Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 334 982
  • 62 462

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jenkit laittoivat kovemmat pakotteet kun EU ei löytänyt yhteisymmärrystä. USA!
Nyt jos enää eurooppalaiset kehtaavat katsoa jenkkejä jotenkin alaspäin, kertoo kaiken miten sokeaksi olemme itsellemme tulleet. Toki EU:n tilanne on monestakin syystä (valtavasti eri kansoja, kansalliset hallitukset, sokeus Putelle yms.) paljon vaikeampi kuin Yhdysvaltojen sekä Britannian, mutta erittäin vässykkämäistä silti.

Mutta heijastetaanpa taas europarlamenttiin Ukrainan värit. Ja Trump oli paska presidentti, toivottavasti joku sanoo sen ääneen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: LuKi

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Aikamoista. Tulee vahvat fläsärit siitä, kun olin Ylellä opiskelupaikan kautta työharjoittelemassa kun tuli tämä ensimmäinen "Ukrainan Kriisi" 8 vuotta sitten.
Tällaiselle tavalliselle jantterille, joka seurasi enemmän Jatkoajan kautta uutisia kuin aktiivisesti mediaa, oli aikamoinen höykytys. Ensin totuttautui seuraamaan mediaa 24/7, koska duuni, ja sitten sieltä tulikin joka kanavalta sotauutista. Ja kaiken tämän päälle olin juuri saanut luettua Tom Clancyn koko tuotannon pitkästä aikaa. Voin sanoa, että kilisi päässä aika lujaa.

Koko hommanhan kruunasi se, kun olin viemässä roskia ja ihan varoittamatta pään päällä kierteli yht'äkkiä vittu-hävittäjä-saatana. Mietin ensin, että 1) on mennyt järki ihan täysin ja näen näkyjä, tai 2) Putte tulloo. Tätä se mun uneni sitten tiesi.
Onneksi joku naapuri oli myös viemässä roskia ja kertoi, että tuossa lähellähän on se uusien intti-mosien lippuvala ja siksi lennostokin on paikalla.

Sen jälkeen ymmärsi onneksi vähän vähentää median seuraamista ja kaiken panikointia. Elämä on matka <3

Mutta enemmän vielä tahtoo pasteta tähän 8 vuotta sitten aikaansaadun tekeleen* (sinunkin verovaroillasi, mutta älä huoli - opiskelijat tekivät hommia palkatta).
*Soundcloud.com

Eli mulla oli Ylellä yhtenä duunina tehdä kerran viikossa jostain uutisaiheesta räppi (koska mä oon hip ja hop ja däb). Sain Sereltä (!) ruinattua taustan käyttöön ja kauhealla säädöllä tehtiin ei-todellakaan-monen-raidan-nauhoittamiseen tarkoitetuilla laitteilla jotain sontaa pihalle.
Pastean sanat tähän ihan tietty oman egon takia, mutta myös siksi, että tuossa on aika hyvin säilynyt se perusviesti näin vuosien päähän, kun sama paska on edelleen tuulettimessa: Se on ihan hyvä, että on tietoa, mutta muista pitää pää kasassa.

"Miten olisi rauhavetoja?
Enemmän sanoja kuin tekoja. Ei asentoa, vaan lepoa
Kun tämä Ukrainan kriisi tulee sun uniisi
Putin nähty Kespalla - soita poliisit
Kun levotonta uutista tulee joka tuutista
Janukovits, Klitshko ja Putin
Ja kaikki on julkista - kakskytä uutista tunnissa
Tää on mediarundia

Eikä tää voinutkaan jatkua pitkään
Ei auttanut Eurot, ei Niinistöt, mitkään
Me ollaan rajantakaisia pikku lampaita
Karhuu ja Leijonaa ja Tiikerin Hampaita
"Ei me ansaita tätä, vaan jotain parempaa"
Mutta kyllähän se ihan hiukan masentaa
Kun mä tiedän kaikesta kaiken, mä tunnen Krimin vaiheet
Ja osaan päivän polttavat aiheet
Ne uutissivuille mut liimaa, mutta joku tässä riivaa
Mä hukun maailmaan - pikkuhiljaa piisaa
Kohta puoli Eurooppaa puhuu varmaan Kiinaa
Mua huolettaa kaikki ja liika on liikaa

Aatteleppa itte
kolkytä vuotta sitten myö ei oltaisi tiietty mittee
Mutta se on hienoa, että on tietoa!
Siinä sivussa tulee nämä paniikinlietsojat:
"Joditabletit on ostettu ja lennot on jo buukattu!"
Askartele mukuloillesi foliohattu
Ei sille voi mittää, että mieli vie nyt ittää
mutta missä vaiheessa pitää mukulalle selittää
politiikan Tammisten Gavrilo-prinsiipit?
Iltasaduksi Clancya ja sitten silmät kiinni

Äiti, täällä huutaa minä - tulsitsä ikkunaan?
Missä me ollaan, kun pommit alkaakin tippumaan?
No, ei se ihan noin mee. Sitä tulee kyllä toimeen.
Jos haluat kuvan oikeen, niin tule poikkeen.
Khöh. Ja lisää lainataan
Eikä se haittaa, kunhan Putous pysyy sen paikalla"

Mitään en ole oppinut, silti. Taas kilisee päässä ja kaikki huolettaa. Pitäiskö hommata saunallinen sokeria?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ekat tunnustelijat on yleensä tykinruokaa, joka etsii vihollisen. Sitten tulee prot.

niin sitä ei voi pitää minään. Eikö regimen pelikirja ole vielä auennut? Vain teot merkitsee.
Ei se kyllä ihan näinkään mene. VDV:tä sinne on jo heitetty ja lisäksi Wagner Groupin mukana olemisesta on puhuttu. Toki siellä on sitä tykinruokaakin, mutta esim. helikopterilla lentokentille ei menneet tykinruoka vaan ykkösäijät.

Ukrainan Spetsnazit näitä oli ainakin tuhoamassa.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Joo eihän Venäjä ollut edes hyökkäämässä Ukrainaan.
He vain järjesti sotaharjoitukset.
Eihän itä-Ukrainassa ole mitään venäläisiä sotilaista. Mitä lie tunnuksettomia, varmaan natseja ovat. Tai Naton salajuoni.
Eihän näitä valehtelijoita enää kukaan usko.

"Venäjä ei ole hyökkäämässä Ukrainaan ja kunnioittaa sen suvereniteettia. Sota on lännen ja Naton luomaa harhaa. Sotaharjoitus Valko-Venäjän kanssa on päättynyt. Länsi on nolattu ampumatta laukaustakaan."
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eivät varmaan uskalla koko kalustoaan siirtää yhdelle kulmalle. Pitää olla NATOn varalle pohjoisessa, idässä Kiinan varalle ja Keski-Aasiassa islamistien varalle riittävä määrä aktiivipalveluksessa olevia ja kalustoa.
Uutisoitu 70% aktiivijoukoista olevan Ukrainan ympärillä.
Jos tieto pitää paikkaansa, niin Venäjällä on näköjään vahva yritys vetää NATO mukaan konfliktiin. Eilen vastaava tapaus Panaman lipun alla purjehtineen turkkilaisen aluksen kanssa...
Putleria kiihottaa se punainen ydinnappi. Mä luulen, että se on niin sekaisin. Sekaisin sen on pakko olla, kun hyökkäsi Ukrainaan ja yrittää koko maata noin pienillä voimilla.
 

Thusberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sisu Team, KalPa ja Jokipojat
Wikipedia kertoo, että neukuilla olisi esim. T90-mallisia vaunuja vain 300 kpl. Että eipä niitä ihan heti korvata.

Eikös noita kuitenkin ole eri tyypein mainittuna kuitenkin vähän enemmän nyt ainakin?

Kun saman tankin kirjainmallein Venäjällä olisi operaatiovahvuuksin nimeten yhteensä 527 tankkia mistä 369 A-mallia, 38 M-mallia ja loput perusmallia/päivitettyä nykypäivän perusmallia.

Lisäksi vuonna 2010 tilaukseen meni 261 kappaletta T-90:tä aktiivipalvelukseen, mutta moniko ennätti valmistua niin kysymysmerkiksi jäänee.

Lisäksi on vielä saman tankin eri mallien reservitankit mitä sitten käytetään pahan paikan tullen.

Niidenkin määrä on kysymysmerkki kun hurjimmillaan propagandasivuilla on ollut todella hurjia määriä mitä tuskin on niin paljon.

Lisäksi vielä olevat vanhat T-90:t piti päivittää M-malliin tai paremmaksi, mutta lienee se päivitysohjelma keskeytynyt tämän sodan myötä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hygi

Sambody

Jäsen
Jos tieto pitää paikkaansa, niin Venäjällä on näköjään vahva yritys vetää NATO mukaan konfliktiin. Eilen vastaava tapaus Panaman lipun alla purjehtineen turkkilaisen aluksen kanssa...
Kirjoittaja kertoo lähteekseen Igor Girkinin. En osaa sanoa hänen agendastaan ja luotettavuudesta lähteenä:
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sako

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Olen aina jostain syystä kuvitellut Venäjän armeijan todella ylivoimaiseksi. Nyt sitten hetki touhuiltu Ukrainassa ja aletaan jo puhumaan kuinka Venäjä ei kauheesti kestä tappioita.

Toki todella hyvä jos näin on asiat.

Sotilaallista voimakkuutta määrittää myös muu yhteiskunnallinen resilienssi, ja Putlerin Venäjä on valtiona sekä yhteiskuntana äärimmäisen heikko. Olen kautta linjan ihmetellyt, miksi šilovikkien Venäjää on pidetty jotenkin vahvana, kun varsin selvästi tiedossa on ollut se, kuinka haavoittuva, savijaloilla seisova viritys se on.

Tätä ei pidä ymmärtää väärin. Putin voi aiheuttaa mittaamattoman suurta vahinkoa. Sillä äärimmäisen arvaamaton Kalsarimyrkyttäjä klaaneineen toki on ja Venäjällä on ydinaseita. Nyt on viimeistään aika lopettaa Putinin käsittely jonakin rationaalisena nerona ja suhtautua häneen semmoisena kuin on: vallastaan seonneena vainoharhaisena hulluna, jolla ei ole pienintäkään mahdollisuutta tätä peliä voittaa. Täysimittainen hyökkäys Ukrainaan todistaa tämän - operaatiosta kokonaisuutena sen seuraukset mukaanlukien ei voi jäädä Venäjälle mitään hyvää käteen. Sen sijaan, mikäli operaatio Ukrainassa puhtaan sotilaallisesta mielessä onnistuu, hän voi vieraantua entisestään todellisuudesta ja saavuttaa jonkinlaisen hybristilan, jossa päättää alkaa voittamattomuuden tunteessaan hyökkäilemään vähän sinne sun tänne. Sitten, kun väistämättä alkaa tulemaan joka puolella kunnolla tukkaan, niin tapahtuu lopullinen sekoaminen, jossa laitetaan muiden lisäksi oma yhteiskunta kokonaisuudessaan kärsimään viimeiseen ihmiseen.

Kyllä, we have already been there. Kun tiedetään miten silloin asiat meni, niin pitää jo kaikkien ymmärtää, että päästään seonnut paskahousu pitää pysäyttää nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Okei, no onpa vähän. Muistaakseni jossain dokkarissa oli, että kuuluisaa T-34 tankkia tehtiin WW2 aikana jotain 50 000kpl ja vaikka siitä ajasta on tekniikka kehittynyt monimutkaisemmaksi niin on myös kehittynyt teollisuus ja valmistusprosessit.
Nykyaikainen kalusto on vaan ihan helvetin kallista ja vaikka saisit askarreltua mekaniikan kasaan, niin järjestelmiin pitää olla asennettavaksi vielä myös ne high-tech palikat joita ilman ollaan nykyaikaisella taistelukentällä maalitauluna. Modernisoiduilla vanhoillakin vekottimilla pystyy kyllä operoimaan, muttei se modernisointikaan ilmaista ole todellakaan. Ja joka tapauksessa nykyaikainen kevkes pistää kumman tahansa pois pelistä miehistöineen ainakin suotuisasta kulmasta ammuttuna.

Sama kuin lentokoneiden kanssa, 2MS:ssä niitä viipotti taivailla kymmeniätuhansia kun nykyisin kerrallaan kymmeniä jotka maksaa tuhatkertaisesti sen mitä maailmansotien aikaiset vehkeet. Olen joskus ihan puolihumoristisena ajatusleikkinä miettinyt että kannattaisiko jonkun vähemmän tappioista välittävän valtion lähteä tuolla massalaivuetaktiikalla liikkeelle kun nykyaikainen ilmatorjuntaohjuskin on jo monin verroin parhaitakin potkurihävittäjiä kalliimpi. Että kehtaako ne tuhlata ykköskorin materiaalia ampuakseen harakoita?
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ukrainan ministeriön vahvistaminen tietojen mukaan Venäjä on iskenyt päiväkoteihin ja vastasyntyneiden sairaalaan. Tuolta oli videota, kuin teholla olevia vauvoja oli siirretty suojaan jonnekin.

Surullista! Ei silti yllätä, kun Venäjän sotilaille on kuukausia taottu päähän, että Ukrainalaiset tappavat lapsia Donbassissa.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Ukrainan ministeriön vahvistaminen tietojen mukaan Venäjä on iskenyt päiväkoteihin ja vastasyntyneiden sairaalaan. Tuolta oli videota, kuin teholla olevia vauvoja oli siirretty suojaan jonnekin.

Surullista! Ei silti yllätä, kun Venäjän sotilaille on kuukausia taottu päähän, että Ukrainalaiset tappavat lapsia Donbassissa.


Venäjän "rauhanturvaajat" tosiaan hyökänneet ainakin päivä- ja orpokotiin. Hyi vittu sentään.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Odotellaan nyt vielä, että Ukraina hoitelee nuo Venäjän ykkösjoukot, minkä jälkeen autonrassaaja Sergei ja kumppanit kutsutaan sotimaan. Voi motivaatio ja osaaminen olla vielä vähän eri luokkaa kuin noilla ammattisotilailla.

Sinänsä ihan ymmärrettävää, että länsimaat eivät mielellään lähde ydinaseuhkan vuoksi itse sotilaallisesti puuttumaan tilanteeseen, mutta todella munatonta on tuo välillinen vaikuttaminenkin tällä hetkellä. Oligarkkien pakotteilla ei ole mitään väliä. Siinä vaiheessa, kun aletaan vaikeuttamaan tavallisten kansalaisten elämää voidaan saada aikaan sellainen vastustus, mikä voi johtaa jopa diktaattorin syrjäyttämiseen. Ehkä se Vladimir ei vaikutakaan enää siinä vaiheessa niin kivalta sedältä, kun itseltä loppuu rahat ja pitäisi lähteä vielä Ukrainaan uhraamaan oma henkensä tuon todellisuudesta vieraantuneen itsetunto-ongelmaisen kääpiön älyttömien fantasioiden takia.
Olen miettinyt tätä ydinaseuhkaa ja siitä kyselinkin jo tuolla NATO-ketjussa. Jos artikla 5 tulisi käyttöön, niin eikö silloin tuo sama ydinaseuhka olisi olemassa? Vielä kun miettii millaisessa tilassa Venäjän johto painaa menemään nyt, niin miten artikla 5 voisi toteutua ilman ydinaseilla kalistelua. Kaiketi sitä korttia Venäjä käyttäisi varman tappion edellä?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kirjoittaja kertoo lähteekseen Igor Girkinin. En osaa sanoa hänen agendastaan ja luotettavuudesta lähteenä:

Toisaalla jo kysyttiin aiheellisesti, että miten tuo räjähdys on tapahtunut laivan sisällä. No, voi kai tuo olla kuvattu vastakkaiselta puolelta kuin mistä ohjus tuli. Mutta taitaa olla väärä hälytys. Hyvä, mikäli näin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Venäjän "rauhanturvaajat" tosiaan hyökänneet ainakin päivä- ja orpokotiin. Hyi vittu sentään.
Hyi vittu, jos pitää paikkaansa. Todellisia ihmisjätteitä nuo lasten pommittajat. Varmaan ideana on ollut neutraloida seuraava sukupolvi tulevia ukrainalaisia natseja ja fasisteja.
 

Rush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Minä kyllä näen nuorien tappelevan mieluummin somessa ja mielenosoituksissa sata kertaa sadasta kuin rintamalla. Helvetti, laitetaan näitä asioita nyt edes hiukan mittasuhteisiin.
Varmaan hänellä kuitenkin oli vaan pointtina, että mielummin hyvä yhteishenki kansalla, kuin että olisi mitään keskinäisiä riitoja.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse myös tarkkailen nyt ostoksiani. On myös varmasti "suomalaisia" elintarvikkeita, joita valmistetaan Venäjällä. Kaikki nämä menee minulla boikottiin. Enempää en pysty oikein tekemään Ukrainan puolesta.

Jotkut suomalaiset yritykset on teertänyt ilmeisesti aika paljon puolivalmisteita, pullia ja leipiä ainakin jossain vaiheessa Venäjän Karjalassa. Yritinä tätä selvittää mutta en nyt löytänyt kuka ja ketkä tätä tekee, ja onko sitten edes samalla tavalla Venäjän boikotointia.

Tämän Twiitin mukaan Venäjä olisi nyt tulittanut romanialaista siviilialusta Mustallamerellä.





Jos tieto pitää paikkaansa, niin Venäjällä on näköjään vahva yritys vetää NATO mukaan konfliktiin. Eilen vastaava tapaus Panaman lipun alla purjehtineen turkkilaisen aluksen kanssa...


Kuulostaa eliittijoukoilta jotka siellä on puikoissa? Olisiko päissään.
 
Viimeksi muokattu:

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Tarjoavat propagandamateriaalin Lännelle ihan itse.
Tai sitten se nimenomaan on propagandaa. Eihän näistä mistään voi tietää varmaksi.

Juuri katselin Twitteristä videoita Mi-24 koptereiden iskusta ja joka toisessa twiitissä niitä väitetään ukrainalaisiksi ja joka toisessa venäläisiksi. Että luottaa ei voi kyllä mihinkään tietoon.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei ole onneksi omalle kohdalle sattunut. Ei olisi varmaan työpaikkaa tuollaisen paskan kuuntelun jälkeen.
Niin. Oli kyllä vaikea kuunnella, mutta onnistuin olemaan kohtelias. Politiikka on sellainen asia, josta puhumista kannattaisi työkavereiden kanssa välttää. Itse ainakin vältän. Joillain vain se oma ajatusmaailma puskee niin vahvasti läpi, etteivät edes huomaa puhuvansa politiikkaa.

Täysin irrelevanttia, mutta pakko kysyä, mahtoiko lounaaksi olla voissa paistettuja muikkuja?
Lounaaksi oli riistakäristystä. Mietin mielessäni, että voi kun siinä olisi karhua mukana.

Karhu on karhu, vaikka voissa paistaisi.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haavisto on kyllä pehmeä. Ilmoitti että kansaan ei saisi kohdistaa pakotteita, mutta juuri sinne pitääkin, että kansa ei hyväksy tätä missään määrin.

Haavisto on ideologiansa vanki. Ei suostu myöntämään, että pehmeät keinot ja inhimillisyys eivät pure Venäjään. Ehkä Pekan mieli muuttuu, kun näkee Venäjän iskevän surutta päiväkoteihin.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo eihän Venäjä ollut edes hyökkäämässä Ukrainaan.
He vain järjesti sotaharjoitukset.
Eihän itä-Ukrainassa ole mitään venäläisiä sotilaista. Mitä lie tunnuksettomia, varmaan natseja ovat. Tai Naton salajuoni.
Eihän näitä valehtelijoita enää kukaan usko.

Ja kun sota alkoi niin sanoivat suirittavansa sotilas operaatiota Donbassissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös