Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 443 125
  • 4 839

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
-- tuskin moni itkisi vuolaita surun kyyneleitä jos mokoma olento saisi itse vankilassa "tulikepistä" perseeseensä, vaikkapa Edvard II:n tyyliin.

On muuten mielenkiintoinen elämänvalinta, että kun on koti, vaimo ja tytär, niin pelaa kuitenkin korttinsa niin, että ihastelee seuraavat vuodet maailmaa kaltereiden takaa. Vieläkö on koti, vaimo ja työpaikka tallella, kun vapautuu? Oliko lapsen raiskaaminen sen arvoista, voisi jopa kysellä.

ps. Edvard II:n kohtalo oli minulle uutta. Sivistävää toimintaa on Jatkoajan lueskelu, jälleen tuli todistettua.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC

Järkyttävä tapaus. Vaikka aina kaikesta huolimatta sattuu vahinkoja, niin opettakaa lapsillenne, ettei koskaan saa ylittää tietä tuolla tavalla. Tässäkin yksi klippi, jossa rekkakuskin nopeat refleksit sekä lapsen karkuun juokseminen pelasti hengen. Semi Truck Narrowly Misses Kids Crossing - Youtube

edit: Pauli yritti auttaa rekan alle jäänyttä 13-vuotiasta tyttöä: ”Sanoin, että odotellaan ambulanssia - sitten tajusin, ettei ambulanssi ehkä enää ehdi” - Iltalehti .
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Järkyttävä tapaus. Vaikka aina kaikesta huolimatta sattuu vahinkoja, niin opettakaa lapsillenne, ettei koskaan saa ylittää tietä tuolla tavalla. Tässäkin yksi klippi, jossa rekkakuskin nopeat refleksit sekä lapsen karkuun juokseminen pelasti hengen. Semi Truck Narrowly Misses Kids Crossing - Youtube

edit: Pauli yritti auttaa rekan alle jäänyttä 13-vuotiasta tyttöä: ”Sanoin, että odotellaan ambulanssia - sitten tajusin, ettei ambulanssi ehkä enää ehdi” - Iltalehti .
Näinhän se on, että tiettyjä perusjuttuja pitää aina ja kaikille painottaa. Silti vahinkoja sattuu, ajatus herpaantuu, silmä välttää jne. Elämä on julma näissä tapauksissa, ja tolkuttoman surullisia asioitahan nämä ovat varsinkin tähän aikaan vuodesta. Ei varmasti tarkoituksesi ollutkaan syyllistää ketään, mutta toteanpa silti, ettei näitä koskaan saada loppumaan, ainakaan niin pitkään kuin ihmiset asioista vastaavat.

Osanottoni sinne jonnekin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Järkyttävä tapaus. Vaikka aina kaikesta huolimatta sattuu vahinkoja, niin opettakaa lapsillenne, ettei koskaan saa ylittää tietä tuolla tavalla.
Juuri näin. Omalla työuralla olen joutunut kaksi kertaan tällaisen tilanteen eteen. Kaksi edesmennyttä oppilastani tekivät saman virheen. Bussin takaa suoraan valtatielle - ja ... jouluhlat jäivät viettämättä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Juuri näin. Omalla työuralla olen joutunut kaksi kertaan tällaisen tilanteen eteen. Kaksi edesmennyttä oppilastani tekivät saman virheen. Bussin takaa suoraan valtatielle - ja ... jouluhlat jäivät viettämättä.

Tunnistan myös itseni tuosta. Toivottavasti tosiaan vanhemmat antavat ohjausta, miten tuleekaan varoa. Valtatiet toki isoja, mutta itse sain varoa pienen kylän raittia, jota paikalliset kuitenkin kaahasivat omilla lukemillaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eräs entinen koulukaveri on kuolemassa lähipäivien/-viikkojen aikana leukemiaan. Ei nyt mikää läheisin ystävä varsinaisesti ole, mutta aikoinaan tuli toki koulun puolesta oltua paljon tekemisissä ja läppää heitettyä. Oli jo joku aika sitten todettu "terveeksi", mutta sairaus uusitui joku aika sitten ja nyt on sitten lyöty pillit pussiin hoitojen puolesta.

Ei se maailma ole reilu. Tammikuun lopussa tulisi 32 vuotta mittariin, saa nähdä näkeekö koskaan tuota päivää.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei se maailma ole reilu. Tammikuun lopussa tulisi 32 vuotta mittariin, saa nähdä näkeekö koskaan tuota päivää.

Ei maailman pidäkään olla reilu. Mulla todettiin tänään keuhoissa jokin iso vika. Ensi viikolla labraan ja syvempiin tutkimuksiin. Tuomio oli joko tulehdusperäinen jatkuva astma tai keuhkoahtauma. Mulla on kuilemma 75 vuotiaan miehen keuhkot tällä hetkellä ja olen iältäni 49. Nää on vaan näitä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei maailman pidäkään olla reilu. Mulla todettiin tänään keuhoissa jokin iso vika. Ensi viikolla labraan ja syvempiin tutkimuksiin. Tuomio oli joko tulehdusperäinen jatkuva astma tai keuhkoahtauma. Mulla on kuilemma 75 vuotiaan miehen keuhkot tällä hetkellä ja olen iältäni 49. Nää on vaan näitä.
Joo ei siinä mitään, eipä meistä kukaan etukäteen saa päättää miten kauan näitä päiviä täällä vietetään.

Olkoon voima kanssasi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Joo ei siinä mitään, eipä meistä kukaan etukäteen saa päättää miten kauan näitä päiviä täällä vietetään.

Olkoon voima kanssasi.
Thanks man. Tosin oma helvetti on ollut alkoholismi eli jatkoajalla mennään mutta pysäyttäähän tuollaiset. Kuoleman kanssa olen sinut mutta voisi sitä vielä muutaman vuoden olla elävien kirjoissa. Nyt kun viinastakin pääsi eroon jälleen kovan putken jälkeen. Mutta mutta...kaikkeen on varautunut eikä se kylmä lepo arkussakaan niin enää vihoittele. Joskus jopa ajattelee, että pääsisipä jo lepoon.
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
Ei maailman pidäkään olla reilu. Mulla todettiin tänään keuhoissa jokin iso vika. Ensi viikolla labraan ja syvempiin tutkimuksiin. Tuomio oli joko tulehdusperäinen jatkuva astma tai keuhkoahtauma. Mulla on kuilemma 75 vuotiaan miehen keuhkot tällä hetkellä ja olen iältäni 49. Nää on vaan näitä.

Erittäin ikävä asia kuulla! Jaksamisia sinne!!!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei maailman pidäkään olla reilu. Mulla todettiin tänään keuhoissa jokin iso vika. Ensi viikolla labraan ja syvempiin tutkimuksiin. Tuomio oli joko tulehdusperäinen jatkuva astma tai keuhkoahtauma. Mulla on kuilemma 75 vuotiaan miehen keuhkot tällä hetkellä ja olen iältäni 49. Nää on vaan näitä.
Kurjaa jos se on todella keuhkoahtauma. Olen saanut seurata perheystävän hiipumista pois keuhkoahtauman kanssa. Vuosia hänellä kerrottiin että keuhkot on kerta kerralta huonommassa kunnossa ja röökistä pitäisi luopua. Ei kyennyt luopumaan ennen kuin oli happiviiksissä (melkein) asuntonsa vankina. Kun ei enää jaksanut kävellä kuin parikymmentä metriä ilman lepoa ja henkeä ahdisti jatkuvasti. Anteeksi jos vaikutan tunteettomalta kun tälläistä juttelen kun ei ole vielä varmaa mitä se on. Ajattelin vaan että... tietoa löytyy netistäkin asiasta siis keuhkoahtaumasta. Siis toivottavasti se ei sitä ole ja voimia tulevaan.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Aika mietteliääksi veti tuo Lohjan kolari. Koko perhe autossa ja vain kaksi pikkulasta kuolivat. Lapset tuskin ehtivät kärsimään, mutta vanhempien kohtalo on aika karu. Varsinkin autoa ajaneen isän olo on varmasti ihan hirveä. Oli omaa vikaa tai ei, niin todennäköisesti käy tilannetta mielessään läpi lopun elämäänsä.

En edes tiedä onko tuollaisesta tragediasta mahdollista päästä yli.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aika mietteliääksi veti tuo Lohjan kolari. Koko perhe autossa ja vain kaksi pikkulasta kuolivat. Lapset tuskin ehtivät kärsimään, mutta vanhempien kohtalo on aika karu. Varsinkin autoa ajaneen isän olo on varmasti ihan hirveä. Oli omaa vikaa tai ei, niin todennäköisesti käy tilannetta mielessään läpi lopun elämäänsä.

En edes tiedä onko tuollaisesta tragediasta mahdollista päästä yli.
Nopeusrajoituksen vaihtumisen yhteydessä kiihdytettäessä lähtenyt auto lapasesta, autossa isä ja lapset. Lapset turvaistuimissa.

Ihan vitun paska fiilis tuosta taas tuli. Elämä on arpajaista.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Lohjan kolari sai mielen matalaksi. Ei löydy sanoja.

On vaikea keksiä rankempaa asiaa lasten läheisille.

Minut tässä masensi myös kommentit siitä että lapset istuivat etuperin kun suositus olisi istua takaperin. Tässä ei nyt tuollaisen syyn kaivelu nyt lohduta yhtään ketään, ei ainakaan tässä vaiheessa. Vituttaa tuollaisella asialla Iltalehden kilikkihuorailu.

Muuten minun 2 ja 4 vuotiaan pojat istuvat naama menosuuntaan koska heidän turvaistuintensa ohjeiden mukaisesti tuon kokoiset lapset istuvat etuperin.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Minut tässä masensi myös kommentit siitä että lapset istuivat etuperin kun suositus olisi istua takaperin. Tässä ei nyt tuollaisen syyn kaivelu nyt lohduta yhtään ketään, ei ainakaan tässä vaiheessa. Vituttaa tuollaisella asialla Iltalehden kilikkihuorailu.

Syy pitää löytää vaikka väkisin. Kun sitä ei löytynyt itse ajamisesta, on se löytynyt istumasuunnasta. Kyseessä on kuitenkin "vain" suositus, eikä voida olla varmoja, että istumalla toisinpäin olisi tältä tragedialta vältytty.

Meillä lapset istuvat kasvot eteenpäin. Viihtyvät autossa paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Uskovainen kaverini linkitti mulle, ateisitille, jutun jossa Laura Huhtasaari kertoo kuinka hän uskoo raamatun luomiskertomukseen. Olen sanaton.
 

Masentaja

Jäsen
JTässäkin yksi klippi, jossa rekkakuskin nopeat refleksit sekä lapsen karkuun juokseminen pelasti hengen. Semi Truck Narrowly Misses Kids Crossing - Youtube

Tässä tapauksessahan kuskilla ei ollut mitään mahdollisuuksia, ainoa joka tuon lapsen pelasti oli Volvon hätäjarrutustekniikka. Vanhempi rekka ja se ois ollut väistämättä henki pois muksulta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tässä tapauksessahan kuskilla ei ollut mitään mahdollisuuksia, ainoa joka tuon lapsen pelasti oli Volvon hätäjarrutustekniikka. Vanhempi rekka ja se ois ollut väistämättä henki pois muksulta.

"In cooperation with top level experts from Volvo Corporation (Sweden) an investigation was carried out to identify whether it was the innovative Volvo FH emergency braking system, or the human reaction that prevented the accident. The investigation revealed that in this particular situation, which happened on 19 June 2017 in Herad in the south of Gol municipality in Norway, it was 100% human reaction. The report shows that distance between the truck and the child, who suddenly appeared on the road, was critically short. Moreover, the small-height child was running and appeared on the road unexpectedly. Thus, in that particular situation, it was impossible for the Volvo FH emergence braking system to recognize the child as an obstacle, and stop urgently. From the above stated, it could be concluded, that it was the truck driver, who managed to evaluate situation accordingly, his prompt reaction and immediate action that prevented the accident from happening."
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olihan se tyhmää ja darwinit jne... Mutta kun miettii omaa nuoruuttaa, niin tulihan sitä tehtyä kaikkea tyhmää. Ne on kuitenkin ollut viettämässä hauskaa iltaa ja sit käy jotain tällästä.
Niinpä. En hirveästi viitsi tuollaisia juttuja lukea, mutta joskus pienessä kännissä laskettiin kaverin kanssa samaa mäkeä ja kaveri huusi edellä että vaijeri. Lippis lähti päästä. Kyllähän se nauratti. Varmaan siitä monet muutkin on laskenut ja kivaa on ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös