Paitsi ettei niiden ole pakko reagoida. Siinäpä se ero tuon kamalan, toivottavasti tulevan Nato-rajan kohdalla on, että niin kauan kun se ei ole NATO-raja, idästä saatetaan hyökätä mutta lännestä ei. Kun siitä tulee, rauha on 99,99% varma. Tosin silloinkin vain toisella puolella rajaa voidaan antaa aseiden ruostua vanhaan malliin.Nyt olis paikallaan lyödä tolkuton panssariharjoitus pohjoiseen .. Suomen ja ruotsin leot + ilmavoimat ... neukujen pakko reagoida = Kaikki UA:n paineesta pois!
Olettaisin, että Ukraina puhdistelee Dneprin länsirannat, pitää lyhyehkön huoltotauon ja jatkaa sitten hyökkäysoperaatiotaan pohjoisempaa. Toki myös tykistö/HIMARS pääsee nyt lähemmäksi Dnepriä ja alkaa moukaroimaan venäläisten seuraavaksi lähimpiä varikkoja ja komentokeskuksia.
Pakko , koska muuten näyttävät heikoilta ... Oma ajatus tässä, että venäjä joutuu hajoittaman joukkkonsa... se voi olla jokin muukin, mutta itse ainakin tohon pyrkisin!Paitsi ettei niiden ole pakko reagoida. .
Joo, nimenomaan uus hyvä motti tulisi jos pääsisivät tuosta katkaisemaan Melitopolin kohdalta jälleen kahtia ja Krimin kautta huolto ei toimisi. Parhaimmillaan se pakottais Venäjän vetäytymään ensin Krimille ja sieltä kokonaan pois.Tämä on toki se sama suunnitelma, josta tässä ketjussa puhuttiin jo keväällä, kun arvuuteltiin, että kannattaako Ukrainan katkoa Dneperin sillat vai ei. Eli jonkinlainen konsensus aiheesta oli se, että kannattaa katkoa koska se vaikeuttaa huoltoa ja venäläiset perääntyessään katkoisivat sillat joka tapauksessa, ja tässä tapauksessa Dneper muodostaa esteen Ukrainan etenemiselle, joten se reitti "sisään" on Zaporizzjasta Melitopolia kohti.
Himars iskee noin 100km.En tiedä oikein etäisyyksistä, mutta mahtaako tuo Asovanmeren huoltoreitti olla myös nyt tykistön ja HIMARSien kantaman piirissä? Siellä kun on jo Keritsin silta mutkalla, niin alkaako olla huolto Krimille aika kriittisissä kantimissa?
Edit: No katseltua tarkemmin, niin eipä tuo Herson niin lähellä olekaan Asovanmerta. Vielä taitaa valitettavasti Venäjä pystyä Krimin huoltoa hoitamaan normaaliin tapaan tuota kautta.
Eipä niitä taida kiinnostaa tuon taivaallista näyttävätkö heikoilta vai ei, kun jatkavat sotaa Ukrainassa vaikka Ukrainan armeija kylvettää ja jauhottaa mennen, tullen ja palatessa.Pakko , koska muuten näyttävät heikoilta ... Oma ajatus tässä, että venäjä joutuu hajoittaman joukkkonsa... se voi olla jokin muukin, mutta itse ainakin tohon pyrkisin!
Itse olen niiden toittottajien joukossa, joidenka mukaan venäjän armeija on lähinnä "paskaa" .. laita linkki niin saadaan nauraa yhdessäSama armeija jonka Venäjä asiantuntijoiden etukäteisarvioiden mukaan tuhoaisi 30-40 minuutissa.
Tuossa tuo arvio esiintyi:Itse olen niiden toittottajien joukossa, joidenka mukaan venäjän armeija on lähinnä "paskaa" .. laita linkki niin saadaan nauraa yhdessä
Johan ne on tyhjentäneet lännen vastaiset rajansa, kun tietävät, että länsi ei laajenna sotaa hyökkäyksellä. Ei sitä mitkään harjootukset muuttaisi. Olen samaa mieltä.En usko, että Venäjä siirtäisi meidän rajoille mitään joukkoja Ukrainasta, vaikka harjoiteltaisiin kuinka näyttävästi. Totuus on jo muutenkin paljastunut, joten vahvalta näyttäminen ei enää onnistu. Ja kaikki liikenevät voimansa tarvitsevat torjumaan Ukrainan vastahyökkäyksiä, tai menee kohta Krimikin vielä.
Yhdeksän kuukautta? Sanoisin että kohta kahdeksan vuotta. Oikeastaan pidempäänkin, kun kansan katsoessa länteen ja kohti EU:ta, Putinin marionetti kätyreineen kumarsi kohti itää ja otti sieltä käskyt vastaan noudattaakseen. Ja kansa sai kurjuutta ja paskaa niskaansa. Toki helmikuusta alkaen on ollut se tilanteen lopullisen kärjistymisen aika, mutta paljon kauemmin ukrainalaiset ovat kärsineet ja menettäneet henkiä, perimmäisen syyn ollessa koko ajan sama.Hienoa katsoa ukrainalaisten juhlintaa. Niin paljon kurjuutta ja paskaa saaneet niskaansa kohta 9 kuukautta. Ovat kyllä juhlansa ansainneet. Harmi ettei täällä Espoossa ole enää ukrainalaisten avustuspistettä. Sai aina hyvän mielen itselleen, kun sinne vei hygieniatarvikkeita ja muita tarpeellisia tavaroita.
Venäjä-kanavilla kummastellaan nyt liittämisäänestysten tuloksia
Nova Kakohvka, pato ei taida olla vaurioitunu
Toivottavasti jättävät räjäyttämättä, mutta kiusaus on luultavasti liian suuri. Tähänkin asti kaikki on tuhottu mitä itse ei saada pitää ja lopuksi vielä ihan kirjaimellisesti paskotaan joka paikka.Räjäyttivät padon päällä olevaa tietä eteläpäästä noin 10 metrin matkalta, pato itsessään ei ole vaurioitunut.
No onhan tuo nyt ollut ihan eri tasolla helmikuun lopun suurhyökkäyksestä lähtien. Sata- tai tuhatkertaiset kärsimykset edeltäviin vuosiin verrattuna jos koko kansaa ajattelee.Yhdeksän kuukautta? Sanoisin että kohta kahdeksan vuotta. Oikeastaan pidempäänkin, kun kansan katsoessa länteen ja kohti EU:ta, Putinin marionetti kätyreineen kumarsi kohti itää ja otti sieltä käskyt vastaan noudattaakseen. Ja kansa sai kurjuutta ja paskaa niskaansa. Toki helmikuusta alkaen on ollut se tilanteen lopullisen kärjistymisen aika, mutta paljon kauemmin ukrainalaiset ovat kärsineet ja menettäneet henkiä, perimmäisen syyn ollessa koko ajan sama.
Toki tämä vain alleviivaa tuota mitä sanoit ja olen samaa mieltä. Hienoa nähdä, kun ukrainalaisilla on pitkästä aikaa jotain syytä juhlaan ja sen heille suo.
Näin mielestäni sanoinkin kirjoittaessani, että helmikuusta lähtien tilanne on lopullisesti kärjistynyt.No onhan tuo nyt ollut ihan eri tasolla helmikuun lopun suurhyökkäyksestä lähtien. Sata- tai tuhatkertaiset kärsimykset edeltäviin vuosiin verrattuna jos koko kansaa ajattelee.