Vancouver Canucks 2006-07

  • 196 618
  • 1 444

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Daespoo kirjoitti:
Ei vaikuta kovin vahvalta Canucksien lento, hyvän matsin jälkeen täydellinen mahalasku.
Viime kaudella Mr. Scarface ilmaantui tähän ketjuun aina Vancouverin hävitessä. Nyt hänen virkaansa täyttää näemmä Daespoo. Sinuakaan ei ole tässä ketjussa näkynyt ennen Predators-ottelua viimeisten kolmen voittopelin aikana, mutta "yllättäen" päädyit jälleen tänne nyt kun Canucks hävisi.

No, ei se mitään, Canucks pelasi samanlaisen onnettoman pelin kuin tällä kaudella Anaheimia vastaan. Tämä oli kuitenkin minun mielestäni vasta kauden toinen tällainen ponneton ottelu, eikä tämän yhden (tai itse asiassa Anaheim-pelin kanssa kahden) heikon ottelun vuoksi joukkueen kausi suuremmin vielä huolestuta - kun muuten Canucks on kuitenkin pelannut täydellä kokoonpanollaan esimerkiksi viime kauteen verrattuna huomattavasti paremmin.

Sabourin ei vakuuttanut ollenkaan, mutta ei peli häneen ratkennut. Luongon kanssa lukemat olisivat ehkä olleet siedettävämmät, mutta tappio olisi kuitenkin hänenkin kanssaan tullut. No, Canucks pelasi toisena peräkkäisenä iltana, kakkosvahvilla, vieraissa ja vielä tällä hetkellä kovaa joukkuetta vastaan. Voitto tästä ottelusta olisikin ollut minulle jättiyllätys - tappio ei yllättänyt ollenkaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voit nucks ihan huoletta laskea montako kertaa olen ollut tässä ketjussa Canucksien tappion jälkeen, et löydä montaa kertaa. Mutta jos helpottaa pahaa oloasi niin jatka vaan, ei minua haittaa.

Syy miksi nyt tähän kommentoin oli se että kyseessä oli kierroksen ainoa matsi ja Predators nakutti aika rumat lukemat.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Daespoo kirjoitti:
Voit nucks ihan huoletta laskea montako kertaa olen ollut tässä ketjussa Canucksien tappion jälkeen, et löydä montaa kertaa. Mutta jos helpottaa pahaa oloasi niin jatka vaan, ei minua haittaa.
En rupea laskemaan kertoja sen ihmeemmin. Ethän sinä ole lähellekään yhtä aktiivinen ollut kuitenkaan kuin Scarface ja suurin ero teissä on se, että pidän sinua muuten kokonaisuutena ihan asiakirjoittajana.

Se samankaltaisuus teissä kuitenkin on, että en ole kertaakaan huomannut (en ainakaan muista) sinun näppiksiltäsi tulleen mitään positiivista nykyjoukkueesta. Sen sijaan tappiopelien jälkeen olet ollut joskus/usein? ensimmäisenä kertomassa joukkueen ongelmista.

Ihan hyvä tietenkin, että erilaisiakin näkökantoja joukkueesta löytyy, eikä kaikkien tarvitsekaan olla levittämässä Vancouverista Pyhää sanaa ympärilleen, mutta toivoisin vain pientä tasapuolisuutta otteiden kommentoimisessa. Ei Canucks kokonaisuutena kuitenkaan mitenkään huonosti ole pelannut ja hyviä pelejä on ollut selvästi enemmän kuin huonoja.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
nuck kirjoitti:
Tämä oli kuitenkin minun mielestäni vasta kauden toinen tällainen ponneton ottelu, eikä tämän yhden (tai itse asiassa Anaheim-pelin kanssa kahden) heikon ottelun vuoksi joukkueen kausi suuremmin vielä huolestuta - kun muuten Canucks on kuitenkin pelannut täydellä kokoonpanollaan esimerkiksi viime kauteen verrattuna huomattavasti paremmin.

Omasta mielestäni myös ottelu Edmontonia vastaan 17. lokakuuta oli heikko esitys, tätä ei kuitenkaan taideta laskea näin "yleisesti" samalle tasolle kuin otteluita Anaheimia ja viime yönä Nashvillea vastaan. Nyt siis allekirjoituksestani voi laittaa yhden sormen alas ;)

nuck kirjoitti:
Voitto tästä ottelusta olisikin ollut minulle jättiyllätys - tappio ei yllättänyt ollenkaan.

Canucks porskuttaa palkat nännissä, periaatteessa minun papereissani tässä tapauksessa lähdetään voittoa hakemaan joka ilta. Jos voitto Nashvillesta olisi ollut jättiyllätys ja tappio ei niinkään yllättävä, sanoisin että jotain on Canucks-miehistössä pielessä. Ymmärtäisin jos palkkakulumme olisi alle 40 miljoonaa, jos välillä altavastaajina otteluun lähtisimmekin. Mutta kun melkein 44 miljoonaa menee palkkoihin, ja voittoputki päällä kun Predators on hävinnyt edellisenä iltana, minä ainakin odotan voittoa vaikka kakkosmaalivahti olisi vuorossa.

Mutta tämä oli kuitenkin vain yksi ottelu muiden joukossa, eikä kuvasta koko kauden trendiä. Nashville on kuitenkin kova jengi, yksi Läntisen kovimmista, mutta jos tätä "alisuorittamista" palkkojen suhteen jatkuu vielä paljonkin, uskon että muutoksia on luvassa. Tuo lainaus Nonisilta allekirjoituksessani varmaan myös kuvastaa juuri sitä, että jos tällaisia iltoja tulee useamminkin, niin muutoksia tulee tapahtumaan.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Chip Whitley kirjoitti:
Canucks porskuttaa palkat nännissä, periaatteessa minun papereissani tässä tapauksessa lähdetään voittoa hakemaan joka ilta. Jos voitto Nashvillesta olisi ollut jättiyllätys ja tappio ei niinkään yllättävä, sanoisin että jotain on Canucks-miehistössä pielessä.
No, nämä odotukset olivat vain tietenkin minun henkilökohtaisia odotuksia ottelusta. Ja kuten kirjoitin, nämä pohjautuivat siihen, että 1. Canucks pelasi toisena peräkkäisenä iltana, 2. kakkosvahvilla, 3. vieraissa ja vielä 4. tällä hetkellä kovaa joukkuetta vastaan. Vancouver on ollut useimmissa kauden otteluissa vastustajille haastava ja kova joukkue, mutta jossain vaiheessa pitkää sarjaa tulee väkisin näitä pelejä, joista ei osaa odottaa mitään. Tämä oli minulle yksi sellainen ottelu, sillä Canucksia vastaan puhui niin moni asia.

Tuossa alkukauden Oilers-ottelussa Canucks ei ollut mielestäni sen huonompi joukkue kuin Edmontonkaan. Oilers aloitti tuon ottelun tehokkaasti ja Sabourin päästi yhden luvattoman helpon maalin. Loppupelissä Canucks pelasi kuitenkin hyvää vieraspeliä, eikä päästänyt Oilersia maalintekopaikkoihin juuri ollenkaan. Tästä kertoi myös Edmontonin valmentajan Craig MacTavishin lausunnot pelin jälkeen;

"We put some pressure on them early, and it looked like it could be a pretty one-sided affair. Then, for whatever reason, we weren't getting the shots. Sabourin was able to get comfortable in net again."

Omasta mielestäni tämä esitys oli kaukana Nashville- tai Anaheim -otteluiden esityksistä. Ei toki joukkueelta missään nimessä kauden parasta peliä, mutta alkua lukuun ottamatta ihan hyvää vieraspeliä.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Our man in Vancouver, Ron Spence, has an interesting bit of advice for Dave Nonis: "Trade Brendan Morrison for Anson Carter. The Canucks would lose some money but regain a guy who played well with the Sedins last season."

http://www.msgnetwork.com/content_n...ticle&sports=ice-hockey&team=other&league=nhl

Morrisonia nyt siirrellään huhuissa milloin minnekkin, mutta tämähän olisi ainakin minun silmissäni käypä siirto kummallekkin joukkueelle .... Columbus tarvitsee sentteriä ja Canucks ilmeisesti on jossain vaiheessa treidaamassa Morrisonia?
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Doaner kirjoitti:
Morrisonia nyt siirrellään huhuissa milloin minnekkin, mutta tämähän olisi ainakin minun silmissäni käypä siirto kummallekkin joukkueelle .... Columbus tarvitsee sentteriä ja Canucks ilmeisesti on jossain vaiheessa treidaamassa Morrisonia?

Ei helvetissä. En vaihtaisi koskaan Morrisonia Carteriin one-on-one. Ensinnäkin palkat, mieluummin Morrisonin 3.2 kuin Carterin 2.5. Ja voi olla että Columbus tarvitsisi sentteriä, mutta Morrisonin lähdön jälkeen myös Canucks olisi sentterin tarpeessa. Ja kyllä se on tällä kaudella jo nähty, Carter ilman Sedineitä on täysin olematon pelaaja. 2.5mil noin yksipuolisesta pelaajasta on enemmän kuin liikaa, verrattuna vaikka Morrisoniin.

Yksi huonoimmista Morrisonin kauppaamisehdotuksista tähän mennessä.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Chip Whitley sen sanoikin jo tarpeeksi suoraan. Morrison - Carter kauppa olisi hirveä. Ellei alkukauden 20 ottelussa tehot 2+2 tehnyttä Carteria saisi huomattavasti tätä ehdotusta halvemmalla, mies jääköön rahastamaan Colombukseen. Sedinin kaksosten vierellä Carterkin saisi luultavasti pelinsä jälleen kulkemaan, mutta Morrison on näin yksipuolisesta pelaajasta kaikesta huolimatta ihan liikaa annettu.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
No sieltähän se tuli todellisten Canucks asiantuntijoiden suusta kuin apteekin hyllyltä :D

Carter on kyllä pelannut aivan luokattomasti, niin on tosin koko Columbuksen jengikin.

Morrison on kuitenkin lähtökuopissa vai?

Häntä ollaan huhuissa viety jo Phoenixiin vaihdossa Mike Comrieen ja Chicagoon Seabrookia vastaan jne....
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
nuck kirjoitti:
Chip Whitley sen sanoikin jo tarpeeksi suoraan. Morrison - Carter kauppa olisi hirveä. Ellei alkukauden 20 ottelussa tehot 2+2 tehnyttä Carteria saisi huomattavasti tätä ehdotusta halvemmalla, mies jääköön rahastamaan Colombukseen. Sedinin kaksosten vierellä Carterkin saisi luultavasti pelinsä jälleen kulkemaan, mutta Morrison on näin yksipuolisesta pelaajasta kaikesta huolimatta ihan liikaa annettu.

Ehkä Chouinard kelpaisi Columbukselle sentteripulaan? Sitten vielä pitäisi hieman palkkoja dumpata että Carter saataisiin Canucksiin. Ei, en kyllä silti tekisi, mieluummin tämä miehistö kuin Carter Chouinardiin ja yhteen palkkadumppiin.

Doaner kirjoitti:
Häntä ollaan huhuissa viety jo Phoenixiin vaihdossa Mike Comrieen ja Chicagoon Seabrookia vastaan jne....

Jos Nonis onnistuisi vaihtamaan Morrisonin Seabrookiin, vuolisin vaikka jäästä hänen kunniakseen näköispatsaan Kolmen sepän patsaan paikalle...kesällä! Ehkä jos heittäisimme jotain nuorta lahjakkuutta mukaan, olisi tämä kauppa mahdollinen, en silti usko siihen kuitenkaan. Vaikka Chicagolla on hyvä puolustus tulevaisuudessa (ilman Seabrookiakin), en usko että mies on kaupan. Jos näin kuitenkin on, olisin valmis antamaan Bourdonin ja jotain mikä auttaisi Chicagoa heti.
 

Raippacoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rod Brindamour, Darren Langdon
Daespoo kirjoitti:
Syy miksi nyt tähän kommentoin oli se että kyseessä oli kierroksen ainoa matsi ja Predators nakutti aika rumat lukemat.

Niin, niin. :)

Miksei sitten Predatorsien ketjussa..
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
nuck kirjoitti:
En rupea laskemaan kertoja sen ihmeemmin. Ethän sinä ole lähellekään yhtä aktiivinen ollut kuitenkaan kuin Scarface ja suurin ero teissä on se, että pidän sinua muuten kokonaisuutena ihan asiakirjoittajana.

Se samankaltaisuus teissä kuitenkin on, että en ole kertaakaan huomannut (en ainakaan muista) sinun näppiksiltäsi tulleen mitään positiivista nykyjoukkueesta. Sen sijaan tappiopelien jälkeen olet ollut joskus/usein? ensimmäisenä kertomassa joukkueen ongelmista.

Niin, ennen kautta kritisoin Canucksien anti-fyysisyyttä joka on nyt sitten tunnustettu ihan ongelmaksi asti useammaltakin taholta. En oikeasti muista kuinka monta kertaa olen jostain yksittäisestä matsista tullut kirjoittamaan, Ducks-matsi nyt tietysti ja sitten tämä viimeisin. Voi olla että on vielä jokin muu mutta en oikeasti muista että olisin muuta kirjoittanut nimenomaan hävityn matsin jälkeen. Joku varmasti tekee tutkivaa journalismia ja kaivaa ne esiin. Mitään tarkoituksellisuutta ei kuitenkaan ole mukana.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Daespoo kirjoitti:
Voi olla että on vielä jokin muu mutta en oikeasti muista että olisin muuta kirjoittanut nimenomaan hävityn matsin jälkeen. Joku varmasti tekee tutkivaa journalismia ja kaivaa ne esiin. Mitään tarkoituksellisuutta ei kuitenkaan ole mukana.

Voihan tietysti olla, että kuvaasi (ja monen muun kuvaan) Canuckseista on vaikuttanut se, että Canucks on hävinnyt kaikki kauden Canal+ ottelut. Se, että ottelu tuli Canalilta lisäsi entisestään ottelun häviämisen todennäköisyyttä...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Hiisi_van_Holten kirjoitti:
Voihan tietysti olla, että kuvaasi (ja monen muun kuvaan) Canuckseista on vaikuttanut se, että Canucks on hävinnyt kaikki kauden Canal+ ottelut. Se, että ottelu tuli Canalilta lisäsi entisestään ottelun häviämisen todennäköisyyttä...

Itse asiassa olen katsonut Nuckisen matseja enemmän TVU:n kautta, oikeastaan pelityyli (joka on isoin 'ongelmani' Canucksien suhteen) on se joka minua eniten häiritsee, suoritukset muuten ovat vaihdelleet surkeasta erittäin hyvään.

Mutta kausi on vielä nuori, toivotaan että pelityyliin tulee rosterin kautta muutoksia.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Daespoo kirjoitti:
Itse asiassa olen katsonut Nuckisen matseja enemmän TVU:n kautta, oikeastaan pelityyli (joka on isoin 'ongelmani' Canucksien suhteen) on se joka minua eniten häiritsee, suoritukset muuten ovat vaihdelleet surkeasta erittäin hyvään.
Hyvä, että Canucks saa sinulta kuitenkin myös positiivisia sanoja. En yhtään epäile, ettetkö olisi seurannut joukkuetta TVU:n kautta, mutta sikäli Hiisin arvaus kyllä osuu, että olet ollut tässä ketjussa aina äänessä (ja tietysti näissä Canalin tappiopeleissä negatiivisessa tälläisessa) silloin, kun Canucksin peli on tullut Canalilta.

Yhtään positiivista joukkuetta koskevaa viestiä en sinulta tätä viestiä ennen muista, vaikka Canucks on sanojesi mukaan pelannut siis välillä myös erittäin hyviä pelejä, joita olet nähnyt. Tämä antaisi minulle jonkinlaisen viittauksen tarkoituksellisuudesta, mutta hyvä, jos asia ei ole näin.

Mitä tuohon pelityyliin tulee, niin tietääkseni sinä korostat enemmän fyysistä peliä kuin 95% kanadalaisista keskustelupalstoille kirjoittavista faneista. Näin ollen kysyn, että mitä mieltä olet ollut esimerkiksi Calgaryn, Edmontonin, Minnesotan tai Coloradon otteluista? Pelataanko näissä mielestäsi selvästi fyysisempää kiekkoa verrattuna Canucksin peleihin?

Onko Vancouver pelitapansa kanssa nykylinjauksilla yksin, vai onko liigasta noin kokonaisuutena (en nyt puhu siitä loistavasta Anaheimista) todellisuudessa kadonnut tietty määrä intensiteettiä ihan pelillisten muutosten seurauksena? Minä olen nimittäin saanut sen kuvan, että sinun mielestäsi juuri Vancouver ei pelaa riittävän fyysisesti, vaikka joukkue kuitenkin esimerkiksi taklaa keskimäärin enemmän kuin pelkistä Luoteisen divisioonan joukkueista Colorado, Edmonton tai Minnesota, eikä Calgarykaan kaukana ole.

Lisäksi olet muutamaan otteeseen maininnut siitä, että Canucksilta puuttuisi fyysistä kovuutta ja särmää. Kuitenkaan Canucks ei ole hävinnyt tällä kaudella tämän puolen puuttumisen vuoksi kuin ehkä yhden tai kaksi peliä ja näissäkin joukkueen suurimmat ongelmat olivat ihan toisaalla. Kun tämän lisäksi muistetaan vielä se, että ainakaan minun mielestäni (kerro toki jos olet eri mieltä) Calgary, Colorado, Edmonton tai Minnesota eivät ole menestyneet Vancouveria vastaan tai Vancouveriin verrattuna (noin yleisellä tasolla) mitenkään erityisen hyvin fyysisessä pelissä, nämä väitteesi juuri Vancouverin heikosta fyysisestä pelistä tuntuvat vähän ihmeellisiltä.

En toki sano, että Canucks pelaisi viime kauden tavalla fyysistä peliään (luojan kiitos, ei pelaa), mutta kuinka moni joukkue lopulta pelaa? Luoteisessa divisioonassa ainakin jokaisen joukkueen peleissä on ollut viime kautta vähemmän taklauksia, eivätkä pelit ole olleet muutenkaan (ikävä kyllä) mitenkään erityisen fyysisen pelin voittomarssia.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
nuck kirjoitti:
Hyvä, että Canucks saa sinulta kuitenkin myös positiivisia sanoja. En yhtään epäile, ettetkö olisi seurannut joukkuetta TVU:n kautta, mutta sikäli Hiisin arvaus kyllä osuu, että olet ollut tässä ketjussa aina äänessä (ja tietysti näissä Canalin tappiopeleissä negatiivisessa tälläisessa) silloin, kun Canucksin peli on tullut Canalilta.

Oikeasti, teeppä huviksesi pieni tutkimus siitä kuinka monta kertaa olen Canal matsin jälkeen sanonut jotain negatiivista Canuckseista? Perin ikävää kun heität noita puolivillaisia syytöksiä tähän suuntaan ilman sen kummempia todisteita. Ulkomuistista uskaltaisin väittää että en ole kuin Ducks matsin jälkeen tässä ketjussa sen ihmeemmin 'negaa' kirjoittanut.

Mutta kuten sanoin, voin olla väärässäkin.

nuck kirjoitti:
Yhtään positiivista joukkuetta koskevaa viestiä en sinulta tätä viestiä ennen muista, vaikka Canucks on sanojesi mukaan pelannut siis välillä myös erittäin hyviä pelejä, joita olet nähnyt. Tämä antaisi minulle jonkinlaisen viittauksen tarkoituksellisuudesta, mutta hyvä, jos asia ei ole näin.

Katsoppa mitä kirjoitin ennen kautta (muistaakseni) 'perinteisistä' Canuckseista ja heidän fyysisestä tyylistä. Mielestäni aika positiivista tekstiä.

nuck kirjoitti:
Mitä tuohon pelityyliin tulee, niin tietääkseni sinä korostat enemmän fyysistä peliä kuin 95% kanadalaisista keskustelupalstoille kirjoittavista faneista. Näin ollen kysyn, että mitä mieltä olet ollut esimerkiksi Calgaryn, Edmontonin, Minnesotan tai Coloradon otteluista? Pelataanko näissä mielestäsi selvästi fyysisempää kiekkoa verrattuna Canucksin peleihin?

Oilers on ottanut askeleen taaksepäin, Colorado samaa pehmeää nysväystä, Minny about sama ja Flames kanssa askel taaksepäin. Eli ehkä jonkinnäköinen divisioonan tasoinen liike. Canucks ja Avs ehkä pitää perää tässä joukossa. Minnyä en ole niin paljoa seurannut, vaikea sijoiittaa tällä kaudella.

nuck kirjoitti:
Lisäksi olet muutamaan otteeseen maininnut siitä, että Canucksilta puuttuisi fyysistä kovuutta ja särmää. Kuitenkaan Canucks ei ole hävinnyt tällä kaudella tämän puolen puuttumisen vuoksi kuin ehkä yhden tai kaksi peliä ja näissäkin joukkueen suurimmat ongelmat olivat ihan toisaalla.

No se on sinun näkemyksesi, olen tästä hieman eri mieltä. Mielestäni särmän puuttuminen on tehnyt Canuckseista 'helpon vastustajan' eli sitä vastaan on helppo pelata. Esim. Flamesia, Minnyä ja Oilersia vastaan on ollut paljon vaikeampi pelata tällä kaudella omien havaintojeni mukaan.

Muutenkin hieman ihmetyttää tuo sinun tapasi kohdistaa tuo nimenomaan kahden häviön syyksi, itse näen fyysisyyden pelissä paljon kokonaisvaltaisempana aspektina eli se lataa ja herättää joukkuetta, sen puute vaikuttaa lähes kaikkiin osa-alueisiin.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Daespoo kirjoitti:
Oikeasti, teeppä huviksesi pieni tutkimus siitä kuinka monta kertaa olen Canal matsin jälkeen sanonut jotain negatiivista Canuckseista? Perin ikävää kun heität noita puolivillaisia syytöksiä tähän suuntaan ilman sen kummempia todisteita. Ulkomuistista uskaltaisin väittää että en ole kuin Ducks matsin jälkeen tässä ketjussa sen ihmeemmin 'negaa' kirjoittanut.
En olisi halunnut alkaa kaivelemaan vanhoja sen tarkemmin, mutta koska pyysit, niin laitetaan nyt sitten;

San Jose -ottelun jälkeen kirjoitit:

"Oikeastaan tämä ratkesi niihin ongelmiin jota itsekkin ounastelin Orca-leiriin ennen kauden alkua, joukkueen puolustuksen syvyys on huono, joukkue on fyysisesti heikko ja secondary scoringia ei löydy tarpeeksi.

Tähän päälle vielä Luongon heikko peli niin ei voi hirveästi odottaa.

Linden oli helvetin hidas, Chounard ei tehnyt mitään ihmeellistä ja Morrison alkaa olemaan liigan yksi ylipalkatuimmista pelaajista, kaveri ei saanut mitään aikaan hyökkäyspäässä."


Oma kommentti: Joukkueen puolustuksen syvyys ei ole Bieksan ja osittain Krajicekin onnistumisen jälkeen ongelma, joukkue ei ole fyysisesti sen heikompi kuin muut joukkueet esimerkiksi Luoteisessa divisioonassa ja secondary scoring on ollut lähes koko kauden heikkoa. Joukkue ei toki olisi ansainnut kiitosta tuosta pelistä, mutta ennen tätä joukkue pelasi myös erittäin hyviä pelejä, joista et kommentoinut mitään (et varmaankaan katsonut sitten näitä?)

Colorado-ottelun jälkeen:

Olipas tylsä esitys Nukcseilta Avseja vastaan, joukkueesta puuttuu fyysinen elementti lähes täysin ja varsinaisia herättelijöitä ei ole yhtään.

En oikein lämpene Nucksien uudelle pelityylille, puuduttavaa semi-trappia ilman mitään fyysisyyttä ja lisäksi hyvin pitkälle yhden ketjun varassa.


Oma kommentti: Canucks hallitsi peliä, loi enemmän paikkoja ja pelasi hyvän vieraspelin useimpien fanien mielestä. Joukkue oli liikaa yhden ketjun varassa hyökkäyspäässä, mutta muut ketjut pelasivat hyvää puolustusta ja tekivät kiitettävästi töitä.

Anaheim-ottelun jälkeen kirjoitit:

Ducksit vei puolivaloillakin ottelua ihan 100-0, ei oikeastaan missään vaiheessa ollut huolta & epäilystä ottelun lopputuloksesta. Canucksien ykkösketju oli täysin hampaaton ja se työnnettiin säälimättä pois maalin edestä pyörimään maalin taakse ja kulmiin.

Mielenkiintoista tietää mitkä on Luongon fiilikset, juuri kun on Floridan taaperrus jäänyt taakse niin pääsee sitten ottamaan huolella turpaan Canuckseihin.

Ducksit pelasivat siis todellisen rutiinipelin, olisi hauska nähdä milloin jengi pistää kunnolla hösseliksi kun tällaisella höntsälläkin vastustajat kaatuu koko ajan.

EDIT: Canucks oli juuri niin tylsä kuin odotinkin, ei mitään särmää joukkueessa.


Oma kommentti: Löit hienosti lyötyä ja erittäin kokemattomalla pakistolla pelannutta joukkuetta. Canucksin esitys oli tosin heikko, joten voidaan sanoa, että annoit palautetta ihan asiasta. Siltikään näillä "omat höntsäsivät 100-0 voiton tylsästä joukkueesta" -viesteillä ei saa kuin karvat pystyyn toisen joukkueen ketjussa.

Nashville-pelin jälkeen kirjoitit:

Ei vaikuta kovin vahvalta Canucksien lento, hyvän matsin jälkeen täydellinen mahalasku. Sabourin imi huolella eikä pakeiltakaan tullut hirveästi apuja.

Joku puuttuu nyt Canuckseista, "difficult to put my finger on it" kuten amerikkalaiset tapaavat sanoa. Tästä häviössä ei voida kakkosketjua syyttää, nyt ongelmat olivat kyllä paljon laajemmalla. Salo pelasi käsittääkseni Coulomben kanssa paljon, ainakin kaksi maalia voidaan laittaa tulokkaan säätämisen piikkiin.


Oma kommentti: Ei vaikuttanut hyvältä juuri tässä ottelussa, mutta sinä tunnuit puhuvan kokonaisuudesta ja laajoista ongelmista tämän yhden pelin jälkeen. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, tätä ennen en nähnyt sinua tässä ketjussa kolmessa edellisessä voittopelissä. Ja kuten nimimerkki Raippacoo tuossa jo aikaisemmin sinulta kysyi, eikö näitä kommentteja olisi tosiaan voinut laittaa esimerkiksi Nashville-ketjuun?

Daespoo kirjoitti:
Katsoppa mitä kirjoitin ennen kautta (muistaakseni) 'perinteisistä' Canuckseista ja heidän fyysisestä tyylistä. Mielestäni aika positiivista tekstiä.
Olihan se toki positiivista tekstiä. Mutta puhumme nyt nimenomaan tämän kauden joukkueesta, tämän kauden esityksistä ja näitä koskevista kommenteistasi.

Daespoo kirjoitti:
Oilers on ottanut askeleen taaksepäin, Colorado samaa pehmeää nysväystä, Minny about sama ja Flames kanssa askel taaksepäin. Eli ehkä jonkinnäköinen divisioonan tasoinen liike. Canucks ja Avs ehkä pitää perää tässä joukossa. Minnyä en ole niin paljoa seurannut, vaikea sijoiittaa tällä kaudella.
Canucks ei kyllä pidä perää Oilersille, eikä myöskään Minnesotalle. Mikäli näin väität tosissasi, et ole seurannut joukkueiden pelejä. Toki Minnesotalla on Boogaard, mutta noin kokonaisuutena joukkue on kyllä pelannut pehmeämmin kuin Canucks.

Daespoo kirjoitti:
No se on sinun näkemyksesi, olen tästä hieman eri mieltä. Mielestäni särmän puuttuminen on tehnyt Canuckseista 'helpon vastustajan' eli sitä vastaan on helppo pelata. Esim. Flamesia, Minnyä ja Oilersia vastaan on ollut paljon vaikeampi pelata tällä kaudella omien havaintojeni mukaan.
Olet tainnut sittenkin nähdä vain nämä Anaheim- ja Nashville-ottelut? Olen nimittäin aivan varma, että tämän kauden Canucks on huomattavasti vaikeampi joukkue pelata vastaan kuin esimerkiksi viime kauden fyysisempi versio. Joukkue tekee nyt huomattavasti paremmalla motivaatiolla töitä, joukkueessa on parempi maalivahti ja joukkue pelaa systeeminsä mukaan. Joukkueella ei ole tosin kuin yksi ratkaisuihin ilta illan jälkeen pystyvä ketju, mutta ryhmä puolustaa selvästi paremmin koko joukkueella ja pelaa kiekottomana järkevämmin.

Daespoo kirjoitti:
itse näen fyysisyyden pelissä paljon kokonaisvaltaisempana aspektina eli se lataa ja herättää joukkuetta, sen puute vaikuttaa lähes kaikkiin osa-alueisiin.
Tottakai näinkin, mutta fyysisyydellä ei vain ole ollut tällä kaudella lähellekään niin suurta merkitystä joukkueiden voimasuhteissa kuin esimerkiksi ennen työsulkua. Paljon tärkeämpää on tällä hetkellä pelata hyvää puolustusta sijouttumalla hyvin kuin pelata aggressiivisemmin. Hyökkäyspäässä paras tapa voittaa 1-1 tilanteet on saada kiekkoa liikkeelle koko viisikon avulla, entisaikojen 1-1 haastamisten sijaan.

Fyysisyydellä on edelleen oma tärkeäkin merkityksensä, mutta etenkin täällä Jatkoajassa sitä korostetaan monissa paikoissa liikaa. Kanadalaisilla foorumeilla on oman näkemykseni mukaan suhteessa esimerkiksi huomattavasti vähemmän näitä kirjoituksia, joissa fyysisyys nähdään nykykiekossa voittavan joukkueen mittarina. Ennen työsulkua asia oli toisin ja tuolloin fyysisyys myös ihan oikeasti merkitsi voittojen suhteen enemmän.

Eivät valmentajat ole yleisellä tasolla turhaan koittaneet ajaa pelitapojaan kohti pehmeämpää aluepeliä entisaikojen 1-1 pelaamisen sijasta. Ja jotta tämä asia saataisiin oikeisiin mittasuhteisiin, niin itse olen ollut, ja tulen aina olemaan vanhan ajan fyysisemmän kiekon suuri ystävä. Nykysuuntaus vain on useimmissa joukkueissa se, että peliä viedään vähemmän fyysisempään suuntaan.

Tämä tapa on myös useimmissa joukkueissa se järkevin tapa pelata kiekkoa. Ja fanille on loppujen lopuksi paljon tärkeämpää järkevä peli ja joukkueen hyvä asenne peliin, kuin entisaikojen Canucks-malli, jossa pelejä hallittiin hyvän hyökkäyksen avulla, mutta omiin meni typerästi liialla hyökkäysinnolla liikaa maaleja.

Ei minua lämmittänyt ollenkaan esimerkiksi kauden 2003-04 jälkeen, jolloin runkosarjassa Calgarya paremmin pelannut Canucks putosi pudotuspeleissä jatkosta, koska ei osannut pelata yhtä hyvää puolustusta kuin Flames. Sama asia nähtiin myös kaudella 2002-03, jolloin Canucks putosi jatkosta puolustuspelin paremmin osanneelle ja systeemiään paremmin noudattaneelle Minnesotalle.

Ajattele, esimerkiksi Edmontonin kaltainen perikanadalainen (ja perinteisesti hyvä fyysinen joukkue) taklasi tässä kuussa parin päivän sisään kahdessa pelissä (12.11 ja 15.11) seitsemän ja kuusi kertaa pelissä (!). Ennen työsulkua tätä ihmettä ei oltaisi nähty koskaan. Mutta nyt MacTavish peluuttaakin joukkuettaan nollatoleranssin linjauksia paremmin noudattaen.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nuck, hyvä kun kaivoit nuo. Noista matseista Canal+ matseja taisi olla vain Ducks ja Colorado-matsit (muistelisin että San Jose matsi tuli TVU:lta mutta voin olla tässäkin väärässä), Predators-matsin kommentit heitin ennen kuin C+ näytti matsin jälkilähetyksenä eilen. Huomasit varmaan että viesti sinänsä ei vaihtunut? Fyysisyyden ja särmän puute olivat pääteemat koko ajan. Ja Canucks on pelannut about 22 matsia, näistä löytyi siis 4:n pelin jälkeen negatiivisia kommentteja meikäläiseltä.

Minun lätkäseuranta jakautuu eri lähteiden kesken suunnilleen suhteessa 70% TVU, 20% Canal+, 5% Yahoo ja 5% nettiradio. En siis mitenkään odota Canucksien C+ matseja jotta voisin tulla tänne kommentoimaan niitä. Olen katsonut monta Canucksien häviömatsia ilman että olen kommentoinut niitä täällä mitenkään joten kaikki väitteet siitä että olen jotenkin Scarface-tyyliin koko ajan täällä itkemässä Canuckseista voidaan unohtaa kokonaan.

Mutta sitten itse asiaan.

nuck kirjoitti:
Olihan se toki positiivista tekstiä. Mutta puhumme nyt nimenomaan tämän kauden joukkueesta, tämän kauden esityksistä ja näitä koskevista kommenteistasi..

Niin tämä oli nyt vastaus siihen että olisin todellakin jonkilainen anti-Canucks fani. Se ei pidä paikkaansa.

nuck kirjoitti:
Canucks ei kyllä pidä perää Oilersille, eikä myöskään Minnesotalle. Mikäli näin väität tosissasi, et ole seurannut joukkueiden pelejä.

Noh se on sinun mielipiteesi, koska kyseessä ei ole kumpikaan suosikkijoukkueistani, voin sanoa että ilman värilaseja katsottuna omasta mielestäni olet väärässä.

nuck kirjoitti:
Olet tainnut sittenkin nähdä vain nämä Anaheim- ja Nashville-ottelut? Olen nimittäin aivan varma, että tämän kauden Canucks on huomattavasti vaikeampi joukkue pelata vastaan kuin esimerkiksi viime kauden fyysisempi versio

Ei, olen katsonut kyllä paljon useampia matseja kuin nuo kaksi. Jälleen värilasit vs. ei-värilasit eli olemme eri mieltä.

nuck kirjoitti:
Tottakai näinkin, mutta fyysisyydellä ei vain ole ollut tällä kaudella lähellekään niin suurta merkitystä joukkueiden voimasuhteissa kuin esimerkiksi ennen työsulkua.

Valitettavan yleinen harhaluulo jota toistellaan jo lähes mantran omaisesti täällä ja HFBoardseilla ja vain pelkästään sen takia että vanhan mallin enforcerit ei pärjää liigassa ja sen takia tappeluiden määrä on tippunut.

Faktahan on se että fyysisyyden rooli sinänsä ei ole muuttunut mihinkään, uudessa NHL:ssä fyysistenkin pelaajien on vain pystyttävä luistelemaan paremmin. Kahden muuten tasavahvan joukkueen kohtaamisessa fyysisempi joukkue omaa selvästi paremmat mahdollisuudet voittaa. Fyysisyyden rooli on vain korostunut koska nyt esim. pakiston mahdollisuudet sitoa vastustajan hyökkääjiä ovat huomattavasti pienentyneet joten iholle ajamisen rooli on korostunut. NHL:n uusissa säännöissä/tuomarilinjassa ei ole MITÄÄN sellaista joka olisi vaikeuttanut/estänyt fyysisten pelaajien toimintaa luistelua lukuunottamatta.

nuck kirjoitti:
Paljon tärkeämpää on tällä hetkellä pelata hyvää puolustusta sijouttumalla hyvin kuin pelata aggressiivisemmin. Hyökkäyspäässä paras tapa voittaa 1-1 tilanteet on saada kiekkoa liikkeelle koko viisikon avulla, entisaikojen 1-1 haastamisten sijaan.

Sulla on nyt pahasti puurot ja vellit sekaisin, hyvä sijottautuminen on aina ollut tärkeätä ja uudessa NHL:ssä sen rooli on korostonut siksi että vastustajaa ei saa pysäyttää mailalla tai sitomalla. Ja tuolla sinun viimeisellä lauseellahan ei nyt ole fyysisyyden kanssa yhtään mitään tekemistä, päinvastoin uudessa NHL:ssä on helpompaa hyökkäyspään 1-1 tilanteissa koska vastustaja ei pysty sitomaan sinua vaan ohi pääsee helpommin.

Kaikella kunnoituksella mutta tuo sinun viimeinen lause kuulostaa kyllä vahvalta JAmaiselta ns. näennäispätemisellä, 1-1 tilanteet eivät ole enään 1-1 tilanteita jos aletaan puhumaan koko viisikon kiekon liikuttamisesta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Btw, tässä yhden vastustajan mietteet Canucksien fyysisyydestä Predators-pelin jälkeen (ilmeisesti jostain Nashvillen lehdestä):

Hordichuk comments on the Canucks' toughness in post game, from today's game story:

"A parting shot: Predators forward Darcy Hordichuk took a verbal shot at the Canucks when asked whether he was surprised there weren't more fights in the game.

"That's a perfect example that Vancouver has no toughness over there,'' Hordichuk said. "If they were going to start anything, we would have taken care of it pretty quickly.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Daespoo kirjoitti:
Nuck, hyvä kun kaivoit nuo. Noista matseista Canal+ matseja taisi olla vain Ducks ja Colorado-matsit (muistelisin että San Jose matsi tuli TVU:lta mutta voin olla tässäkin väärässä), Predators-matsin kommentit heitin ennen kuin C+ näytti matsin jälkilähetyksenä eilen.
San Jose -ottelukin oli Canalplussalta tullut peli. Predators-ottelun kommentit heitit toki ennen kuin peli tuli Canalilta, mutta käytännössä tässä oli sama kaava kuin Anaheim-ottelunkin kommentoimisessa; löit hienosti lyötyä ja vetelit isoja suuntaviivoja yhden huonon pelin jälkeen. Sinä koit asiaksesi tulla kertomaan jälleen joukkueen vaikeuksista tähän ketjuun, sen sijaan, että nämä lausunnot oltaisiin voitu laittaa esimerkiksi Nashville-ketjuun. Kun tähän yhdistetään näiden aikaisempien pelien kommenttisi, niin onko ihme, että täällä suunnalla koettiin tämä tahalliseksi provoamiseksi?

Daespoo kirjoitti:
Huomasit varmaan että viesti sinänsä ei vaihtunut? Fyysisyyden ja särmän puute olivat pääteemat koko ajan. Ja Canucks on pelannut about 22 matsia, näistä löytyi siis 4:n pelin jälkeen negatiivisia kommentteja meikäläiseltä.
Kyllä, olet ollut hyvin johdonmukainen nagatiivisten asioiden saarnassasi. Kyse on kuitenkin lähinnä siitä, että nimimerkki Daespoo löytyy tästä ketjusta kertomassa joukkueen puutteista tasan yhtä usein, kun Canucks pelaa heikon pelin. Viime kaudella tätä samaa virkaa toimitti nimimerkki Scarface.

Kun kerrot, että sinä olet kuitenkin nähnyt joukkueelta erittäin hyviäkin pelejä ja lisäksi kerrot, että suurin osa näkemistäsi peleistä on nähty TVU:lta, ihmettelen, mikset ole kertaakaan tullut kertomaan näistä TVU:lta näkemistäsi erittäin hyvistä peleistä.

Olisi joskus hienoa lukea täältä sinun mielipiteitä, joiden uskot vaikuttavan joukkueella siihen, että Canucks on pelannut välillä myös erittäin hyvin. Nyt minä ainakin tiedän sen, että sinun mielestäsi joukkue ei ole riittävän fyysinen, mutta näkemistäsi hyvistä puolista minulla ei ole mitään hajua.

Daespoo kirjoitti:
Noh se on sinun mielipiteesi, koska kyseessä ei ole kumpikaan suosikkijoukkueistani, voin sanoa että ilman värilaseja katsottuna omasta mielestäni olet väärässä.
Niin, voinhan minäkin tulla kertomaan Anaheim-ketjuun, että Ducksilla on surkea valmentaja, vielä huonompi manageri ja liigan heikoimmat kaksi ensimmäistä pakkia. Jos sinulla on tähän jotain sanottavaa, minä kommentoin vain, että minä katsonkin tätä asiaa ilman värilaseja ja omasta mielestäni olet väärässä.

Daespoo kirjoitti:
Ei, olen katsonut kyllä paljon useampia matseja kuin nuo kaksi. Jälleen värilasit vs. ei-värilasit eli olemme eri mieltä.
Kts, edellinen vastaus.

Ja tiedoksi tähän ja tuohon ylläolevaan vastaukseen, että minäkin olen joskus pitänyt Anaheimista, joten mikään Anti-muovinukke minä en missään nimessä ole.

Daespoo kirjoitti:
Valitettavan yleinen harhaluulo jota toistellaan jo lähes mantran omaisesti täällä ja HFBoardseilla ja vain pelkästään sen takia että vanhan mallin enforcerit ei pärjää liigassa ja sen takia tappeluiden määrä on tippunut.
En ole puhunut missään vaiheessa vanhan mallin enforcerien pärjäämisestä nykyliigassa, vaikka monet eivät pärjääkään. Puhuin siitä, että fyysisyys on selvästi vähentynyt pelistä noin yleisellä tasolla. Viisikot pelaavat puolustavammin (alempana) aluetta, koska hyökkääminen on tehty helpommaksi. Riskejä ei enää oteta millään kentän alueella niin paljon kuin ennen ja tällä on suora vaikutus myös fyysisyyden vähentymiseen ja tätä kautta myös tappelijoiden merkityksen vähentymiseen.

Joukkuekovuus on toki edelleen tärkeää, mutta ei kuitenkaan yhtä tärkeää kuin ennen. Myös isokokoiset ja fyysiset pelaajat ovat edelleen tärkeitä, mutta ilman hyvää liikettä näillä ei ole enää niin suurta roolia kuin ennen. Sinun valitettavan yleinen harhaluulo on siis se, että fyysisyydellä olisi nollatoleranssissa aikaisempaa suurempi rooli tai se, että fyysisyyden rooli ei olisi muuttunut mihinkään. Liigasta löytyy vaikka kuinka monta pelaajaa, jotka eivät ole saaneet nollatoleranssi-pelissä yhtä suurta asemaa kuin ennen tätä.

Daespoo kirjoitti:
Kahden muuten tasavahvan joukkueen kohtaamisessa fyysisempi joukkue omaa selvästi paremmat mahdollisuudet voittaa.
Totta. Tätä ennen tulevat vain esimerkiksi oman pään virheet, maalivahtipeli, erikoistilannepeli, maalipaikkojen hyödyntäminen ja viisikkopelin onnistuminen. Hyvällä fyysisellä pelillä näiden ylläolevien asioiden onnistumista voidaan toki edesauttaa, mutta vain edesauttaa; lopulta näiden asioiden onnistuminen on kuitenkin enemmän kiinni pelaajien muusta lahjakkuudesta kuin fyysisen pelin kyvyistä.

Daespoo kirjoitti:
Fyysisyyden rooli on vain korostunut koska nyt esim. pakiston mahdollisuudet sitoa vastustajan hyökkääjiä ovat huomattavasti pienentyneet joten iholle ajamisen rooli on korostunut. NHL:n uusissa säännöissä/tuomarilinjassa ei ole MITÄÄN sellaista joka olisi vaikeuttanut/estänyt fyysisten pelaajien toimintaa luistelua lukuunottamatta.
Useimmat joukkueet pelaavat jo puolustukseen siirryttäessä aikaisempaa alempana, joten pakistolle ei ole tullut niin suurta tarvetta sitoa vastustajia. Puolustajat pelaavat myös puolustuspeliä aiempaa enemmän mailalla puolustaen ja tämäkin on selvästi vähentänyt fyysistä peliä. Lisäksi on hyvä, että itse lisäsit tuon luistelun merkityksen tuohon loppuun; luistelutaito on uusilla säännöillä korostunut ja useilla fyysisillä pelaajilla tämän kanssa on ollut ongelmia - osalla hyvinkin suuria ongelmia.

Voitko siis tosissasi väittää edelleen, että uudessa pelissä ei ole MITÄÄN sellaista, joka vaikeuttaisi fyysisten pelaajien peliä aiempaan nähden? Pelkkä mainitsemasi luistelu on niin merkittävä asia, että tuo sinun ylläoleva kommenttisi on vähintäänkin ihmeellinen.

Daespoo kirjoitti:
Sulla on nyt pahasti puurot ja vellit sekaisin, hyvä sijottautuminen on aina ollut tärkeätä ja uudessa NHL:ssä sen rooli on korostonut siksi että vastustajaa ei saa pysäyttää mailalla tai sitomalla.
Kenellä tässä nyt on puurot ja vellit sekaisin? Minä en ole puhunut missään vaiheessa, että vanhassa pelissä sijoittumisella ei olisi ollut suurta merkitystä. Minä myös kirjoitin, että uudessa pelissä tämän merkitys on vain korostunut. Mutta sinun vellisi menee sekaisin siinä vaiheessa, jos sinä kuvittelet (?), että uudessa NHL:ssä puolustajat ja koko viisikko ei pelaisi aikaisempaa varmemmin ja vähemmän fyysisesti.

On täysin selvä asia, että kun kentällä on aikaisempaa enemmän tilaa, valmentajat alkavat ajatella aikaisempaa enemmän "puolustus-ensin" -periaatteella. Ja mitä enemmän he tätä ajattelevat, sitä varmemmin he haluavat joukkueensa pelaavan. Ja mitä varmemmin joukkue pelaa, sitä vähemmän se käyttää mm. aggressiivista kärkikarvausta tai puolustuksessa hyökkäysten haastamista Jovanovski-tyylisillä taklausten hakemisella.

Kun koko kentän alueella pelaava viisikko pelaa pienemmillä riskeillä ja aikaisempaa vähemmällä fyysisyydellä, kentällä ei nähdä yhtä paljon fyysistä peliä kuin ennen. Ja lisäksi pitää muistaa se, että fyysisyys tuottaa lisää fyysisyyttä ja päinvastoin.

Daespoo kirjoitti:
Ja tuolla sinun viimeisellä lauseellahan ei nyt ole fyysisyyden kanssa yhtään mitään tekemistä, päinvastoin uudessa NHL:ssä on helpompaa hyökkäyspään 1-1 tilanteissa koska vastustaja ei pysty sitomaan sinua vaan ohi pääsee helpommin.
Ilmeisesti sinä et ole vieläkään huomannut sitä muutosta, mikä viisikkopelissä on tapahtunut viime- ja tämän kauden aikana. Uudessa NHL:ssä ei edes tule näitä 1-1 haastamisia lähellekään yhtä paljon kuin ennen, sillä viisikko pelaa koko viisikon voimalla aikaisempaa alempana ja omaa aluettaan.

Daespoo kirjoitti:
Kaikella kunnoituksella mutta tuo sinun viimeinen lause kuulostaa kyllä vahvalta JAmaiselta ns. näennäispätemisellä, 1-1 tilanteet eivät ole enään 1-1 tilanteita jos aletaan puhumaan koko viisikon kiekon liikuttamisesta.
Niin, paras tapa puolustuksen murtamiseen on mielestäni kiekon hyvä syöttö (ja viisikon toiselta pelaajalta puolestaan hyvä liike avoimeen paikkaan) edessä olevan vastustajan taakse, eikä takavuosilta niin kovin tuttu punnertaminen vastustajan ohi. Takavuosina kun ongelmaksi muodostui näissä tilanteissa usein se, että viisikon toinen pelaaja pääsi vastustajan pihtien vuoksi kyllä maalipaikkaan, mutta ei pystynyt tekemään sidottuna mitään ja näin ollen hänelle ei kannattanut usein syöttää. Nyt kannattaa ja tämä muuttaa hyökkäyspeliä oleellisesti.

Mitä näennäispätemistä tässä muka oli?

Mitä noihin Hordichukin lausuntoihin tulee, niin tottakai hän mainostaa omaa ammattikuntaansa aina kun on mahdollista. Ihmeellistä, että esimerkiksi Paul Kariya ei tullut kertomaan, että hänen mielestään Canucksin pitäisi hankkia maalintekijä. No, tämä nyt on niin selvä asia ja jokainen joukkue tälläisiä pelaajia hakee, joten tämän mainostaminen ei muuta mitään ja siksi tämä on turhaa mainostamista Kariyan kaltaisista pelaajista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
nuck kirjoitti:
San Jose -ottelukin oli Canalplussalta tullut peli. Predators-ottelun kommentit heitit toki ennen kuin peli tuli Canalilta, mutta käytännössä tässä oli sama kaava kuin Anaheim-ottelunkin kommentoimisessa; löit hienosti lyötyä ja vetelit isoja suuntaviivoja yhden huonon pelin jälkeen. Sinä koit asiaksesi tulla kertomaan jälleen joukkueen vaikeuksista tähän ketjuun, sen sijaan, että nämä lausunnot oltaisiin voitu laittaa esimerkiksi Nashville-ketjuun. Kun tähän yhdistetään näiden aikaisempien pelien kommenttisi, niin onko ihme, että täällä suunnalla koettiin tämä tahalliseksi provoamiseksi?

En tästä sen enempää jaksa kaivaa, yrität kaivaa minusta jotain anti-Canucks fania mutta sitä et tule löytämään. Ketjuvalinta oli 50/50 ja tulin tänne koska Canucks on minulle selkeästi kiinnostavampi joukkue kuin Nashville. Ei siinä muuta.

nuck kirjoitti:
Kyllä, olet ollut hyvin johdonmukainen nagatiivisten asioiden saarnassasi. Kyse on kuitenkin lähinnä siitä, että nimimerkki Daespoo löytyy tästä ketjusta kertomassa joukkueen puutteista tasan yhtä usein, kun Canucks pelaa heikon pelin. Viime kaudella tätä samaa virkaa toimitti nimimerkki Scarface.

Niin, neljän hävityn matsin jälkeen minulta löytyy kommenttia ko. matsista tästä ketjusta, Canuckseilla on tältä kaudella ollut 11 häviötä joista huomattavasti useampi kuin neljä huonolla pelillä. Eli teoriasi ei oikein pidä vettä. Äläkä nyt oikeasti ala vertaamaan minua Scarfaceen, sinun pitää nähdä ero perustellulla kritiikillä joka perustuu samaan minun mielestäni erittäin oleelliseen ongelmaan ja jatkuvalla kitinällä lähes asiasta kuin asiasta.

nuck kirjoitti:
Kun kerrot, että sinä olet kuitenkin nähnyt joukkueelta erittäin hyviäkin pelejä ja lisäksi kerrot, että suurin osa näkemistäsi peleistä on nähty TVU:lta, ihmettelen, mikset ole kertaakaan tullut kertomaan näistä TVU:lta näkemistäsi erittäin hyvistä peleistä.

Tuo on totta kieltämättä, ehkä olisin voinut kommentoida enemmän näitä voitto-otteluitakin. Näissä näkemissäni voittomatseissa (kuten esim. Red Wings-matsi) tuo fyysisyyden puute ei ole korostunut ehkä yhtä selkeästi joten en ole sitä sen enempää kommentoinut.

nuck kirjoitti:
Olisi joskus hienoa lukea täältä sinun mielipiteitä, joiden uskot vaikuttavan joukkueella siihen, että Canucks on pelannut välillä myös erittäin hyvin. Nyt minä ainakin tiedän sen, että sinun mielestäsi joukkue ei ole riittävän fyysinen, mutta näkemistäsi hyvistä puolista minulla ei ole mitään hajua.

No pistetään nyt hyviäkin puolia; Sedinien ketju toimii erittäin hyvin, tosin hieman taitaa heitäkin häiritä AV:n jatkuva poukkoilu Pyattin ja Näslundin välillä. Omasta mielestäni tulisi yrittää koota kaksi semi-vahvaa ketjua, toinen Sedinien ja toinen Morrison-Näslund parivaljakkojen ympärille. Kaikki munat yhdesäs korissa -metodologia on hieman hankala jos vastustajalla on yksi dominoiva jarrukenttä jolla pystyy hyvin nollaamaan tämän vahvan kentän.

Salo ja Öhlund ovat pelanneet hyvin, varsinkin Salo joka on mielestäni noussut jengin ykköspakiksi ohi Öhlundin (toki oli jo sitä mm. viime alkukauden). Mitchell on myöskin pelannut hyvin ja tuo Bieksan lisäksi sitä kaipaamani vittumaisuutta pakistoon hyvin. Krajickeista jäänyt vähän valju kuva, ei mikään hasardi mutta ei myöskään nostanut tasoa viime kaudesta.

Luongo on edelleen top5 veska liigassa mutta ei vielä varsinaisesti ole noussut sellaiseksi gamestealeriksi mitä häneltä on odotettu, muutamin poikkeuksin tosin.

Bieksasta tykkään todella paljon, pelaa fyysistä peliä ja on valmis puolustamaan joukkuekavereita. Pienempi ja nopeampi versio Allenista.

Noh, taisi olla aika lyhyt lista mutta ehkä se kuvaa juuri itselle jäänyttä vaisua kuvaa tämän kauden Canuckseista.

JAkkea kaipaan paljon.

nuck kirjoitti:
Niin, voinhan minäkin tulla kertomaan Anaheim-ketjuun, että Ducksilla on surkea valmentaja, vielä huonompi manageri ja liigan heikoimmat kaksi ensimmäistä pakkia. Jos sinulla on tähän jotain sanottavaa, minä kommentoin vain, että minä katsonkin tätä asiaa ilman värilaseja ja omasta mielestäni olet väärässä.

Tottakai voit sanoa noin, eihän kukaan estä. Erona minun kommentteihini on se että puhun asioista jotka on tunnustettu laajemminkin enkä väkisin lähde hakemaan negaa joka asiasta, olen pääasiassa puhunut samasta perusongelmasta koko ajan.

Vastaan loppuosaan viestiäsi toisessa viestissä, turha sekoittaa näitä asioita.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
nuck kirjoitti:
Riskejä ei enää oteta millään kentän alueella niin paljon kuin ennen ja tällä on suora vaikutus myös fyysisyyden vähentymiseen ja tätä kautta myös tappelijoiden merkityksen vähentymiseen.

Niin tästä juuri olen eri mieltä. Tappelijoiden merkitys ei ole vähenyt mutta vaatimustaso tappelijoille on noussut selkeästi. Eli, ne tappelijat jotka pärjäävät muillakin osa-alueilla ovat nykyään jopa tärkeämpiä kuin ennen.

nuck kirjoitti:
Myös isokokoiset ja fyysiset pelaajat ovat edelleen tärkeitä, mutta ilman hyvää liikettä näillä ei ole enää niin suurta roolia kuin ennen.

Juurikin näin.

nuck kirjoitti:
Sinun valitettavan yleinen harhaluulo on siis se, että fyysisyydellä olisi nollatoleranssissa aikaisempaa suurempi rooli tai se, että fyysisyyden rooli ei olisi muuttunut mihinkään. Liigasta löytyy vaikka kuinka monta pelaajaa, jotka eivät ole saaneet nollatoleranssi-pelissä yhtä suurta asemaa kuin ennen tätä..

Fyysisyyden rooli EI ole muuttunut nollatoleranssin tultua koska nollatoleranssi ei käsittele fyysistä peliä millään tasolla.

Teet sen virheen että vedät yhtäläisyysmerkin fyysisen pelin ja ns. perinteisten fyysisten pelaajien välillä, tämä yleinen "iso, fyysinen pelaaja = hidas" -fixaatio on johtanut siihen että fyysisyyden rooli olisi jotenkin vähentynyt. Eli, fyysisyyden rooli on aivan sama kuin aikaisemminkin (jopa korostunut koska se fyysiset JA nopeat pelaajat ovat entistä arvokkaampia) mutta enään ei riitä että olet iso ja fyysinen, nyt sinun täytyy myös olla hyvä luistelija.

Ymmärrän mitä yrität ajaa takaa eli se sama asia mitä juuri mitä yllä sanoin mutta sinun pitää ymmärtää ero fyysisyysen pelin roolin ja 'vanhojen' fyysisten pelaajien välillä, rooli ja merkitys ei ole vähentynyt mutta vanhantyyppisten fyysisten pelaajien merkitys on selkeästi vähentynyt.

nuck kirjoitti:
Totta. Tätä ennen tulevat vain esimerkiksi oman pään virheet, maalivahtipeli, erikoistilannepeli, maalipaikkojen hyödyntäminen ja viisikkopelin onnistuminen. Hyvällä fyysisellä pelillä näiden ylläolevien asioiden onnistumista voidaan toki edesauttaa, mutta vain edesauttaa; lopulta näiden asioiden onnistuminen on kuitenkin enemmän kiinni pelaajien muusta lahjakkuudesta kuin fyysisen pelin kyvyistä.

Ja tätä juuri sanoinkin aikaisemmin eli sinä käsittelit fyysisyyttä yksittäisenä elementtinä vaikka se on kokonaisvaltainen asia joka vaikuttaa käytännössä kaikkiin muihin osa-alueisiin. Mutta hyvä että ymmärsit pointtini.

nuck kirjoitti:
Voitko siis tosissasi väittää edelleen, että uudessa pelissä ei ole MITÄÄN sellaista, joka vaikeuttaisi fyysisten pelaajien peliä aiempaan nähden? Pelkkä mainitsemasi luistelu on niin merkittävä asia, että tuo sinun ylläoleva kommenttisi on vähintäänkin ihmeellinen.

Ja tässä taas sinulla on puurot ja vellit sekaisin kuten aikaisemmin sanoin. Fyysisyyden ROOLI ei ole muuttunut mihinkään mutta perinteisten fyysisten pelaajien pelaaminen on koska he ovat keskimäärin hitaampia pelaajia.

nuck kirjoitti:
Kenellä tässä nyt on puurot ja vellit sekaisin? Minä en ole puhunut missään vaiheessa, että vanhassa pelissä sijoittumisella ei olisi ollut suurta merkitystä.

Nyt pyytäisin sinulta pientä tarkkaavaisuutta sekä minun että omien kirjoitustesi kanssa. Minä en väittänyt että sinä olisit sanonut noin,

nuck kirjoitti:
Minä myös kirjoitin, että uudessa pelissä tämän merkitys on vain korostunut. Mutta sinun vellisi menee sekaisin siinä vaiheessa, jos sinä kuvittelet (?), että uudessa NHL:ssä puolustajat ja koko viisikko ei pelaisi aikaisempaa varmemmin ja vähemmän fyysisesti.

Niin, mitäköhän minä itse asiassa sanoin? En tainnut tuotakaan sanoa missään, enhän?

nuck kirjoitti:
Ilmeisesti sinä et ole vieläkään huomannut sitä muutosta, mikä viisikkopelissä on tapahtunut viime- ja tämän kauden aikana. Uudessa NHL:ssä ei edes tule näitä 1-1 haastamisia lähellekään yhtä paljon kuin ennen, sillä viisikko pelaa koko viisikon voimalla aikaisempaa alempana ja omaa aluettaan.

Hetkonen, nyt sinulla on omat viestisi pahoin solmussa. SINÄ vertasit 1-1 pelaamista uudessa ja vanhassa NHL:ssä, sinä sanoit seuraavaa:

Hyökkäyspäässä paras tapa voittaa 1-1 tilanteet on saada kiekkoa liikkeelle koko viisikon avulla, entisaikojen 1-1 haastamisten sijaan.

Jos puhutaan koko viisikon kiekon liikuttamisesta niin ei enään puhuta 1-1 tilanteista. Eli ts. sinä puhut nyt 1-1 tilanteiden muuttamista esim. 3-2 tai 2-1 tilanteisiin.

Ja uudessa NHL:ssä puhtaissa 1-1 tilanteissa pakin haastaminen on huomattavasti helpompaa kiitos nollatoleranssin.

nuck kirjoitti:
Mitä näennäispätemistä tässä muka oli?

Ilmaisit itseäsi hieman heikosti, hait ilmeisesti takaa sitä että 1-1 tilanteissa ei nykyään kannata alkaa haastamaan ollenkaan vaan hakea muuta kuviota.

Itse olen tästä eri mieltä, koska pakkien arsenaalista on otettu sitominen pois niin hyökkääjän on helpompi päästä ohi pakista.

Ja kuten jo itsekkin totesit niin puolustavampi pelityyli on johtanut siihen että todennäköisyys muuttaa 1-1 tilanne esim. 3-2 tilanteeksi on heikentynyt.

nuck kirjoitti:
Mitä noihin Hordichukin lausuntoihin tulee, niin tottakai hän mainostaa omaa ammattikuntaansa aina kun on mahdollista. Ihmeellistä, että esimerkiksi Paul Kariya ei tullut kertomaan, että hänen mielestään Canucksin pitäisi hankkia maalintekijä.

Niin jutun juju taisikin olla se että jopa vastustajat pitävät Canucksia ilmeisen pehmeänä joukkueena. Nähtiinkö viime kaudella moisia kommentteja?
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Daespoo kirjoitti:
En tästä sen enempää jaksa kaivaa, yrität kaivaa minusta jotain anti-Canucks fania mutta sitä et tule löytämään. Ketjuvalinta oli 50/50 ja tulin tänne koska Canucks on minulle selkeästi kiinnostavampi joukkue kuin Nashville. Ei siinä muuta.
En yritä kaivaa sinusta yhtään mitään, sillä eihän tästä ole mitään hyötyä. Kommentoin asioita vain ja ainoastaan tekstiesi perusteella. Sinähän itsekin myönsit myöhemmin, että olisit voinut kommentoida joukkueesta edes kerran myös jotain positiivista.

Daespoo kirjoitti:
Niin, neljän hävityn matsin jälkeen minulta löytyy kommenttia ko. matsista tästä ketjusta, Canuckseilla on tältä kaudella ollut 11 häviötä joista huomattavasti useampi kuin neljä huonolla pelillä. Eli teoriasi ei oikein pidä vettä.
Useimmat joukkueen tappiot eivät ole tulleet suinkaan huonojen pelien jälkeen. Katso vaikka Googlen koostamat lähetykset vielä kerran läpi, ellet muuten usko. Minä en pidä yleisesti ollenkaan tyylistä, jolla vedellään isoja suuntaviivoja jonkin yksittäisen pienemmän osa-alueen kautta ja tätä sinä olet mielestäni harrastanut tässä ketjussa aiemmin.

Daespoo kirjoitti:
Äläkä nyt oikeasti ala vertaamaan minua Scarfaceen, sinun pitää nähdä ero perustellulla kritiikillä joka perustuu samaan minun mielestäni erittäin oleelliseen ongelmaan ja jatkuvalla kitinällä lähes asiasta kuin asiasta.
Minä kerroin jo aiemmin, että yleisesti pidän sinua (toisin kuin Scarfacea) ihan asiapitoisena kirjoittajana, joten tässä te eroatte suuresti. Yhteistä teille on sen sijaan ollut toistaiseksi se, että sinä ja Scarface olette harrastaneet molemmat dissaamista aina heikon pelin jälkeen ja hyvien pelien jälkeen teitä kumpaakaan ei ole ketjussa näkynyt. Tässä mielessä teillä on yhtäläisyyksiä, muuten ei.

Daespoo kirjoitti:
No pistetään nyt hyviäkin puolia; Sedinien ketju toimii erittäin hyvin, tosin hieman taitaa heitäkin häiritä AV:n jatkuva poukkoilu Pyattin ja Näslundin välillä.
Minä en ole tätä häiriintymistä huomannut ja omasta mielestäni on ollut vain hyvä, että AV on kokeillut erilaisia yhdistelmiä näin alkukaudesta. Näitä voidaan sitten myöhemmin hyötykäyttää paremmin, mikäli on tarvetta. Kauden kriittisimmillä hetkillä Canucks tullee kuitenkin pelaamaan paljon Näslundilla, Sedineilla ja parilla muulla luottohyökkääjällä. Tällöin on pelkästään hyvä, että esimerkiksi Näslund osaisi pelata kahdessa eri ketjussa ja Sedinit löytäisivät tutun pelaajan paremmin.

Daespoo kirjoitti:
Omasta mielestäni tulisi yrittää koota kaksi semi-vahvaa ketjua, toinen Sedinien ja toinen Morrison-Näslund parivaljakkojen ympärille. Kaikki munat yhdesäs korissa -metodologia on hieman hankala jos vastustajalla on yksi dominoiva jarrukenttä jolla pystyy hyvin nollaamaan tämän vahvan kentän.
Olen osittain samaa mieltä, mutta tämä on kuitenkin ongelmallinen tilanne, sillä Canucks on pelannut periaatteessa paremmin Sedinit-Näslund -ykkösellä. Joukkuehan muutti ketjujaan tähän muotoon heikosti menneiden pelien jälkeen ja ottikin tällä kokoonpanolla ennen Nashville-peliä kolme voittoa.

Daespoo kirjoitti:
Salo ja Öhlund ovat pelanneet hyvin, varsinkin Salo joka on mielestäni noussut jengin ykköspakiksi ohi Öhlundin (toki oli jo sitä mm. viime alkukauden).
Öhlund ei ole ollut aivan parhaimmillaan, mutta hän pelaa niin tasaisesti ja varmasti, että pitkässä juoksussa Öhlundia paremmaksi on erittäin vaikea nykypakeilla laittaa. Salo on tosiaan ollut joukkueen ykköspakki alkukaudesta ja hänen merkityksensä on suuri.

Daespoo kirjoitti:
Mitchell on myöskin pelannut hyvin ja tuo Bieksan lisäksi sitä kaipaamani vittumaisuutta pakistoon hyvin. Krajickeista jäänyt vähän valju kuva, ei mikään hasardi mutta ei myöskään nostanut tasoa viime kaudesta.
Omasta mielestäni Krajicek on pelannut Mitchellin parina hyvää peliä, mutta hän vain joutui pelaamaan tasoonsa nähden liikaa pakkiosaston loukkaantumisten vuoksi, eikä nauti siksi tällä hetkellä varauksetonta suosiota joukkueen fanien sisällä. Mitchell on ollut niin hyvä kuin odotinkin ja Bieksa parempi. Hänestä Canucks saa tulevaisuudessa hyvänluokan kolmospakin.

Daespoo kirjoitti:
Luongo on edelleen top5 veska liigassa mutta ei vielä varsinaisesti ole noussut sellaiseksi gamestealeriksi mitä häneltä on odotettu, muutamin poikkeuksin tosin.
Olen samaa mieltä. Luongon alkukausi oli erittäin hyvä, mutta sen jälkeen hänelle on mennyt joitakin vähän helppoja ja ikävä kyllä, vielä tärkeitä maaleja. Hän ei ole ollut alkua lukuunottamatta illasta toiseen sellainen pelien kääntäjä, mitä hänestä on odotettu, mutta kokonaisuutena hän on ollut kuitenkin hyvä.

Daespoo kirjoitti:
Bieksasta tykkään todella paljon, pelaa fyysistä peliä ja on valmis puolustamaan joukkuekavereita. Pienempi ja nopeampi versio Allenista.
Niin minäkin.

Daespoo kirjoitti:
Tottakai voit sanoa noin, eihän kukaan estä. Erona minun kommentteihini on se että puhun asioista jotka on tunnustettu laajemminkin enkä väkisin lähde hakemaan negaa joka asiasta, olen pääasiassa puhunut samasta perusongelmasta koko ajan.
No joo, tuo nyt oli karrikoitu esimerkki siitä, että fanikin voi olla oikeassa sanoessaan omasta joukkueesta jotain. Ei kaikki mitä fani omistaan sanoo, ole suinkaan värillisten lasien takaa katsomista, vaikka sellaiseksi sen voi toki helposti kääntää.

Eikä Canucksin ongelmia fyysisessä pelissä nyt kovin laajalti ole tunnustettu.

Vastaan loppuosaan viestiäsi toisessa viestissä, turha sekoittaa näitä asioita.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Daespoo kirjoitti:
Niin tästä juuri olen eri mieltä. Tappelijoiden merkitys ei ole vähenyt mutta vaatimustaso tappelijoille on noussut selkeästi. Eli, ne tappelijat jotka pärjäävät muillakin osa-alueilla ovat nykyään jopa tärkeämpiä kuin ennen.
Tappelijat saavat vähemmän peliaikaa, NHL:ssä on vähemmän tappeluita ja aika harvalla tappelijalla on kokonaisvaltainen peli hallussa paremmin kuin muilla nelosketjun pelaajilla, mutta tästä huolimatta tappelijat ovat tärkeämpiä kuin ennen? En oikein ymmärrä tätä ajatusmallia. Toki tappelijoiden välinen kuilu hyvän ja huonon tappelijan välillä on kasvanut entisestään, mutta useimmissa joukkueissa perinteisen kolmos- nelosketjun pelaajan (Canucksin tapauksessa mm. Josh Green) merkitys tappelijaan nähden on kuitenkin kasvanut.

Daespoo kirjoitti:
Teet sen virheen että vedät yhtäläisyysmerkin fyysisen pelin ja ns. perinteisten fyysisten pelaajien välillä, tämä yleinen "iso, fyysinen pelaaja = hidas" -fixaatio on johtanut siihen että fyysisyyden rooli olisi jotenkin vähentynyt. Eli, fyysisyyden rooli on aivan sama kuin aikaisemminkin (jopa korostunut koska se fyysiset JA nopeat pelaajat ovat entistä arvokkaampia)
Enkä vetele minkäänlaisia yhtäläisyysmerkkejä yhtään minnekään. Minä tiedän noin 20 vuoden NHL-kiekon seuraamisen jälkeen oikein hyvin sen, että iso pelaaja ei välttämättä ole fyysinen ja fyysinen pelaaja ei välttämättä ole iso. Minä käsittelin asiaa puhtaasti joukkueiden pelityylien kautta. Nykyliigassa joukkueet vaan pelaavat vähemmän fyysisesti kuin ennen ja selitys tälle löytyy tästä viestiketjusta ylempää.

NHL:ssä tapellaan selvästi vähemmän kuin ennen, NHL:ssä taklataan selvästi vähemmän kuin ennen, NHL:ssä painitaan selvästi vähemmän ennen ja joukkueet pelaavat aluepeliä enemmän, joten miten ihmeessä fyysisten pelaajien rooli on korostunut? Mikäli fyysisten pelaajien rooli olisi kasvanut, eikö NHL:ssä tuolloin tehtäisi näitä asioita enemmän, eikä kuten nyt, vähemmän?

Daespoo kirjoitti:
Ymmärrän mitä yrität ajaa takaa eli se sama asia mitä juuri mitä yllä sanoin mutta sinun pitää ymmärtää ero fyysisyysen pelin roolin ja 'vanhojen' fyysisten pelaajien välillä, rooli ja merkitys ei ole vähentynyt mutta vanhantyyppisten fyysisten pelaajien merkitys on selkeästi vähentynyt.
No enköhän ole tämän yksilötason eron ymmärtänyt jo paljon ennen meidän välistä keskustelua. Fyysinen pelityyli lähtee kuitenkin ennen kaikkea joukkueen pelitavasta, eikä yksittäisten pelaajien tavasta. Kun pelitapa on lähes kaikilla joukkueilla aikaisempaa puolustavampaa ja vähemmän fyysistä, miten merkitys ei ole vähentynyt?

Daespoo kirjoitti:
Ja tätä juuri sanoinkin aikaisemmin eli sinä käsittelit fyysisyyttä yksittäisenä elementtinä vaikka se on kokonaisvaltainen asia joka vaikuttaa käytännössä kaikkiin muihin osa-alueisiin. Mutta hyvä että ymmärsit pointtini.
No eiköhän tämän pointin ymmärrä jokainen kiekkoa seuraava ihminen? Minusta vain tuntuu, että sinä selvästi korostat fyysisen pelin merkitystä enemmän kuin se olisi nykyliigassa edes tarpeen.

Daespoo kirjoitti:
Ja tässä taas sinulla on puurot ja vellit sekaisin kuten aikaisemmin sanoin. Fyysisyyden ROOLI ei ole muuttunut mihinkään mutta perinteisten fyysisten pelaajien pelaaminen on koska he ovat keskimäärin hitaampia pelaajia.
Fyysisyyden rooli on muuttunut pelitapojen muuttumisten kautta. Perinteisten yksittäisten fyysisten pelaajien pelaaminen on toki vaikeutunut.

Daespoo kirjoitti:
Niin, mitäköhän minä itse asiassa sanoin? En tainnut tuotakaan sanoa missään, enhän?
Minä kun olen ollut siinä käsityksessä, että sinä olet yrittänyt kertoa, että;

Fyysisyyden rooli on vain korostunut koska nyt esim. pakiston mahdollisuudet sitoa vastustajan hyökkääjiä ovat huomattavasti pienentyneet joten iholle ajamisen rooli on korostunut. NHL:n uusissa säännöissä/tuomarilinjassa ei ole MITÄÄN sellaista joka olisi vaikeuttanut/estänyt fyysisten pelaajien toimintaa luistelua lukuunottamatta.

siis, että fyysisyyttä ilmenee nykyisin yhtä paljon tai enemmän kuin ennen.

Tähän vastasin, että;

On täysin selvä asia, että kun kentällä on aikaisempaa enemmän tilaa, valmentajat alkavat ajatella aikaisempaa enemmän "puolustus-ensin" -periaatteella. Ja mitä enemmän he tätä ajattelevat, sitä varmemmin he haluavat joukkueensa pelaavan. Ja mitä varmemmin joukkue pelaa, sitä vähemmän se käyttää mm. aggressiivista kärkikarvausta tai puolustuksessa hyökkäysten haastamista Jovanovski-tyylisillä taklausten hakemisella.

Kun koko kentän alueella pelaava viisikko pelaa pienemmillä riskeillä ja aikaisempaa vähemmällä fyysisyydellä, kentällä ei nähdä yhtä paljon fyysistä peliä kuin ennen. Ja lisäksi pitää muistaa se, että fyysisyys tuottaa lisää fyysisyyttä ja päinvastoin.



Daespoo kirjoitti:
Hetkonen, nyt sinulla on omat viestisi pahoin solmussa. SINÄ vertasit 1-1 pelaamista uudessa ja vanhassa NHL:ssä, sinä sanoit seuraavaa:

Hyökkäyspäässä paras tapa voittaa 1-1 tilanteet on saada kiekkoa liikkeelle koko viisikon avulla, entisaikojen 1-1 haastamisten sijaan.

Jos puhutaan koko viisikon kiekon liikuttamisesta niin ei enään puhuta 1-1 tilanteista. Eli ts. sinä puhut nyt 1-1 tilanteiden muuttamista esim. 3-2 tai 2-1 tilanteisiin.
Niin, muuttamisesta minä puhun. 1-1 tilanteen voittava joukkue saa voiton kautta mahdollisuuden 2-1 tilanteeksi, mutta tämä mahdollisuus lähtee yhdellä tai useammalla 1-1 tilanteen voitolla. Pohjana on siis edelleen tämä 1-1 pelin voitto, vaikka puhutaankin viisikkopelin kautta tulleesta voitosta. Entisaikoina haastamista käytettiin 1-1 tilanteissa selvästi useimmin kuin tänä päivänä. Hyökkäyspeli on siis kokenut jonkinlaisen muutoksen tässä asiassa ja tämä johtuu aluepelin korostumisesta puolustuksessa.

Daespoo kirjoitti:
Ja uudessa NHL:ssä puhtaissa 1-1 tilanteissa pakin haastaminen on huomattavasti helpompaa kiitos nollatoleranssin.
Kyllä, mutta pakit "taklaavat" mailaa ja pelaavat alempana, joten entisaikojen perinteisiä keskialueen tai siniviivan selviä ylivoimahyökkäyksiä tuovia voittoja nähdään harvemmin.

Daespoo kirjoitti:
Ilmaisit itseäsi hieman heikosti, hait ilmeisesti takaa sitä että 1-1 tilanteissa ei nykyään kannata alkaa haastamaan ollenkaan vaan hakea muuta kuviota.
Ei kannatakaan, mutta en sanonut, että ei ollenkaan, vaan, että parempi keino on pelata hyökkäystilanne syötöillä.

Daespoo kirjoitti:
Niin jutun juju taisikin olla se että jopa vastustajat pitävät Canucksia ilmeisen pehmeänä joukkueena. Nähtiinkö viime kaudella moisia kommentteja?
Pieni muistutus siitä, että tämä oli kauden kolmas Canucks-Predators-ottelu, voitot olivat ennen tätä 1-1 ja aikaisemmissa otteluissa Nashville ei ole vienyt fyysistä peliä. Tälläkin kerralla erot olivat ihan muualla kuin fyysisessä pelissä. Jokainen tietää, miksi juuri Hordichuk puhuu fyysisyyden merkityksestä.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
nuck kirjoitti:
Canucks pelaa kolme peräkkäistä vieraspeliä, joiden aikana kohdataan kovassa iskussa olevat Detroit (edellisistä 11 ottelusta yhdeksän voittoa) ja Nashville (edellisistä 11 ottelusta myös yhdeksän voittoa) sekä aina Vancouverille Denverissa niin "kovin helppo" (viime kaudella kolme tappiota Denverissa ja näistä kaksi tappiota lukemin 2-6...) Colorado. Nashville-pelistä puuttuu Arnott, joten tämä antaa jotain toivoa tämän pelin suhteen.
Vedetään päättyneestä kolmen ottelun vieraspelijaksosta yhteenveto.

Detroit kaadettiin hyvällä pelillä. Luongo pelasi maalilla hyvin, kakkosketjun Morrison onnistui pitkästä aikaa, ykkönen toimi hyvin, kolmosen Kesler pelasi erinomaisen ottelun ja puolustus toimi kaksi viimeistä erää hienosti. Joukkue otti kolmannen peräkkäisen voittonsa ja avasi vierassarjansa yllättävän hyvin vaikeasta Detroitin kotihallista.

Nashville-ottelussa Vancouver oli heti alusta saakka heikompi joukkue kaikilla alueilla; joukkue pelasi oman päänsä flegmaattisesti, oli tehoton hyökkäyspäässä ja joukkueen kakkosvahti Sabourin ei maalilla vakuuttanut. Peli oli kauden kahden heikoimman esityksen joukossa ja tuloksena oli ansaittu 0-6 tappio.

Hyvän Detroit-pelin jälkeen palattiin maan tasolle ja itse asiassa sen alle. Nashville tosin näytti tämän hetken kovan kuntonsa myös seuraavassa ottelussa, kun joukkue kaatoi Detroitin maalein 6-2 kakkosvahti Chris Mason maalilla. Ennen peliä minulla ei ollut tästä ottelusta minkäänlaisia odotuksia, joten tappio sinällään ei tullut yllätyksenä.

Kolmannessa vieraspelissä kohdattiin oman divisioonan Colorado, joka nujersi Canucksia jo viime kaudella kotonaan selvillä lukemilla. Tälläkin kerralla peli meni selvillä lukemilla kotijoukkueelle, vaikkei Canucks mitenkään heikkoa vieraspeliä pelannut. Avalanchen nuori kaksikko Wolski-Stastny pelasi varmaan kauden parhaan pelinsä ja maalilla pelannut Theodore pelasi hienosti.

Numerot eivät mielestäni vastanneet pelin kulkua, mutta tappio ei ollut kuitenkaan mitenkään vääryys. Canucks pääsi paikkoihin, mutta pelasi tapansa mukaan tehottomasti maalitilanteensa ja teki puolustuksessa joitakin virheitä, jotka maksoivat pari maalia. Lisäksi joukkue otti kolmannessa erässä peräti neljä kakkosta, kun ryhmän olisi pitänyt tehdä kirinsä.

Yhteenvetona kolmesta pelistä oli siis yksi voitto ja kaksi tappiota, eli kuudesta mahdollisesta pisteestä saatiin mukaan kaksi. Kolme pistettä oli vaikeasta vierasjaksosta luultavasti jonkinlainen epävirallinen tavoite, joten tähän nähden vieraspelien jakso oli pettymys. Toisaalta mikään suuri ihme ei olisi ennen jaksoa ollut sekään, että Canucks olisi jäänyt pisteittä.

Periaatteessa jokaiseen otteluun lähdettiin jonkinlaisesta altavastaajan asemasta: Nashville ja Detroit eivät ole hävinneet koko kaudella kotonaan varsinaisella peliajalla kuin kerran (Detroitin tappio tuli juuri Vancouveria vastaan kauden avauspelissä ja myös Nashville hävisi kauden avauspelinsä). Colorado puolestaan tuntuu olevan Canucksille ylivoimainen vastustaja Denverissa - viimeisistä kuudesta Denverissa pelatusta ottelusta Canucks on ottanut vain yhden voiton ja senkin rankkareissa.

Nyt olisi edessä viiden kotiottelun jakso. Ja kuten niin tuttua, nämäkin viisi ottelua ovat etukäteen tiukkoja vääntöjä, sillä Canucks kohtaa mm. juuri valmentajaa vaihtaneen, ja viime yön ottelussa Minnesotasta voiton ottaneen Columbuksen, edellisessä pelissä Vancouverin jyränneen Anaheimin, oman divisioonan aina haastavat joukkueet Coloradon ja Edmontonin sekä viime kauden mestarin ja tässä kuussa hyvin pelanneen, puolustavan mestarijoukkue Carolinan.

Tulevista kovista peleistä pitäisi jollakin tavalla puristaa nyt vähintään seitsemän pistettä, jotta joukkue säilyttäisi asemiaan kovassa taistelussa Luoteisessa divisioonassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös