Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 282 249
  • 62 325

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Täällä on yleisesti pöyristytty tuosta lastensairaalan pommituksesta, mutta aiemmassa viestissäni noin kymmenen sivua sitten, kyseenalaistin uutisen totuusarvon.
Täällä ja muualla länsimaissa jengi haluaa uskoa kaiken Ukrainan viestinnän.
Edelleen esim. CNN, Reuters ja Al Jazeera uutisoivat jotakuinkin näin: "Ukrainalaisten lähteiden mukaan, venäläiset ovat pommittaneet lastensairaalan paskaksi".
Eli onko tuosta pommituksesta olemassa puolueettomia raportteja?
Twitterissä, Redditissä ja Tiktokissa on tilannekuvaa siitä. Raakaa dataa eikä uutisointia.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Taitaa mennä aika kauan, että sun luotettavat lähteet (RT, Pravda, mitä muita propagandakanavia Venäjällä onkaan) tästä raportoivat.
Ovatko satunnaiset Twitter-käyttäjät luotettavampia kuin CNN, Reuters tai Al Jazeera?
Vähän lähdekritiikkiä, please.
Minä en todellakaan ole venäläismielinen, vaan päinvastoin. Silti kaikkeen tietoon tuolta alueelta pitää suhtautua varauksella. Sitä tässä yritin viestiä.
Epäonnistuin pahasti heikoimman aineksen kohdalla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Muistan yhä aivan liian hyvin kouluajoilta sen tarkkislaisen, joka jostain syystä ei ollut tarkkiksella vaan meidän luokassa, ymmärtääkseni kovin pitkään Venäjää ja venäläistä sielunmaisemaa. Hölmö ei tarvitse olla. Eräältäkin kaverilta venäläinen veti välistä kuusinumeroisen summan fyrkkaa ja oli siinä kaverilla naurussa pitelemistä, että ei voinut uskoa että kukaan tekee niin. No tekipä kuitenkin. Mutta eipä yleistetä ei ettei tule kenellekään paha mieli. Kyllä tuossa venäläisessä kulttuurissa on jotain niin päin vittua kuin vain voi olla. Elämänkokemukseni perusteella olen päätynyt syvään russofobiaan ja olen siitä todella pahoillani. En ole. Amerikkalaiset on muuten ihan mukavia ihmisiä, vaikka joskus vähän naiiveja.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Ihan vilpittömästi nyt kysyn, että onko tämä edes vaikea valinta?
Hiukan outo kysymys kun en mistään vaikeudesta ole puhunut. Ei tietenkään ole vaikeaa. Niinkuin jo totesin niin en haluaisi joutua edes miettimään mitään puolustus liittoja mutta on pakko kun tuo naapuri. Ja sorry väärä ketju.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ovatko satunnaiset Twitter-käyttäjät luotettavampia kuin CNN, Reuters tai Al Jazeera?
Vähän lähdekritiikkiä, please.
Minä en todellakaan ole venäläismielinen, vaan päinvastoin. Silti kaikkeen tietoon tuolta alueelta pitää suhtautua varauksella. Sitä tässä yritin viestiä.
Epäonnistuin pahasti heikoimman aineksen kohdalla.
Eiköhän täällä suhtauduta Ukrainamielisen tiedon levittämiseen varauksella, mutta ihmiset eivät vaan koe pahana asiana jos nyt sattuu ukrainalaista propagandaa vahingossa jakamaan. Ollaan kuitenkin siinä hyvien puolella.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Meinaatko nyt oikeasti Venäläiset kertoo, että ammuttiin lastensairaala paskaksi?
Odottaisin, että se esimerkiksi CNN:n reportteri on nähnyt tuhot.
Nyt täällä itketään kuvia jostain tuhoutuneesta rakennuksesta, jonka ukrainalaiset väittävät olevan tuhottu lastensairaala.
Tähän asti olen luottanut suomalaisten lähdekritiikkiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös