Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 441 060
  • 4 831

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perse...

Kaverin 10v tytöllä epäillän luusyöpää... Vittu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kaverin 10v tytöllä epäillän luusyöpää... Vittu.
No kyllä tosiaan voi vittu! En ole todellakaan tietoinen mikä noissa on ennuste (riippuu tietenkin koska havaitaan) mutta lasten syöpä on aina inhottava juttu ja hoidot varmaan raskaita. Täytyy toivoa parasta (vaikka tuo nyt valjulta kuulostaa mutta halusin tuon kirjoittaa)!
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Sain tänään kuulla, että lapsuuden ystävä on kateissa. Mitä ilmeisimmin tehnyt itsemurhan, mutta varmuutta ei ole vielä.

Helvetti että ahdistaa. Juuri hiljattain hänen vanhempien kanssa vitsailin miten tänä vuonna täytetään kaverin kanssa pyöreitä ja lähetin terveisiä.

Elämä on kyllä välillä kivuliasta. Sattuu kun ajattelen kaverin vanhempia ja sisaruksia.

Toivottavasti löytyy ja epätietoisuus päättyy.

Toivottavasti löytyy terveenä ja ehjänä. Aina surullista, jos päättää itse elämänsä.
Itse menetin serkkuni toissa vuonna itsariin ja vieläkin kalvaa ajatus olisinko voinut jotenkin auttaa enemmän. Asuin Lappeenrannassa ja soitettiin kuitenkin paljon, hänen äänestä kuuli, että ei ole kaikki hyvin vaikka muuta vakuutteli. Puhelin päätteeksi vielä sanoi hyvästit, mutta silti en tajunnut miten vakava ongelma oli..
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti löytyy terveenä ja ehjänä. Aina surullista, jos päättää itse elämänsä.
Itse menetin serkkuni toissa vuonna itsariin ja vieläkin kalvaa ajatus olisinko voinut jotenkin auttaa enemmän. Asuin Lappeenrannassa ja soitettiin kuitenkin paljon, hänen äänestä kuuli, että ei ole kaikki hyvin vaikka muuta vakuutteli. Puhelin päätteeksi vielä sanoi hyvästit, mutta silti en tajunnut miten vakava ongelma oli..

Valitettavasti nyt on tilanne se, että ruumista haetaan. Todennäköisyys sille että löytyy kunnossa on ihan minimissä.

Nuo on aina kovia paikkoja. En tiedä monesko vuosi putkeen kun joku tuttu tekee itsemurhan. Kun ihmisellä naksahtaa se tietty tila päälle, niin siinä ei oikein auta mikään.

Aina jää se fiilis, että olisiko voinut tehdä jotain toisin ja läheisimmät ihmiset syyttävät itseään aina.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No kyllä tosiaan voi vittu! En ole todellakaan tietoinen mikä noissa on ennuste (riippuu tietenkin koska havaitaan) mutta lasten syöpä on aina inhottava juttu ja hoidot varmaan raskaita. Täytyy toivoa parasta (vaikka tuo nyt valjulta kuulostaa mutta halusin tuon kirjoittaa)!
Vielä pelkkiä kysymysmerkkejä paljon. Ainoa selvä asia on että luussa on iso kasvain. Kaikki vaihtoehdot on mahdollisia. Ja vaikka hyvät prosentit on myös täysin paranemisen puolesta niin voi se musta-pekkakin jäädä käteen. Syöpä on perseestä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllä noi kuvat Austraaliasta vaan vetää hiljaseksi. Sääliksi käy ihmisiä ja elukoita joiden elämät tuolla tuhoutuu.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Kyllä noi kuvat Austraaliasta vaan vetää hiljaseksi. Sääliksi käy ihmisiä ja elukoita joiden elämät tuolla tuhoutuu.
Eikä pahinta ole edes itse se tuhon määrä vaan ymmärrys siitä, että olemme pitkälti aiheuttaneet tämän(kin) luonnonkatastrofin itse.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eikä pahinta ole edes itse se tuhon määrä vaan ymmärrys siitä, että olemme pitkälti aiheuttaneet tämän(kin) luonnonkatastrofin itse.
Jep. Luin jostain että Austraalia ois yksi maailman suurimmista saatuttajista, joten toivottavasti siellä nyt herättäs vähän funtsimaan asioita. Ei noi maastopalot jää viimesiksi Austraaliassa ja jos siellä vielä lämpötilat jatkaa nousemistaan niin ties vaikka sieltä kohta jengi muuttaa maanpakoon viileemille leveysasteille. Mutta taas oli aamulla muutama kuva kuvivuudesta ja maastopaloista kärsivän koalan ja kengurun Facebookin newsfeedissä, joten kyllä tässä mulla käy sääliksi noita elukoita kun saavat kärsiä tästä ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta ja sen seurauksista.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Joopa joo. Äitini on ollut 5 viikkoa sairaalassa, alunperin sapen poiston takia. Ei kuitenkaan päässyt pois, kun verenpaineet ovat olleet tosi matalat. Siirrettiin sisätautien osastolla vuoden alussa, jotta päästään paremmin tutkimaan. Vointi on ollut koko ajan hyvä ja on ollut pirteä kun olen siellä käynyt ja soitellut. Nyt sitten perjantaina mulle soitti lääkäri ja sanoi, että äitini tilanne on paljon vakavampi mitä ulkoinen olemus antaa ymmärtää. Kävin sitten työpäivän jälkeen morjestamassa ja vaikutti edelleen ihan samanlaiselta ihan pirteältä ja vielä illallakin kun soitin en nähnyt muutosta. Sitten lauantai-aamuna soittivat osastolta, että oli ollut vaikeaa saada äitiä heräämään ja muutenkin oli ollut hieman sekava. Ja kun sitten perheen kanssa sinne mentiin, niin oli alle vuorokaudessa mennyt todella huonoon kuntoon. Makasi vain sängyssä, eikä oikein jaksanut enää puhua mitään. Kuitenkin jonkin verran jaksoi olla hereillä. Tänään käytyämme, ei enää jaksanut olla kuin pienen aikaa hereillä ja hereillä ollessaankin oli välillä niin sekava, ettei tiennyt oliko hereillä vai ei. Hoitaja kertoi, että on jo hyväksynyt lopun olevan lähellä.
Oli jotenkin huolissaan isäni pärjäämisestä lauantaina. Sain kuitenkin sekä lauantaina ja sunnuntaina sanottua äidilleni ne asiat, jotka olen aina halunnut sanoa. Lupasin, että hoidan tästä eteenpäin kaikkia asiat ja lupasin myös huolehtia isästäni. Ja onneksi molempina päivinä selvästi ymmärsi, mitä sanoin. Sanoin myös kiitoksen kaikesta, mitä on vuokseni tehnyt ja ollut aina tukena. Ja kerroin rakastavani enkä koskaan tule unohtamaan.
Tuli helpottunut olo, kun sai kaikki asiat sanoa, vaikka sekin oli todella vaikeaa kun oli todella iso pala kurkussa. Tälläkin hetkellä odotan vain puhelua sairaalasta, jossa kertovat äitini nukkuneen pois. Ja jos sitä ei tule, niin menen huomenna aamupäivästä käymään.
Vaikka tämän on aina tiennyt olevan edessä, niin ikävä on nyt jo suunnaton ja vähän väliä alkaa itkettämään ihan älyttömästi.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sain kuitenkin sekä lauantaina ja sunnuntaina sanottua äidilleni ne asiat, jotka olen aina halunnut sanoa. Lupasin, että hoidan tästä eteenpäin kaikkia asiat ja lupasin myös huolehtia isästäni. Ja onneksi molempina päivinä selvästi ymmärsi, mitä sanoin. Sanoin myös kiitoksen kaikesta, mitä on vuokseni tehnyt ja ollut aina tukena. Ja kerroin rakastavani enkä koskaan tule unohtamaan.
Tuli helpottunut olo, kun sai kaikki asiat sanoa, vaikka sekin oli todella vaikeaa kun oli todella iso pala kurkussa.

Todella hienoa että sait sanottua. Itse en vaan millään saanut omalle äidilleni sanottua, vaikka aikaa olisi ollut ja olin paikalla lähdön hetkelläkin. Voimia.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tämä todellakin vetää hiljaiseksi :(
Kuolleiden eläinten määrän pelätään nousevan pahimmillaan jopa yli miljardiin. Ihan järkyttävä luku. Luin ton uutisen aamulla ja on oikeasti vaikea sen jälkeen kiinnostua mistään urheilu-uutiista ja jostain lätkästä höpöttäminen tuntuu ihan typerältä.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Kuolleiden eläinten määrän pelätään nousevan pahimmillaan jopa yli miljardiin. Ihan järkyttävä luku. Luin ton uutisen aamulla ja on oikeasti vaikea sen jälkeen kiinnostua mistään urheilu-uutiista ja jostain lätkästä höpöttäminen tuntuu ihan typerältä.
Kyllä. Ja Australia maailman ainutlaatuisimpine eläimineen on kyllä viimeisimpiä paikkoja, missä tuollaista haluaa tapahtuvan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Osanottoni kaikille teille, jotka olette vieneet vanhempianne hautaan. Tiedän että teitä on täällä. Minulla on tuo sama asia edessä, ja olen miettinyt, että se tulee olemaan aivan käsittämättömän vaikeaa. Elämäni pahimpia päiviä. Vanhempani ovat minulle todella rakkaita.

Kaksi tulevaa lastani olen kyllä tällä tavalla ottanut vastaan. Älkää kysykö enempää, vittu siinä hajoaa pää.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Osanottoni kaikille teille, jotka olette vieneet vanhempianne hautaan. Tiedän että teitä on täällä. Minulla on tuo sama asia edessä, ja olen miettinyt, että se tulee olemaan aivan käsittämättömän vaikeaa. Elämäni pahimpia päiviä. Vanhempani ovat minulle todella rakkaita.
Kiitos, itse koin tämän ensi kertaa n. 1,5 vuotta sitten. Olihan se vaikea ja äärimmäisen surullinen tilanne, mutta toisaalta taudin kuva huomioiden tulevaisuus oli jo jonkun aikaa tiedossa. Kyllä siinä siis ehti henkisesti asiaan valmistautua. En edes uskalla kuvitella mitä on läheisen menettäminen esim. äkillisessä liikenneonnettomuudessa. Voimia sinne, kyllä suru ja paha olo pikku hiljaa helpottaa, vaikka ikävä ei koskaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiitos, itse koin tämän ensi kertaa n. 1,5 vuotta sitten. Olihan se vaikea ja äärimmäisen surullinen tilanne, mutta toisaalta taudin kuva huomioiden tulevaisuus oli jo jonkun aikaa tiedossa. Kyllä siinä siis ehti henkisesti asiaan valmistautua. En edes uskalla kuvitella mitä on läheisen menettäminen esim. äkillisessä liikenneonnettomuudessa. Voimia sinne, kyllä suru ja paha olo pikku hiljaa helpottaa, vaikka ikävä ei koskaan.

Kiitos. Sinähän olet sen jo kokenut, minä en ole vielä. Mutta se päivä tulee kyllä eteen varmaan aika piankin. Mutsi on suht kunnossa mutta iäkkäämpi, iskä on nuorempi, mutta kunto huolestuttaa. Ja kun ne jäärät eivät suostu omasta voinnistaan sen tarkemmin kertomaan. Aina on kaikki hyvin.

Tähän väliin sanoisin kaikille, että muistakaa kertoa vanhemmillenne se, että arvostatte ja rakastatte heitä. Ettei jää kertomatta. Monilla meistä on kuitenkin helvetin hyvät vanhemmat. Minulla on ainakin maailman parhaat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös