Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 669 611
  • 3 231

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Äidinkielen opettajan kommentit ensimmäiseen kotitehtävään liittyen. Tästä on hyvä jatkaa seuraavaan äidinkielen tuntiin, sillä onhan kyseessä yksi lempiaineistani.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Meillä on tiimiin ollut tarvetta uudesta vahvistuksesta pidemmän aikaa, kun koko ajan olemme myöhässä siitä mitä pitäisi sovittu.

Saimme viime viikolla hyvän vahvistuksen. Ehkä hieman vanhempi tapaus, mutta tiedättekö kuinka mahtavaa on huomata ettei kaikkea tarvitse selittää ihan alusta? Heti tajuaa mikä on homman juju + kysyy oikeita asioita.

Tähän hommaan ei näin nopeasti parempaa varmaan oltaisi saatu. Kokemus kertyy tekemällä, mutta nyt oli oikeasti kiire saada heti pätevä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Täytyy myöntää, että tämä iltalukio on kyllä onnistunut yllättämään meikäläisen todella positiivisesti ja se on vetänyt minut iloiseksi. Opettajat ovat päteviä, tunnit (myös ruotsin) mielenkiintoisia sekä innostavia, koulurakennus siisti sekä erinomaisella sijainnilla varustettu ja oppilaat asiallisia tyyppejä. Osaltaan tähän oivallukseen on vaikuttanut se, että olen henkisesti kasvanut merkittävästi edellisestä yrityksestä ja suhtaudun erinäisiin tehtäviin paljon rennommin kuin aiemmin.

Tänään hymyäni lisää mukava ja varsin nätti nuori nainen, jonka kanssa pähkäilimme ruotsin tehtävien kanssa puolen tunnin ajan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tänään hymyäni lisää mukava ja varsin nätti nuori nainen, jonka kanssa pähkäilimme ruotsin tehtävien kanssa puolen tunnin ajan.
"Moi, eiku sitä mä lähdin vaan soittelee, että ku pitäis tehdä se bilsanesitelmä, niin haluisit sä olla mun pari? Ai mikä se aihe olikaan? Vyötiäisten sukupuolielämä."
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Tänään hymyäni lisää mukava ja varsin nätti nuori nainen, jonka kanssa pähkäilimme ruotsin tehtävien kanssa puolen tunnin ajan.
Tilanteen kehittyessä suosiolliseksi, voit huudella 69:ssä: "Häärää sinä där, minä häärään här..."
 
Pöydän laatikosta löytyi nallekarkki jälkiruuaksi. Onpa makea olo.
Kova löytö, arvostan. Huomasin yksi päivä (tässä kesällä), että olohuoneen karvamatossa kiiltää jokin. Tutkin tarkemmin ja se on ilmeisesti pizzasta tippunut salamipala. Mikään ötökkä ei ole hyökännyt sen kimppuun eikä toisaalta sen värikään ole muuttunut. Päivitän tilannetta mikäli tilanne muuttuu.

Edit: korostan, että imuri (Electrolux, vm. 2021) on kyllä käynyt toteamassa tilanteen useampaan otteeseen, mutta tämä salamikuutio on päättänyt ottaa paikkansa tässä yhteisössä.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Reilun tunnin päästä alkaa kauden eka NFL Red Zone joten kohta CMore auki, sipsit esiin ja Go Panthers! Uusi kausi on aina täynnä toivoa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen syksyllä tavallista enemmän Kouvolassa, koska koulutus. Minusta on oikeasti mukavaa olla Kouvolassa. Ja tässä rytäkässä olen varmaan enemmän Leprassakin.

Minusta on oikeasti mukavaa olla näissä maakuntakaupungeissa. Siellä tuntee olevansa vielä Suomessa. Kaduilla, baareissa ja kaikkialla puhutaan suomea, ja ihmiset ovat pääosin suomalaisia.
 

Glove

Jäsen
Ei nuoriso olekkaan täysin pilalla. Olin kaupan juomahyllyllä ja viereisestä hyllystä pari arviolta kymmenvuotiasta poikalasta kurotteli ylähyllylle ottamaan haluamaansa juomaa. Koska olivat vielä varreltaan vähäisiä, eivät he niihin kuitenkaan yltäneet. Ojensin siis auttavan käteni ylähyllyä kohti ja annoin pojille heidän haluamansa pullot. Se mikä asiassa oli ilahduttavaa, oli molempien suusta kuulunut sana "kiitos" jota niin harvoin nykyään kuulee.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Alle viikko Helsinki Techfestiin ja Oceans Ate Alaskan ensiesiintymiseen Suomessa.

Tiistaina meen työkkärin järkkäämän koulutuksen valintatilaisuuteen, josta aikomuksena käydä pokkaamassa opiskelupaikka. Tämä koulutus voisi auttaa minua isosti työllistymisessä.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Alle viikko Helsinki Techfestiin ja Oceans Ate Alaskan ensiesiintymiseen Suomessa.

Tiistaina meen työkkärin järkkäämän koulutuksen valintatilaisuuteen, josta aikomuksena käydä pokkaamassa opiskelupaikka. Tämä koulutus voisi auttaa minua isosti työllistymisessä.
Pääsin siihen koulutukseen! Jospa tätä kautta työllistyisinkin lopulta. Ja huomenna tosiaan sinne keikalle. Välillä aurinko paistaa risukasaankin :)
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
@Breeze Harbour aivan mahtavaa! Tiedän kokemuksesta että se aurinko voi paistaa risukasaankin. Työttömyyttä oli aikoinaan vain kolme vuotta mutta ilman parisuhdetta yli 8v ja silti vaikka toivo jo mennyt niin puun takaa tulee.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään ilahdutti huomata että Stamina esiintyy loka- marraskuun aikana myös paikallisella musiikkiklubilla. Kai tuota paikkaa voi musiikkiklubiksi kutsua koska siellä aika paljon on live musiikkia tarjolla. Aika paljon siellä on vaan minullekin tuollaisia vähän nimettömämpiä esiintyjiä mutta on siellä joukossa sitten näitä kiinnostavampiakin esiintyjiä.

Stamina on minua jo melko pitkään jonkin verran kiinnostanut. Bändillä on varsinkin muutama tosi hyväkin kappale. Lippu keikalle tulikin sitten jo ostettua.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ruotsin kokeesta saatu arvosana hymyilyttää: 8. Kyseessä oli ylivoimaisesti paras numero, jonka olen koskaan saanut ruotsin kokeesta. Tämä jos mikä lisää motivaatiota opiskella entistä intensiivisemmin.
Hienoa!
Muistan, kun sain kerran (pitkän)saksan kokeesta 4,5 ja opettaja kehui, että "Surukuku" se ainakin jaksaa yrittää - yleensä meidän poikaköörin jäsenet kuittasivat onkivehkeet eli 1- (yksi miinus). Saatiin hyvät naurut...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Helmikuusta lähtien olen lähettänyt joka kuukausi työpaikkahakemuksia kymmeniin eri firmoihin ja valmiina aloittamaan työt vaikka heti. Hiljaista on ollut tuolla rintamalla...aina tähän päivään asti, sillä vain muutama hassu minuutti sitten sain kutsun ensimmäiseen työpaikkahaastatteluun. Kyseessä ei ole mikään pitkäkestoinen homma (joulupostin lajittelija), mutta jos ja kun saan tuon duunin, voi se tarvittaessa johtaa vaikka mihin. Tästä tämä lähtee, kun uskoo tulevaisuuteen eikä anna vastoinkäymisten nakertaa itseluottamusta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Glove

Jäsen
Helmikuusta lähtien olen lähettänyt joka kuukausi työpaikkahakemuksia kymmeniin eri firmoihin ja valmiina aloittamaan työt vaikka heti. Hiljaista on ollut tuolla rintamalla...aina tähän päivään asti, sillä vain muutama hassu minuutti sitten sain kutsun ensimmäiseen työpaikkahaastatteluun. Kyseessä ei ole mikään pitkäkestoinen homma (joulupostin lajittelija), mutta jos ja kun saan tuon duunin, voi se tarvittaessa johtaa vaikka mihin. Tästä tämä lähtee, kun uskoo tulevaisuuteen eikä anna vastoinkäymisten nakertaa itseluottamusta.
Tärppäisipä minullakin... Eilen tuli taas yksi "valntamme ei kohdistunut teihin" viesti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ruotsin kokeesta saatu arvosana hymyilyttää: 8. Kyseessä oli ylivoimaisesti paras numero, jonka olen koskaan saanut ruotsin kokeesta. Tämä jos mikä lisää motivaatiota opiskella entistä intensiivisemmin.
Tänään tuli saatua samaisen kielen kirjallisen osuuden numero: 8+. Ensimmäinen ajatukseni kokeen numeron nähdessäni oli: mitä helvettiä täällä oikein tapahtuu? Milloin ruotsista oli tullut minun vahva aineeni?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Helmikuusta lähtien olen lähettänyt joka kuukausi työpaikkahakemuksia kymmeniin eri firmoihin ja valmiina aloittamaan työt vaikka heti. Hiljaista on ollut tuolla rintamalla...aina tähän päivään asti, sillä vain muutama hassu minuutti sitten sain kutsun ensimmäiseen työpaikkahaastatteluun. Kyseessä ei ole mikään pitkäkestoinen homma (joulupostin lajittelija), mutta jos ja kun saan tuon duunin, voi se tarvittaessa johtaa vaikka mihin. Tästä tämä lähtee, kun uskoo tulevaisuuteen eikä anna vastoinkäymisten nakertaa itseluottamusta.
Oletko Alkon kausitöihin hakenut? Useasti heidän rekrykamppanja on osunut omiin fiideihini.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pääsin töihin! Tosin vain kolmeksi viikoksi, mutta onhan sekin sentään jotain. Duunit alkavat kasilta ja päättyvät kolmen maissa, duunipaikka sijaitsee runsaan parin kilometrin päässä kotiovelta (junamatkan päässä, koska bussit eivät kulje vierestä) ja tehtävässä pitää seistä seitsemän tuntia yhteen menoon, mutta olen valmis kärsimään rahan vuoksi. Näillä näkymin myös pari sunnuntaita tulee oltua duunissa, mikä on todella tervetullutta vaihtelua nykymenoon verrattuna. Joulukuuta odotellessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös