista haetaan. Todennäköisyys sille että löytyy kunnossa on ihan minimissä.
Eikä pahinta ole edes itse se tuhon määrä vaan ymmärrys siitä, että olemme pitkälti aiheuttaneet tämän(kin) luonnonkatastrofin itse.Kyllä noi kuvat Austraaliasta vaan vetää hiljaseksi. Sääliksi käy ihmisiä ja elukoita joiden elämät tuolla tuhoutuu.
Jep. Luin jostain että Austraalia ois yksi maailman suurimmista saatuttajista, joten toivottavasti siellä nyt herättäs vähän funtsimaan asioita. Ei noi maastopalot jää viimesiksi Austraaliassa ja jos siellä vielä lämpötilat jatkaa nousemistaan niin ties vaikka sieltä kohta jengi muuttaa maanpakoon viileemille leveysasteille. Mutta taas oli aamulla muutama kuva kuvivuudesta ja maastopaloista kärsivän koalan ja kengurun Facebookin newsfeedissä, joten kyllä tässä mulla käy sääliksi noita elukoita kun saavat kärsiä tästä ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta ja sen seurauksista.Eikä pahinta ole edes itse se tuhon määrä vaan ymmärrys siitä, että olemme pitkälti aiheuttaneet tämän(kin) luonnonkatastrofin itse.
Vaikka tämän on aina tiennyt olevan edessä, niin ikävä on nyt jo suunnaton ja vähän väliä alkaa itkettämään ihan älyttömästi.
Sain kuitenkin sekä lauantaina ja sunnuntaina sanottua äidilleni ne asiat, jotka olen aina halunnut sanoa. Lupasin, että hoidan tästä eteenpäin kaikkia asiat ja lupasin myös huolehtia isästäni. Ja onneksi molempina päivinä selvästi ymmärsi, mitä sanoin. Sanoin myös kiitoksen kaikesta, mitä on vuokseni tehnyt ja ollut aina tukena. Ja kerroin rakastavani enkä koskaan tule unohtamaan.
Tuli helpottunut olo, kun sai kaikki asiat sanoa, vaikka sekin oli todella vaikeaa kun oli todella iso pala kurkussa.
Kuolleiden eläinten määrän pelätään nousevan pahimmillaan jopa yli miljardiin. Ihan järkyttävä luku. Luin ton uutisen aamulla ja on oikeasti vaikea sen jälkeen kiinnostua mistään urheilu-uutiista ja jostain lätkästä höpöttäminen tuntuu ihan typerältä.Tämä todellakin vetää hiljaiseksi :(
Kyllä. Ja Australia maailman ainutlaatuisimpine eläimineen on kyllä viimeisimpiä paikkoja, missä tuollaista haluaa tapahtuvan.Kuolleiden eläinten määrän pelätään nousevan pahimmillaan jopa yli miljardiin. Ihan järkyttävä luku. Luin ton uutisen aamulla ja on oikeasti vaikea sen jälkeen kiinnostua mistään urheilu-uutiista ja jostain lätkästä höpöttäminen tuntuu ihan typerältä.
Osanottoni. Kaikki muut sanat ovat turhia.Lepää rauhassa äiti.
OsanottoniLepää rauhassa äiti.
Täältä myös osanottoni. Ikuinen olkoon hänen muistonsa!Lepää rauhassa äiti.
OsanototLepää rauhassa äiti.
Kiitos, itse koin tämän ensi kertaa n. 1,5 vuotta sitten. Olihan se vaikea ja äärimmäisen surullinen tilanne, mutta toisaalta taudin kuva huomioiden tulevaisuus oli jo jonkun aikaa tiedossa. Kyllä siinä siis ehti henkisesti asiaan valmistautua. En edes uskalla kuvitella mitä on läheisen menettäminen esim. äkillisessä liikenneonnettomuudessa. Voimia sinne, kyllä suru ja paha olo pikku hiljaa helpottaa, vaikka ikävä ei koskaan.Osanottoni kaikille teille, jotka olette vieneet vanhempianne hautaan. Tiedän että teitä on täällä. Minulla on tuo sama asia edessä, ja olen miettinyt, että se tulee olemaan aivan käsittämättömän vaikeaa. Elämäni pahimpia päiviä. Vanhempani ovat minulle todella rakkaita.
Kiitos, itse koin tämän ensi kertaa n. 1,5 vuotta sitten. Olihan se vaikea ja äärimmäisen surullinen tilanne, mutta toisaalta taudin kuva huomioiden tulevaisuus oli jo jonkun aikaa tiedossa. Kyllä siinä siis ehti henkisesti asiaan valmistautua. En edes uskalla kuvitella mitä on läheisen menettäminen esim. äkillisessä liikenneonnettomuudessa. Voimia sinne, kyllä suru ja paha olo pikku hiljaa helpottaa, vaikka ikävä ei koskaan.
Iäkkäämmän ihmisen kohdalla elämän päättyminen tuntuu jotenkin luonnollisemmalta, vaikka ikävää se on aina rakkaista lähimmäisistään luopua. Minun mutsista aika jätti jo 67-vuotiaana, vaikka hän teki esim. töitä suhteellisen terveenä ihan täyteen eläkeikään asti. Sairauksia ei kuitenkaan voi ennustaa ja tässä tapauksessa kävi näin. Valtava kaipaus jäi paitsi meille jälkeläisille ja tietysti isälleni, niin myös äidin äitille, joka 92-vuotiaana joutui hyvästelemään lapsensa. Se kyllä tuntui erityisen pahalta ja luonnonvastaiselta, kun lapsensa joutui hautaamaan. Sitä en kyllä kellekkään toivo ja yhdyn heidän tuskaansa täysin. Elämä kuitenkin jatkuu, eikä kannata kenenkään jäädä tuleen makaamaan, vaikka kuinka pahalta tuntuu. Kaikki me täältä joskus lähdetään. Voimia kaikille läheisensä menettäneille.Kiitos. Sinähän olet sen jo kokenut, minä en ole vielä. Mutta se päivä tulee kyllä eteen varmaan aika piankin. Mutsi on suht kunnossa mutta iäkkäämpi, iskä on nuorempi, mutta kunto huolestuttaa.
Oma äitini lähti 2006 ilman varoituksia aivoverenvuotoon. Siitä seurasi itselleni masikset ja syyttelyt, monta vuotta meni ennenkuin niistä pääsin irti. En tiedä olenko vieläkään täysin kuivilla.Lepää rauhassa äiti.
On kannettu isä, ukki, kaksi hyvää ystävää ja yksi tyttöystävä. Painaa paljon. Mutsi joutaisi kuolla kanssa, vaan elää ihan vittuillakseen.Osanottoni kaikille teille, jotka olette vieneet vanhempianne hautaan. Tiedän että teitä on täällä. Minulla on tuo sama asia edessä, ja olen miettinyt, että se tulee olemaan aivan käsittämättömän vaikeaa. Elämäni pahimpia päiviä. Vanhempani ovat minulle todella rakkaita.
Kaksi tulevaa lastani olen kyllä tällä tavalla ottanut vastaan. Älkää kysykö enempää, vittu siinä hajoaa pää.
Toivottavasti haaveesi toteutuu eikä "uhraus" ollut turha.Ottaa koville, vaikka minä olinkin se, joka lähti. Vieläkin takaraivossa takoo se, että eihän tämän tarvitse olla totta.