Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 670 266
  • 3 232

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Kurjet ovat olleet suosikkilintujani aivan lapsuuteni ensimmäisistä vuosista lähtien, sillä perheeni silloinen kesämökki sijaitsi Ruokolahdella, erään pienen järven rannalla ja aina silloin tällöin mökin ylitse lensi kymmenien kurkien muodostama aura ruokailemaan lähistöllä olevalle suolle. Niiden huudot ovat ikuisesti syöpyneet mieleeni, samoin lintujen näyttävä ulkonäkö.
Meillä on tässä ihan vieressä kosteikkoalue, jossa kurjet viihtyvät. Keväisin on hienoa kuunnella niiden kommunikointia, kun ne kokoontuvat alueelle ja syksyisin kutsuvat toisiaan muuttomatkalle.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mummeli tuskasteli kun ei saanut millään kolikolla kärryä irroitettua itselleen, mutta minulla onkin sellanen erikoispoletti, jolla saa naksautettua kärryt irti toisistaan kun vaan törkkää sillä sinne kolikkopesään ja vetää pois. Se ei siis jää sinne pesään. Oli kyllä yhtä hymyä se mummeli ja vuolaasti kiitti avusta. Mikäpäs siinä, kun on tällainen "huijauskeino" käytössä.
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Mummeli tuskasteli kun ei saanut millään kolikolla kärryä irroitettua itselleen, mutta minulla onkin sellanen erikoispoletti, jolla saa naksautettua kärryt irti toisistaan kun vaan törkkää sillä sinne kolikkopesään ja vetää pois. Se ei siis jää sinne pesään. Oli kyllä yhtä hymyä se mummeli ja vuolaasti kiitti avusta. Mikäpäs siinä, kun on tällainen "huijauskeino" käytössä.
Täälläpäin nuo on poistettu jopa Prismasta. Siis ei mummeleita vaan ne kärrypantit.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuli tänään pullotettua reilu parikymmentä litraa kotiviiniä tehtynä omista omenoista ja raparperista.
Sen verran on jo kokemusta ja rutiinia moiselle, että homma niin välineiden kuin tekniikankin puolesta normaalisti toimii eikä uuden viinin maussa ja/tai värissä/kirkkaudessa tule yllätyksiä... yleensä.
Nyt pullotettu viini onnistui hyvin ja odotan mielenkiinnolla, miten maku kehittyy ajan myötä.
 

Spire

Jäsen
Menen ensimmäistä kertaa koronapandemian jälkeen keikalle, kyseessä siis Amon Amarth & Machine Head Nordiksen Black Boxissa. Edellinen keikka jolla kävin oli juurikin Amon Amarthin (ja Arch Enemyn) samassa paikassa 2019 joulukuussa, joten tämäkin ympyrä saatiin näin suljettua.

Erityisesti hymyilyttää se, että tapojeni vastaisesti en ole spoilannut settilistaa itselleni ennakkoon mistään, vaan lähden täysin ummikkona paikalle. En ole tehnyt näin varmaan kymmeneen vuoteen, aina on täytynyt saada tietää setti etukäteen. En edes tiedä kumpi yhtyeistä soittaa ensin.

Muuten syksy on ollut aika mollivoittoinen, elämässä kaikki hyvin mutta ihmeellinen vetämättömyys vaivaa. Keikkapäivät ovat kuitenkin aina juhlapäiviä, huomenna on onneksi vapaata.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Aika paljon kipuillut duunien ja burnoutin/masennuksen/ahdistuksen takia tuli oltua saikulla yhdeksän kuukautta. Nyt kuitenkin maanantaina alkaa uudet työt kouluavustajana, eli alalla jonne olen pitkään halunnut. Hyvä fiilis ja lukukauden mittaan katsotaan miten kouluttaudun alalle ja vihdoinkin johonkin mitä haluan tehdä. Eli ei kannata kipuilla siitä että ei tiedä mitä haluaa tehdä, mä olen sen tajunnut vasta näin 41-vuotiaana.

Edit: Ja huomenna vielä kahteen kertaan peruttu Murheenlaakso plays Mana Mana -keikka, ai että.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Aika paljon kipuillut duunien ja burnoutin/masennuksen/ahdistuksen takia tuli oltua saikulla yhdeksän kuukautta. Nyt kuitenkin maanantaina alkaa uudet työt kouluavustajana, eli alalla jonne olen pitkään halunnut. Hyvä fiilis ja lukukauden mittaan katsotaan miten kouluttaudun alalle ja vihdoinkin johonkin mitä haluan tehdä. Eli ei kannata kipuilla siitä että ei tiedä mitä haluaa tehdä, mä olen sen tajunnut vasta näin 41-vuotiaana.
Täytän talvella 50, enkä tiedä vieläkään mitä haluan tehdä isona.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täytän talvella 50, enkä tiedä vieläkään mitä haluan tehdä isona.
Omalla kohdalla sama mutta ikää vasta 40v.

Otsikkoon liittyen, aina tulee hyvälle tuulelle kun näkee oman tyttären ilon ja onnen kun käydään hoplopissa. Kallis paikka mutta on se sen arvoista.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Eli ei kannata kipuilla siitä että ei tiedä mitä haluaa tehdä, mä olen sen tajunnut vasta näin 41-vuotiaana.
...
Täytän talvella 50, enkä tiedä vieläkään mitä haluan tehdä isona.

Omalla kohdalla sama mutta ikää vasta 40v.
...
Voi veljet, veljet!
Ja minä kun kerkesin päästä jo eläkkeelle keksimättä, mitä haluaisin isona tehdä. Mutta - ei se vieläkään ole myöhäistä, jos vaihtaa tuon isona-sanan vanhana-sanaan. Nyt on vielä päivisinkin enemmän aikaa miettiä tuota kysymystä, kun eivät ansiotyöt häiritse, jotta kyllä se tästä selviää... not?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Just menossa Michael Monroen juhlakeikalle. Bussissa screeneillä Andy McCoyn leegomainoksia, siis joku hammaslääkäriasema jonka mainoksissa Andy on. Nyt on oltu hereillä! Loistavaa markkinointia!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
HIFK on Liigan livesarjataulukossa jumbona, ihan ujosti hymyilyttää tämä. Oi säilyispä tää tilanne illan loppuun asti.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sportti.comin toimituksessa oli mennyt Jarkko Wiss ja Juhamatti Aaltonen sekaisin. Sittemmin erhe on korjattu, mutta kyllähän tuo hieman hymyilytti samaan tapaan kuin Juhista kuvassa.
 

Liitteet

  • JMA.png
    JMA.png
    135,5 KB · kertaa luettu: 166

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
YLE raportoi:

Jättikasvisten viljely on niin kovassa nosteessa, että seitsemän ennätystä meni uusiksi

Hauholainen Timo Iisakkila voitti jo toista kertaa Suomen mestaruuden jättikurpitsan kasvatuksessa. Tänä vuonna voitto tuli varakurpitsalla.


Niin sitä olin vaan miettimässä, että oliko Timolla myös varakurpitsan varakurpitsa jemmassa?

 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Stadin kirjastoissahan on paljon Myyriä, siis näitä Zdenek Milerin hahmoja. Yksi pikkutyttö meni tänään tässä lähikirjastossa sanomaan kirjastovirkailijalle, että ikkunassa oleva Myyrä on kaatunut, se pitää nostaa. Voi että tuli hymy huulille. Myyrä on minullekin tuttu ja rakas hahmo jo lapsuudesta, ja on hienoa nähdä, miten tärkeä se on vielä nykypäivänkin lapsille. Jotkut asiat pysyvät, Myyrä on varmaankin ikuinen.

Ja jos joku ei tiedä: Myyrä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Stadin kirjastoissahan on paljon Myyriä, siis näitä Zdenek Milerin hahmoja. Yksi pikkutyttö meni tänään tässä lähikirjastossa sanomaan kirjastovirkailijalle, että ikkunassa oleva Myyrä on kaatunut, se pitää nostaa. Voi että tuli hymy huulille. Myyrä on minullekin tuttu ja rakas hahmo jo lapsuudesta, ja on hienoa nähdä, miten tärkeä se on vielä nykypäivänkin lapsille. Jotkut asiat pysyvät, Myyrä on varmaankin ikuinen.

Ja jos joku ei tiedä: Myyrä.

Myyrä on muuten tshekiksi krtek. Huikea pikku otus ja hyvä että tyttö myyrästä huolehti.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Myyrä on muuten tshekiksi krtek. Huikea pikku otus ja hyvä että tyttö myyrästä huolehti.
Kyllä. Ja Myyrähän on nykyään hahmona hyvin elinvoimainen. Myyrä-tavaraa on paljon tarjolla, ja ilmeisesti sitä menee myös aika hyvin kaupaksi. Tuossa piirroshahmoskenessä Myyrä on ehkä enemmän indietä, mutta luulen, että juuri siksi se pärjää. Joku Disney on mainstreamia, mutta Myyrä on kova indie-nimi, ehkä se kovin. Ja Tsekeissähän sitä näkyy joka puolella, siellä ei Myyrää pääse pakoon. Se myös ilahduttaa, että Milerin suku ei ole koskaan suostunut myymään Myyrää jollekin Disneylle tai muulle isolle toimijalle. Siellä Myyrää vaalitaan ihan suvussa, Myyrä ei ole kaupan.

Vantaallahan on ollut muuten jo vuosia ihan oma Myyräkauppa. Pääsin joskus käymään tuolla varastossakin, kun omistaja antoi minulle ihan oman tutustumiskierroksen, ja voi luoja, mikä Myyrien meri siellä oli. Hieno näky. Ja kuten tästä varmaan arvata saattaa, niin minulla on itsellänikin aika paljon Myyrä-tavaraa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Stadin kirjastoissahan on paljon Myyriä, siis näitä Zdenek Milerin hahmoja. Yksi pikkutyttö meni tänään tässä lähikirjastossa sanomaan kirjastovirkailijalle, että ikkunassa oleva Myyrä on kaatunut, se pitää nostaa. Voi että tuli hymy huulille. Myyrä on minullekin tuttu ja rakas hahmo jo lapsuudesta, ja on hienoa nähdä, miten tärkeä se on vielä nykypäivänkin lapsille. Jotkut asiat pysyvät, Myyrä on varmaankin ikuinen.

Ja jos joku ei tiedä: Myyrä.
Ainakin jokunen aika sitten (viime vuonna) Myyrä pyöri telkassa. Kanavaa en muista, mutta niitä tuli nähtyä muutaman jakson verran. Legenda, joka sopii kaiken ikäisille, ja kun laatukin on hyvää, niin mikäs on niitä katsellessa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja suomeksi sen pitäisi olla kontiainen eikä myyrä.
Nyt pääsin lempiaiheeseeni. Kyllä, kontiainen on nykyään oikea ja virallinen nimitys, mutta se on ollut sitä vasta ehkä parikymmentä vuotta. Kielitoimisto muutti tämän. Aiempi nimitys oli maamyyrä, ja siitä luovuttiin siksi, koska tämä eläin ei ole läheistä sukua varsinaisille myyrille. Silti kaikki varmaan tietävät, että tämä piirroshahmo on kontiainen, eikä sen nimeä ole toisaalta mitään järkeä muuttaa, koska se on ollut Myyrä niin kauan. On myös hauskaa, että sanasta myyrä tulee silti kaikille ensimmäisenä mieleen kontiainen. Ne varsinaiset myyräthän ovat ihan saman näköisiä kuin hiiret. Moniko mahtaa edes tietää, että ne ovat myyriä, eivätkä hiiriä, jos näkevät. Ja sana kontiainen muuten kaivettiin jostain ikivanhasta sanasta maakontio eli maakarhu.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Laitoin Josh Kestnerille tsemppiviestiä IG:ssä, kun ei meinaa upota hyvistäkään paikoista ja jätkä näki ja tykkäsi viestistäni :)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Stadin kirjastoissahan on paljon Myyriä, siis näitä Zdenek Milerin hahmoja. Yksi pikkutyttö meni tänään tässä lähikirjastossa sanomaan kirjastovirkailijalle, että ikkunassa oleva Myyrä on kaatunut, se pitää nostaa. Voi että tuli hymy huulille. Myyrä on minullekin tuttu ja rakas hahmo jo lapsuudesta, ja on hienoa nähdä, miten tärkeä se on vielä nykypäivänkin lapsille. Jotkut asiat pysyvät, Myyrä on varmaankin ikuinen.

Ja jos joku ei tiedä: Myyrä.
Pakko vastata tähän. Mulla oli aikanaan yks aivan loistava tyäkaveri. Se käytti farkkuhaalareita ja oli kaikkien frendi. Nimensä oli Mauri. Kutsuttiinko me häntä Maukaks? Tai Makeks? Ei ei ei. Hän oli meille Myyrä. Todella upee miäs ja aina auttamassa kun apua tarvittiin. Vähän uskovainen, mutta silti huippu tyyppi.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Nyt pääsin lempiaiheeseeni. Kyllä, kontiainen on nykyään oikea ja virallinen nimitys, mutta se on ollut sitä vasta ehkä parikymmentä vuotta. Kielitoimisto muutti tämän. Aiempi nimitys oli maamyyrä, ja siitä luovuttiin siksi, koska tämä eläin ei ole läheistä sukua varsinaisille myyrille. Silti kaikki varmaan tietävät, että tämä piirroshahmo on kontiainen, eikä sen nimeä ole toisaalta mitään järkeä muuttaa, koska se on ollut Myyrä niin kauan. On myös hauskaa, että sanasta myyrä tulee silti kaikille ensimmäisenä mieleen kontiainen. Ne varsinaiset myyräthän ovat ihan saman näköisiä kuin hiiret. Moniko mahtaa edes tietää, että ne ovat myyriä, eivätkä hiiriä, jos näkevät. Ja sana kontiainen muuten kaivettiin jostain ikivanhasta sanasta maakontio eli maakarhu.
Näinköhän arkikielemme kehittyy sille tasolle, että vessaan mennessä pitää muistaa ilmoittaa, kuinka "kontiainen kurkkii jo". Samaten televisiossa pyörisi 63. kausi ohjelmasta, jossa arvuutellaan sitä, kuka kilpailijoista on kontiainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös