Axbor Nocturne
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Chelsea FC
Toi kansa tulee vielä kuolemaan röökiin ja viinaan, nyt kärtsännyt jo ulkomaillakin:
Tensions and irritation are also growing among EU member states over the behaviour of France, which is blocking joint purchases of ammunition. This topic was discussed today by the ambassadors of the EU countries. France wants all munitions production and arms supply chains to be European.
Mä en usko tähän. Uskoisin, että kyse oli kokonaisuudesta. Putin halusi Ukrainan rikkaudet kuten rikkaat luonnonvarat, viljan, teollisuuden ja strategiset merialueet Odessan kera itselleen. Halusi myös Venäjän syntysijan eli Kiovan ja mainetta itselleen. Täysin välittämättä Ukrainan itsemääräämisoikeudesta kääpiö päätti sitten aloittaa high risk, high reward täysin rikollisen hyökkäyksen ja kansanmurhan Ukrainassa.Todellinen syy hyökkäykseen on ''paljastunut''
Tuore selvitys: Tämän takia Putin hyökkäsi Ukrainaan
Itsenäinen venäläinen uutismedia väittää selvittäneensä todellisen motiivin Ukrainan sodan takana.www.iltalehti.fi
Minä luulen, että yhtenä isona tekijänä oli myös Ukrainan uhkaava demokratiakehitys ja lähentyminen lännen kanssa. Uskoisin, että Valko-Venäjä ja Ukraina on entisten NL-maiden joukossa tässä vähän erityisasemassa Putinin silmissä, että mikäli noissa maissa länsimainen demokratia saa kunnolla jalansijaa, niin se on iso uhka tuolle Venäjän rosvojoukolle. Putin säikähti noita 2012 protesteja, ja alkoi sen jälkeen kiristää otettaan paitsi omasta maasta niin myös naapureista. Kun Ukraina alkoi osoittaa irtaantumishaluja tunkioimperiumin ikeestä, niin Putinin oli pakko toimia. Tämä 2022 hyökkäys on vaan jatkumoa siihen, mikä alkoi jo tuolloin ja jatkui 2014 tapahtumilla.Mä en usko tähän. Uskoisin, että kyse oli kokonaisuudesta. Putin halusi Ukrainan rikkaudet kuten rikkaat luonnonvarat, viljan, teollisuuden ja strategiset merialueet Odessan kera itselleen. Halusi myös Venäjän syntysijan eli Kiovan ja mainetta itselleen. Täysin välittämättä Ukrainan itsemääräämisoikeudesta kääpiö päätti sitten aloittaa high risk, high reward täysin rikollisen hyökkäyksen ja kansanmurhan Ukrainassa.
Joo ehdottomasti nämä myös, erityisesti tuo Ukrainan uhkaava demokratiakehitys, mutta en silti usko, että on olemassa yhtä syytä x miksi hyökkäys tapahtui vaan kyseessä on kokonaisuus. Oli asioita mitä kääpiö ei yksinkertaisesti hyväksynyt tapahtuviksi ja toisaalta halusi kaiken itselleen, Ukrainan alueet, infran ja luonnonvarat.Minä luulen, että yhtenä isona tekijänä oli myös Ukrainan uhkaava demokratiakehitys ja lähentyminen lännen kanssa. Uskoisin, että Valko-Venäjä ja Ukraina on entisten NL-maiden joukossa tässä vähän erityisasemassa Putinin silmissä, että mikäli noissa maissa länsimainen demokratia saa kunnolla jalansijaa, niin se on iso uhka tuolle Venäjän rosvojoukolle. Putin säikähti noita 2012 protesteja, ja alkoi sen jälkeen kiristää otettaan paitsi omasta maasta niin myös naapureista. Kun Ukraina alkoi osoittaa irtaantumishaluja tunkioimperiumin ikeestä, niin Putinin oli pakko toimia. Tämä 2022 hyökkäys on vaan jatkumoa siihen, mikä alkoi jo tuolloin ja jatkui 2014 tapahtumilla.
Toki Putinia kiinnostaa varmasti myös Ukrainan nuorempi väestö paikkaamaan omaa väestökatoa, Ukrainan rikkaat luonnonvarat ja myös Ukrainan tekninen osaaminen. Ukrainahan oli jo Neuvostoliiton aikaan se, missä rakennettiin iso osa esim. heidän laivoistaan ja muusta kalustosta, ja Neuvostoliitosta irtautumisen jälkeen Ukraina on jopa kehittynyt toisin kuin tuo Venäjäksi kutsuttu persläpi, joka ei edelleenkään saa tehtyä edes sitä perseeseen mahtuvaa ja surisevaa perseensuristinta.
Ja myös estää ihmisiä huomaamasta sitä, että "Russki mir" tarkoittaa itse asiassa suurimmalle osalle ihmisistä elinkelvotonta persläpeä. Venäjän tapa tehdä tämä on tehdä kaikista muistakin samanlaisia persläpiä sen sijaan että yritettäisiin tehdä siitä omasta perslävestä elinkelpoinen.Käsittääkseni Krimin ja Itä-Ukrainan alueen (Donetsk&Luhansk) miehityksen jälkeen muu Ukraina jatkoi vaurastumista ja miehitetyt alueet alkoivat kurjistua.
Ehkäpä tämäkin lisäsi Putinin halua ryöstää rikastuva Ukraina.
Entäpä jos Välimeren yli alkaa tulla lisääntyvässä määrin porukkaa, joilla on erinäisiä viruksia?Joo on kyllä pirun vaikea jäljittää kun ensin tulee tieto, että Sudanista on varastettu viruskantaa ja seuraavaksi niitä kylvetään taistelukentälle Ukrainassa. Kukahan mahtaisi olla syyllinen?
Kyllä juuri näin, mutta tähän persläven luomiseen kuitenkin tarvitaan nuo Ukrainan "rikkaudet", että systeemi pysyy pystyssä. Korruptoituneessa systeemissä pakko antaa muidenkin varastella asemansa mukaisesti, että itse pysyy vallassa...Ja myös estää ihmisiä huomaamasta sitä, että "Russki mir" tarkoittaa itse asiassa suurimmalle osalle ihmisistä elinkelvotonta persläpeä. Venäjän tapa tehdä tämä on tehdä kaikista muistakin samanlaisia persläpiä sen sijaan että yritettäisiin tehdä siitä omasta perslävestä elinkelpoinen.
Pieni esittelyketju Umanista
Thread by @Mylovanov on Thread Reader App
@Mylovanov: Russia strikes Cherkasy Oblast overnight on April 28, injuring 5: @KyivIndependent , regional governor Taburets. Uman is a beautiful 200km south of Kyiv, far from the frontlines. It is smallish with 80K ...…threadreaderapp.com
Kuolleita on jo kuusi viime yön iskuissa. Hyvällä tasolla saaneet tuhottua ohjuksia, mutta valitettavasti ei riittävän ja tuo Uman on tainnut olla se kohde, mihin ainakin yksi ohjus on päässyt osumaan.
Moskovassa tehty hyviä asioita:
Ei voi kun ihmetellä tätä YK:n turvallisuusneuvoston rakennetta, kun se on aikoinaan perustettu ja vieläkin ihmeellisempää on se, että tätä epäkohtaa siitä ei ole koskaan korjattu, että käytännössä mikä tahansa sen pysyväisjäsenistä pystyy perseilemään kuinka huvittaa ja asialle pystytä tekemään yhtään mitään. Käsittämätöntä...Kuvitelkaa, YK:n turvallisuusneuvoston puheenjohtaja maa osuu ohjuksilla siviilikohteisiin ja maan puolustusministeriö viestittää sen jälkeen sosiaalisessa mediassa "Suoraan kohteeseen"