Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 037 571
  • 61 604

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Yhtenäiselle Venäjälle oma palkka-armeija, joka koostuu mm. jalkapallohuligaaneista, muista radikaaleista ja erityisesti natseista.
On mielenkiintoista seurata, mitä tapahtuu, kun yksi jos toinenkin taho kasaa näitä palkka-armeijoita. Rosvopäälliköiden maassa tietysti toimitaan kuten tällaisissa maissa toimitaan, ja niissä oma aseellinen voima on paras keino turvata fyysistä koskemattomuutta. Jos kuitenkin keskusvallan ote kirpoaa - kuten monissa rosvovaltioissa tapahtuu - niin kyllähän nämä yksityisarmeijat ovat omiaan kasvattamaan levottomuutta ja ruokkimaan väkivaltaa.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Itse uskon, että tähän suuntaan on myös koko läntinen koalitio menossa.

Läntinen maailma tarvitsisi tällä hetkellä johtotähden, joka kokoaa maat kasaan yhteisen päämäärän vuoksi. Tällä hetkellä se oikeastaan puuttuu. USA ei sellainen ollut, eikä Britanniakaan. Nyt katseet ovat jonkin aikaa ollut Saksassa, mutta kipuilee sekin omaa muuttunutta rooliaan. Johtava maa tarvittaisiin kantamaan polittinen vastuu, jolloin muilla on helppo peesata kun tilannetta ei tarvitse yksin rakentaa.

Johtotähti ei voi olla kuka vaan. Sen täytyy olla tarpeeksi suuri antamaan tukea ja tarpeeksi pelkäämätön eskalaation suhteen.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Läntinen maailma tarvitsisi tällä hetkellä johtotähden, joka kokoaa maat kasaan yhteisen päämäärän vuoksi. Tällä hetkellä se oikeastaan puuttuu. USA ei sellainen ollut, eikä Britanniakaan. Nyt katseet ovat jonkin aikaa ollut Saksassa, mutta kipuilee sekin omaa muuttunutta rooliaan. Johtava maa tarvittaisiin kantamaan polittinen vastuu, jolloin muilla on helppo peesata kun tilannetta ei tarvitse yksin rakentaa.

Johtotähti ei voi olla kuka vaan. Sen täytyy olla tarpeeksi suuri antamaan tukea ja tarpeeksi pelkäämätön eskalaation suhteen.
Muutos ottaa aikansa. Toki se on turhauttavaa kun muutos on hidasta. Vapaalla maailmalla ei ole vaihtoehtoja ja kun tämä tosiasia hyväksytään muutoksen tahti nopeutuu. Paljon tapahtuu ymmärtääkseni myös kulisseissa, kaikesta ei uutisoida jo pelkästään strategisista syistä.

Samalla on syytä tiedostaa, että Venäjä on rakentanut vaikuttamiskanavoita Eurooppaan useiden vuosikymmenten ajan, jotka edelleen osin toimivat. Nämäkin rakenteet ovat pääosin murtuneet ja murtuu yhä enemmän.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ukrainalaiset käyny polttamassa Tseljabinskin lentokentällä lähellä Kazakstanin rajaa SU-34 koneen



Olen miettinyt jo tovin tämmöisen operaation mahdollisuutta. Itäpaska kun ampuu ohjuksia kaukaa koneistaan, niin jonkun pitää mennä hakemaan ne. Ukrainalla on partisaanitoimintaa venäjällä ja varmaan muutakin mukavaa siellä. Varmasti vaikea tehtävä, mutta jos niitä pommikoneita saataisiin pois pelistä, niin se vähentäisi taas vihollisen terrorisointimahdollisuuksia.
 

P Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avoimen liigan karsinnat, Marcin Kolusz
Tuo hävittäjäuutinen vaikuttaa oikean maailman vastineelta netin eeppiselle trollaukselle. Olisikohan kuitenkin todennäköistä, että venäläiset tekivät sen ihan itse? Ja Ukraina oli hereillä ja uutisoi itselleen sopivasti?

Voiko hävittäjän polttaa vahingossa?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Villiä huhua nyt. Gerasimov olisi kuulemma ollut Sevastopolissa tämän päiväsen iskun aikana.



Siellä oli ensiksi laitettu tutkat sököksi ja sen jälkeen hyökätty kohteisiin, ilmeisen onnistuneesti.




Ja lisää rytisee



 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
UA on laittanut ison rytinän päälle Krimin suuntaan. Toivottovasti onnistuvat.



Isompi paukku tuolla Dzankhoyssa olisi kyllä toivottua, koska se käsittääkseni on edelleenkin kaikkien Krimin kautta kulkevien junakuljetusten hubi. Kerranhan Ukraina jo onnistui iskemään tuonne, mutta ei haittaisi jos joku vielä vähän isompi ammuskuljetus lentäisi taivaan tuuliin, ja veisi siinä sivussa kiskotkin samaan suuntaan.

Hieman epäilen kyllä tuota Gerasimovin eliminointia. Kyseinen herra on tainnut kuolla tai ainakin haavoittua pahasti tässä sodassa jo 2-3 kertaa. Toivoa tuotakin toki sopii.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Tuo hävittäjäuutinen vaikuttaa oikean maailman vastineelta netin eeppiselle trollaukselle. Olisikohan kuitenkin todennäköistä, että venäläiset tekivät sen ihan itse? Ja Ukraina oli hereillä ja uutisoi itselleen sopivasti?

Voiko hävittäjän polttaa vahingossa?

Joku pilotti on poltellut tupakkaa ohjaamossa. Sattuuhan sitä.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Iltalehdessä on Heikki Patomäen haastattelu. Täyttä paskaa, älkää klikatko. Miksi tälläisille valheille annetaan tilaa. Onneksi hyypiö ei ole enää päässyt televisioon levittämään ilmiselvää venäjän propagandaa.

edit: tästä onkin keskustelua ”idiootit/maanpetturit” ketjussa
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Iltalehdessä on Heikki Patomäen haastattelu. Täyttä paskaa, älkää klikatko. Miksi tälläisille valheille annetaan tilaa. Onneksi hyypiö ei ole enää päässyt televisioon levittämään ilmiselvää venäjän propagandaa.

Pakkohan tämäkin oli klikata. Punikki on puhunut.


Olen edelleen sitä mieltä että on mielipiteen vapaus ja vastakkaisia argumenttejakin on hyvä lukea. Emmehän halua Venäjäksi muuttua.

Olen toki Patomäen kanssa eri mieltä suuresta osasta asioita.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pakkohan tämäkin oli klikata. Punikki on puhunut.


Olen edelleen sitä mieltä että on mielipiteen vapaus ja vastakkaisia argumenttejakin on hyvä lukea. Emmehän halua Venäjäksi muuttua.

Olen toki Patomäen kanssa eri mieltä suuresta osasta asioita.

Niin kauan kun toimittaja ei osaa haastaa tätä köyhänmiehen bäckmania, ei näitä haastattelujakaan valtamediassa kuuluisi päästää läpi. Jossain kansan uutisissa tällaiset ymmärrän.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Pakkohan tämäkin oli klikata. Punikki on puhunut.


Olen edelleen sitä mieltä että on mielipiteen vapaus ja vastakkaisia argumenttejakin on hyvä lukea. Emmehän halua Venäjäksi muuttua.

Olen toki Patomäen kanssa eri mieltä suuresta osasta asioita.

Tätä olin itsekin tulossa tänne linkkailemaan. Ei jumalauta. Jos joku vielä luulee, että Venäjän kanssa voi neuvotella ja ennen kaikkea että se pitää sovitusta kiinni, on kyllä pahasti pimeällä kujalla. Putinin mielestä Ukrainaa ei ole olemassakaan - jos Ukraina olisi sitoutunut olemaan liittymättä NATOn, niin ehkä helmikuun 2022 hyökkäystä ei olisi tapahtunut juuri silloin.

Tavalla tai toisella terroristivaltio olisi kuitenkin alkanut integroimaan Ukrainaa Venäjään. Hyvällä tai pahalla. Ja eihän tämä siihen olisi jäänyt, sen jälkeen vastaavia NATO-vaatimuksia ja paineita olisi tullut entistä enemmän ennenkaikkea myös Suomelle ja Ruotsille. Eli Venäjä olisi päässyt juuri siihen asetelmaan mitä se haki / hakee - etupiirijako, jossa naapurivaltiot pitäisi olla heidän alaisuudessaan ja puskurina.

Siitä toki samaa mieltä, että Suomessa pitääkin sananvapaus toimia mutta yhtä mieltä ei kyllä voi asioista olla. Tuskin kovin moni muukaan.
 

Alejandro

Jäsen
Onneksi nämä Venäjän karhun ymmärtäjät kuolevat väistämättömästi sukupuuttoon muutaman vuosikymmenen sisällä. Hankalaa käsittää, että miten voi joku olla noin rähmällään vieraaseen, meille avoimesti vihamieliseen, valtioon päin. Ihan kuin joku YYA-asetus olisi jäänyt päälle aivoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös