Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 669 414
  • 3 229

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Silloin vitutti ja otti päähän kun olin äidin kanssa siivoamassa kesäisin yhteensä kuukauden ajan eräällä hattulalaisella koululla. Silloin työt ei aina maittanut ja olin jokseenkin laiska, äiti sitten ainakin huusi minulle. Silloin otti tosiaan lähinnä päähän mutta nyt jälkeenpäin voin olla äidilleni vain kiitollinen. Silloin minut opetettiin tekemään töitä. Ja minulle iskostettiin tajuntaan oikea asenne tehdä töitä.

Tuon jälkeen olenkin sitten pärjännyt vähintään hyvin työpaikoillani. Olen ollut varsin usein pidetty työntekijä. Viime vuoden talvella työkokeilu sujui erinomaisesti ja nytkin nykyisen työkokeilupaikan emäntä sanoi että pitäisi minut mielellään siellä. Aivan kuin olisin elänyt tämän ennenkin?

Jännitän aina sitä miten työni sujuvat mutta turhaa se tuntuu olevan. SIllä työni tuntuvat sujuvan aina hyvin? Nyt olenkin iloinen ja tyytyväinen itseeni. En liian tyytyväinen tai ylpeä mutta sellain sopivalla tavalla. Voi sitä välillä nauttiakin työnsä hedelmistä ja matkan varrella saamistaan palautteista ja sitten jatkaa eteenpäin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mies tuli tänään töistä kotiin pizzojen kanssa. Siinä jäi sitten jämien syöminen toiseksi. Minulle kebab ja miehelle lihamestari... ja iltapalaksi vielä berlusconi. Tietenkin syötiin noita kaikkia yhdessä ja samalla kertaa ja jotain jäi vielä aamupalaksi. Ja kyllä ihan hyvää oli...
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Työkkäriltä tuli sähköpostiin hetki sitten vapaaehtoinen kutsu erääseen rekrytointitilaisuuteen tasan viikon päähän. Yllätyin positiivisesti, sillä tuo kyseinen yritys on juuri sellainen, joka saattaisi oikeasti kiinnostaa mua. Eli todellakin aion ilmoittautua! Mukavasti lähti tämä tiistaiaamu käyntiin hyvien uutisten merkeissä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Vuoden Turkulainen -äänestys ei ihan nolaa meitä turkulaisia tällä kertaa. Varsin tuttuja nimiä kaikelle kansalle tuossa on ehdolla. Urheilupalstalle kirjoittaessa pohtii toki, olisiko Taika Koilahti vai Kaapo Kakko tuon ansainnut. Toki Kaapo, eiköhän tämäkin titteli hänelle sovi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vuoden Turkulainen -äänestys ei ihan nolaa meitä turkulaisia tällä kertaa. Varsin tuttuja nimiä kaikelle kansalle tuossa on ehdolla. Urheilupalstalle kirjoittaessa pohtii toki, olisiko Taika Koilahti vai Kaapo Kakko tuon ansainnut. Toki Kaapo, eiköhän tämäkin titteli hänelle sovi.

Matti ja Teppo sen kuitenkin voittavat. Eivätkö Ruohosen veljekset ole tosiaan voittaneet tätä koskaan tai olleet ehdokkaina?

Kaipaisin listalle tunnetumpia turkulaisia, kuten Tami, Marko Kiprusoff, Ressu Redford ja Tommi Läntinen. Timo Salmesmaata ei tosin voi olla tietämättä, ja Markku Jokisipilä oli opettajani yliopistossa.

Äänestin Jokisipilää.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Matti ja Teppo sen kuitenkin voittavat. Eivätkö Ruohosen veljekset ole tosiaan voittaneet tätä koskaan tai olleet ehdokkaina?

Kaipaisin listalle tunnetumpia turkulaisia, kuten Tami, Marko Kiprusoff, Ressu Redford ja Tommi Läntinen. Timo Salmesmaata ei tosin voi olla tietämättä, ja Markku Jokisipilä oli opettajani yliopistossa.

Äänestin Jokisipilää.

Joo hieman tuota "pelkään" myös, että Matti ja Teppohan sen kaappaa. Samaa ihmettelen, ovatko muka vasta nyt ovat ehdokkaana. Jokisipilää arvostan korkealle myös, mutta lätkärintamalle kun etsii edes jotain positiivista, niin olisihan Kaapon nimi hieno tuolla aukiolla nähdä.

Tamillahan titteli on jo (varmaan Ressulla ja Tommillakin, pitänee käydä lenkillä Veistämönaukiolla). Vitutusketjun kamaa tuossa on se, että Robin tuolloin jäi kakkoseksi, Tami saanut kaverit antamaan ääniä viime tippaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
<- Voisinkohan vaihtaa tuon suosikkijoukkue-merkinnän? Nyt, vuosien, vuosien, vuosien jälkeen, nimittäin tuntuu, että sydämen jääriitteet * ovat sulamassa ja sulaneet. Suunnattoman hieno tunne!


*) PMMP - Kevään valo
Elämä on kylmä kylpy
Ikuiset sydämen jääriitteet
Ei ne sulakaan
vaikka upottaa
vaikka kadottaa päänsä
liimapussiin pakoon
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Marraskuun 22. päivältä on edelleen viimeisin merkintä rahapelipäiväkirjassa. Ja syy ei ole se että olisin jättänyt pelaamisiani merkitsemättä vaan en ole tuon 22. päivän jälkeen koskenutkaan pelikoneisiin tai harrastanut mitään muutakaan rahapelaamista.

Edellisestä pelikerrastani on jo noin puolitoista kuukautta aikaa ja kyllä se fiiliksessä tuntuu. Olotila on aika vapaa, helpottunut kun ei tarvitse laskea menetettyjä rahamääriä eikä tarvitse tuskailla peliongelman kanssa. Kohta voi jo kysyä, että mikä ongelma?

Hymyynhän tässä on aihetta. Ja tänään kävin kyllä työmatkallani Ärrällä, siellä ne pelikoneet pitivät lujaa ääntä ja niitä innolla muut pelasivat. Minuakin vähän mieli kaihersi ja tunsin halun mennä pelaamaan mutta niin vain nujersin mielihaluni ja jätin pelaamatta.

Tällä viikolla olen myös onnistunut käymään pubissa juomassa kyllä yhden alkoholittoman bissen. Mutta siinä missä ennen tapoihini kuului pelaaminen siinä ohessa niin silloin jätin myös pelaamatta. Uskon että pelaamisesta kieltäytyminenkin helpottuu henkisesti koko ajan. Ekat kerrat on vaikeimpia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun muut tuli kotiin niin olin sohvalla katselemassa ampuhiihtoviestiä. Lapsi tuli kylkeeni kyhnäämään. Kyseli että onko hänen vika että olen paha oloinen että onko hän tehnyt jotain väärää... Voi herranjesta lapsi, ei se sinun vika ole, olen vain nukkunut huonosti. Olen kuulemma tehnyt hyvää isälle kun se ei enää stressaa heidän tapaamisjuttuja niin... on kuulemma paljon rennompi isi. Herttaista tuollainen on ja yritän kyllä tsempata loppu päivän... osallistua juttuihin ja syödä kunnolla. Lapsi toi minulle suklaatakin tuliaisiksi, levyn Fazerin sinistä.

Lapsi jäi vielä viereen istuskelemaan sohvalle ja yhtäkkiä kysyi: "Tykkäätkö sinä seksistä?" Kysyin että miksi hän tuollaisia kyselee. Hän halusi tietää että olenko sellainen vitun pihtari. Totesin lapselle että seksi on ihan kivaa. "Ai niin kuin jäätelön syönti", lapsi sanoi. Siinä vaiheessa alkoi vähän jo naurattaa... Kyllä jäätelönkin syönti on kivaa (en kyllä noita kahta asiaa vertaisi). Sitä vaan mietin mistä hän noita pihtari juttuja kuullut. Ei kyllä tässä talossa varmaan. Enkä tiedä kerronko miehelle edes että lapsi on tuollaisia puhunut. Enpä tiedä mutta kyllä tässä varmaan vielä joutuu (saa) puhua "kukista ja mehiläisistä"... Vaikka ei se sinänsä ole välttämättä minun asia mutta koskaan en ole jättänyt asiallisesti vastaamatta jos on asiasta kysytty...
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari päivää sitten satoi viitisen senttiä lunta. Ladut ovat taas hiihtokunnossa ja kutsuvat hiihtämään. Kolme astetta pakkasta, tyyni keli ja aurinkokin paistelee, joten taidanpa lähteä sivakoimaan.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Meidän kirjastossa kävi tänään "lukukoira"

Lapset olivat kyseisestä vieraasta aivan kikseissä ja vaikka kissaihmisiä olenkin, niin olihan tuo koira mainio tapaus ja selvästi nautti olostaan täysin siemauksin. Maailma on taas hetken parempi paikka. Eläimet ovat mahtavia.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nykyisin meinaa olla hymy naamalla melkein aina. Erityisen iloiseksi veti se, että vähän aikaa sitten siskoni synnytti terveen tytön tässä vähän aikaa sitten ja pääsen kummiksi. Toisen siskoni lapsien syntymän aikaan olin vielä liian nuori kummiksi, joten on ensimmäinen kummilapseni tämä. Kerkesin jo kummitytölleni ostaa oikeaa väriä, mustaoranssia, päälle bodyn muodossa. Joutuisi parka vielä vanhempiaan kuuntelemalla pukeutumaan sinioranssiin. Tai, vielä pahempaa, mustavalkoiseen.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kätevää muuten, kun on jo valmiiksi pissanvärinen body
Sun kannattaa mennä lääkäriin. Tai ainakin juoda enemmän. Eiköhän se pissa vaihda väriä normaalimpaan suuntaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Liukumessias on tykännyt joistain kirjoitelmistani. Loistavaa, hieno nimimerkki.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt on hyvä ja iloinen fiilis. Sekä hymy naamalla. Viime kuussa elämä oli raha-asioiden takia hieman epävarmaa ja hiukan jännittävääkin, kun ei tiennyt riittävätkö rahat ja saako sitä rahaa lisääkään. Hyvinhän ne asiat lopulta menivät ja niin kuin sanotaan, asioilla on onneksi tapana järjestyä.

Nyt tässä kuussa kaikki tuet mitä voin saada on haettu hyvissä ajoin ja ne on jo myös saatu. Rahaa tuli ihan mukavasti mikä tarkoittaa sitä että tässä kuussa ei tarvitse tuskailla raha-asioiden takia. Ja pähkäillä riittävätkö rahat vaiko eivät. Olo onkin nyt luottavainen ja sellaista samanlaista epävarmuutta ei ole aistittavissa kuin viime kuussa. Melko huoleton fiilis.

Ja työkokeilustani maksaakin aluksi korvausta PAMin työttömyyskassa. Ennen kuin ne päivät täyttyvät jolta voin saada tukea PAMin kautta, vielä 60 päivää jäljellä. Ja PAM maksaa aika mukavasti tuota korvausta työkokeilusta. Eipä paljoa ole eroa varmaan sillä palkan määrällä mitä saisin jos tämä työkokeilutyö olisi palkallista työtä ja mitä nyt saan.

PAM maksaa ansiopäivärahaa per päivä noin 64 euroa plus siihen päälle vielä kulukorvausta per päivä 9 euron verran eli yhteensä saan rahaa 73 euroa päivältä. Olen iloisesti yllättynyt että saan noinkin hyvin korvausta, Kelan kautta saisin lisää tukea vain 9 euroa päivältä. Sen lisäksi mitä ne muuten sitä tukea maksaa. Kyllä nyt luulisi töidenkin taas maistuvan ihan eri lailla kun saa kunnon korvaustakin tehdystä työstä. Mutta kovin pitkäaikainen tämä PAMin maksama korvaus ei kai ole kun ne päivät tosiaan täyttymässä...?

Mutta iloitaan nyt ainakin vielä tämä kuukausi kerrankin hyvällä tolalla olevien raha-asioiden takia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Heinolan lintutarhasta kuun alussa varastettu palmuaratti on palautunut lintutarhalle ja selvinnyt yön yli eli jäänee henkiin. On kyllä suloisen näköinen ja värikäs kun tuossa artikkelin kuvassa natustaa appelsiinia.

Axel-papukaija selviytyi yön yli - "On oma itsensä ja syö hyvin" (linkki Etelä-Suomen Sanomien artikkeliin liittyen palmuaratti Axeliin)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään tuli todistettua taas se että asioita ei kannata pähkäillä vain omassa päänupissaan vaan ne kannattaa ottaa puheeksi ja niistä kannattaa mahdollisesti kysyä.

Olen huomenna menossa pitkästä aikaa uimaan. Oli pientä vihiä että työkokeilupaikkani työntekijät saattavat saada jonkinlaista etua uimahallilippuihin. No olin kerrankin rohkea, kysyin asiasta keittäjä-emännältä ja sain kuin sainkin kortin jolla pääsen Hämeenlinnan uimahalliin kaksi kertaa viikossa ilmaiseksi uimaan.

Pieni asia mutta vetää silti mielen iloiseksi ja kiitolliseksi. Hyvähän se on tietenkin osata iloitakin pienemmistäkin jutuista. Ja säästöhän se on pienikin säästö. Eikä tuo niin pienikään säästö ole vaan ihan tuntuvakin olisi jos etua käyttäisi paljon.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuli todella hyvä fiilis, kun lauma porilaisnuoria lauloi kovaan ääneen Bon Jovin kappaleen "Livin' on a Prayer" mukana. Upea kappale mahtavalta yhtyeeltä, ja tuli kylmät väreet sekä kunnon hymy kasvoille. Itse en ole aikeissa tanssia paljon mitään, vaan keskityn juomaan rauhallisesti sen mitä jaksan. Viisi juomaa mennyt alas. Täällä on hyvä meno.
Eläkeläisten versio on parempi. Ooooo, nukun hanurini alla, oooooo, elän humpalla...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lemmyäkin ne raiskaa...

 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Rakkaudesta lajiin: katsoin Googlesta, että mikäs "Patrik Laine"-teemapäivä tänään on (ks. liite): #29 korostettuna, ja tuosta jälkimmäisestä g:stä ja 1970-luvun tyylistä tulee mieleen Winnipegin aiempi logo.



:)
 

Liitteet

  • Screenshot 2020-02-29 at 11.53.14 - Edited.png
    Screenshot 2020-02-29 at 11.53.14 - Edited.png
    54,8 KB · kertaa luettu: 117
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös