Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 670 133
  • 3 232

Glove

Jäsen
Puvun housut mahtui päälle. EIpä noita ole tullut testattuakaan sitten äidin hautajaisten helmikuussa 2020. Ei siis tarvi käydä vaatekaupassa ennen tyttären rippijuhlia sunnuntaina.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kerrankin herään ihan järkevään aikaan eli 6.30 enkä taas johonkin aamuyön kahden-kolmen aikaan jo. Jostain syystä olen viime päivät heräillyt ihmeen aikaisin. Olen kyllä mennyt ajoissa maatekin eli ehkä jopa jo ennen iltakasia mutta silti on tuntunut niin sairaalta herätä jo kahden-kolmen aikaan aamuyöllä.

Eilen illalla menin kyllä vasta joskus ilta kymmenen jälkeen nukkumaankin mutta minun tapauksessa ei ole mikään itsestäänselvyys siltikään että nukkuisin pidempään. Nyt oli kiva huomata että unta riitti ja kello oli jo herätessä edes 6.30 joka on jo ihan inhimillinen ja terve heräämisaika. Ehkä tämä orastava nukkumisongelma nyt tästä taas korjaantuu?

Toiveena oli että saisin nukuttua joskus taas hyvät yöunet ja nyt olo on ainakin sellainen että tuntuu että olisin nukkunut hyvin. Ei ole niin väsynyt. Liian vähäisiksi jääneet yöunet alkoivat jo tuntumaan. Kyllä tämä vetää mielen iloiseksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

On jo pitkään naurattanut tämä AS Roman paidan mainos Digitalbits. Kun siitä tulee mieleen koko ajan Digital Bitch. Ja nyt tuo sama on tulevalla kaudella Interinkin paidoissa.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Ihan niinkin yksinkertainen juttu, kun olin Linnanmäellä Kirnussa, laitteen noustessa ylös, nään alhaalla pojan joka vilkuttaa minulle innokkaasti, ja vilkutan hänelle takaisin.

The little things in life.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@PLD80 aika kivoja fiiliksiä tulee joka päivä, kun käy puolitoistavuotiaan ammattitervehtijän kanssa kaupungilla. Hän käy aika hyvällä jalalla aina moikkailemassa lähistöllä olijat ja mukavan monelta tulee mukavan lämmin hymy takaisin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
HJK:n "niukka" tappio Viktoria Plzenille toi hymyn naamalle. Kotimaisessa liigassa kulkee kohtalaisen hyvin, mutta tasoero eurooppalaisiin joukkueisiin on valtava.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Sain aamulla sähköpostia, että lainaamamme dekkarin välissä oli ollut "Hyvää isänpäivää" -kirjanmerkki. Ko. kirjanmerkki on vuosia vanha esikoisen askartelu ja puolisolle tärkeä. Kirjastovirkailija on a) löytänyt merkin, b) ottanut sen talteen, c) tsekannut lainaajan, d) laittanut viestiä ja e) junaillut merkin työyhteisön tietoon, että kuka tahansa osaa sen minulle antaa, kun käyn noutamassa. Ihan käsittämättömän hienoa ja inhimillistä palvelua!
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tässä on tullut koko kesä vietettyä niskassa olevan välilevyn pullistuman kanssa. On muuten kipeä ja vittumainen vaiva. Viime yönä nukuin ensimmäistä kertaa kahteen kuukauteen niin, että neljän tunnin unien jälkeen ei tarvinnut herätä ottamaan särkylääkettä. Eipä ole ennen tullut seitsemän tunnin unista näin hyvä mieli ja levännyt olo!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään oli varsin mukava tapaaminen sairaanhoitajan kanssa. Kaikki arvot oli hyvät, näitä arvoja oli muun muassa kolesteroli- ja maksa-arvot. Kävin viime viikolla oikein labrassa. Sairaanhoitaja mittasi myös verenpaineen ja se oli kuulemma oikein hyvä.

Sekä myös sokeriarvot olivat nyt parantuneet ja ovat lähempänä tavoitearvoja kuin viimeksi toukokuussa. Olen itse kotona kesän aikana mittaillut sokeriarvoja muutaman kerran viikossa ja viralliset sokeriarvot mitattiin viime viikolla labrassa verikokeissa. Ei ole syytä huoleen tai mihinkään lääkityksen lisäämiseen, mikä on hieno juttu.

Tällaiset käynnit terveyskeskuksessa kyllä piristää aina mieltä. Ja terveyskeskuksen jälkeen poikkesin torilla ostamassa oikein Savonlinnan leipureiden omenalörtsyjä. Torilla oli elokuun kuukausimarkkinat. Lörtsyt on hyviä ja varmaan tulee näitä makumuistoja niitä syödessä. Viime kesänähän söin lörtsyjä oikein Savonlinnan torilla, se oli hieno reissu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tässä parina aamuna olemme vaimoni kanssa saaneet kerättyä talven mustikat talteen. Asia on sikäli erikoinen ja tekee mieleni iloiseksi, etten ole kyennyt marjametsälle vuosikausiin polven nivelrikon takia, mutta nyt, n. 30 kg keveämpänä, näköjään marjastuskin onnistuu. Siitä vain menimme koirien aamulenkillä metsään ja reippaassa tunnissa per aamu saaliina kuutisen kiloa mustikkaa (perattuna). Koiratkin nauttivat hieman erilaisesta aamulenkistä ja itse asiassa söivät molemmat mustikoita suoraan varvikosta.
 
Viimeksi muokattu:

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen aina ollut hyvin nössö huvipuistolaitteissa ja kiertänyt kaukaa varsinkin sellaiset laitteet missä menee pää alaspäin (en tiedä miksi). Muistelisin että olin kuudennella luokalla kun käytiin ala-asteen luokkaretkellä Särkänniemessä sinä kesänä kun Tornado puistoon tuli. Sitä ei luonnollisestikaan tullut testattua, mutta "ensi kerralla". Näitä "ensi kerralla" meni useampia, kunnes sitten eilen taas käytiin Särkkiksessä noin kymmenen vuoden tauon jälkeen ja päätin että nyt tai ei koskaan. Vielä laitteen noustessa mietin miten saisin turvakaaren irti ja pääsisin livahtamaan pois penkistä...

Tuosta ala-asteen vierailusta on mennyt yli 20 vuotta, että ihan voittajafiilis ja leveä hymy tuli kun vihdoin uskaltautui kyytiin. Ja niin hauskaa oli että piti heti mennä uudestaan. Ja vanavedessä pari muutakin laitetta testata mihin en myöskään olisi uskonut meneväni. Nyt on latu auki testaamaan sellaiset laitteet mitä on aiemmin vältellyt, hienoa kun vielä aikuisiällä pystyy noista saamaan uutta iloa!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Melkoisella ilolla tervehdin sitä että tuolta klubitalolta (mielenterveyskuntoutujien päivätoiminta) aletaan käymään nyt syksystä alkaen uimahallilla kerran viikossa ja ryhdytään tästä viikosta alkaen käymään myös liikuntavuorolla uimahallin läheisessä liikuntasalissa. Tuolloin liikuntalaji vaihtelee viikosta toiseen.

Nämä liikuntavuorot on sitten joka viikko toistuvia, jos vain kävijöitä riittää. Uimahallikäymisessä on omavastuuhintaa kolme euroa per vuoro mutta se on kuitenkin hyvä alennus sen suhteen mitä normi uimahallikerta maksaisi. Tuo muu liikuntavuoro on sitten ilmainen jäsenille.

On hienoa että Klubitalo tulee tarjoamaan kaksikin liikuntavuoroa per viikko. Se on hyvä lisä sen lisäksi että kävelen melko aktiivisesti. Nyt kuitenkaan viikon suositellusta liikuntamäärästä ei kaiken tarvitse koostua kävelystä vaan on muutakin liikuntamahdollisuutta ja myös liikuntamuotoja joissa ei tarvitse liikkua yksin. Tulee sitten jatkossakin liikuttua varmemmin kun ei ole vain sitä yhtä lajia mitä harrastaa, ei tylsisty siihen pelkkään kävelyyn. Ja onhan se hyväkin että harrastaa liikuntaa monipuolisesti.

Tukevasta kehostani huolimatta liikun kyllä aktiviisesti ja pidän sitä tärkeänä. Helpostikin nykyään täytän sen suosituksen että pitää liikkua vähintään viitenä päivänä viikossa, puoli tuntia vähintään kerrallaan. Välillä on vain pitkästyttänyt jo se pelkkä kävely. Mutta syksyllä tuohon tulee mukavasti vaihtelua. Se on hieno juttu ja pistää hymyn huulille.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Eilen tankkasin Dieseliä 1.984 hintaan.. siitä olikin mennyt hetki kun viimeksi alle 2e oli päässyt
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olihan se hienoa päästä eilen näkemään yksi suosikkibändejäni eli Viikate livenä oikein. Tämä tapahtui Sea Pool Altaalla Helsingissä eilen illalla. En ollut kuitenkaan koskaan aiemmin nähnyt livenä Viikatetta joten oli upea kokemus. Monia vuosia olen kuitenkin jo Viikatetta ja sen tiettyjä biisejä kuitenkin fanittanut niin olihan se siistiä nähdä ja kuulla heidät ja nämä biisit vihdoin livenä. Jäi oikein hyvä maku suuhun.

Viikate soittaa kuitenkin musiikkia joka uppoaa minuunkin oikein hyvin. Jotkut kappaleet varsinkin ovat ihan loistavia varsinkin ja niitä kun eilenkin sai kuulla niin aikamoisella antaumuksella niitä kuunteli ja yritti nauttia joka hetkestä. Wau, olihan hyvä keikka eilen ja onhan nyt Viikatekin edes kerran nähty. Olen iloinen.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Viikate soittaa kuitenkin musiikkia joka uppoaa minuunkin oikein hyvin. Jotkut kappaleet varsinkin ovat ihan loistavia varsinkin ja niitä kun eilenkin sai kuulla niin aikamoisella antaumuksella niitä kuunteli ja yritti nauttia joka hetkestä. Wau, olihan hyvä keikka eilen ja onhan nyt Viikatekin edes kerran nähty. Olen iloinen.

Viikate itselle siitä mystinen lempibändi, ettei noita tarvitse edes kuunnella joka viikko, kun jostain ne biisit tulee mieleen. Kyllä, lyriikat uponneet jonnekin syvälle.

Varmaan vuodesta 2008 olen käynyt näiden keikoilla niin, etten kovin montaa Turun seudun keikkaa ole missannut. Viime vuonna yhden ja edellisvuonna toisen. Mutta vähän samanlainen fiilis aina, hymyilen leveästi keikasta seuraavana päivänä. Varsinkaan näin kesällä ja festareiden aikaan muut bändit ei tuohon kykene.

Ilmeisesti tänä vuonna on settiin kuulunut aivan lempibiisini Korpi, ehkä tuuraava rumpali pitää tuosta. Tämän haluaisin jäävän settiin pidemmäksikin aikaa, josko jossain klubikeikalla kuulisin minäkin.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Välillä on aihetta hymyynkin, vaikka panos aika pieni olikin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220818-085020.png
    Screenshot_20220818-085020.png
    98,7 KB · kertaa luettu: 205

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Katsottiin juuri lasten kanssa Amazing Race finaali (outoa että netistä näki ilmaiseksi viikkoa aiemmin kuin telkkarista tulee). Loppu sai kotikatsomoltamme hurjat aploodit.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Katsottiin juuri lasten kanssa Amazing Race finaali (outoa että netistä näki ilmaiseksi viikkoa aiemmin kuin telkkarista tulee). Loppu sai kotikatsomoltamme hurjat aploodit.
Topi Raitanen on Euroopan mestari ja sinä katsot tuollaista???
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ensimmäinen auringonkukka kukkii. Toin sisälle maljakkoon. Elämän pieniä iloja nämä.
 

Liitteet

  • IMG_20220820_154032_HDR.jpg
    IMG_20220820_154032_HDR.jpg
    493,4 KB · kertaa luettu: 49

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuka väittää, ettei vanha koira opi uusia temppuja?

Isäni, 76 vuotta, on alkanut tykätä sushista. Olen itse sitä niiden luona käydessä syönyt, ja tietysti olen aina tarjonnut maistiaisia. Vastaanotto oli aluksi aika varovainen, mutta lopulta iskä innostui. Huvitti kun viime kerralla kävin siellä muutama viikko sitten ja olimme kaupassa, niin mutsi sanoi, että iskälle vielä sushia. Olin ihan monttu auki. Iskä sanoi siihen, että olen minä tätä aika useinkin ostanut. No ei muuta kuin megabox tulille ja keräämään.

Ei tuo tosin ihan valtava yllätys ole. Iskä on kuitenkin kalan ystävä ja kalastanut paljon. Ja meillä on perheessä syöty aina paljon kalaa. Mutta veti kyllä iloiseksi ja hymyn naamalle.
 

Glove

Jäsen
Tutkin erään muuton jäljiltä purkamattoman pussin sisältöä ja sieltä löytyi mm. vanha lompakkoni. Se mikä veti iloiseksi, oli pussista löytynyt 50 € seteli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös