Vain elämää – viihdeohjelma

  • 570 995
  • 3 127

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
No onpas jotenkin vaisu kattaus. Chisua ja Hectoria toki arvostan kovasti, mutta muuten aika tylsää. Ehkä ohjelma kaipaisi välivuotta?

Kyllähän Suomessa kovia nimiä riittäisi. Ville Valo, Nurmio, Dave Lindholm, Röyhkä, Syrjä ja niin edelleen. Vaan kukaan edellämainituista ei taida formaattiin koskaan osallistua.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Martti Syrjä on sanonut, ettei voisi vähempää kiinnostaa ja pyysi viimekesänä ihan julkisesti radiosa (tre) että "älkää kysykö enää"

Mielestäni on sanonut selväsanaisesti jossain haastattelussa, että ei ohjelmaan lähde. Eiköhän se päätös pidä. Tekisi itsestään aika narrin jos on haistattanut paskat formaatille ja sitten pyörtää päätöksensä.

Siihen tuossa viittasinkin. Hectorillakin oli vahvat mielipiteet ohjelmasta, mutta sinne hän kuitenkin päätyi.

No, ehkä Syrjä pitää kiinni sanoistaan. Olisi hienoa saada hänet ohjelmaan, mutta toisaalta ymmärrän että Vain Elämää ei välttämättä ole hänen juttunsa.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Martti Syrjä on sanonut, ettei voisi vähempää kiinnostaa ja pyysi viimekesänä ihan julkisesti radiosa (tre) että "älkää kysykö enää"

Mielestäni on sanonut selväsanaisesti jossain haastattelussa, että ei ohjelmaan lähde. Eiköhän se päätös pidä. Tekisi itsestään aika narrin jos on haistattanut paskat formaatille ja sitten pyörtää päätöksensä.

Siihen tuossa viittasinkin. Hectorillakin oli vahvat mielipiteet ohjelmasta, mutta sinne hän kuitenkin päätyi.

No, ehkä Syrjä pitää kiinni sanoistaan. Olisi hienoa saada hänet ohjelmaan, mutta toisaalta ymmärrän että Vain Elämää ei välttämättä ole hänen juttunsa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No, ehkä Syrjä pitää kiinni sanoistaan. Olisi hienoa saada hänet ohjelmaan, mutta toisaalta ymmärrän että Vain Elämää ei välttämättä ole hänen juttunsa.

Eikä ole J Karjalaisen, eikä Pate Mustajärven, eikä varmaan Dave Lindholminkaan.

Jokerikorttina voisivat ottaa joku vuosi sinne Mato Valtosen tai vaikkapa Tapio Liinojan. Saisi Sliippari ja Lappari-klassikot uutta elämää, Liinoja tulkitsijana antaisi varmasti hyvän panoksen ohjelmaan. Mato sitten voisi vetää elvis-asussa vaikkapa mattia ja teppoa, ja sehän tiedetään että se toimii.

_
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Eikä ole J Karjalaisen, eikä Pate Mustajärven, eikä varmaan Dave Lindholminkaan.

Jokerikorttina voisivat ottaa joku vuosi sinne Mato Valtosen tai vaikkapa Tapio Liinojan. Saisi Sliippari ja Lappari-klassikot uutta elämää, Liinoja tulkitsijana antaisi varmasti hyvän panoksen ohjelmaan. Mato sitten voisi vetää elvis-asussa vaikkapa mattia ja teppoa, ja sehän tiedetään että se toimii.

_
Pitkäaikaisena Lappari-fanina tuo Liinoja-idea kiehtoisi suunnattomasti. Hänellä on myös niukasti soolotuotantoa, ainakin esikoisalbumi Näin kuvittelen sinut on hienoa kuunneltavaa. En vain usko, että lähtisi mukaan, jos kysyttäisiin.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
esikoisalbumi Näin kuvittelen sinut on hienoa kuunneltavaa.
Tähän vahva sama, sääli ettei näitä ole tullut Tapiolta enempää.
Mikael Gabrielia lukuunottamatta ihan kohtuullinen kattaus, Hector, Chisu, Kuustonen ja Teräsniska etenkin miellyttää. Mustajärvi olisi kova veto saada tuonne, mutta tuskinpa tosiaan lähtee.
Edit: 2012 näyttää ilmestyneen "Tumma yö", mennyt multa ohi. Youtubeen ->
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siihen tuossa viittasinkin. Hectorillakin oli vahvat mielipiteet ohjelmasta, mutta sinne hän kuitenkin päätyi.
Ok, Hectorin kommentteja sarjasta en ole kuullut, joten siihen en osaa sanoa. Varmasti osa osallistujista voi olla sellaisia jotka on jo kertaalleen kieltäytyneet ja sitten muuttaneet mielensä. Ei se nyt väärin ole, mutta jos on selkeäsanaisesti tyrmännyt ohjelman vahvoin sanoin julkisuudessa niin kyllä se vähän halvalta vaikuttaa jos kääntääkin kelkkansa.

Ehkä Pave on saanut vanhan yhteistyökumppaninsa uskomaan, että tuolla on kliffaa. ;)

Tietyt artistit kuitenkin varmaan näkee, että ei tuo imagolle ja uralle mitään merkittävää lisää ja muutenkaan eivät välttämättä jaksa kiinnostua elämänsä avaamisesta tuollaisessa konseptissa.

Esim. A.W. Yrjänä ei ole nyt suoranaisesti haukkunut ohjelmaa, jopa todennut, että ihan hauskaa seurattavaa ja hyviä taiteilijoita, mutta ei itse kuitenkaan haluaisi sinne mennä ja tuskin tullaan näkemään. Nähtävästi kysytty on. Eiköhän Ismo Alankoa, J. Karjalaista ja ties ketä myös, mutta eiköhän ne olisi tuonne jo lähteneet jos olisivat lähteäkseen. Vaan mistäpä minä tai kuka muukaan tarkkaan tietää.

Tähän vahva sama, sääli ettei näitä ole tullut Tapiolta enempää.
Meinasin lisätä, että muutama vuosi takaperin tuli Tumma yö -albumi, mutta olitkin ehtinyt jo bongata. Se poikkeaa hiukan tuosta Näin kuvittelen sinut -albumista ollen ehkä vahvemmin iskelmää. Toki iskelmää nyt pohjimmiltaan molemmat, mutta tuo debyytti oli ehkä vähän taiteellisempi ja vaihtelevampi. Siinä on muuten muutama jo aiemmin mainitun A.W. Yrjänän kanssa tehty kappale, toinen taisi olla jopa kokonaan Yrjänän sanoittama ja säveltämä.

Lisäksi Tapsalta ilmestyi aiemmin tänä vuonna Lapinlahdentie, joka nimestä helposti päätellen sisältää uudenlaisia versioita sanoittamistaan Lintubiiseistä. Osa varsin näppäriä ja mielenkiintoisia, mutta omaan makuun toki originaalit on lyömättömiä.
 
Viimeksi muokattu:

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mustajärvi olisi kova veto saada tuonne, mutta tuskinpa tosiaan lähtee.

Joo ei taida Patea vieläkään kiinnostaa moiset nyyhkyttelyt:

Suostuisitko vielä harkitsemaan Vain elämää -ohjelmaan lähtöä?
”Olen kieltäytynyt jo ensi vuodenkin ohjelmasta, vaikka Koivuniemen Paula on soitellut, että minäkin lähtisin mukaan. Ajatus Anna Abreusta laulamassa Sukset-biisiä, ja minusta herkistymässä ja kehumassa, että biisi on löytänyt henkisen kotinsa on yhä vieras.”
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/264684-pate-mustajarvi-monta-paivaa-vaihtaisin-pois
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmeellisen paljon Suvi Teräsniskasta tykkääviä. Siis toi on se Yö-bändistä tuttu pyöreäposki, jonka pärstä on aina välillä jonkun ET-lehden tai Eevan kannessa. Joo sen musasta en tarkemmin tiedä kun en iskelmää tai humppaa kuuntele. No on sillä se yks hitti.

Lauri Tähkä vaikuttaa ihan hauskalta tyypiltä tohon ohjelmaan. Persoonia aina tarvitaan mukaan, vaikka sitten vähän ärsyttäviä. Naiset tykkää ja niille pitää olla joku. Hector on ikäloppu, Kuustonen vähän sellainen no tiedätte kyllä ja Mikael Gabriel on teineille. Miehet tykkää joka iässä nuorista niin niillä toi menee vähän eri tavalla, vaikka olisin mäkin jonkun vanhemman naisen halunnut mukaan. Yhtään biisiä ei vaan tuu mieleen Tähkältä.

Hector tietenkin on legenda ja hyvä kun lähti mukaan. Nuoriso ei siitä varmaan paljoa tiedäkään kun ei hirveästi ole ollut esillä. Ei ole koskaan ollut mun suosikki.

Mikko Kuustonen ok.

Chisu on ehkä mun suosikki näistä. Persoonallinen. Mutta en ole fani.

Anna Puu ööö. Oli sillä se joku ihan kiva biisi, mutta noin muuten vähän sellainen tavallinen tyttö, jota säälistä kannatetaan, vähän kuin Suvi Teräsniskakin. Nynnyjen on helppo samaistua taviksiin. No joo ihan nättihän Anna on. Tätä mä oon näistä eniten nähnyt livenä.

Mikael Gabriel on ollut esillä joidenkin kommenttien takia ja sen seksipomminkin. Sannista taas viime vuonna ei ollut kuullut kuin joku marginaaliryhmä. Joo ihan hyvä että joku tuollainen räppärikin on mukana. Yhtään biisiä en vaan tiedä. Onko sillä edes ainuttakaan hittiä. Vasta näin ton lavalla ja ihmettelin kun sen jalat oli yhtä paksuja kuin mun mulkku. Sama juttu on tosi monella nykyään.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Toivottavasti Hector sanoittaa muiden kappaleet uudestaan. Tätä neroutta tarvitaan lisää!

Nyt aika pysähtynyt on, ja katson kuutamoon.
Kaikki seisoo, nyt mä miehen kylkiluuta oon.
Mä olen loputon yö, mä olen kirjallisuus.
Mä oon Jeesus-lapsi ilman Mariaa.
Mä olen aikojen työ, mä olen Raamattu uus.
Laulan yöhön kuutta uutta aariaa.
En pelkää historiaa, mä olen hautausmaa.

 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ihmeellisen paljon Suvi Teräsniskasta tykkääviä. Siis toi on se Yö-bändistä tuttu pyöreäposki, jonka pärstä on aina välillä jonkun ET-lehden tai Eevan kannessa. Joo sen musasta en tarkemmin tiedä kun en iskelmää tai humppaa kuuntele. No on sillä se yks hitti.

Suvin festarikeikan nähneenä osaan tähän todeta, että niitä hittejä riittää. Niitä, joihin ei Yö liity mitenkään ja jotka kansa tuntee.

Anna Puu oli eräissä pikkujouluissani taannoin esiintyjänä, häneltä en muista biisin biisiä. Okei, radio joskus kulutti loppuun biisin C'est la vie, jonka nuokin ohjelman artistit varmasti muistavat.

Jostain syystä myös uskon Hectorin olevan se nero, joka osaa vähän muunnella biisejä. Samoin Lauri Tähkään jostain syystä uskon. Inhottava herra minun makuuni, mutta pakko tunnustaa, että jotain taitoja häneltä löytynee tähänkin touhuun.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Odottelen ja toivon, että Tähkä vetää muuten muuttamattomia biisejä oikein kunnolla eteläpohojalaasella murteella.
 

Schadowan

Jäsen
Chisuhan tämän tulee "viemään" aivan ylivoimaisesti.

Ja vielä kun muut artistit tajuisivat esittää Chisulta muitakin biisejä kuin: Baden Baden, Kohtalon Oma, Sabotage, Ihana, Mun koti ei oo täällä.

Sieltä löytyisi vaikka: Yksinäisen Keijun Tarina, Polaris, Minä ja mun pää, Etsijät, Oi Muusa!.. Aivan huikeita biisejä kaiken kaikkiaan, mutta hitithän sieltä poimitaan pois kuleksimasta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ilkka Alangon esiintyminen sarjassa on satavarma todiste siitä, että Ismoa on pyydetty mukaan.

Totta kyllä. Taisi toki Neljä Ruusua julkaista levyn viime vuonna, ja tuo kausi oli 2013. Monen kohdalla kun tämä sarja on kummasti tuonut myös uutta tuotantoa, tai sitä on ainakin jo suunniteltu. Tietääkseni nyt Suvi Teräsniskallakin on levy ilmestymässä. Tämä sarja kannusteena tuon myyntiin. Lisäksi kun on solisti ollut äitiyslomalla hitusen pimennossa.

Ismo kyllä toivelistallani silti todella korkealla jatkoa ajatellen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei varsinaisesti Sannissa, mutta onhan se nyt sääli, että kahdella albumilla pääsee mukaan tähän ohjelmaan. Ja sitä en kiistä etteikö Sanni olisi lahjakas muusikko ja tiedän että kirjoittaa ja tekee biisinsä itse. Biisit tosin on hirveetä kuraa. Ja jotenkin tuntui, että viime VE- kausi keskittyi vain ja ainoastaan Sannin hypettämiseen ja näiden ennakkoluulojen purkamiseen.

Minä ajattelen juuri päinvastoin, eli Sanni kyllä tekee varsin hyviä popbiisejä (tai no ne sanoituksen on kyllä vähän...) mutta on laulajana täysin sietämätöntä kuunneltavaa. Se pikkutyttömäinen överiksi vedetty lässytys ja kaikkien A-kirjainten vääntäminen Ääksi ja O-kirjainten vääntäminen Ööksi vituttaa ihan yli kaiken.

Ja vielä kun muut artistit tajuisivat esittää Chisulta muitakin biisejä kuin: Baden Baden, Kohtalon Oma, Sabotage, Ihana, Mun koti ei oo täällä.

Tämä lienee turha toivo. Minusta juuri tämän koko ohjelman suurin ongelma on se että biisivalinnat on koko ajan niin mielikuvituksettomia, ja keskittyvät liikaa niihin hittibiiseihin, vaikka monelta artistilta löytyisi todellisia helmiä jotka vieläpä toisinaan sopisivat täydellisesti jollekin tietylle ohjelmassa mukana olevalle artistille. Mutta sitten tyydytään vaan tekemään se puolivillainen ja hengetön läpilaulu siitä hittibiisistä.

Tämän kauden artisteista jäi ehkä vähän valju kuva:
Hectorin mukana olo on hieno juttu, katalogia löytyy ainakin mistä valita.

Teräsniska
on laulajana hyvä mutta tyyliltään ja persoonaltaan vähän tylsän oloinen, pahoin pelkään että tulee aika mielikuvituksettomia iskelmäsovituksia Paula Koivuniemen tyyliin.

Lauri Tähkä
on minusta aika täydellinen valinta, vaikka persoona ja musiikki jakaakin mielipiteitä. Mutta kaverilla on selkeästi oma tyyli ja paljon hyviä biisejä joista saa varmasti väännettyä mielenkiintoisia sovituksia.

Chisu
on tavallaan mielenkiintoinen valinta, musiikillisesti lahjakas ja vähän mystinen persoona. Musiikillisesti on vähän kaksijakoinen, toisaalta löytyy ihan helmi-biisejä ja toisaalta ihan sietämätöntä kuraa, ja myös laulutyyli vaihtelee ärsyttävän teennäisestä piiperryksestä hienoon tulkintaan. Vähän mietityttää että haluaako sitten antaa itsestään mitään vai onko ohjelmassa samanlainen teflonhaamu kuin Vartiainen?

Kuustonen on hauska tyyppi, ja jokunen hyvä biisikin löytyy. Kuustonen osaa yllättää välillä ja odotan häneltä vähän Kelamaista otetta, eli saattaa hyvinkin vetää välillä aika häröjäkin versioita muiden biiseistä. Eli tavallaan aika hyvä valinta ohjelmaan vaikka ei musiikillisesti niin pinnalla olekaan ollut enää vuosikausiin ja moni voi pitää tylsänä valintana.

Anna Puu vaikuttaa minusta aika tylsältä tyypiltä jolla on liuta tylsiä biisejä. Ja esittää ne vielä yleensä niin kuolemanvakavalla tavalla että ei varmaan mitään hauskaa ilotulitusta tulla ohjelmassakaan näkemään. Naispuolinen versio Samuli Edelmanista?

Mikael Gabriel on sitten se tämän vuoden kiintiöräppäri kun sellainen näköjään pitää joka kerta mukaan saada vaikka hyviä valintoja ei enää olisikaan. Ihan vitsi musiikillisesti (kuten aika iso osa suomiräppäreistä), vitun ärsyttävä tyyli ja vaikuttaa myös jumalattoman ärsyttävältä persoonana. Joku Cheek meni tässä räppäriroolissa eka kaudella siksi kun se oli vielä uusi juttu, Jukka Poika meni enemmän reggaepuolelle kuin räp-lokeroon, Elastinen oli aivan loistava valinta koska on suomiräppäreiden joukossa poikkeuksellisen lahjakas musiikillisesti ja muutenkin miellyttävä persoona, mutta viime kauden puolikas JVG ja nyt tämä Gabriel on kyllä aika vitsejä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täytyy muistaa aina myös historiat, suurin anti monen konkariartistin kohdalla on se että suuri yleisö ei edes muista historiaa, ja jotkut eivät edes tiedä. Paven kohdalla veikkaan että oli tuhansia ja tuhansia katsojia jotka eivät edes tienneet Rock 'n Roll bandistä, oli kuitenkin pirun laadukas suomalaiseksi rock-bändiksi, laadukkaampaa ja tietenkin kansainvälisempää kuin soolomatksu, mutta "suomessa pitää tehdä musiikkia suomalaisille" on se mihin taitavimmatkin artistit taipuu leivän edessä.

Nyt Q.Stone, eli Kuu Stone, eli Kuustonen. Mikon vankka blues-historia on omiaan tähän ohjelmaan, olen aivan varma että kikkailee jonkun Chisu, Puu, Hector balladin hienoksi blues-versioksi. Sitten edellä mainitut yllättävätkin otteet ovat mahdollisia, jopa huumoripuolelle menevät, ehkä jopa kauden monipuolisin artisti.
Q.Stone Orchestra - Freedom - YouTube

_
 

A Siente

Jäsen
Varmaan syksynä salaa vilkuilen pikakelauksella. Onhan siellä joskus ihan hyviä esityksiä ja ihan mielenkiintoista nähdä kuinka esim. Hector vetää Gabrielin biisiä. Gabriel ei noin muuten sovi tuonne ei sitten yhtään. Ylimielinen kusipää joka tekee paskaa musiikkia.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Gabriel ei noin muuten sovi tuonne ei sitten yhtään. Ylimielinen kusipää joka tekee paskaa musiikkia.

Harvoin kukaan pystyy muotoilemaan omat ajatukseni noin hyvin sanoiksi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sitten kun ohjelmaa leikataan jaksoihin, ehkä tuota nimenomaan korostetaan, kuinka ihana Gabriel onkaan (*wirn*).
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tekijät ovat eri mieltä kanssasi:

Mitenköhän mielenterveysongelmainen mahtaa sopia tällaiseen tv-ohjelmaan? Ei varmaan ole ohjaajallakaan kovin helppoa.

En ole katsonut jaksoakaan, enkä aio tulevaisuudessakaan katsoa. Nimestä huolimatta elämä on liian lyhyt tuhlatakseen sitä katsomalla televiissiosta tällaisia ohjelmia. Toivottavasti Yle esittää joskus uusintana Hotelli Sointu -ohjelman. Juice Leskinen vieraana Hotelli Sointu -ohjelmassa (2000) - YouTube
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Se vain kertoo siitä, että enemmistö palstalla ei kuuntele nykyajan kenties suosituinta musiikkia Suomessa eli räppiä. Musiikkityyliä, joka on kaiken lisäksi niin nuori ilmiö Suomessa, että sille naureskeltiin koko maassa vielä kymmenen vuotta sitten
Kyllä sille pääasiassa naureskellaan edelleenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös