Varmaan A.W. Yrjänä & Kotiteollisuus menisi Sfinksillään vähintään samaan linjaukseen. Edelleen säännöllisesti soittolistalla.Lasketaanko vierailijabiisiksi Vesku Jokinen & loput Klamydiasta - Roy Orbison?
Puolet formaatin vieraista ei edes osaa tehdä biisejä, niin ei kait se kovin ihmeellistä ole jos vedetään biisiä, jota joku ei ole tehnyt.Oli iha jees Costellon päivä, Hietala veti ”primus inter pares”-tasolla, huikea jamppa! Inan verran kyllä häiritsi, että Costin päivänä vedettiin Petander & Hanhiniemi-kaksikon tekemää biisiä, toki vetihän Rosti Hynysen päivänä Taiskaa?
Itse olisin toivonut jonkun ottavan käsittelyyn Costellon todellakin itse tekemän ”Kristiina”-biisin, ja kuullut mielelläni tarinan biisin takaa (meikä kun tuntee henk. koht. tämän Kristiinan)… Taisi vaan olla sellainen tanhu, jonka Costi itse sulki ulos.
Oli iha jees Costellon päivä, Hietala veti ”primus inter pares”-tasolla, huikea jamppa! Inan verran kyllä häiritsi, että Costin päivänä vedettiin Petander & Hanhiniemi-kaksikon tekemää biisiä, toki vetihän Rosti Hynysen päivänä Taiskaa?
Biisi on nimeltään Christina. En väitä, ettetkö tuntisi mahdollista laulun kohdetta, mutta teksti on Mikkosen, joten välttämättä kohteena ei ole Costellon rakkaus tai kaunorakkaus, jonka vuoksi ei maistu edes viina. Korjaa toki jos tiedät paremmin, sillä tarinat biisien takana kiinnostaa.Oli iha jees Costellon päivä, Hietala veti ”primus inter pares”-tasolla, huikea jamppa! Inan verran kyllä häiritsi, että Costin päivänä vedettiin Petander & Hanhiniemi-kaksikon tekemää biisiä, toki vetihän Rosti Hynysen päivänä Taiskaa?
Itse olisin toivonut jonkun ottavan käsittelyyn Costellon todellakin itse tekemän ”Kristiina”-biisin, ja kuullut mielelläni tarinan biisin takaa (meikä kun tuntee henk. koht. tämän Kristiinan)… Taisi vaan olla sellainen tanhu, jonka Costi itse sulki ulos.
Lapsuuden / nuoruuden ystäväni Kristiina (naimisissa & perheellinen vantaalainen nykyisin) seukkasi aikanaan Costellon kanssa kohtuu pitkään & vakavasti, ja laittoi homman poikki syistä, joita ei ole minulle koskaan laajemmin avannut, ehkä rocktähden elämän tahti ei vaan sopinut tms. Homma otti Costin osalta kai aika koville, ja seuraavalla Popedan levyllä oli kys. biisi, ei ollenkaan sattumalta… Se, että sanat on Arwon nimissä ei biisin taustaa muuta, olisi ehkä ollut hiukan liiankin alleviivaavaa jos kipale olisi ollut 110% Hautamäkeä.Korjaa toki jos tiedät paremmin, sillä tarinat biisien takana kiinnostaa.
Joo siis olisi pitänyt laittaa tuohon omaan viestiin ”esim. Petander & Hanhiniemi…”, useampi ralli siellä oli, joita Costi on ollut lähinnä sovittamassa, ja tietty soittamassa.Eikös tuossa useampi Popedan biisi kuultu, jotka eivät ole Popedan tekemiä? Tai ainakin Kakskytä Centtiä ja Öljytyt Lanteet?.
Jumalauta tuo Hietala on kova!
En tiedä, kenen siellä pitäisi olla, mutta hyvillä mielein katselin tätä Costellon jaksoa. Symppis hahamo, kuten kirjoitit. Onhan Costello ollut Popedan historiassa tärkeä henkilö ja käsittääkseni pitänyt omalta osaltaan palettia kasassa, kun Mustajärvellä meni vähän lujempaa päihteiden kanssa.Costello on ihan symppis hahmo, mutta kieltämättä jäi jaksosta vähän kummallinen fiilis kun Patea ei mainittu kuin sukunimeltä parissa lauseessa vaikka mies näkyi kutakuinkin jokaisessa arkistoklipissä mitä nähtiin. Liekkö sitten Hautamäen oma toive että aiheesta ei puhuttaisi, mutta jotenkin jäi fiilis että aihetta kierrettiin kuin kissa kuumaa puuroa vaikka kaikki periaatteessa tietävät että jos jonkun noita biisejä pitäisi olla kuulemassa pöydän päässä, niin se olisi Mustajärvi. Tosin minkäs teet jos ukko on itse ilmoittanut jo moneen otteeseen että ei ole kiinnostunut osallistumisesta ohjelmaan.
Musapuoli oli pääasiassa taas täyttä bulkkia paria poikkeusta lukuunottamatta. Hietalan itseironiselle vedolle iso plussa ja kyllähän tuota ääntä kuuntelisi vaikka mies laulaisi puhelinluetteloa. Illan (Iltan?) numerossa oli hauska idea, mutta biisin sovitus jäi vähän puolivillaiseksi. Olisi kaivannut enemmän soulia ja menoa. Muista ei sitten jäänytkään mieleen oikein mitään, ja raiskari-Salmisen läsnäolo ja virnuilu valuttaa edelleen oksennusta suupieleen. Kuvottava tyyppi.
Kaippa se Hietalan jakso pitää ainakin katsoa. Toivottavasti Waldo vetää Wings of Darknessin!
Joo kyllähän Costello on ollut se Popedan moottori jo ties kuinka pitkään, mutta toisaalta tämä on vähän kun saataisiin Eppu Normaalin edustaja tuohon ohjelmaan, ja pöydän päässä istuisikin Martti Syrjän sijaan velipoika Pantse. Erona toki se että eihän Pate enää Popedan jäsen virallisesti ole, mutta varmasti se joka ihmisillä tulee edelleen ensimmäisenä mieleen kun jossain mainitaan bändin nimi.En tiedä, kenen siellä pitäisi olla, mutta hyvillä mielein katselin tätä Costellon jaksoa. Symppis hahamo, kuten kirjoitit. Onhan Costello ollut Popedan historiassa tärkeä henkilö ja käsittääkseni pitänyt omalta osaltaan palettia kasassa, kun Mustajärvellä meni vähän lujempaa päihteiden kanssa.
Ymmärrän kyllä myös Paten "puolestapuhujia" ja toki hänkin olisi omalta osaltaan varmasti mielenkiintoinen henkilö ohjelmassa.
No joo, ja Marko/Marco Hietalaltakin ihmiset tietävät vain Tuomas Holopaisen kynäilemät ja säveltämät Nightwish-biisit. Jos niitäkään. Ja samoin Costello Paten sanoittamien Popeda-biisien kanssa.Pakko sanoa, että Hesarin Ilkka Mattila on kohtuu oikeassa tämän päivän jutussaan. "Vain elämää-sarjassa on jo artistilaarin pohja näkyvissä".
Costello, Marko Hautala ja Eini ( pienellä varauksella) ovat ihan OK artisteina. Muut ovat kyllä enemmän ja vähemmän luokka ne muut. Hanna Pakarinen ja Ilta- herää kysymys ainakin itselle, montako laulua yleisö heiltä tietää/tuntee?
Kommentti | Vain elämää -sarjassa on jo artistilaarin pohja näkyvissä
No no.No joo, ja Marko/Marco Hietalaltakin ihmiset tietävät vain Tuomas Holopaisen kynäilemät ja säveltämät Nightwish-biisit. Jos niitäkään. Ja samoin Costello Paten sanoittamien Popeda-biisien kanssa.
The Islander on Hietalan säveltämä mutta Holopaisen teksti.No no.
Nightwishin kappaleista The Islander on Markon käsialaa, Youtubessa musiikkivideolla ujot 38 miljoonaa näyttökertaa. Kai tuohon määrään joku suomalainenkin mahtuu.
Taitaa siellä joku muukin kappale olla, jossa Marko on ainakin co-säveltäjänä.