Onko muilla palstalaisilla ollut samanlaisia pohdintoja kuin minulla? Voisiko todellisuudessa joku Putinin varjoissa hallita Venäjää kuin itse Putin? Pari perustetta itsellä olisi:
1. Putin on ilmeisesti ollut miltei täysin eristyksissä korona-ajan. Kontaktit ihmisiin on ollut minimissä ja hän ei ole jonkun Ylen jutun mukaan itse kovin innokas käyttämään puhelimia tai yleisesti internettiä, vaan tiedot tulee lähipiirin ihmisiltä. Hän on täysin irti yleisestä Venäjän, maailman ja median kuvasta. Eli hyvin helposti johdateltavissa.
2. Varmistamattomien, mutta ilmeisen uskottavien lähteiden mukaan huonoja uutisia ei voi Putinille tiedottaa. Pitkälti samat kuin edellisessä perusteessa. Eli lähipiirin olisi helppoa johdatella Putin vääränlaisilla tiedoilla haluttuihin lopputuloksiin.
3. Putin oikeasti vaikuttaa siltä, että hän uskoo omaan propagandaansa täysin. Tästä kertoo aivan epäuskoiset toimet sodassa ja sen aloittamisessa. Oletukset helposta vallanvaihdosta Ukrainassa.
Voisiko tämä siis olla kaikki pitkälle suuniteltua vallankaappaussuunnitelmaa, jossa oma maa ajetaan ahdinkoon ja luodaan vastarintaa kaikilla tasoilla. Voisiko tämä kaikki olla esim. Shoigun suunnitelmaa ja ottaa valta itselleen tietyllä aikavälillä? Voisiko Yhdysvalloista siksi vuotaa tietoja mahdollisesta kaappauksesta, koska tiedustelulähteet kertoo, ettei Shoigu olisi ainakaan parempi vaihtoehto nykyiseen verrattuna?