No, otetaan sitten tehtyjen ja päästettyjen maalien erotus esiin näillä samoilla osa-alueilla. Lasken maalit ketjuittain ja otan mukaan jokaisen ketjun pelaajan yksittäisen tehopörssilukeman:Daespoo kirjoitti:Joo luin tuon analyysin Canucksien maalintekokyvystä ketjuttain HFboardseilta, ihan mielenkiintoinen näkökulma asiaan. Täytyy kuitenkin muistaa että maalinteko ei ole ainoa (joskin erittäin tärkeä) osa-alue jääkiekossa ja tuossa analyysissäkään ei oteta kantaa ns. nettomaalimääriin eli tehtyjen ja päästettyjen maalien erotukseen ketjuttain joka olisi vielä parempi indikaattori missä mättää.
Minun mielestäni viime kauden Canucks oli tämän kautiseen verrattuna kaikkea muuta kuin viihdyttävää peliä pelannut joukkue. Maalivahtiosasto oli selvästi epävakaampi, puolustajat tekivät kentällä hirveän määrän virheitä, noin 15 miljoonan ykkösketju pelasi laiskasti, joukkue otti vielä tätä kautta enemmän tyhmiä jäähyjä ja useita pelejä hävittiin heti alussa flegmaattiseen esitykseen. Vancouverilla oli yksittäisten pelaajien osaamista, mutta tätä ei näkynyt oikein missään vaiheessa tiiviinä joukkuepelaamisena.Daespoo kirjoitti:Pointtinani oli tosiaan se että Canucks on muuttunut hyvin viihdyttävästä joukkueesta suhteellisen tylsäksi ja se on mielestäni ns. huono homma, toki tähän on useampia eri syitä (mm. salary cap) mutta ehkä joissain asioissa Nonis olisi voinut toimia toisin. Mene ja tiedä.
Morrison on 3.2 miljoonan palkkansa vuoksi tällä hetkellä pelaaja, jonka huhutaan lähtevän kauden aikana muualle ja tosiaan huhutaan, että Morrison tultaisiin vaihtamaan pakkiin. Palkan vuoksi tämän huhun ymmärrän, sillä joukkueella on jo muutenkin paljon isoja sopimuksia (Luongo, Näslund, Öhlund, Mitchell, Morrison, Sedinit = yht. n.30 miljoonaa), joten yhdestä isopalkkaisesta pelaajasta olisi ehkä hyvä päästä eroon.Ferris kirjoitti:Mites on arvon Nucks-tietäjät, millainen on Morrisonin status joukkueessa? Pysyykö mies jengissä kauden loppuun asti satavarmasti vai onko hänen kauppaamisensa mahdollista, jos esim. takaisinpäin olisi tulossa alle 25-vuotias pakki?
nuck kirjoitti:No, otetaan sitten tehtyjen ja päästettyjen maalien erotus esiin näillä samoilla osa-alueilla. Lasken maalit ketjuittain ja otan mukaan jokaisen ketjun pelaajan yksittäisen tehopörssilukeman:
nuck kirjoitti:Minun mielestäni viime kauden Canucks oli tämän kautiseen verrattuna kaikkea muuta kuin viihdyttävää peliä pelannut joukkue. Maalivahtiosasto oli selvästi epävakaampi, puolustajat tekivät kentällä hirveän määrän virheitä, noin 15 miljoonan ykkösketju pelasi laiskasti, joukkue otti vielä tätä kautta enemmän tyhmiä jäähyjä ja useita pelejä hävittiin heti alussa flegmaattiseen esitykseen. Vancouverilla oli yksittäisten pelaajien osaamista, mutta tätä ei näkynyt oikein missään vaiheessa tiiviinä joukkuepelaamisena.
nuck kirjoitti:Minä pidän tämän kauden joukkueesta huomattavasti enemmän ja uskon sille tulevan myös parempaa menestystä. Mutta mielipideasioitahan nämä tietenkin ovat, joten turha tässä on maku-asioista sen enempää vääntää.
nuck kirjoitti:Morrison on 3.2 miljoonan palkkansa vuoksi tällä hetkellä pelaaja, jonka huhutaan lähtevän kauden aikana muualle ja tosiaan huhutaan, että Morrison tultaisiin vaihtamaan pakkiin.
Kiitos, katsotaan nyt, jos HF:lla tulee tästä asiasta edes kunnon keskustelua.Daespoo kirjoitti:Hyvää settiä, kannattaa heittää tuo myös HFboardseille missä asiasta kanssa keskustellaan. Mielenkiintoisia tuloksia kaikenkaikkiaan.
Canucks yritti mennä vuosia hyökkäävällä pelisysteemillä ja pelasikin hyvää peliä, mutta joukkue ei voittanut mitään. Kun työsulku tuli ja tätä kautta tulivat pelilliset muutokset nollatoleransseineen, joukkue yritti pelata vanhalla hyökkäävällä systeemillä ja pelasi vuosiin heikkoimman kautensa. Edessä olivat näin ollen radikaalit muutokset; joukkue teki mielestäni ihan terveen suuntauksen kohti huomattavasti parempaa viisikkopuolustamista.Daespoo kirjoitti:Ihan hyvät perustelut, ei siinä mitään. Peli on vain paljon passiivisempaa ja puolustavampaa kuin viime kaudella, puhumattakaan fyysisen pelin melkein totaalisesta puuttumisesta. Ehkä se henkilöityy Rudyn poistumiseen mutta tykkäsin *tyylistä* enemmän viime kaudella. Ehkä viime kausi on huono esimerkki sattuneista syistä, käytetään nyt vertailukohtana sitten Canucksia ennen Case Moorea.
Niinhän Dallaskin näytti ja Canucks jyräsi heidät miten tahtoi...Hiisi_van_Holten kirjoitti:Mites onko Mitchellillä mitään mahkuja torstaiseen Canalin otteluun Anahaimia vastaan? Salolla ei ilmeisesti ole sänssejä palata, mutta Mitchelin tilanteesta en ole varma ja Anahaimhan näyttää joukkueelta, jota vastaan kaikkien tulisi olla kehissä, että olisi mahkuja voittoon.
nuck kirjoitti:Aluepeli on korvannut aikaisemman aggresiivisen mies-miestä-vastaan pelaamisen, viisikot valuvat aikaisempaa alemmas, tiettyjä riskejä sisältävää aggressiivista kärkikarvausta käytetään useissa joukkueissa vähemmän ja puolustuksessa pakit eivät anna enää niin paljon painetta vastaantuloilla tms. kuin aikaisemmin.
nuck kirjoitti:Lisäksi pitää muistaa se, että Canucks ei ole hävinnyt tällä kaudella vielä ainuttakaan peliä siksi, että joukkue olisi jäänyt fyysisessä pelissä vastustajaansa nähden huomattavasti jälkeen. Kuten olen sanonut, joukkue on luonut useimmissa peleissä vastustajiaan enemmän maalipaikkoja ja voittanut työt. Lisäksi joukkue on vastannnut siihen vähäiseen fyysisen pelin kautta tulleeseen haasteeseen, mikä Canucksia on toistaiseksi tullut vastaan.
Totta, Nashville pelasi joukkueiden kauden toisessa pelissä hyvin karvauksensa (ensimmäisessä ottelussa minä en Nashvilleltakaan huomannut juurikaan sen aktiivisempaa kärkikarvausta kuin Vancouverilta). Ilmeisesti joukkue oli lukenut Canucksin peliä ensimmäisen ottelun jälkeen ja teki muutoksen hyökkäävämpään suuntaan tässä toisessa pelissä. Kun Canucks ei reagoinut tähän ottelun alussa riittävästi, ensimmäinen erä meni ansaitusti 2-0 Predatorseille.Chip Whitley kirjoitti:Tässä on kuitenkin hyvin toimivia poikkeuksia. Esimerkiksi Nashville pelaa juuri aggressiivista kärkikarvausta, ja pakit tulevat vastaan joskus jopa hyökkäys-siniselle asti katkaisemaan alkavia hyökkäyksiä. Tämän taktiikan murtaminen oli esimerkiksi Canucksille käytännössä mahdottomuus, ja avaus-syöttöjä ja sitä kautta hyvin organisoituja hyökkäyksiä ei juuri koskaan saatu aikaiseksi.
No ehkä San Jose oli meille joukkue, jonka voidaan sanoa voittaneen fyysisen pelin tuossa ottelussa. Ottelu ei kuitenkaan mielestäni tähän ratkennut, vaan maalipaikkojen hyödyntämiseen ja toisaalta muutamaan pahaan oman pään virheeseen (joista Bourdonille osui kaksi isoa virhettä).Chip Whitley kirjoitti:Tuo kauden ensimmäinen kotipeli überfyysistä San Josea vastaan oli mielestäni peli missä hävisimme fyysisen taiston, mutta ei tämä koko peli siihen kuitenkaan kaatunut. Vaikeutti vain asioita.
nuck kirjoitti:viime kesänä varattu Sergei Shirokov on nuoresta iästään huolimatta tehnyt jo 7+10=17 pistettä 22 pelissä ja puolustava puolustaja Denis Grot on kunnostautunut fyysisessä pelissä ja ottanut 45 minuuttia pelaamissaan 18 pelissä.
nuck kirjoitti:Artem Chubarov -joka toivottavasti palaa Koltsovin kanssa ensi kaudeksi Vancouveriin- on kerännyt 18 pistettä kauden 22 ottelussa
TNH:n Draft Preview kertoi vuonna 2002 Grotista seuraavaa;Chip Whitley kirjoitti:Grot on hieman tuntematon pelaaja minulle. Hän pelaa tietääkseni fyysistä ja luotettavaa peruspeliä.
Kakkosketju-tasolle? Artem on mielestäni erinomainen puolustava hyökkääjä NHL:ssä, mutta niiden muutaman kymmenen pelin perusteella, mitä minä olen häneltä nähnyt, hän on mielestäni korkeintaan kolmosketju-tasoa NHL:ssä. Hänellä ei vain mielestäni ole riittävän hyvää hyökkäyspään pelikäsitystä. Kokonaisuutena hän oli kuitenkin minun yksi suosikeista pelatessaan Canucksissa.Chip Whitley kirjoitti:Olen nähnyt noin 5 Omskin peliä tältä kaudelta, ja niiden perusteella uskallan sanoa Chubarovin olevan valmis kakkosketjun sentteriksi NHL-tasolla (pelaa Omskin ykkös-sentterinä). Tiedä sitten miten sarjan vaihto onnistuu, mutta mahdollisuudet hyökkäävään rooliin hänellä on.
nuck kirjoitti:Kakkosketju-tasolle? Artem on mielestäni erinomainen puolustava hyökkääjä NHL:ssä, mutta niiden muutaman kymmenen pelin perusteella, mitä minä olen häneltä nähnyt, hän on mielestäni korkeintaan kolmosketju-tasoa NHL:ssä. Hänellä ei vain mielestäni ole riittävän hyvää hyökkäyspään pelikäsitystä. Kokonaisuutena hän oli kuitenkin minun yksi suosikeista pelatessaan Canucksissa.
nuck kirjoitti:Sikäli muuten erikoinen tausta, että Artem teki aikanaan nuorten MM-kisoissa voittomaalin Kanadaa vastaan. Kukahan mahtoi olla Kanadalla tuossa pelissä maalissa?
En ole nähnyt tältä kaudelta vielä ainuttakaan Chubarovin peliä, joten sinulla on sisärata miehen suhteen.Chip Whitley kirjoitti:Kiitokset Grot-infosta. Oletko nähnyt Chubarovin pelejä tältä kaudelta? Pelit mitkä minä olen nähnyt, ovat olleet Chubarovin osalta hyviä molempiin päihin.
Bingo Bango Bongohan se tosiaan oli. Ja kuten ylläolevasta luitkin, Artem teki kisojen parhaaksi maalivahdiksi valitulle Luongolle kaksi maalia Winnipegissa pelatussa kisojen finaalissa. Toinen maaleista oli vielä turnausvoiton Venäjälle sinetöinyt jatkoaikamaali.Chip Whitley kirjoitti:Olisiko Bingo Bango Bongo...
Chip Whitley kirjoitti:Edit: Pakkitilanteesta:
http://www.canada.com/topics/sports...=99249ba9-d1e6-4ece-8fb0-304f599d3db6&k=12093
"If Fitzpatrick, Salo, Mitchell and Bourdon are not available Thursday, the Canucks will call up either journeyman Joe Rullier or rookie Patrick Coulombe, or both. Neither has a game of NHL experience."
Itse olin viime kauden lopussa sitä mieltä, että Bourdonille tekisi hyvää pelata vielä vuosi junioreissa ja nyt tämä sitten täyttyy. Bourdonin ensimmäinen vierailu isossa liigassa oli loppujen lopuksi kuitenkin ihan odotuksia herättävä asia; viime kauden vakavan polvivamman jälkeen en itse uskonut aluksi miehen edes ottavan paikkaa ylhäältä. Saadessaan kuitenkin paikan, alku ei vakuuttanut ollenkaan, mutta peli parani koko ajan ja viimeisissä peleissä Luc pelasi omaa rooliaan jo ihan hyvin.Moustache Dave #44 kirjoitti:Nyt tuli sitten vahvistus: Bourdon junnuihin, Coulombe ylös.
http://www.sportsnet.ca/hockey/article.jsp?content=20061108_142334_4008
Tämä oli varmaan ihan hyvä ratkaisu. Ja vaikka Fitzpatrick olisi loukkaantunut, en ole sen enempää huolissani oli hän sitten kentällä tai katsomossa. Nyt vaan samoja rauhoittavia jostain Coulombelle mitä Edler vetää niin hyvä tulee.
Chip Whitley kirjoitti:- Canucks on myös vihdoin uudistanut nettisivunsa, edelliset olivatkin jo kivikaudelta lähtöisin.
Chip Whitley kirjoitti:Salo siis ei pelaa Anaheimia vastaan, eikä Mitchellkään. Fitzin tilanne ei ole vielä selvinnyt. Saattaa olla että Nathan McIver joudutaan vielä kutsumaan ylös, sillä Moosenkin kaksi kokeneinta/parasta puolustajaa ovat ulkona (Tremblay ja Rullier).
Daespoo kirjoitti:PAF antaa Duckseille 2.1, pitää varmaan muutama kymppi rankaista. Canucksien pakisto on nykykunnossaan liigan surkein ja Ducksit ovat tehneet muistaakseni 5. eniten maaleja per matsi.
Sabata kirjoitti:Kotimainen Veikkaus antaa Daespoo saman 2.1 Anaheimille, joten suosi mieluummin aina kotimaista, eikö? Itse teen ainakin aina tällaisissa tapauksissa niin.
Ainakin Sharkseja vastaan Vancouverilla oli tällä kaudella todella suuria ongelmia, suurikokoiset ja vahvat San Josen hyökkääjät ajoivat helposti pelin Vancouverin päätyyn ja kulmissa dominoivat peliä mielin määrin. Anaheimin voisi todellakin olettaa pärjäävän hienosti Vancouverin tapaista rosteria vastaan, etenkin näiden loukkaantumisten ollessa voimassa.
Chip Whitley kirjoitti:On muuten huikea kokemus tällä hetkellä puolustajilla, en jaksa lukuja kaivaa mutta Öhlundilla on varmaan yksinään kaksinverroin enemmän otteluita kuin kaikilla muilla Canucks-pakeilla yhteensä.