Mukavasti on mennyt! Kanaa ja kalkkunaa tulee syötyä aina silloin tällöin ja olen jotenkin onnistunut unohtamaan tuon kasvatuspuolenkin! Silloin harvoin kun em. tuotteita ostan niin pyrin aina valitsemaan kotimaista - eipä ainakaan tarvitse kuljetella mun broiskuja jostain Venäjältä.Miten on sittemmin mennyt? Mun mielestä vitamiinilisissä ei ole mitään hölmöä, vaan ne voivat olla hyvä idea itse kullekin (Berocca tms.).
Kunniotan kovasti yhden miehen taisteluasi ja luulen, että taistelit muidenkin puolesta. Palaute yrittäjille on aina tärkeää ja tervetullutta. Toivottavasti maksavaa asiakasta on tässä tapauksessa kuunneltu. Minulla on onni olla töissä paikassa, jossa on ruokalassa kolme lämminruokavaihtoehtoa tarjolla päivittäin, eli kasvisherkkuja on aina saatavilla.
Hyviä grilliruokia ovat tofuviipaleet tai -nakit, maissit sekä kuulemma halloum-juusto. Tofunakit olivat joskus aikoinaan kauheita, mutta viime vuosina olen syönyt tosi hyviä.
Duunissa kävin aika erikoisen keskustelun henkilöstöpäälikön kanssa ruoka-asioista. Olimme lähtökohtaisesti sen verran eri linjoilla ettei yhteistä säveltä ihan löytynyt. Tarjolla kun on aina liha- tai kalaruokavaihtoehto - ja kun yritin ehdottaa että mitäs jos tarjolla olisikin kasvisruoka ja liha- tai kalaruoka niin menikin jo hankalaksi. Ei tuntunut ymmärtävän että sekasyöjät voivat syödä myös kasvisruokaa mikäli päivän muu tarjonta ei sytytä. Tai ainakin itse valkkasin usein vegesafkan silloin kun punaista lihaa vielä sapuskoin. "Kun teitä jotka ette lihaa syö on vain viisi ihmistä..." Keittiössä väki kuitenkin tekee useimmiten liha- ja hernekeitosta kasvisversion ihan hyvää hyvyyttään mikä lämmittää mieltä. Tosi usein syön silti salaattipöydästä, koska sieltä saa kasattua aivan erinomaisia settejä.
Tähän väliin voisinkin ylistää porilaisen Cafe Wikholmin salaattilounastarjousta - hinta taisi olla naurettavat 7,90 ellen ihan väärin muista, ja perussalaatin lisäksi sai valita 4 lisuketta + patongit päälle. Stadissa toi on muistaakseni niin että voi valkaa 2 lisuketta ja hinta on ainakin euron-pari kalliimpi. Ja valikoimassa löytyy hyvin. Menkää sinne.
Listaamasi grilliruoat toimivat ja tutustu ihmeessä halloumiin. Se on aivan järjettömän hyvää, ja toimii monessa paikassa hyvin. Aika suolaista vaan on... Mutta nuo kasvisnyytit on ihan nerokkaita koska sinne folioon voi tunkea oikeastaan mitä tahansa, perunaa, kukkista, parsaa, porkkanaa, Auraa...kandee vähän ensin keittää ettei kypsennysaika olisi niin pitkä. Hälsans Kökin soijapihvit ovat myös aivan mahtavia (kuten saman firman nakitkin). Mukavasti löytyy vaihtoehtoja kun vaan bongaa kaupasta tuon hyllyn jossa kaikki tuon tyyppiset ruoat ovat.
Punaista lihaa en ole kaivannut (nyt kaikki huumori-isännät herätys!) enkä ihan heti keksi yhtään syytä miksi sitä ylipäänsä enää söisinkään. No enhän tietenkään nälkään menisi kuolemaan "vakaumukseni" takia, mutta katsotaan nyt. Voihan olla että "lihanhimo" iskee yhtenä päivänä ja huomaan paistavani pekonia?