Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 669 643
  • 3 231

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olin kotipuolessa käymässä ja minulla oli Iron Maiden-paita. Mutsi sanoi, että onpas sinulla ihana Iron Maiden-paita. Sellainen kun sinulla aina oli nuorena.

Siinä oli se hirviö (Eddie) ja kaikkea. Sellainen siulla oli aina.

Kyllähän siinä sydän suli. Tuli melkein roska silmään. Iron Maiden on niin hieno asia.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olin kotipuolessa käymässä ja minulla oli Iron Maiden-paita. Mutsi sanoi, että onpas sinulla ihana Iron Maiden-paita. Sellainen kun sinulla aina oli nuorena.

Siinä oli se hirviö (Eddie) ja kaikkea. Sellainen siulla oli aina.

Kyllähän siinä sydän suli. Tuli melkein roska silmään. Iron Maiden on niin hieno asia.
Kyll äidit tietää, mikä pojalle toimii.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyll äidit tietää, mikä pojalle toimii.
Ilman muuta, hämmennyin vain siitä, että Iron Maiden ja sana "ihana" olivat samassa lauseessa. En ole koskaan aiemmin kuullut tuollaista. Paljon on Maidenista ylisanojakin sanottu, mutta ei tuota. Mutta ehkä Iron Maiden muuttuu ihanaksi minun päälläni.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei sulla paras oo, mullapas on paras. Ehkä sulla on toiseks paras. Ja isä oli, vaan on (ehkä) taivaassa nykyään. ;)
Se on onnellinen tilanne, jos ihminen on sitä mieltä, että sillä on parhaat vanhemmat. Minä en ainakaan olisi voinut parempia toivoa.

Toisenlaisiakin tapauksia on.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos, tiedän toki. Paras äitee mitä voi olla. Eikä isäkään niin paska ole :D

Ei sulla paras oo, mullapas on paras. Ehkä sulla on toiseks paras. Ja isä oli, vaan on (ehkä) taivaassa nykyään. ;)

Miks mulla pärähti heti päässä soimaan se Saarioisten mainos, jossa lapset väitteli äitiensä ruoanlaittotaidoista ja lopuksi joku pikkumukula hiekkalaatikolta huusi: "meidän äiti tekee kaikkien teidän äitien ruoat"?

:-)
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Monesta syystä on tullut hymy naamalle viime vuosina. Aikahan on ollut suunnilleen kamalinta ikinä, ero ja kaiken yhteisen myyminen ja hirveät riidat. Mutta jotenkin jännästi tänä kamalana aikana elämääni on tupsahtanut kivoja ihmisiä. Kyllä, täältä Jatkiksesta, en nyt tägää teitä, kyllä te tiedätte. Teitä on paljon. Ja muualtakin.

Mutsikin on kysynyt, että miten sinä jaksat, kun erosit Katjasta. Toki se oli aina sama, vaihdetaan tilalle Anni, Krista, Eve jne. Näin voisi kuvitella, jos parisuhde olisi ollut elämän kohokohta. Olen hänelle kuitenkin selittänyt tätä ihmettä, että vaikka minä erosin ja se oli paskaa, niin sattumalta sain elämääni valtavasti muuta hyvää. En tiedä miten näin kävi, ehkä tämä on ihme.

Kiitoksia siis kaikille tämän ihmeen mahdollistaneille. Onhan teitä täällä. Tarkoitus oli kuitenkin sanoa, että ero ei ole maailmanloppu, se voi avata paljon uusia ovia. Minä koin, että ero oli lopulta myönteinen asia. Valtavasti aukesi uusia ovia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Se on onnellinen tilanne, jos ihminen on sitä mieltä, että sillä on parhaat vanhemmat. Minä en ainakaan olisi voinut parempia toivoa.

Toisenlaisiakin tapauksia on.
Minä en halua todeta vanhemmistani kuin, että parhaansa varmasti yrittivät sillä kokemuspohjalla, mitä heillä oli... ankara lapsuus, sota-ajan nuoria aikuisia, isä rintamaupseeri, äiti kotirintamalla vapaaehtoistöissä, Tampereen pommisuojat tulivat tutuiksi...
Me 50-luvun lapset saimme kokea sodan kauhuja välillisesti, vääjäämättä, tuskin kukaan niin kuitenkaan tarkoittaen. Niitä arpia tässä on sitten yritetty korjailla vaihtelevalla menestyksellä... joskus jopa onnistuenkin...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
YLE:n MM-uintilähetyksen kommentaattori (Ville Kallinen) käytti pelottomasti sanaa "ryssiä" erään joukkueen huonosta suorituksesta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
YLE:n MM-uintilähetyksen kommentaattori (Ville Kallinen) käytti pelottomasti sanaa "ryssiä" erään joukkueen huonosta suorituksesta.
Mikä röyhkeys! Kohta haastatellaan jotain valtakunnanymmärtäjää mediaan kertomaan, miten noin ei sovi sanoa ja se loukkaa maamme venäläisvähemmistön tunteita.

Mitä sitten?
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Sieltä se sitten tuli tänään lääkärin suusta, kuolemantuomio. Ellei mitään Jumalan ihmettä tapahdu. Voihan helvetti. Paljon olen tehnyt, mutta paljon olisi vielä ollut tehtävää ja annettavaa, ainakin omasta mielestäni. Pelko ja jännitys lähdöstä on ollut läsnä jo pidemmän aikaa, mutta nyt se vihdoin konkretisoitui.

Laulakaa, juokaa, naikaa, puoli vuotta aikaa. Maksimissaan. Tällä hetkellä pyörii lähinnä mielessä oma lapsuus ja miten helppoa elämä silloin oli. Vaikka jollakin lailla tähän oli varautunut, niin kyllä se iski ihan helvetin kovaa. Vaikka tämä nyt onkin periaatteessa pieniä juttuja, niin muistan menneenä keväänä miettineeni, että niinköhän tämä jää meikäläisen viimeiseksi mahdollisuudeksi nähdä Ilves mestaruusjahdissa omana elinaikanani. Näin taitaa valitettavasti käydä. Onneksi mulle ei liikaa omaa perhettä siunaantunut, niin ei siitä ainakaan tarvitse murehtia. Pahoittelut palstatovereille, että on näin synkkää tekstiä, mutta tällä hetkellä haluan vain purkaa omia ajatuksia jonnekin.

Näillä ajatuksin kirjoittelin muutama kuukausi sitten veti surulliseksi-ketjuun, ja tilanne oli tietysti murskaava, joskin jollakin erikoisella tapaa jännityksen laukeaminen odottelun ja stressaamisen sijaan oli osittain helpottavaa. Muutamalta palstatoverilta saamiini tsemppiviesteihin en tainnut koskaan vastata, kun ajatukset olivat lähinnä ihan muualla, mutta yhteisesti niistä kaikista kiitos näin jälkikäteen.

En ole uskaltanut liikaa hihkua tai puhua aiheesta, mutta viestissä mainitsemani kyseinen Jumalan ihme saattaa olla tapahtunut. Olen saanut viime aikoina uutta, kokeilun asteella olevaa lääkehoitoa, ja tällä hetkellä tulokset näyttävät lupaavilta, joten saatan keikkua elävien kirjoissa odotuksia pidempään. Myös fyysinen vointini on parantunut jossain määrin. Koen vaikeaksi suhtautua asiaan yltiöpositiivisesti, koska huonoja uutisia oli ennen tätä sadellut jo pari vuotta, mutta viimeiseen saakka taistellaan. Tässä vaiheessa ei uskalla tehdä kovin pitkälle ajoittuvia suunnitelmia, mutta pelkästään toivo paremmasta riittää tänään vetämään minut iloiseksi.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laivalla pikkumies ihmetteli äidilleen, kun kaljakärryjä vedin, että mitä nää on. Sanoin sitten pikkuherralle, ettei nää taida ihan olla sun juttuja. Ja jatkoin vielä, että toivottavasti ei koskaan. Äiti vaan naureskeli. Hyvä fiilis. Koko matkasta pelkästään tuon takia.
 
Olen miltei lottomiljonääri, kun 13 miljoonan lottovoitto myytiin nykyisestä osoitteestani 200 metrin päässä olevassa kioskissa.
Onnea voittajalle tai voittajille.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Nyt on hommattu lippu Helsinki Techfestiin perjantaille 22.9. Oceans Ate Alaska oli aivan pakko päästä näkee livenä ja Atlas on vieläpä loistava päälämppäri heille.

Mitäs tässä nyt on reilu kuusi viikkoa enää niin sitten mentiin!
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen miltei lottomiljonääri, kun 13 miljoonan lottovoitto myytiin nykyisestä osoitteestani 200 metrin päässä olevassa kioskissa.
Onnea voittajalle tai voittajille.

Minä muuten kesäkuussa liikuin tuosta ohi aika monta kertaa. Lähistölläsi siis asustelee hyvä ystäväni.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nettihuijarit saavat olla varuillaan.
Tilannetta seuraa Kyberturvallisuuskeskuksen tiedotteen mukaan tietoturva-asiantuntija Olli Hönö.

Hönö on myös ruotsinkielinen paikannimi, hön-ö = kanasaari
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pari päivää sitten Iltalehden sivuilla julkaistu juttu, jossa lähes 90-vuotias Elisabeth Rehn kertoilee arjestaan ja futisfanituksestaan on mielestäni tämän ketjun kamaa. Itsekin toivon, mikäli oikein vanhaksi elän, että Rehnin tavoin pysyisi mieli vireänä, huumorintaju tallella, kroppa muutenkin ikään nähden hyvässä kunnossa ja löytyisi edelleen mielekkäitä harrastuksia ja intohimon kohteita elämästä.

 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Hassisen Kone 40 vuotta myöhemmin + Hassisen Kone stadionilla on helvetin kova kombo tähän maanantaihin. Aissaatana.
Tänne tämä kuuluu, sitä kun on nakkisormi, niin vahinkoja sattuu, mutta Hassisen Koneen laittaminen vitutusketjuun on jo anteeksiantamaton virhe... Pahoittelen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös