Vain elämää – viihdeohjelma

  • 615 628
  • 3 255

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mun miälestä tällainen kunnianosoitusjakso olisi toiminut paremmin - ja sille olisi ollut enemmän tilausta - jos olisi kunnioitettu jotain sellaista musiikintekijää, joka ei itse ohjelmaan voi tai ole voinut osallistua. Eli joko jotain säveltäjää/sanoittajaa tai jo edesmennyttä artistia. Olisi saatu parempia ja ennen versioimattomia biisejä artisteille. Siis jotain osastoa Vexi Salmi, Kassu Halonen tai Irwin. Sinne sitten henkilöt itse tai joku aikalainen/esanieminen pöydän päähän kertomaan juttuja.
Kyllä! Esimerkiksi Juicesta olisi mahtavaa saada tällainen jakso joskus ihmeteltäväksi. Tämä Katri Helena tuntui vähän laimealta. Varmasti monelle kuitenkin kelpasi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Heitinkö jopa tähän ketjuun sen Raskaan joulun, kuuluihan se Markolla tänään. Ei sillä, nuo minun makuuni taidokkaita soittajia. Sovituksessa kajahti todella tuttu meno, mutta toimii. Ja Tuomas Wäinölän jotenkin aistin jo jakson aivan alun tuulettimista.

Pandora aivan loistoveto vieraaksi. Samoin Eini mätsäsi aika hyvin Portion Boysiin, vaikkakin hänen ääni hieman piiloutui. Costellon veto jäi heti soimaan päähän, eli tuossa jokin toimi, vaikkei heti löydä sitä mikä.

Darude sopisi taloon useamminkin. Muistan tykänneeni herran veljen laulannasta SuomiLovessa. Eli Jussille kyllä kiitokseni, että Daruden messiin nappasi. Ei huono veto kokonaisuutenakaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pienen pätkän kuulin tuosta Portion Boysin biisistä. Sama biisi kun se Matti&Teppo mutta sanat eri... Vanhan kierrätystä eikä siten mitään uutta. Ei jatkoon. Kumpikaan.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näin jossain mainospätkän tästä Vain Elämää -kaudesta, jossa Waldon päivänä kuvauksissa olisi vieraillut itse Ron Moss, eli "Kaunareiden" Ridge. Mutta ei se sitten päätynytkään tähän nyt nähtyyn jaksoon.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Yksi parhaista jaksoista tässä formaatissa ikinä.
En voi kaikkia muistaa, mutta ainakin viime vuosien parhaita. Sidekick-artistit eivät olleet pelkkiä koristeita, vaan juonessa kiinni kuten pitääkin. Tasaista suorittamista. Vaikka kyllähän Raskasta Waldoa -kiertue alkoi jo kutitella Hietalan & co näpeissä...

Toistan itseäni, mutta porukalla on selkeästi hyvä keskinäinen kemia. Pätkä väsyneenä omalle jutulleen jo alkumetreillä nauravasta Einistä kertoi kaiken. Tuollaista ei uskalla tehdä, jollei ole täysi luotto siihen, että tässä vaiheessa kukaan pöydästä ei katso nenänvartta pitkin.

Tiedoksi Neloselle, ihan sama vaikka castaatte ohjelmaan nipun muumimukeja, jos niillä on keskenään hyvä meininki. Se tarttuu.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

Analyzer

Jäsen
En tiedä....näin ysärin lapsena tämä oli ylivoimaisesti paras Vain Elämää-jakso ikinä. Mun mielestä näihin versioihin oli vielä oikeasti panostettu kunnolla.

Oli yksi parhaista. Tähän oli toden totta panostettu: artistit, vieraat, sovitukset, kaikki. Tässä vieraat toimivat ja toivat paljon lisää. Lisäksi heistä huokui, että halusivat olla aidosti mukana luomassa tätä tribuuttia hänen uraansa kohtaan.

Hietalalta oli kyllä jälleen se paras veto. Mahtavaa tykitystä, kertakaikkisesti.

Tosi hyvä kausi, menee jopa sinne top kolmoseen. Kemiat toimii ja tarinat urien varrelta todella hyviä mielenkiintoisia. Edes Roope Salminen ei ärsytä.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Hietalan veto oli kyllä omaan makuun yksi tämän formaatin historian kovimmista, todella komeasti lähti 1000 Waysin power metal -versio ja heittämällä sujahti omille soittolistoille! Muutenkin vanhana (ja toki vähän nykyisenäkin) ysärijytkeen suurkuluttujana oli mahtavaa sukeltaa syvemmin Waldon maailmaan. Oli kuitenkin itselle 90-luvulla yksi kovimmista nimistä.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Waldo on hieno mies. Erittäin sympaattinen ja lämmin tyyppi. Mun mielestä tästä on aina puuttuneet konemusantekijät. Niissä kertseissä on paljon yhteistä power metalliin. Tarttuvia ja meneviä, kuten Hietalan veto hienosti osoitti. Olen aina miettinyt että esim trance ja power/progressive metalli on melkein identtisiä melodioiltaan ja myös pituudet on +7 minuuttisia, vaikkakin arrangementit toki erilaisia onkin.

Ketäs tollasia eurodance poppoita on, aikakone ja movetron?
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Mun mielestä tästä on aina puuttuneet konemusantekijät. Niissä kertseissä on paljon yhteistä power metalliin
Ihan jäljillä olet. Onhan esimerkiksi ysäriltä tuttu E-type entinen hevibändin rumpali ja perusti pari vuotta sitten hevibändin nimeltä Dampf.

Eipä muistu muita nimeämisen arvoisia eurodancepumppuja kuin mainittuja nuorempi Chorale ja "Erittäin hyvä ellei täydellinen" Mascara. Raptori - nimestään huolimatta - oli eurodancen liepeillä, mutta sittenkin enemmän huumorimusaa. Ja taitaa olla liian roisia metoon jälkeiseen aikaan.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan jäljillä olet. Onhan esimerkiksi ysäriltä tuttu E-type entinen hevibändin rumpali ja perusti pari vuotta sitten hevibändin nimeltä Dampf.

Eipä muistu muita nimeämisen arvoisia eurodancepumppuja kuin mainittuja nuorempi Chorale ja "Erittäin hyvä ellei täydellinen" Mascara. Raptori - nimestään huolimatta - oli eurodancen liepeillä, mutta sittenkin enemmän huumorimusaa. Ja taitaa olla liian roisia metoon jälkeiseen aikaan.
Luetaanko Bomfunk mc`s eurodanceen vai onko se hip hoppia?
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Nykyään eurodancea Portion Boys! :)

Waldolla oli omaan makuun hyviä kappaleita todella paljon, ei esiintyjät edes riittäneet. En muistanutkaan oikeastaan yhtään ulkoa enää, joten oli mahtava nostalgiatrippi tuo. Ja todella loistava Vain elämää -jakso kaikin puolin. Yllätti ihan 100-0. Muun muassa I Dream ja Thousand Ways ovat ihan maailman kärkeä sarallaan. Tämä jakso pitää katsoa uudestaankin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Waldo on hieno mies. Erittäin sympaattinen ja lämmin tyyppi.
Jännä kun olen useamman kerran käynyt keikoillaan, on Waldo aina ollut ihan jumalattoman kireä. Outoa. Toki Itä-Suomi on melkoisen logistinen persereikä, mutta odottaisihan sitä ammattimieheltä vähän toisenlaista käytöstä.

Viime kerralla tilanne vasta hyökkäsikin silmille Pandoran noustua lavalle Waldon jälkeen. Anneli oli itse ihanuus, hymyili kaikille ja jutteli eturiviläisten kanssa. "Pikkasen" nousi biletunnelma.

Ja siis pidän Waldon musiikista ja esimerkiksi radio-ohjelmistaan, ei ole mitään agendaa häntä vastaan.
 

ace

Jäsen
Waldo oli/on mielestäni ainoa kansainvälisen tason artisti omassa genressää, kyllä sitä tuli aikoinaan kuunneltua. Koko jakso oli kyllä oikein hyvä, mutta olenko sitten rokki/metallidiggarina jäävi arvioimaan kun mielestäni koko kausi on yhtä Marco&Costi ilotulitusta. Etenkin Hietala pesee jaksosta toiseen kaikki muut mennen tullen.

No, kilpailuhan tämä ei ole ja ainakin Pakariselta ja Pöyhöseltä on kuultu omaan korviin hienoja versioita muiden biiseistä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Luetaanko Bomfunk mc`s eurodanceen vai onko se hip hoppia?
Pitäisi olla modernin ajan Darwinin "Musiikkilajien synty" tietääkseen kaikki alagenret ja niiden tuntomerkit...

En itse ole liittänyt Bomfunkia eurodanceen - ehkä hiphopin vuoksi, ehkä siksi, että eurodancen kulta-aika (sellaisena kuin sen itse miellän) loppui jo ennen vuosituhannen vaihdetta. (Siksi ysärillä nuoruuden viettäneet ovat oivassa, maksukykyisessä nostalgiaiässä ja Waldonkaan ei tarvitse keikkailla hullun lailla saadakseen leivän pöytään.)

Joskus aikanaan Bomfunk käytti tyylistään sanaa "break", mutta EDM-kattotermin haarojahan ne kaikki ovat. Olisi kieltämättä kiva kuulla, millä tempulla Hietala vääntäisi Freestylerin hevikonvertterinsa läpi!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Autoin kerran Ismon ja Raymondin pois pulasta. Heitin sitten Raymondin kanssa yläfemmat kun kiipesivät bussiinsa.
Freestyler on niitä harvoja tuon genren biisejä, joista tykkään.
 

Kyle

Jäsen
Koko jakso oli kyllä oikein hyvä, mutta olenko sitten rokki/metallidiggarina jäävi arvioimaan kun mielestäni koko kausi on yhtä Marco&Costi ilotulitusta. Etenkin Hietala pesee jaksosta toiseen kaikki muut mennen tullen.

Tämä ei ole mikään vastaus sinulle ace, mutta lainasin viestiäsi koska siinä on mielestäni hyvä tarttuma kohta seuraavaan omaan viestiini.

Monelle lienee selvää että Vain Elämän juoni on se, että eri genrejen osaajat kääntävät biisejä omalle genrelle tyypillisiksi. Tämän johdosta monet räppärit ja raskaamman musiikin tekijät onnistuvat keskiverto pop/rock/iskelmä musiikin tekijää paremmin, kun heidän biisinsä eroavat radikaalisemmin alkuperäisestä. Esimerkiksi jos Costello Hautamäen esittämät biisit kuulostaa Popedalta niin hän on onnistunut tulkinnoissaan. Vastaavasti koen, että jonkun Jussi Rainiola on hyvin vaikea tehdä muiden kappaleista Neon2-versioita jotka räyjäyttäisi pankkeja, ehkä juuri jos kääntäisi jonkun Hietalan biisin niin siinä olisi tarpeeksi kontrastia.

Kausien saatossa on nähty myös paljon artisteja jotka enemmänkin itse esittävät kappaleita eri genreissä. Mielestäni Paula Vesala on tästä hyvä esimerkki kun minun mielestäni ”tekee väärin” kun on tainnut välillä esittää punkkia, räppiä ja välillä elektroa vaikka se oma leipälaji on siinä pop/rockissa. Toki artistit voivat olla hyviä itselleen vieraassa genressä, mutta yleensä se ei todellakaan ole heille se luontevin genre. Kommenttikin on yleensä muilta artisteilta enemmän tyyliin: arvostettavaa heittäytymistä.

Ja olen samaa mieltä, että Marco Hietala on varmaan parhaita Vain Elämää artisteja ohjelman historiassa. Kuitenkin kun lähtee kokoamaan dream teamiä niin hän ei kisaile oman kautensa muita artisteja vastaan, vaan muiden kausien heavy/metalliartistejen kanssa.

Tämä on myös yksi syy miksi Waldon päivästä tuli niin onnistunut. Genre (kuin myös kieli) on niin poikkeava muiden artistien genreen, että pakostakin syntyy jotain erilaista.
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Päätin katsoa Jussin päivää vähän ajatuksella, että kunhan joku vetäisi Ei yksinäinen unta saa, muttei pilaisi tuota. Markolta siis juuri passeli veto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös