Vastenmielisin eduskuntapuolue?

  • 27 725
  • 296

Vastenmielisin eduskuntapuolue


  • Äänestäjiä
    480

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kerro mulle, BRB, miten vasemmisto edistäisi hyvinvointia? Tai joo, kyllä se sitä hetken aikaa edistäisi jakamalla taikaseinästä rahaa kaikille, mutta ei kovin kauan.
---

Pakko kirjoittaa tähän provoilun saumaan hiukan tosissaankin. Eli mullahan ei ole millään tavalla porvaritaustaa, vaan sukutaustani ja taloudellisen asemani pohjalta pitäisi vetää rastia pitkälle vasempaan päin. Kannatan toki hyvinvointivaltiota ja harkittuja tulonsiirtoja jo ihan senkin vuoksi, etten itse olisi päässyt kovinkaan pitkälle ilman niitä, mutta myös siksi, että pohjoismainen malli sattuu vain olemaan aika jees kaikinpuolin. Myös luonnon hyvinvointi on kaikinpuolin ihku juttu. Työ ja raataminen ei ole itseisarvo ja kaveria pitää tukea, jos vanne kiristää oikeasti päätä.

Mutta. Mihin hyvinvointi perustuu? Mistä saadaan paukut auttaa niitä, jotka apua aidosti tarvitsevat? Jonkun duunin kauttahan ne vain tulevat, siitä ei pääse mihinkään. Yrittäjyys ja ahkeruus ovat sellaisia juttuja, joita minä arvostan ja joita jossain määrin itsekin jo toteutan. Kunhan tuo opintojen kahle kirpoaa, aion toteuttaa enemmänkin. Se katsokaas vaatii hikeä, että päämäärät toteutuvat, eikä siinä auta itkeä natsivaltion syyksi asioita, jotka johtuvat pääosin omista valinnoista. En minä voi syyttää ketään muuta kuin itseäni siitä, etten osannut valita alaani nuorempana ja toisaalta tein velkaa, josta olen myöhemmin kärsinyt. On mulla ollut tilanteita, joissa olen ollut lähellä katkeroitumista taustojeni vuoksi, mutta miksi lopulta syyttäisin vanhempiani, opettajiani tai yhteiskuntaa siitä, että minä ne valintani olen tehnyt. Ja jumankauta, tämä maa sentään tarjoaa mulle sauman kouluttautua uudelleen ilmaiseksi.

Eli kyllä mä näillä spekseillä on oikealle kallellaan. Demareiden ansiot suomalaisen yhteiskunnan hyväksi tunnustan, vihreitä arvoja jossain määrin kannatan ja vasemmistoliitollakin on hetkensä, mutta tulevaisuus on lievästi vihertäen oikealla.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
En nyt yhtään ymmärrä, että mistä olet noin tuohtunut? Li vittuili Soinille koska suositteli kirjoittamaansa kirjaa pukinkonttiin? Mitä helvettiä? Kaiken lisäksi vastasi esitettyyn kysymykseen eikä ollut mitään hakamussuttelua kuten se pulleampi kaveri siinä vieressä tapaa tehdä.
Andersson pyrki provosoimaan ja jopa rinnastamaan Perussuomalaiset äärioikeistoon tuolla kirjatempullaan. Olen aivan satavarma, että esimerkiksi jonkun Demari-edustajan ollessa haastattelukaverina Li ei missään nimessä olisi kyseistä kirjaa suositellut luettavaksi.

Itse asiassa, kyseisessä kirjassa käsitellään Perussuomalaisiakin kriittisesti, mikä vahvistaa pointtiani siitä, että Li pyrki provosoimaan. Tosin mitäpä voitkaan odottaa naiselta, jonka mielestä vasemmistolainen väkivalta on parempaa kuin oikeistolainen...
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Vasemmistoliitto. Keskimäärin kehitysvammaisen tasolla olevia tarranliimaajia, jotka aivan vakavissaan meuhkaavat omasta erinomaisuudestaan ja muiden mädänneisyydestä. Väkivaltaan kallellaan olevia vittumarkoja, jotka kutsuvat itseään Anti-fasisteiksi. Hahaha :D
Vihreät hyvä kakkonen. Irti realimaailmasta ja yleensä aina pihalla kuin Pluto.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Andersson pyrki provosoimaan ja jopa rinnastamaan Perussuomalaiset äärioikeistoon tuolla kirjatempullaan. Olen aivan satavarma, että esimerkiksi jonkun Demari-edustajan ollessa haastattelukaverina Li ei missään nimessä olisi kyseistä kirjaa suositellut luettavaksi.

:D

Aika vaffaa mutuilua sanoisin. Ei varmasti kannata pyytää tähänkään väitteeseen mitään perusteluita. Onko se muuten huono vai hyvä asia jos jotain asiaa käsitellään kriittisesti? Mitä luultavimmin Li olisi suositellut kirjaa kenelle tahansa kun se oli yksi syistä jonka vuoksi hänet oli ohjelmaan vieraaksi pyydetty. Toisaalta tästähän voidaankin asia helposti viedä laajempaan kokonaisuuteen ja Ylen masinoimaan persuvainoon. Lääkkeet.
 
Kerro mulle, BRB, miten vasemmisto edistäisi hyvinvointia? Tai joo, kyllä se sitä hetken aikaa edistäisi jakamalla taikaseinästä rahaa kaikille, mutta ei kovin kauan.
Hoitamalla taloutta, toisin kuin oikeisto, siten kuin talousasiantuntijat (IMF, OECD, Draghi, G20, jne... Suomessa Haaparanta, Korkman, Tervala, Tuomala, Pohjola, jne..) suosittelevat.

Pelkästään viikon sisään maailmalla ilmestynyttä naureskelua omaan nilkkaan kopsahtaneelle austeritylinjalle:
1. Taste of its own medicine? Austerity overshadows Finland vote - Business Insider
2. The Economistin toimittaja: Hassua, ettei Suomessa kukaan puhu elvyttämisestä - Uutiset -Talouselämä
3. New government will struggle to revive Finland’s economy — European Economics Update — Capital Economics
4. Fixing the Economy After Finnish Elections | Stratfor
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olikos meillä olemassa talouspolitiikkaan keskittynyttä ketjua? Jos on, niin kaivettakoon se esiin, ja ellei ole, joku voisi kiskaista pystyyn. Itse en nyt ehdi sen enempää kuin lukaisin tuon Talouselämän jutun nopeasti, ja jo siitä pomppasi esille, ettei elvyttäminen mikään taikatemppu ole. No, en minä sitä huonona näe, jos kohdistus on harkittu, kuten infraan investointi.
 

Anonymous

Jäsen
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun tätä viestiä luin. Vaikka kyseessä on mielipide-asia niin kannattaa kommentoida vain oman mielipiteen mukaan jos kerran tälläistä sontaa viitsii suustaan päästää.

Sen vuoksi ks. viesti pääsi minun allekirjoitukseeni.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Hoitamalla taloutta, toisin kuin oikeisto, siten kuin talousasiantuntijat (IMF, OECD, Draghi, G20, jne... Suomessa Haaparanta, Korkman, Tervala, Tuomala, Pohjola, jne..) suosittelevat.

Kannattaisi taas tutustua aiheeseen hieman enemmän. Korkman on leikkausten osalta eri linjalla kuin Haaparanta, hän kannattaa niitä nimenomaan syömävelan osalta. Sen lisäksi hän kannattaa ns. pakollisten investointia tekemistä nyt.
 
Kannattaisi taas tutustua aiheeseen hieman enemmän. Korkman on leikkausten osalta eri linjalla kuin Haaparanta, hän kannattaa niitä nimenomaan syömävelan osalta. Sen lisäksi hän kannattaa ns. pakollisten investointia tekemistä nyt.
Ihmeellinen kommentti. Tässä nyt puhuttiin oikeiston ja vasemmiston talouspolitiikasta eikä siitä ovatko Korkman ja Haaparanta kaikesta samoilla linjoilla. Eli mitä Korkmaniin tulee, on hänen näkemyksensä järkevästä taloudenpidosta tällä hetkellä lähempänä vasemmistopuolueiden kuin oikeistopuolueiden ääneen lausuttua linjaa. (Korkman vastaa Haaparannalle: Pitääkö leikata vai elvyttää? - Talous - Helsingin Sanomat). Mutta vastaahan kysymyksiin toisaalla.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Hyvin mielenkiintoista, että nyt kun kokoomus on istunut 8 vuotta hallituksessa, niin "politiikka on rikki" ja "korjausliike" tarvitaan. Kun ensin ovat tosiaan itse sen rikkoneet.
 
Kokoomus, nyt ja aina. Vitun rikkaat.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ihmeellinen kommentti. Tässä nyt puhuttiin oikeiston ja vasemmiston talouspolitiikasta eikä siitä ovatko Korkman ja Haaparanta kaikesta samoilla linjoilla. Eli mitä Korkmaniin tulee, on hänen näkemyksensä järkevästä taloudenpidosta tällä hetkellä lähempänä vasemmistopuolueiden kuin oikeistopuolueiden ääneen lausuttua linjaa. (Korkman vastaa Haaparannalle: Pitääkö leikata vai elvyttää? - Talous - Helsingin Sanomat). Mutta vastaahan kysymyksiin toisaalla.

Sinä sanoit "Hoitamalla taloutta, toisin kuin oikeisto, siten kuin talousasiantuntijat (IMF, OECD, Draghi, G20, jne... Suomessa Haaparanta, Korkman, Tervala, Tuomala, Pohjola, jne..) suosittelevat.

Haaparanta ja Korkman ovat vahvasti eri linjoilla leikkausten suhteen joka käy myös tuossa artikkelissa ilmi.

Haaparanta ja Jäntti muodostovat ns. vakavasti otettavista ekonomisteista/tieteiljiöistä (joka ei siis sisällä Patomäen kaltaisia punahörhöjä) oman joukkonsa, Korkman edustaa jonkin sortin konsensusta esim. Vartiaisen kanssa ja sitten Vihriälän, Wibergin yms. muodostama joukko muodostaa toisen laidan.

Eli väitteesi on siis täysin väärä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Hyvin mielenkiintoista, että nyt kun kokoomus on istunut 8 vuotta hallituksessa, niin "politiikka on rikki" ja "korjausliike" tarvitaan. Kun ensin ovat tosiaan itse sen rikkoneet.

Ei, politiikan rikkoivat SDP ja takiaispuolueet.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Sinä sanoit "Hoitamalla taloutta, toisin kuin oikeisto, siten kuin talousasiantuntijat (IMF, OECD, Draghi, G20, jne... Suomessa Haaparanta, Korkman, Tervala, Tuomala, Pohjola, jne..) suosittelevat.

Haaparanta ja Korkman ovat vahvasti eri linjoilla leikkausten suhteen joka käy myös tuossa artikkelissa ilmi.

Haaparanta ja Jäntti muodostovat ns. vakavasti otettavista ekonomisteista/tieteiljiöistä (joka ei siis sisällä Patomäen kaltaisia punahörhöjä) oman joukkonsa, Korkman edustaa jonkin sortin konsensusta esim. Vartiaisen kanssa ja sitten Vihriälän, Wibergin yms. muodostama joukko muodostaa toisen laidan.

Eli väitteesi on siis täysin väärä.
Kokoomus: Ei velkaelvytystä, Leikkauksia
RKP: Ei velkaelvytystä, Leikkauksia
KD: Ei velkaelvytystä, Leikkauksia
--
SDP: Velkaelvytystä, Leikkauksia
Vasemmisto: Velkaelvytystä, Ei leikkauksia
(Vihreät: Velkaelvytystä, Leikkauksia)
--
Korkman: Velkaelvytystä, Leikkauksia

Kyllä vasemmiston finanssipolitiikka on lähempänä Korkmaninkin suosituksia kuin oikeiston. Olkoonkin että oppositioon ilmoittautuneiden on helppo huudella.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyllä vasemmiston finanssipolitiikka on lähempänä Korkmaninkin suosituksia kuin oikeiston. Olkoonkin että oppositioon ilmoittautuneiden on helppo huudella.

1) Sinä väitit Korkmanin ja Haaparannan edustavan konsensusta kun he ovat suht eri linjoilla leikkausten suhteen.

2) Sinun velkaelvytys-ei velkaelvitys, leikkauksia-ei leikkauksia kartta on liian yksinkertaistettu.

3) Konsensus on että leikkauksia pitää tehdä. Tämä poistaa Haaparannan ja Jäntin konsensuksesta.
 
1) Sinä väitit Korkmanin ja Haaparannan edustavan konsensusta kun he ovat suht eri linjoilla leikkausten suhteen.
Ahaa, mielenkiintoinen tulkinta.

2) Sinun velkaelvytys-ei velkaelvitys, leikkauksia-ei leikkauksia kartta on liian yksinkertaistettu.
No ei muuta kun määrittelet sitten korvaavan koordinaatiston jolla saat oikeiston injan lähemmäksi Korkmanin linjaa. Jään mielenkiinnolla odottamaan.

3) Konsensus on että leikkauksia pitää tehdä. Tämä poistaa Haaparannan ja Jäntin konsensuksesta.
Kts. kohta 1.

4) Kerropa nyt siellä toisaalla eksaktisti missä olin väärässä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ahaa, mielenkiintoinen tulkinta.

Se on mielenkiintoista ainoastaan sille joka oppi jotain uutta.

No ei muuta kun määrittelet sitten korvaavan koordinaatiston jolla saat oikeiston injan lähemmäksi Korkmanin linjaa. Jään mielenkiinnolla odottamaan.

Suhdanneongelma - rakenneongelma
Syömämenojen leikkaus - ei leikkausta
Työmarkkinauudistukset - ei työmarkkinauudistuksia
Infrainvestointit velkarahalla - ei infrainvestointeja velkarahalla

Näiden osalta ns. talousviisaiden konsensus on selkeästi "oikeiston" mukainen.

Kts. kohta 1.

Mitä pitäisi katsoa siinä?

4) Kerropa nyt siellä toisaalla eksaktisti missä olin väärässä.

Mainittu jo. Konsensus, konsensuksen edustajat nyt selkeimpänä.
 
Se on mielenkiintoista ainoastaan sille joka oppi jotain uutta.
Tarkoitan, että mielenkiintoinen tulkinta, että joidenkin asiantuntijatahojen listaaminen, jotka omilla tahoillaan suosittelevat velkaelvytystä, olisi väite näiden asiantuntijoiden muodostamasta konsensuksesta.

Suhdanneongelma - rakenneongelma
Syömämenojen leikkaus - ei leikkausta
Työmarkkinauudistukset - ei työmarkkinauudistuksia
Infrainvestointit velkarahalla - ei infrainvestointeja velkarahalla

Näiden osalta ns. talousviisaiden konsensus on selkeästi "oikeiston" mukainen.
Miten kuidenkin vasemmisto- ja oikeistopuolueiden kannat sitten asettuvat noille akseleille? Entä ketkä/mitkä tahot muodostavat talousviisaiden konsensuksen, ja kuinka heidän mielipiteensä asettuvat noille akseleille?

Mitä pitäisi katsoa siinä?
Niin kun en ole mihinkään konsensukseen viitannut, kertonut vaan että useat merkittävät tahot suosittelevat velkaelvytystä, mutta kun sellaista työkalua ei valtaapitävien ja valtaan ennustettujen poliitikkojen työkalupakista löydy lainkaan, niin talouslehdet ympäri maailmaa naureskelevat meille, talouskuria kannattavalle mallioppilaalle joka nyt kuristaa oman kasvunsa hengiltä ja ajautuu austeritypolitiikan seurauksena mm. Japanista tuttuun menetetyn vuosikymmenen vaiheeseen. Saa nähdä voidaanko puhua jopa Kreikan tiestä.

Mainittu jo. Konsensus, konsensuksen edustajat nyt selkeimpänä.
...

Ehkä kolmas kerta toden sanoo. Väitit toisaalla, että olin väärässä. Voitko siellä vastata eksaktisti sinulle esitettyyn jatkokysymykseen; missä tarkalleenottaen olinkaan mielestäsi väärässä, kun se ei minulle auennut.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Annoin viisi ääntä,

1) PerSut, 2) SDP, 3)Vasemmistoliitto, 4) KD, 5) Kepu

Persuissa on kyllä jotain hellyyttävääkin, mutta niiden vaalimainokset saa kyllä vittuuntumaan vahvasti. Vihreät ei sinänsä kuvota, niillä ei vaan ihan joka asiassa ole oikein todellisuudentaju mukana.

Nyt kun tarkemmin ajattelin, niin vaihdanpa järjestyksen:

1) SDP, 2) Kepu, 3) Vasemmistoliitto, 4) Persut, 5) KD. Erityismaininta Vihreiden ex-kommunistisiivelle.

Kepulla sellaista seurakuntaa... Kaikkonen, Juhantalo, Korhonen, Pekkarinen, Väykkä jne. Demarit kuitenkin kärjessä, koska siitä porukasta ei mitään positiivista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tarkoitan, että mielenkiintoinen tulkinta, että joidenkin asiantuntijatahojen listaaminen, jotka omilla tahoillaan suosittelevat velkaelvytystä, olisi väite näiden asiantuntijoiden muodostamasta konsensuksesta.

Okei, sitten ymmärsin väärin ja et tarkoittanutkaan että Korkman, Haaparanta, IMF etc. edustavat konsensusta. Tämä selvä.


Minusta Korkman hyvä esimerkki konsensuksesta, tai ainakin keskiarvosta. Itse asiassa tarkkaan ottaen mitään konsensusta ei varsinaisesti ole, näkemykset laidasta laitaan eli pitäisi puhua nimenomaan näkemyksien keskiarvosta. Minusta Korkman selvästi noilla akseleilla porvaripuolella.

Niin kun en ole mihinkään konsensukseen viitannut, kertonut vaan että useat merkittävät tahot suosittelevat velkaelvytystä, mutta kun sellaista työkalua ei valtaapitävien ja valtaan ennustettujen poliitikkojen työkalupakista löydy lainkaan, niin talouslehdet ympäri maailmaa naureskelevat meille, talouskuria kannattavalle mallioppilaalle joka nyt kuristaa oman kasvunsa hengiltä ja ajautuu austeritypolitiikan seurauksena mm. Japanista tuttuun menetetyn vuosikymmenen vaiheeseen. Saa nähdä voidaanko puhua jopa Kreikan tiestä.

Jep, oletin että tarkoitit konsensusta mutta tämä oli väärä oletus.

Ulkomaisia talouslehtiä voi lukea monella tavalla. Yksi usein esiintynyt maininta on ollut liian suuri julkisen sektorin koko, mm. Handelsblatt kirjoitti tästä....

Ehkä kolmas kerta toden sanoo. Väitit toisaalla, että olin väärässä. Voitko siellä vastata eksaktisti sinulle esitettyyn jatkokysymykseen; missä tarkalleenottaen olinkaan mielestäsi väärässä, kun se ei minulle auennut.

Olet oikeassa, et puhunut konsensuksesta kuten oletin. Siinä olin väärässä.

Sen sijaan olit väärässä siinä että Korkman ja Haaparanta edustaisivat samaa linjaa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokainen eduskuntapuolue on tuntunut vastenmieliseltä jossain vaiheessa. Mutta ainoastaan demareista ja vasemmistosta on jatkuvaa ja laajamittaista haittaa Suomelle. Tähän äänestykseen rastitin vielä Keskustan, koska sieltä löytyy näitä Väyrysiä ym kieroja epärehellisiä poliitikkoja.

Kokoomus on tässäkin äänestyksessä korkealla, koska se oli hallitseva puolue ja se ajaa leikkauksia. RKP mielletään yhden asian liikkeeksi ja KD:stä löytyy Päivi Räsänen. Persujen vastenmielisyyden ymmärrän, koska heidän riveistään löytyy muutaman järkipoliitikon lisäksi epämääräinen joukko kaikennäköistä hörhöä täysjunteista äärioikeistoon. Vihreät puolestaan ei ole puolueena koskaan ärsyttänyt vaikken sitä ole toisaalta koskaan kannattanutkaan. Varsin harmiton, mutta talous/arvokentässä täysin turha puolue.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös