Sistis kirjoitti:
Pointti ei ole siinä, mitä Ukraina haluaa. Minulle on aivan sama, haluavatko he jäsenyyttä, vai eivät. Pointti on siinä, että Venäjä peloittelee taas naapureitaan.
Itse asiassa Venäjä ei tarkkaan ottaen kieltänyt ketään liittymästä NATO:oon, vaan Venäjän mukaan tilanne merkitsisi "valtavaa geopoliittista muutosta", joka merkitsisi myös Venäjän varustelutason nostamista muutamalla asteella. Venäjä ei kuitenkaan sanonut, että "kiellämme Ukrainaa liittymästä NATO:oon ja jos ette tottele, aloitamme ydinsodan". Näinhän USA toimi Kuuban kriisin yhteydessä.
Jos voit osoittaa, että Venäjä suoraan pyrkisi käskyttämään tai kieltämään Ukrainaa, niin voitko osoittaa asian? Mielestäni näin ei ole. Venäjä lähinnä ilmoitti, että asialla olisi negatiivisia vaikutuksia alueen geopolitiikkaan.
Sistis kirjoitti:
Aivan. Eli Venäjän toiminta on oikeutettua, koska USA on tehnyt vastaavaa aiemmin. Niinkö?
Siis eihän kyse ole ollenkaan samasta asiasta. USA uhkaili ydinsodalla, Venäjä ei.
Sistis kirjoitti:
Aivan. Eli Venäjän toiminta on sallittua ja hyväksyttävää, koska USA tekee vastaavaa. Ja muut länsimaat.
Venäjä ei tee vastaavaa. Venäjä ei kiellä Ukrainalta yhtään mitään, kuten länsi on kieltämässä Iranilta ydinvoiman ja Irakilta itsemääräämisoikeuden.
Sistis kirjoitti:
Syytät siis minua tekopyhäksi vai ketä?
Syytän USA:a tekopyhäksi. Jos Venäjä ilmoittaisi perustavansa nyt sotilastukikohdan vaikkapa Kuubaan tai Meksikoon, niin USA puuttuisi asiaan varmuudella jopa sotilaallisesti. Venäjä ei ole uhannut käyttää voimaa Ukrainan NATO-jäsenyyttä vastaan.
Sistis kirjoitti:
Kenelle ne kymmenet miljoonat dollarit menivät?
Jutshenkolle ja hänen taustajoukoilleen, joissa toimi useitakin amerikkalaisia "konsultteja".
Sistis kirjoitti:
Maksettiinko ukrainalaisille, jotta he nousisivat "barrikadeille"?
"Barrikadien" järjestäjille maksettiin. Se kuinka paljon ihmisiä näille barrikadeille lopulta nousi, onkin sitten arvoitus. Sekin on arvoitus, että mikä on lopullinen totuus vuoden 2004 vaaleista. Sen me ainakin tiedämme, että "voittajilla" oli takanaan lähes 100 miljoonaa dollaria amerikkalaista rahaa.
Sistis kirjoitti:
Vai miten tavallinen kansa saatiin mukaan tähän mielenosoitukseen ja kansanrintamaan?
Karnevaalihengellä, oranssien huivien heilutuksella, näyttävillä lavashowlla ja muulla vastaavalla toiminnalla saadaan kansa aina liikkeelle. Voi kumpa Ukraina olisi ymmärtänyt jo etukäteen, miten heitä huiputettiinkaan vuonna 2004!