Itse käytän vain uimashortsejaEnnemmin caprit ja uimashortsit
Itse käytän vain uimashortsejaEnnemmin caprit ja uimashortsit
Slim- ja skinny fiteissä on hienoinen ero. Omaan makuuni slimmit farkut sopii hyvin kaikenikäisille, jos tyyli vain muuten natsaa, mutta skinnyt menee nuorisokategoriaan vahvasti. Ellei sitten ole kyse old skool -skinnyistä ja rokkikukoista.Tadu kirjoitti:Vanhemmalla miehellä myös legginseiltä vaikuttavat täysin ihonmyötäiset farkut ovat huvittava näky. Muutenkin ehkä keski-ikäisen miehen ei kannattaisi yrittää pukeutua kuin teinin. Toki kyllähän siitäkin jotkut tykkää.
Itsekin semipapparaisena sanoisin, että siinä vaiheessa, kun muiden mielipiteillä omasta pukeutumisesta ei enää ole mitään väliä, niin vatekaapissa olevat ehjät - ja mukavilta tuntuvat - vaatteet käytetään loppuun.Yleisimmin näitä näkee +50 -vuotiailla nykyään, eli tuolloin muodin aikaan kolmekymppisenä on tyylisuunta vakiintunut ja sillä painetaan sitten tappiin saakka.
Joo, tämä on varsin totta. En minkään näitä 3/4-shortseja tai muitakaan sen kummemmin maalita kylillä pyöriessäni, lähinnä tuossa eo. tilanteessa huvitti se muiden pukeutumisen arvostelu ja sitten itsellä on jalassa puoleen sääreen yltävät reisarit. Varsinkin kun ne vatsan alle kivasti laskeutuvat, laahaa lahje liki nilkkaa jo. No, tosiaan samapa tuo lopulta. Ymmärrän toisaalta senkin, että ovat leppeämmät helteellä kuin pitkät housut ja sitten ehkä shortseissa oloa ei tunneta oikein omakseen eli tämä kuuluisa homohousuefekti iskee.Itsekin semipapparaisena sanoisin, että siinä vaiheessa, kun muiden mielipiteillä omasta pukeutumisesta ei enää ole mitään väliä, niin vatekaapissa olevat ehjät - ja mukavilta tuntuvat - vaatteet käytetään loppuun.
Chinot. Väreinä vaikka tumman sininen, khaki, vihreä tai ruskea oman mun mukaan.Nyt Jatkoajan elämäntaparäätälien vinkit.
Helteellä käyttänyt shortseja ja vittu kun puin pitkät niin mulla kaapissa vain farkkuja, joilla kävelen pakkasessakin.
Mitä on, onko mitä järkevää tuossa välissä saatavilla rentoa casual arkiduunihousua. Jotain ohuempaa matskua joka ei heti rypyssä.
Chinoja on ehdotettu, mutta usein ovat valitettavan paksua kangasta = Kuumat. Kannattaa testailla ja kokeilla.Nyt Jatkoajan elämäntaparäätälien vinkit.
Helteellä käyttänyt shortseja ja vittu kun puin pitkät niin mulla kaapissa vain farkkuja, joilla kävelen pakkasessakin.
Mitä on, onko mitä järkevää tuossa välissä saatavilla rentoa casual arkiduunihousua. Jotain ohuempaa matskua joka ei heti rypyssä.
Hyvää settiä. Pellava on kyllä kesän materiaaliksi ihan ykkönen, kuten villa talvella. Molemmat hengittävät mukavasti ja villa sitten lämmittää. Pellavapaita/-housut voi kulkea vaikka kuinka lämpimässä ja hengittää ihan eri tavalla kuin vaikkapa puuvillainen t-paita. Toki ryppyyntyy helposti, mutta se kuuluu vaan asiaan!Chinoja on ehdotettu, mutta usein ovat valitettavan paksua kangasta = Kuumat. Kannattaa testailla ja kokeilla.
Itsehän vetelen helteet töissä pellavahousuilla, siis ns puvun housut malliin leikatuilla. Rypistyy mutta niin kuuluukin.
Talvet menee sitten farkkujen lisäksi mittojen mukaan tehdyillä tumman harmailla flanellihousuilla. Ihan loistavat. Lämpimät ja miellyttävät.
Jos rypyttömyyttä kaipaa ja keveyttä niin pitänee valita sekoitekangas puuvilla/Villa/polyester.
Minulla on parit eriväriset näitä Matiniquen MAvicent housuja. Aika kevyttä kangasta, ei rypisty helposti ja stretch!
Matinique Mavincent (Dust Blue) - 130 € | Boozt.com
Katso Matinique Mavincent (Dust Blue) hintaan 130 €. Shoppaile verkossa – nopea toimitus ja helppo palautus vain Boozt.comissawww.boozt.com
Chinoja on ehdotettu, mutta usein ovat valitettavan paksua kangasta = Kuumat. Kannattaa testailla ja kokeilla.
Itsehän vetelen helteet töissä pellavahousuilla, siis ns puvun housut malliin leikatuilla. Rypistyy mutta niin kuuluukin.
Talvet menee sitten farkkujen lisäksi mittojen mukaan tehdyillä tumman harmailla flanellihousuilla. Ihan loistavat. Lämpimät ja miellyttävät.
Jos rypyttömyyttä kaipaa ja keveyttä niin pitänee valita sekoitekangas puuvilla/Villa/polyester.
Minulla on parit eriväriset näitä Matiniquen MAvicent housuja. Aika kevyttä kangasta, ei rypisty helposti ja stretch!
Matinique Mavincent (Dust Blue) - 130 € | Boozt.com
Katso Matinique Mavincent (Dust Blue) hintaan 130 €. Shoppaile verkossa – nopea toimitus ja helppo palautus vain Boozt.comissawww.boozt.com
Mä ostin ysärillä ihan liikaa Jack & Jonesia että meni maku, ja jotenkin olen skipannut ne siitä lähtien, en osaa sanoa järkisyytä miksi. Ehkä ne oli ne oranssit farkut mitkä jossain mielenhäiriössä ostin. Täytyykin palata tutustumaan mallistoon ennakkoluulottomasti.@Jupe chinoja suosittelen minäkin. Olen viime vuodesta lähtien ostanut kaikki farkut ja housut Jack & jonesilta. En olisi takavuosina voinut kuvitellakaan sieltä ostavani, mutta tuntuu nykyään olevan ainoa miesten vaatekauppa, josta vielä saa housut matalavyötäröisinä. En ymmärrä kuka haluaa sellaisia kainaloon ulottuvia (juu, liioittelen vähän).
Oon itse aika tarkka tyylistäni enkä muista kertaakaan, että olisin kiinnittänyt huomiota, että omat (tai kenenkään muun) housut olisivat rypyssä. Ikinä en housuja silitä muutenkaan. Eli vähän epäilen, että on turha huoli. Sanoisin, että ryppyiset chinot ovat kuitenkin enemmän ”business” kuin farkut. Eli siis pointtina, että jos farkut kelpaavat työssäsi/elämässäsi, niin ei pitäisi kyllä olla mahdollista, että noin nopeasti chinot ovat käyttökelvottomat. Farkut eivät rypisty, mutta oman järjen mukaan niiden pitäisi haalistua pesussa chinoja nopeammin. Tämä toki oma hyvin subjektiivinen mielipiteeni, ja voi olla, että olemassa olevat chinosi ovat jotain huonoa kangasta.Itse asiassa, onhan mulla chinoja. Ovat kieltämättä vähän liian paksuja ja laiskana silittäjänä menee ryppyyn sekä epäsiistiksi useampien käyttöjen/pesujen jälkeen. Tiedän että asioita tämän suhteen voisi tehdä paremmin, vertaus tehdään kuitenkin siisteihin farkkuihin jotka aina tuolin karmilla valmiina eikä tarvitse silitystä ikinä. Kuluukin maltillisesti ja sanoisinko tyylikkäästi. En yhtään ihmettele että farkut on edelleen ne suosituimmat arkihousut todella monissa piireissä.
Paitsi jos niissä on resorit tai vahva kavennus lahkeissa, ne ovat joggereita. Ja ne taas voivat olla reisitaskuhousujen, suorien, chinojen, farkkujen tai collareiden näköisiä. Kaikenlaista sitä on. Resorit ehkä se vahvin merkki.Oikeastaan kaikki puuvillahousut, jotka eivät ole farkkua tai kollaria tuntuvat olevan chinoja.
Oon itse aika tarkka tyylistäni enkä muista kertaakaan, että olisin kiinnittänyt huomiota, että omat (tai kenenkään muun) housut olisivat rypyssä. Ikinä en housuja silitä muutenkaan. Eli vähän epäilen, että on turha huoli. Sanoisin, että ryppyiset chinot ovat kuitenkin enemmän ”business” kuin farkut. Eli siis pointtina, että jos farkut kelpaavat työssäsi/elämässäsi, niin ei pitäisi kyllä olla mahdollista, että noin nopeasti chinot ovat käyttökelvottomat. Farkut eivät rypisty, mutta oman järjen mukaan niiden pitäisi haalistua pesussa chinoja nopeammin. Tämä toki oma hyvin subjektiivinen mielipiteeni, ja voi olla, että olemassa olevat chinosi ovat jotain huonoa kangasta.
Chinoja tosin löytyy kankaalla kuin kankaalla ja termin alle menee ihan erilaisia puuvillahousuja. Oikeastaan kaikki puuvillahousut, jotka eivät ole farkkua tai kollaria tuntuvat olevan chinoja. Nyt tosin eri kaupoissa on syys- ja talvimallistot,, joten tarjolla varmaankin enemmän paksuja malleja. Kannattanee joskus lopputalvesta tai keväästä tsekata mitä kaupoista löytyy jos ohuita housuja vielä tarvitsee.
Kyllähän toimistossa näkee siistejä verkkareitakin, vai onko joggeri oikea sana, just tsiigasin kun yks vähän mua nuorempi kundi oli jossain ralph lauren collareissa ja hupparissa, kun ovat siistit ja muutenkin huoliteltu tyyli niin hyvin sopeutuu toimistoon kaikenlaisten jakkupukujen ja tyylitietoisten johtajien sekaan.Paitsi jos niissä on resorit tai vahva kavennus lahkeissa, ne ovat joggereita. Ja ne taas voivat olla reisitaskuhousujen, suorien, chinojen, farkkujen tai collareiden näköisiä. Kaikenlaista sitä on. Resorit ehkä se vahvin merkki.
Mä niin tykkään joggereista! Vihaatteko te muut niitä?
Taskullinen paita on rennompi, mutta eipä sen nyt niin väliä. Paitakin ilmeisesti on rennompi, eikä valkoinen popliinipaita? Eihän se paidan tasku pikkutakin alta varmaan näy muutenkaan.Olen ostanut esikoiseni lakkiaisiin uuden puvun (paljon aikaa käyttämällä löytyi hyvä). Solmiot ja taskuliinat jne on myös.
Tänään kävin vielä ostamassa uuden paidan. Tajusin vasta kotona, että tuossa on tasku. Voi olla pieni asia, mutta ei mulla yhdessäkään kauluspaidassa ennen ole ollut taskua. Onko tuo ihan vain makuasia vai miten? Minusta näyttää oudolta. Vielä ehtii mainiosti käydä vaihtamassa.
Maailmassa lienee miljoonia ihmisiä, jotka ei ole edes nähnyt kenkiä.Yksinpuhelua.
Haagan Imelda Marcos laski kenkänsä. Näyttää olevan tällä hetkellä noin 30 paria kenkiä. Plus muutamat korkkaamattomat paketissa. Tänä vuonna olen ostanut vissiin viidet parit kenkiä.
Puolustan tätä kuitenkin sillä, että aktiivisesta yksityisautoilusta huolimatta vedän päivässä yleensä sen 10k askelta, mikä tarkoittaa 7-8 kilometriä. Ja suurin osa noista on tennareita ja lenkkareita.
Kenkiin panostaminen ei mene koskaan hukkaan. Ilman kenkiä ei voi kukaan lähteä minnekään, paitsi Jortikka.