Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 670 146
  • 3 232

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tutkin erään muuton jäljiltä purkamattoman pussin sisältöä ja sieltä löytyi mm. vanha lompakkoni. Se mikä veti iloiseksi, oli pussista löytynyt 50 € seteli.

Kuittien välistä tekee pörssistä* hienoja löytöjä. Usein jäänyt seteli jos toinen.



* Eli lompakko, jos ei-porilaiset tiedä
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Läheinen kaveri otti vihdoin ja viimein asumuseron lusmusta juoppomiehestään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kuka väittää, ettei vanha koira opi uusia temppuja?

Isäni, 76 vuotta, on alkanut tykätä sushista. Olen itse sitä niiden luona käydessä syönyt, ja tietysti olen aina tarjonnut maistiaisia. Vastaanotto oli aluksi aika varovainen, mutta lopulta iskä innostui.
Miks mulle tuli miälikuva kun Nummis vetää raakaa lahnaa á la nyotaimori isoäitinsä ruholta ja pappa virnuilee viäressä teltta pystyssä.

Ei mutta oikeesti, raaka kala. Juu en oo mikään kulinaristi, mutta ohan se nyt ihan kamalan makusta. Oksennusreflekti välitön. Oon enämpi muusi ja lihapullat- Setiä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miks mulle tuli miälikuva kun Nummis vetää raakaa lahnaa á la nyotaimori isoäitinsä ruholta ja pappa virnuilee viäressä teltta pystyssä.

Ei mutta oikeesti, raaka kala. Juu en oo mikään kulinaristi, mutta ohan se nyt ihan kamalan makusta. Oksennusreflekti välitön. Oon enämpi muusi ja lihapullat- Setiä.
Sinä likainen keski-ikäinen mies. Kehtaatkin ajatella tuollaisia minun söpöistä vanhemmistani. Olen nimittäin huomannut, että mitä vanhempia niistä tulee, sitä söpömpiä niistä tulee. Ne alkavat palata vähän kuin lapsiksi, kun niitä pitää ohjailla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen nimittäin huomannut, että mitä vanhempia niistä tulee, sitä söpömpiä niistä tulee. Ne alkavat palata vähän kuin lapsiksi, kun niitä pitää ohjailla.
Siis täähän on totta. Jossain kohtaa alkaa ihminen palata nuoruuteensa. Muuttuu söpömmäksi, alkaa jokeltaa kieltä jota et ymmärrä, hampaat lähtee sekä paskantaa housuunsa aivastaessaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siis täähän on totta. Jossain kohtaa alkaa ihminen palata nuoruuteensa. Muuttuu söpömmäksi, alkaa jokeltaa kieltä jota et ymmärrä, hampaat lähtee sekä paskantaa housuunsa aivastaessaan.
Onhan tämä omalla raadollisella tavallaan totta. Iskän kanssa otettiin joskus nuorena hyvinkin ärhäkästi yhteen, mutta nyt pidän huolta iskästä.

Mutta onneksi ei olla vielä siinä tilanteessa, että pitäisi etsiä palvelutaloa Lappeenrannasta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onhan tämä omalla raadollisella tavallaan totta. Iskän kanssa otettiin joskus nuorena hyvinkin ärhäkästi yhteen, mutta nyt pidän huolta iskästä.

Mutta onneksi ei olla vielä siinä tilanteessa, että pitäisi etsiä palvelutaloa Lappeenrannasta.
Oma isä (73v.) on juur nyt jonossa palvelutaloon. Muistaa kaiken 40-50 vuatta sitten tapahtuneista jutuista, mutta ei paskaakaan 10min sitten tapahtuneista. Pikkusen vituttaa kun vaimonsa (ei mun mutsi) päätti sitten pistää avioeron vireille kun ei jaksa kotihoitaa äjjää. No, eipä saa vissiin sitten perinnön jaossa ihan kaikkee.

Ukko on ollu meillä viimeviikolloppuina muutaman päivän jaksoja "hoidossa". Ihan helvetin raskasta kun höpöttää samoja asioita kokoajan ja vetää viskiä kaksin käsin. Ja sitten sen on pakkomiälle tarjota rahaa koko ajan niinkun pikkulapsille. Tosin puhutaan satasista ja jopa tonneista. Helpoiten pääsee kun antaa ukon siirtää rahat tilille ja sitten seuraavana päivänä siirtää takasin eikä puhu asiasta. Ei se huamaa mitään.

Vähän muuten huano viästi tähän ketjuun, mutta koska lainaus...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oma isä (73v.) on juur nyt jonossa palvelutaloon. Muistaa kaiken 40-50 vuatta sitten tapahtuneista jutuista, mutta ei paskaakaan 10min sitten tapahtuneista. Pikkusen vituttaa kun vaimonsa (ei mun mutsi) päätti sitten pistää avioeron vireille kun ei jaksa kotihoitaa äjjää. No, eipä saa vissiin sitten perinnön jaossa ihan kaikkee.

Ukko on ollu meillä viimeviikolloppuina muutaman päivän jaksoja "hoidossa". Ihan helvetin raskasta kun höpöttää samoja asioita kokoajan ja vetää viskiä kaksin käsin. Ja sitten sen on pakkomiälle tarjota rahaa koko ajan niinkun pikkulapsille. Tosin puhutaan satasista ja jopa tonneista. Helpoiten pääsee kun antaa ukon siirtää rahat tilille ja sitten seuraavana päivänä siirtää takasin eikä puhu asiasta. Ei se huamaa mitään.

Vähän muuten huano viästi tähän ketjuun, mutta koska lainaus...
Nyt kuulostaa aika heviltä shitiltä.

Meillä on iskä 76 vuotta kuitenkin aika terävä mieleltään. Fyysisesti on jo vanha, mutta mieli on terävä. Ja puolue ikuisesti kokoomus, vaikka kaikki muu suku on demareita. Puhuu politiikkaa heti kun näkee tai soittaa, yhteiskunta on koko ajan mielessä. Kova ukko.

Tämän saman ukon kanssa olimme jossain vaiheessa poliittisesti eri mieltä ja tappelimme ihan saatanasti. Aikoinaan kun joulu tuli, takkahuoneessa oli ihan hirveä sanallinen mylly viskinjuonnin jälkeen.

Nyt olemme kuitenkin saavuttaneet kunnioituksen ja tasapainon. Ja ehkä myös jonkinlaisen yksimielisyyden. Veikkaan, että iskä on tyytyväinen. Hän on väsyttänyt minut. Ja ehkä minä olen ymmärtänyt iskää. Kunnioitan ainakin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Puhuu politiikkaa heti kun näkee tai soittaa, yhteiskunta on koko ajan mielessä.
Tää on kyllä munkin isällä vahvasti läsnä. Liekö sen peruja kun on Nokialta kotosin ja kuitenkin ite vahvasti oikeella. Jo pikkukossina sain elämänohjeita, mm:

"Muista sitten poika, että kommunistien kanssa et veljeile."

"Jos meinaat sitä Annaa (Nimi muutettu) ruveta riiaamaan, niin ota selvää mihin suuntaan se isänsä kumartaa. Minä en punasia kättele."

Ja tänäkin päivänä homma jatkuu. "Muistakkos poika sen naapurin Timon, jonka kanssa leikitte aikanaan. Oonko väärässä jos sanon että niiren torpassa Kansainvälinen raikasi..."
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"Jos meinaat sitä Annaa (Nimi muutettu) ruveta riiaamaan, niin ota selvää mihin suuntaan se isänsä kumartaa. Minä en punasia kättele."
Meillä kyllä iskä oli vasemmistoperheiden tytöille ihan mukava. Ja näin myöhemmin olen kunnioittanut häntä suuresti tästä. Inho vasemmistoa kohtaan oli varmasti suuri, mutta tyttöjä hän kohteli aina tyylikkäästi.

Myöhemmin selvisi sitten se, miksi iskä tykkäsi toisista poikakavereista enemmän kuin toisista. Ja selvisi se, miksi tiettyjä kavereita ja perheitä ei ikinä kutsuttu kylään. Hyviä porvaripoikia, ei kommunisteja.

Silti näitä ei voinut varhaisteini ymmärtää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on kyllä pojat keksineet liikeidean. Kyrvän mallisia kynttilöitä... En kyllä tiedä haluaisinko tuollaista palamaan pöydälleni.

LGBTQ-vetoinen projekti, joka edistää avoimuutta kynttilöiden ja saippuoiden leikkisyyden ja hauskuuden keinoin. Missiomme on herättää keskustelua sukuelinten stigmasta. Levitämme kehopositiivisuutta tuomalla fallossymboleja asuintiloihin ja rikkomalla tabuja.
Kaikki tuotteet ovat käsintehtyjä Helsingin Kalliossa.

 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt on kyllä pojat keksineet liikeidean. Kyrvän mallisia kynttilöitä... En kyllä tiedä haluaisinko tuollaista palamaan pöydälleni.

LGBTQ-vetoinen projekti, joka edistää avoimuutta kynttilöiden ja saippuoiden leikkisyyden ja hauskuuden keinoin. Missiomme on herättää keskustelua sukuelinten stigmasta. Levitämme kehopositiivisuutta tuomalla fallossymboleja asuintiloihin ja rikkomalla tabuja.
Kaikki tuotteet ovat käsintehtyjä Helsingin Kalliossa.

Noista oli joku sika sitten juttua. Mallit on tehty aidoista versioista.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Noista oli joku sika sitten juttua.
Hesarissa näytti olevan ainakin...

Mallit on tehty aidoista versioista.
Vissiin noi seisovat versiot on netistä tilatusta muotista. Mutta se "velton" saippuan muotti on otettu aidosta kalusta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hesarissa näytti olevan ainakin...


Vissiin noi seisovat versiot on netistä tilatusta muotista. Mutta se "velton" saippuan muotti on otettu aidosta kalusta.
Ok, olen lukenut huolimattomasti tai muisti pätkii. Tai molemmat.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sain tänään tablettini takaisin Elisan huollosta. Olin siis unohtanut laitteeseen asettamani salasanan kun en ollut sitä aikoihin käyttänyt enkä saanut sitä itse pelittämään. Mitään tulipalokiirettä tuon käyttöön ei ole edelleenkään mutta onhan se hienoa että laitetta voi taas käyttää.

Elisan huollossa tosiaan laite on saatu todennäköisesti uudelleen asennettua koska kovin erilaiselta tuo nyt näyttää kuin huoltoon lähetettäessä, siis taustakuva eri ainakin. Mutta pääasia että vanha salasana on saatu purettua ja konetta voi taas näemmä käyttää. Hieno juttu.

Ja Elisan huollossa tuo salasanan purkaminen tuli maksamaan vain rapiat 31 euroa joka oli aika edullista lopun perin. Siellä matkapuhelinhuollossa Fonumissakin hinta olisi ollut jotain 60 euroa.

Kyllä nyt nopean perehtymisen jälkeen tyytyväinen mieli. Mitään tosiaan hengen hätää tässä nyt ei ollut tuon käytön kanssa ja ei ollut mitään tärkeää vaarassa, mutta onhan se nyt hyvä että toimii tuo tablettikin taas. Ja ovat huollossa puhdistaneet myös näytön, siis ulkoisesti. Todella siistin koneen sain takaisin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nyt on kyllä pojat keksineet liikeidean. Kyrvän mallisia kynttilöitä... En kyllä tiedä haluaisinko tuollaista palamaan pöydälleni.
...
... Kaikki tuotteet ovat käsintehtyjä Helsingin Kalliossa.
...
Olisin ihmeissäni, jos nuo olisivat tehty jossain muualla...

Kallio, oi Kallio, tuo kaiken "jos_et_ole_puolellamme_olet_meitä_vastaan"-positiivisuuden kehto!

PS. Mahtaa saada halvemmalla ihan aidonkin...
 

Glove

Jäsen
Hyvä ruoka, parempi mieli. Eilen tekemäni kanakastike maistui riisin kanssa edelleen oikein hyvältä. Nyt on hyvä lähteä shoppailemaan viikonlopun eväät. Nopea invetaario kaappeihin ja jääkaappiin ja sitten menoksi.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nätti alakerran nuori nainen hymyili minulle tullessani tuossa puolisen tuntia sitten kotiin ja se toi hyvän mielen.

Toivon et mulle käy vähän samanlailla kun haen poikia päiväkodista. Siellä on yksi nätti nuori nainen joka hymyilee ja kertoo kuulumisista hyvällä mielellä. Tulee aina hyvä mieli kun siellä käy.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tästä jutusta tuli hyvä mieli. Hienoa, että kurjilla on oma turvapaikkansa.


Kurjet ovat olleet suosikkilintujani aivan lapsuuteni ensimmäisistä vuosista lähtien, sillä perheeni silloinen kesämökki sijaitsi Ruokolahdella, erään pienen järven rannalla ja aina silloin tällöin mökin ylitse lensi kymmenien kurkien muodostama aura ruokailemaan lähistöllä olevalle suolle. Niiden huudot ovat ikuisesti syöpyneet mieleeni, samoin lintujen näyttävä ulkonäkö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös