Käsi ylös yllättyneet: Putin lupasi haavoittuneille sotilaille miljoonia – näin kävi
Itse olen yllättynyt eniten että uutisen lähteenä on Reuters/TASS. Voiko kilvessä olla nähtävissä säröä?Käsi ylös yllättyneet: Putin lupasi haavoittuneille sotilaille miljoonia – näin kävi
Lähetin muutama päivä sitten palautetta Ilta-Sanomiin, jossa ihmettelin tapaansa "julkaista runsaasti Reuters/TASS -uutisia ilman mainintaa alkuperäisestä lähteestä"Itse olen yllättynyt eniten että uutisen lähteenä on Reuters/TASS. Voiko kilvessä olla nähtävissä säröä?
Tässä sodassa alkavat myös läntisen puolen arvovaltatekijät vaikuttaa. CIA:n ex-pomo Petraeus tässä jo ehtikin viestiä siitä, että hänen mukaansa Venäjän voitto on epätodennäköistä. Joko kyseessä on sisäpiiritieto eli perustuu vahvaan tietoon käytettävissä olevasta asemateriaalista tai kyseessä on itseään toteuttava ennuste. USA työntää liittolaisineen niin paljon ja niin vahvaa asemateriaalia Ukrainalle, että jossain vaiheessa tavaritsi-iivanalta loppuvat paukut.Mä itse kyllä helmi-maaliskuussa ennakoin nopeampaa Venäjän romahtamista, mutta näköjään Venäjän venymiskyky on todella hyvä. Ei se silti tätä sotaa voita. Ukrainan sota osoittaa mm. sen, että Venäjältä on turha ostaa aseita, varsinkin jos on länsivihamielinen maa, koska niillä aseilla ei tee juuri mitään länsiaseita vastaan. Venäjä itse nyt demonstroi oman aseteollisuutensa suorituskykyä ja se on todella heikko jopa sen omaa aseistusta vastaan, saatikka sitä, että länkkärien toimittamat länsiaseet todellakin muuttavat sodan kulkua.
Tää on varmaan kalastusta harrastaville ihmisille vähän kuin sellaista, kun kala rimpuilee koukussa. Kyllä se voimia vaatii, voi vaikuttaa jossain vaiheessa hävityltä peliltä, mutta eiköhän se vonkale - Venäjän luokaton häviö - sieltä ole tulossa.
Ehkä ne puhuivatkin ruplissa. Miljardi ruplaa on n. 15,7 miljoonaa euroa. Paljon rahaa toki sekin tavan kansalaiselle, mutta ehkä tuollainen summa on pistetty talteen johonkin tyynyn alle.Mitä kuuluu niille venäläisten läntisiin pankkeihin jäädytetyille sadoille miljardeille? Sodan alussa niiden kohtalosta spekuloitiin paljon. Viime kuukausina on ollut hiljaista. Venäläiset itsekään eivät ole miljardiensa perään itkeneet.
Eivät kai ole löytäneet mitään takaporttia vai ovatko miljarditkin olleet bluffia? Kuten sotimiskyky.
Piti nopeasti wikipedioida jutussa mainittu Gauillaun-Barrén oireyhtymä ja ainakin oireiden perusteella täsmäisi melko täydellisesti hermomyrkkyaltistukseen. Eli voi olla että on ihan vaan sairastunut (ilmeisen harvinaiseen) autoimmuunireaktioon, tai sitten voi olla että sairastunut (paljon vähemmän harvinaiseen) terroristivaltion kostoon kokemilleen rikollisorganisaation pettureille.Pahoittelut näin vanhaan viestiin vastaaminen, mutta jonkinlainen jatkumo tässä mahdollisesti:
Anatoly Chubais admitted to ICU, diagnosed with Guillain-Barré syndrome, Ksenia Sobchak says
Anatoly Chubais, the former head of Rosnano and Vladimir Putin's ex representative for sustainable development in international organizations, was admitted to a European hospital with Guillain-Barré syndrome, Ksenia Sobchak reports in her Telegram channeltheins.ru
Tsubaisin kerrotaan joutuneen teho-osastolle eurooppalaisessa kaupungissa. Uutisen on julkaissut Riikassa toimiva riippumaton venäläinen Insider -lehti, mutta mutta lähteenä taitaa olla vain tuo lainattu Telegram-viesti.
Tässä pätkässä moni ei halua vastata ja moni toteaa, että ei voi mennä ainakaan huonommaksi tilanne Putinin jälkeen.
Jämäneukkula ja puhetorvensa tykkäävät julistaa miten epävaltio on sananvapauden onnela ja siellä vaan voi ihminen olla vapaa känselöinnistä ja wokesta ja homotus-mädätyksestäkin. Ja ihan kaikkea saa ylipäätään sanoa kunhan sanoma tukee pienen tsaarin regimeä ja Hyviä Perus Arvoja. Mädättäjät, wokettajat ja (väärällä lailla) känselöijät menee sitten pamputuksen kautta uuniin ja se ei ole lainkaan känselöintiä, kuten ei esimerkiksi Ukrainan kansan ja kulttuurin poistamisen yrittäminen, vaikka joku vääräleuka saattaisi kuvitella ettei juuri konkreettisempaa culture cancelingia ole ihan toviin nähty kuin mitä mafiavaltion terroristiosasto yrittää parasta aikaa Ukrainassa tehdä.Hyvin on ikiaikainen venäläinen hallintakeino kansaan purrut. Suuri osa ei uskalla sanoa mitään oikeista ajatuksistaan.
Eläköön vapaus!
Luin samaa juttua hetki sitten. Jutussa todetaan kyllä mielestäni aika selvästi, että yleensä syynä saattaa olla se, että kaasua ei voi toimittaa asiakkaalle tai asiakas ei voi ottaa sitä vastaan, ja sanotaan myös, että Suomi ei ole kevään jälkeen ostanut kaasua, koska sitä ei haluttu maksaa ruplissa.Eurooppaan tarkoitettua kaasua on soihdutettu Pietarin kompressioasemalla jo about kuukausi:
Venäjällä poltetaan nyt maakaasua ilmaan niin isosti, että liekki näkyy Suomeen asti – yli kuukauden kestänyt soihdutus voi viitata ongelmiin
Itärajan takana roihuva soihtu voi olla merkki siitä, että venäläisellä maakaasulaitoksella ei mene hyvin.yle.fi
Tuossa jutussa ei oteta kantaa siihen, miksi Venäjällä soihdutetaan kaasua, mutta muuten ihan mielenkiintoinen artikkeli Venäjästä, maakaasusta, ilmastotoimista ja niiden muodostamasta uhasta Venäjälle.
No mutta tämähän lupaa hyvää. "Älkää pojat turhia jarrutelko, kyllä siellä on sitten peltoa tai vuoren seinämää hidastamassa, jos menee muuten pitkäksi."
Se johtuu siitä, että Neuvosto-Venäjä elää edelleen about ensimmäisen ja toisen maailmansodan välistä aikaa. Siinä missä länsieuroopan hirmuhallitsijoille kävi huonosti, Stalin pysyi "voittajien" puolella eikä samanlaista itsereflektiota ole Neuvosto-Venäjällä koskaan tehty, mitä tehtiin muualla Euroopassa.Itse vaan ihmettelen, että samaa kaavaa toistetaan, vaikka aina se on päätynyt itsetuhoon.
”Ne käsitellään luvattomina mainoksina. Destia on kääntänyt kyltit sivuun, mutta ne tullaan myöhemmin poistamaan.”Itärajalle ilmestyi venäläisille osoitettuja salaperäisiä kylttejä
Täysi mysteeri on, milloin kyltit pystytettiin ja kuka ne pystytti.www.is.fi
Onneksi näiden kylttien sensurointiin löytyi aikaa ja sopivat lakipykälät. Ettei vaan ryssän mieli pahoitu.
”Ne käsitellään luvattomina mainoksina. Destia on kääntänyt kyltit sivuun, mutta ne tullaan myöhemmin poistamaan.”
Onko vaalien aikana teiden varsilla oleville vaalimainoksille muka haettu lupia? Siinä on taas helvetin tyhmiä virkamiehiä. Saan sanoa näin, koska olen itsekin virkamies.