Viestin lähetti The Original Jags
Tuollainen yleistys ei pidä laisinkaan paikkaansa. Itse sympatiseeraan Venäjää ja slaaveja yleensä, mutta olen ainakin sisäpolitiikassa paljon enemmän oikealla kuin vasemmalla.
Kannattaa myös muistaa, että nykypäivän Venäjä on enemmän kapitalistinen maa kuin Suomi konsanaan. Tämä näkyy niin urheilussa kuin muussakin. Siirtymistä kapitalismiin symboloi hyvin se, että kapitalistinen "puna-armeijan" joukkue nappasi juuri ensimmäisenä venäläisenä joukkueena eurooppalaisen cup-tittelin jalkapallossa, kun Moskovan ZSKA voitti Sporting Lissabonin UEFA Cupin finaalissa toissapäivänä. Saavutus, johon kommunistisen N:liiton jalkapallojoukkueet eivät koskaan yltänyt.
On totta, että sympatiasi itänaapuria kohtaan ei erottele tsaarien Venäjää, Neuvostoliittoa ja nykyistä Venäjää. Mitään itänaapurin tekemisiä et ole tainnut koskaan paheksua tai tuomita?
En minä kyllä osaa tuollaista maata, joka oikeuslaitosta hyväksi käyttämällä sosialisoi yrityksiä. Keneköhän rahoilla muuten kehumasi Moskovan ZSKA hankkii pelaajia? Eikös omistajana ole tämä sama Roman kuin on Chelsean ja Omskinkin takana?
Onko olemassa riski, että Jukos-oikeudenkäyntien kaltaisilla toimilla voisi olla vaikutusta jopa venäläisen ammattiurheilun maksamiin palkkoihin?
Kun seuraat kovasti venäläistä mediaa, niin voinet kertoa, miten Jukosin-tapaus eroaa muista samaan aikaan tapahtuneista yksityistämistapauksista? Voinet helposti tosiasioilla osoittaa valheeksi länsimaisen media väitteet siitä, että Jukos-tapauksessa on kyse vain siitä että Hodorkovski aikoi käyttää rahaa ja vaikutusvaltaansa opposition hyväksi?
Mielenkiintoista on myös seurata kuinka 'oranssit vallankumoukset' etenevät idässä. Tässä yksi näkökulma siihen, kuinka Putin tälläiseen samettivallankumoukseen voi varautua.
http://www.mediumi.net/moskova/uutiset/politiikka/14_02_05.php