Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 670 090
  • 3 232

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Sitä kun tykkää historiasta sekä eri kielistä ja niiden murteista, niin olipa antoisa pläjäys kuunnella YLEn radion tiedeykkösen jakso, jossa kirjakielen lisäksi myös vahvalla savon murteella kerrottiin Nebukadnessar II:n valtakaudesta Uus-Babylonian ajalta
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kaveri on perse auki ja röökit loppu. Viikonloppu ja Suomen peli huomenna. Kävin ostamassa topan puruja, filttereitä ja paketin Rizlaa. Ajoin 60 kilometriä ja vein nämä hänelle. Tuli kyyneleet silmiin, kun näin hänen reaktion.
 
K

Kiekkokatsoja

Aamulla kun astelin ulos, niin tosi hyvältä kuulosti tuo lintujen runsas laulelu. Se on taas alkukesä, ja linnut tulee laulullaan moikkaamaan, heti ulko-ovella.
Tuon moniäänisen linnun nimen taas unohdin. Mikäs se lintu onkaan, joka moniäänisesti vetää biisejä, kuin karaoke jukeboxi?
 

Glove

Jäsen
Aamulla kun astelin ulos, niin tosi hyvältä kuulosti tuo lintujen runsas laulelu. Se on taas alkukesä, ja linnut tulee laulullaan moikkaamaan, heti ulko-ovella.
Tuon moniäänisen linnun nimen taas unohdin. Mikäs se lintu onkaan, joka moniäänisesti vetää biisejä, kuin karaoke jukeboxi?
Satakieli?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Pojalla oli eskarin kevätjuhla tänään aamulla, eli syksyllä sitten kouluun. Koko päivän ollut sen jälkeen niin iloisella tuulella, se juhla vaan vaikutti itseenkin niin suuresti. Melkein siellä tuntui, että täytyykö tässä alkaa peräti liikuttumaan..

Nämä ovat juuri näitä isyyden isoja ilonhetkiä ja merkkipaaluja itsellekin. Niin sitä vain tällainen keski-ikäistyvä raavas mieskin, mitä nyt toki olen pohjimmiltani herkkä humanisti, saa huomata ajan kulun. Muistan kuitenkin hetken, kun ihan vasta pidin poikaa sylissä synnytysosastolla yhden päivän ikäisenä ja näytin ikkunasta ulos, että katsopas kun tuolla on maailma, ja isin tehtävä on kait opettaa miten siellä pitää elää. Ja sitten totesin perään, että vielä vaan kun isi itsekin tietäisi sen..
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Muistan kuitenkin hetken, kun ihan vasta pidin poikaa sylissä synnytysosastolla yhden päivän ikäisenä ja näytin ikkunasta ulos, että katsopas kun tuolla on maailma, ja isin tehtävä on kait opettaa miten siellä pitää elää. Ja sitten totesin perään, että vielä vaan kun isi itsekin tietäisi sen..
Sinussahan on itänyt viisauden siemen.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Sinussahan on itänyt viisauden siemen.
Miehen elämässä on sen verran harvoin paikka herkistelyyn, että sitten herkistellään kunnolla kun herkistellään

Ja hyvin on siemenet itäneet, juu. Oikeastaan tuosta syystä juuri en olekaan ajatellut hankkia enää enempää lapsia. Mitä sitä turhia kun nyt on saatu kaikki ulkonäkö, lahjakkuus ja fiksuus onnistuneesti pakattua tuohon yhteen prototyyppiin *hymiö*
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
84-vuotiaan Kallen esitys Voice Of Finland Seniorissa. Liikutti ilon kyyneliin asti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen itse mielissäni siitä kun olen löytänyt taas jostain jonkin aikaa kateissa olleen lenkkeily-intoni. Sairaalaan jouduttuani helmikuun alussa alkoi syystä ja toisesta putki kun en jaksanut olla niin innostunut lenkkeilystä. Sairaalassa ei ollut suurinta intoa lenkkeilyyn kun aina olisi pitänyt nousta ylös niin vitun pitkä ylämäki päästessään takaisin sairaalaan ja tuo putki sitten jatkui sitten jonkin aikaa myös kotioloissa.

Nyt olen kuitenkin taas onneksi löytänyt innostuksen lenkkeilyyn ja se ilahduttaa. Parin viime viikon ajan onnistuin liikkumaan suositusten mukaisesti ja niin varmaan tälläkin viikolla.

Tämä on tärkeä asia. Riittävä määrä kuntoilua viikossa tekee hyvää itse kullekin ja minulle varsinkin kun minulla on kuitenkin todettu nyt kakkostyypin diabetes, ylipainoa on reilusti ja painoindeksikin huitelee neljässäkympissä ja muutenkin kuntoilu on hyvä ja tärkeä juttu. Onneksi olen taas löytänyt jostain kuntoilun ilon ja innokkuuden.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huomenna (jos luoja suo) mennään mökille miehen teinin ja hänen ystävänsä kanssa. Teini haluaa esitellä ystävälle sellaista "riisuttua mökkiympäristöä" kun ystävä ei oikein ymmärrä millainen on mökki jossa ei ole sähköä eikä juoksevaa vettä. No meillä on... Huomenna sitten tehdään ensin teinin ja ystävän kanssa eväät matkaan eli katkarapusalaatti ja makaroni-kinkkusalaatti, sämpylöitä ja kesäsalaatti. Ja mukaan otetaan vielä makkaraa ja grillitassuja. Sitten kun mies tulee töistä (ajoissa, käyttää ylityötuntejaan) niin lähetään mökille yhdessä saunan lämmitykseen... ja ruuan grillaukseen. Onhan se kivaa kun teini on jotenkin "ylpee" mökistä ilman mukavuuksia ja haluaa esitellä sitä ystävälleen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Toisaalta taitaa tuohon teinikulttuuriin myös kuulua toinen toistaan hullummat haasteet
Kyllä minä tiedostan että kyseessä on sellainen erikoisuuden tavoittelua. Vähän sellaista nokittelua että "mullapa on jotain mitä ei ole sulla". Ei teinillä ole varsinaisesti ollut mitään positiivista sanottavaa mökistä. Ranta on kuulemma ihan ok. Mutta muuten vasliteetit ovat puutteellisia. Varsinkin huussi on ihan yök... Vaikka siellä ei haise, lattialla on matto, seinillä tauluja ja ikkunassa verho.

Ei nyt ainakaan näytä kovin kivalta tuo mökkeilysää... Pilvistä ja viileää (vain 14°C). Toista se oli eilen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Huomasin uutisen jossa kerrottiin Stanley cup finaalien tulevan Ylenkin kanavilta suorina lähetyksinä. Tämä sai mielen iloiseksi, pitää koittaa jaksaa katsella finaalit.
 

Glove

Jäsen
Onnistuin tekemään hyvää ruokaa. Väittäisin, että olen nykyään parempi kokki kuin pari vuotta sitten. Ennen tekemäni ruoka oli luokkaa "syötävää," nyt voi jo joskus luokitella sen luokkaan "hyvää."
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänä vuonna alppiruusut ovat kukkineet ihan hurjasti. Eivät ne kyllä ole lempikukkia mutta onhan tuo vaaleanpunainen kukkameri ihan komeaa katseltavaa.
 

Liitteet

  • IMG_20220620_083437_HDR.jpg
    IMG_20220620_083437_HDR.jpg
    635,9 KB · kertaa luettu: 50
  • IMG_20220619_183807_HDR.jpg
    IMG_20220619_183807_HDR.jpg
    949,9 KB · kertaa luettu: 48
Viimeksi muokattu:

Aivan mielettömän hieno uutinen. Kertoo siitä, että toivoa elämään on viime metreille saakka, vaikkei siltä tuntuisi.

Tsemppiä Aatu!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Näitä arjen pieniä iloja...
Nimittäin, leikkasin nurmikon, n. tunnin homma, ja hikisenä sen jälkeen päätin mennä uimaan. Riisuin sisällä kaikki vaatteeni pois, otin mukaan kylmän lonkeron ja marssin alasti pyyhkeen ja lonkeron kanssa laiturille.
Uinnin jälkeen join lonkeron laiturilla istuskellen ja siitä sitten takaisin sisälle pikkuisen pukeutumaan.

Se veti suuta kovasti hymyyn ja teki mieleni iloiseksi, että voin tehdä näin ketään häiritsemättä ja loukkaamatta, jos mieleni tekee - vaimo ei moisesta häiriinny... eikä juuri muutakaan...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pari vuotta sitten ostamani HPK:n mestaruusmuki vuosimallia 2019 oli pahoin jo pinttynyt. Juon siitä aina aamu- ja iltapäiväkahvit kotona kun olen enkä ollut sitä saanut kunnolla puhtaaksi koskaan. Mukin etenkin sisäväri kun on vielä valkoinen niin kyllähän siihen kahvin juonnista jäljet jäävät.

Sain sen kuitenkin äsken lähes täysin puhtaaksi ja nyt se hohtaa jopa sisäpuoleltaan puhtaan valkoisena. Ostin tässä lauantaina Lidlistä pari ihmesientä ja tällaisellahan se lähti hienosti puhtaaksi. Kyllä hymyilyttää, tuli kupille taas paljon lisää käyttöikää. Täytyy alkaa puhdistamaan sitä säännöllisemmin tällä ihmesienellä.

Kyllä minulle on suositeltu tätä ihmesientä mukin puhdistukseen ja nyt vihdoin sain aikaiseksi tätä sientä kokeilla mukin puhdistukseen. Ja se kannatti. Muki on minulle rakas, koska HPK ja mestaruus. Onpa hienoa että se on nyt taas noinkin puhdas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös