Vaatteet on mun aatteet...

  • 99 321
  • 536

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mitäs paikkoja puvun hommaamiseen kannattaisi harkita Stockmannin lisäksi (läntisellä) Uudellamaalla? Miljoonia ei ole laittaa kiinni, mutta jotain nuorekasta ja edes semi-laadukasta haluaisin. Dressmann ei ole vaihtoehto.
 

scholl

Jäsen
Mitäs paikkoja puvun hommaamiseen kannattaisi harkita Stockmannin lisäksi (läntisellä) Uudellamaalla? Miljoonia ei ole laittaa kiinni, mutta jotain nuorekasta ja edes semi-laadukasta haluaisin. Dressmann ei ole vaihtoehto.

Jos ei miljoonia halua laittaa kiinni niin suosittelen esim. Stockalta Ermenegildo Zegnaa. Laadukkaita pukuja semi ok hinnalla. Joku alle 800 saa jo ihan hyvää. Piemontelaista meininkiä. Jotain Bossin tyylistä moskaa ei tänä päivänä enää kannata ostaa. Ei eletä enää pula-ajalla Suomessakaan.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mitäs paikkoja puvun hommaamiseen kannattaisi harkita Stockmannin lisäksi (läntisellä) Uudellamaalla? Miljoonia ei ole laittaa kiinni, mutta jotain nuorekasta ja edes semi-laadukasta haluaisin. Dressmann ei ole vaihtoehto.

Bulevardin alkupäässä on joku outlet, jossa on ainakin ollut ihan hyvännäköisiä pukuja kohtuuhintaan sekä asiantunteva ja asiallinen palvelu.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitäs paikkoja puvun hommaamiseen kannattaisi harkita Stockmannin lisäksi (läntisellä) Uudellamaalla? Miljoonia ei ole laittaa kiinni, mutta jotain nuorekasta ja edes semi-laadukasta haluaisin. Dressmann ei ole vaihtoehto.

Itse ostin Haloselta TuroTailorin puvun muistaakseni ihan suht edullisesti johonkin 200-300 euron hintaan ja tyytyväinen olen ollut. Ymmärtääkseni Turo Tailorit ovat ihan laadukas merkki ainakin johonkin Dressmaneihin verrattuna, toki eri kategoriassa joidenkin Bossin pukujen suhteen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitoksia vinkeistä. Pitänee kuun vaihteessa suunnistaa isommille apajille, koska kotikylästä ei tunnu sopivaa löytyvän. Muutama hyvä malli sattui vastaan, mutta kapealinjaiset ja (tumman) harmaat ynnä hillityn liituraitaiset tuntuvat olevan aika suosittuja tähän aikaan vuodesta. Ei riittänyt varallisuus hankkia aiemmin pukua, joten nyt mennään niillä, mitä vastaan tulee.
 

scholl

Jäsen
Bulevardin alkupäässä on joku outlet, jossa on ainakin ollut ihan hyvännäköisiä pukuja kohtuuhintaan sekä asiantunteva ja asiallinen palvelu.

Se on Solon outlet Xtra tai joku sellainen. Oon käynyt kerran siellä ex tempore kenkäostoksilla samalla kun oli tarkoitus käydä nauttimassa joku iltapäiväcappuccino. Miellyttävä henkilökunta ja puhuvat italiaa. Jauhoin siellä pitkään siitä, onko Corriere della Sera ikävystyttävä lehti vai ei.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Herätelläänpä henkiin tätä ketjua parin vuoden tauolta. Nimittäin pitäisi löytää loppusyksyyn ja alkutalveen sekä samaan saumaan keväälle sopiva välikauden takki Helsingistä. Tyyli ja hintaluokka löytyvät jostain Jack&Jonesin lähettyviltä, joten minne kannattaisi suunnistaa? Neuletakin voisin samaan satsiin tonkia, jos sopiva kohdalle osuu.

Forumin JJ on tsekattu jo pariin kertaan syksyn aikana, kun siinä kulkureitillä sopivasti on, ja voin sen toki vielä kertaalleen penkoa. Löytyykö isompaa JJ:tä tai jonkin muun brändin myymälää keskustan alueelta, jossa tuollaista edukkaampaa katumuotia on tarjolla? Ei ole oikein tullut viime vuosina vaatteita Helsingistä ostettua.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Herätelläänpä henkiin tätä ketjua parin vuoden tauolta. Nimittäin pitäisi löytää loppusyksyyn ja alkutalveen sekä samaan saumaan keväälle sopiva välikauden takki Helsingistä. Tyyli ja hintaluokka löytyvät jostain Jack&Jonesin lähettyviltä, joten minne kannattaisi suunnistaa? Neuletakin voisin samaan satsiin tonkia, jos sopiva kohdalle osuu.

Forumin JJ on tsekattu jo pariin kertaan syksyn aikana, kun siinä kulkureitillä sopivasti on, ja voin sen toki vielä kertaalleen penkoa. Löytyykö isompaa JJ:tä tai jonkin muun brändin myymälää keskustan alueelta, jossa tuollaista edukkaampaa katumuotia on tarjolla? Ei ole oikein tullut viime vuosina vaatteita Helsingistä ostettua.

Tsekkaa Zara (for Men), Aleksanterinkadulla. Kohtuuhintaista, ja ihan siistiä kamaa löytyy. Tottakai Carlingsit (Kamppi, Forum ainakin) kannattaa pyörähtää läpi, saattaa löytyä sopivaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Omaa pukeutumistyyliäni voisi kuvata käytännölliseksi, siistiksi, vaatimattomaksi ja - kuten kantajaansa - syrjäänvetäytyväksi. En ole yhtä ainoaa Adidaksen hupparia lukuunottamatta suosinut kansainvälisiä isoja merkkejä, vaan luotan Dressmannin ja joskus myös Citymarketin sekä Prisman minulle tarjoamiin merkkeihin.
Vaatteita tulee ostettua noin parin kolmen vuoden välein. Kenkiä puolestaan vasta sitten, kun ne ovat kuluneet puhki eli yleensä siinä neljän vuoden välein.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Henkka & Maukalta löytyy ihan ok takkeja, itsekin tuli sieltä tuollainen yks haettua.

E: Ja jotta aiheeseen tulisi vastattua niin itsehän olen liikkuva H&M mainoskyltti, eilenkin oli kaikki päälikuteet Henkkamakelta.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Omaa pukeutumistyyliäni voisi kuvata käytännölliseksi, siistiksi, vaatimattomaksi ja - kuten kantajaansa - syrjäänvetäytyväksi. En ole yhtä ainoaa Adidaksen hupparia lukuunottamatta suosinut kansainvälisiä isoja merkkejä, vaan luotan Dressmannin ja joskus myös Citymarketin sekä Prisman minulle tarjoamiin merkkeihin.
Vaatteita tulee ostettua noin parin kolmen vuoden välein. Kenkiä puolestaan vasta sitten, kun ne ovat kuluneet puhki eli yleensä siinä neljän vuoden välein.

Sama juttu, all you need is Adidas. Takit ja monesti housutkin tulee tilattua nykyään Varustelekasta, koska sieltä saa käytännöllistä tavaraa halpaan hintaan. Oma uniformuni onkin Miltecin armeijatakki, farkut/reisitaskuhousut ja addun tai Conversen tennarit. Kokonaisuuden kruunaa sitten Pink Floyd -t-paidat ja Nordiques-pipo. Eihän näillä kai mihinkään bisnestapaamiseen olisi asiaa, mutta onneksi ei tartte ollakaan. :)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei aavistustakaan, mistä esim. nykyiset mustat farkkuni olen ostanut. Asia on minulle merkityksetön. Pakotan itseni vaateostoksille silloin kun on yksinkertaisesti pakko hankkia uudet housut yms. Sitten katson, mistä löytyisi siedettävän hintainen ja sopivalta jaloissa tuntuva housumalli. Ei ole pakko olla farkkuhousu, mutta mielellään mustat housut ja mielellään myös sellaiset, joissa on joko syvät etutaskut tai sitten reisitaskut, sillä työssäni tarvitsen taskuihin tilaa, kun on pakko pitää erinäistä irtainta tavaraa ja omaa omaisuutta mukana, enkä mihinkään perstaskuun tunge lompakkoani.

Tuskin olen H&M-liikkeestä kuitenkaan ostanut, vaikka teoriassa se ei mahdotonta ole. Kuten sanottua, merkillä ja trendeillä ei ole merkitystä, ei myöskään vaatekaupan nimellä. Luultavasti nykyisetkin housut on ostettu Halonen-Seppälä-akselilta, tai mitä niitä nyt on Turun keskustassa.

Sama prosessi koskee mustia kävelykenkiä. Kun vanhat alkavat hajota, niin on aika ostaa uudet. Mustia sukkia minulla on ennestäänkin riittävästi, mustia boksereita sen sijaan on vaikea löytää. Kaipaisin erityisesti ns. yöasukäyttöön väljempiä ja lähes shortsien mittaisia boksereita, en mitään mainoksien Dressmann-homomiesten kireän pullottavia ja kullin tiukasti muottiin prässääviä tyrkkykalsareita.

T-paitoja ja huppareita saa ostettua sekä keikoilta ja festivaaleilta että netistä, lisäksi kaapissa on jokunen juhlatilaisuuskäyttöön varattu kauluspaita (ja jopa puku, puvuntakkeja ja peräti solmio) ja mustat, suorat housut. T-paitoja on kaapissa liikaakin, varmaan yli 50, siihen päälle jokunen ohut pitkähihainen ja college-paita sekä pari villapuseroa, joita en käytä elleivät erityisolosuhteet sitä vaadi.

Vanhin vieläkin silloin tällöin käytössä oleva pitkähihainen paita on Entombedin Wolverine Blues -kiertueelta 1993 ostettu paita, t-paitapuolelta Obituaryn World Demise -kiertueelta 1994 ostettu paita sen sijaan päätyi suikaleiksi ja siivouskomeron räteiksi hajottuaan lopullisesti. Tai on minulla WASPin vuoden 1985 vuosimallia oleva t-paitakin tallella muistona, mutta olin sitä käyttäessäni kahdeksanvuotias, joten se ei päälle tietystikään mahdu.

Paitani ovat osa henkilökohtaista historiaani ja kulutus/viihdetottumuksiani. Suurin osa paidoista on yhdistettävissä johonkin tiettyyn hetkeen, kokemukseen tai tapahtumaan. Vaikkei sillä ole arjessa väliä minkä niistä päälleni kiskon, niin ainakin niihin liittyy monesti joku muisto, mitä tuskin voisi sanoa jos kaappi olisi täynnä geneerisiä valkoisia kauluspaitoja kuten ns. pukumiehillä.

Takkien suhteen vuorottelen kolmea tai neljää takkia vuodenajan mukaan. On joskus joltain kirppikseltä 20 markalla ostettu (keino)nahkatakki, jota pidän syksyisin ja keväisin, sitten on vähän paksumpi aito nahkatakki, jota pidän loppusyksyn/alku- ja kevättalven sekä alkukevään ja kovimpia talvipakkasia varten on kunnon toppatakki, sekin on peräisin jostain 1990-luvun puolelta. Jos on pakko mennä sateessa ja kovassa tuulessa ulos tai lähden esim. pyörällä, niin sitten on vedenkestävä ulkoilu/tuulipuvuntakki housuineen.

En ole vaateteollisuuden kannalta kovin hyvä kuluttaja-asiakas. Jos ei keikoilta yms. ostettuja t-paitoja lasketa, niin muuten lähes ainoa motiivini mennä vaateostoksille on se, että vanhat vaatteet/kengät yms. ovat menneet rikki tai ovat niin kuluneet, ettei niitä enää voi tai kehtaa käyttää.

Jatkuvasti vaihtuva muoti on minusta turha ja turmiollinen asia, ja erilaisten rättien ostaminen jatkuvalla syötöllä on asia, jota en naisissa täysin ymmärrä. Tai toisia naisia vartenhan ja "kanalauman hierarkiaa" vahvistaakseen he kai lumppujaan ostavat. Miehethän eivät pääsääntöisesti huomaa tai välitä ollenkaan, mitä naisella on päällään mutta huomaavat kyllä heti, jos naisella ei ole vaatteita päällään tai jos tämä on nuori, kaunis ja alusvaatteisillaan.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Löytyykö isompaa JJ:tä tai jonkin muun brändin myymälää keskustan alueelta, jossa tuollaista edukkaampaa katumuotia on tarjolla? Ei ole oikein tullut viime vuosina vaatteita Helsingistä ostettua.

Jos näkisit aiheelliseksi hieman venyttää budjettiasi tuosta JJ/vastaavasta niin suosittelisin Kluuvissa (?) sijaitsevan G-Star-erikoisliikkeen valikoimaan tutustumista. Ei ole mikään ylikallis, mutta ehkä kolmasosan/puolet kalliimpi kuin JJ tai Dressu, mutta vaatteensakin ovat mielestäni laadukkaampia ja jos esimerkiksi haluaa välttyä joka toinen syksy uuden takin hankkimiselta niin suosittelisin panostamaan vähän enemmän. Kertainvestointi se vain on, ja itse ainakin olen joskus siirtynyt pysyvästi JJ:n tuotannosta semisti laadukkaampiin tuotemerkkeihin, joista G-Staria suosin tällä hetkellä ehkä eniten. Oivaltavia tyylillisiä ratkaisuja, hyvää materiaalia ja tosiaan vähän suolaisemmat hinnat.

Olen kohtalaisen siisti pukeutuja, mutta ei mulla ole sinänsä niin väliä mitä muut pukeutumisestani ajattelee. T-paitoja löytyy liiaksikin, sukkia olen niin huono ostamaan (ei koskaan muista) että välillä joutuu oikein hakemaan puhtaita mokomia jos ei vaimon pyykkihuolto ole toiminut ideaalisti, mutta kaikkea muuta, yleensä joitain ylimääräisiäkin vaatekappaleita, tulee kyllä hankittua. Turun alueella suosin Carlingseja (kauppakeskus Skanssin mokomassa muuten huippupalvelu, aina) ja Stockmannia, sekä myös edullisempia myyjiä kuten Zara ja H&M. JJ:n mallistot muuttuvat mielestäni vuosi vuodelta jotenkin lapsellisempaan suuntaan (pahoittelen yleistystä), ja Dressmannilta en edes pukua lähtisi ostamaan.

Kun minua ei suuremmin hetkauta miten muut suhtautuvat pukeutumiseeni (ei se toki herätäkkään mitään erityistä huomiota), niin en myöskään arvostele muita jonkun pukeutumisensa perusteella. Jokainen taaplatkoon tavallaan, ja oikeastaan vartalon mallikin sanelee aika pitkälti sen mistä kledjunsa hankkii. Esimerkiksi kaverini joka on vähän minua isoluisempi hakee mieluummin vaatteensa Dressmannista tai tilaa joltain vastaavalta nettimyyjältä sellaisia vaatteita joissa ei tunne jatkuvasti jonkun sauman hinkkaavan väärästä kohtaa, ns. mallinsa ovat melko väljiä ja ilmavia. Yritäpä sitten tällaisia löytää vaikkapa Zarasta tai G-Starilta. No-no.

Mielestäni ei myöskään vaatteet kerro yksinään kenestäkään henkilöstä mitään, ellei sitten satu muuten olemaan kartalla jonkun luonteesta tai suhtautumisesta vaatteisiin. Mielestäni vaatteet lähinnä voivat antaa viitteellisiä merkkejä siitä millainen henkilö kantajansa on, mutta syväanalyysejä en yleensä kenenkään pukeutumisesta vedä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Löytyykö isompaa JJ:tä tai jonkin muun brändin myymälää keskustan alueelta, jossa tuollaista edukkaampaa katumuotia on tarjolla? Ei ole oikein tullut viime vuosina vaatteita Helsingistä ostettua.
Jos olet hoikanpuoleinen, niin H&M ja varsinkin Zara sopinevat varmasti sinulle. Kun kerran siinä Aleksentarinkadulla pyörit, niin tsekkaa myös Stokkan vieressä oleva Oneway. Zaralta kun lähdet kävelemaan Aleksia Katajanokalle päin tulee vastaan myös pieni Selectedin myymälä(Aleksanterinkatu 13 vai 15), joka kannattaa tsekata. Mielestäni Zarassa on paras valikoima tyylikkäitä takkeja ja ovat myös mielestäni hieman henkkamaukkaa laadukkaampia ja erikoisempia.

J&C:t ja Dieselin myymälä manskulla kannattanee myös tsekata, mutta ovat hieman kalliimpia, varsinkin Dieselin myymälä onkin jo huomattavasti kalliimpi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos olet hoikanpuoleinen, niin H&M ja varsinkin Zara sopinevat varmasti sinulle.
Periaatteessa mulle menee hoikan mitoituksen puvut ja paidat yms. mutta hartiat ovat sen verran leveät, ettei kaikki takit istu hyvin. Housuissa taas H&M:n pöksyt harvoin istuvat kunnolla, kun vyötäröstä sopiva ottaa pakaroista ja reisistä kiinni. Paksut raajat ja kolho kroppa.

Jack&Jonesin rytkyt ovat olleet sikäli helppoja ostoksia, ettei hinta usein pääse liian korkeaksi ja tuntuvat sopivan muutenkin mun kropalleni. Tykkäisin vain etsiä jotain hiukan erilaista, kun JJ ei niin hirveän yksilöllisiä vaatteita tee.

Mutta kiitoksi vinkeistä kaikille, pitää käydä ihmettelemässä muutamia paikkoja.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ajatus jonkun bändi/artistipaidan hankkimisesta nousee aina silloin tällöin mieleen, mutta toistaiseksi olen päättänyt olla sellaisia hankkimatta. Myöskään minkään urheilujoukkueen fanipaitaa en ole hankkinut, vaikka monasti olen sellaisesta haaveillut.
Lippiksiä käytän vain silloin, kun sataa tai kun en halua tulla nähdyksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on tasan kaksi bändipaitaa, ja niistäkin toinen kutistui hiukan liian naftiksi pesussa. Toinen sen sijaan on laadukas, ja tykkään sitä käyttää kesäisin, kun printtikin on sopivan hillitty ja tyylikäs.

Lätkävaatteissa mulla on pari haavetta, eli lähinnä tykkäisin t-paidasta, jossa olisi NHL-jengin logo edessä ja sopiva pelaaja numeron kera selässä. Ei taida Suomesta saada, joten odotellan sopivaa saumaa. Myös joku huppari voisi olla ihan jees, mutta en tykkää aivan perushuppareista, vaan hiukan sellaisista slim fiteistä.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Herätelläänpä henkiin tätä ketjua parin vuoden tauolta. Nimittäin pitäisi löytää loppusyksyyn ja alkutalveen sekä samaan saumaan keväälle sopiva välikauden takki Helsingistä. Tyyli ja hintaluokka löytyvät jostain Jack&Jonesin lähettyviltä, joten minne kannattaisi suunnistaa? Neuletakin voisin samaan satsiin tonkia, jos sopiva kohdalle osuu.

Esprit voisi olla varmaan myös vaihtoehto. Sieltäkin löytyy miehille suht edullista kamaa. Toki sitten on vähän arvokkaampia vaatteita myös. Riippuu aika paljon siitä, että mistä takista sattuu tykkäämään. Esprittejä löytyy ainakin kampista, Forumista ja Stokkan ovia vastapäätä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lätkävaatteissa mulla on pari haavetta, eli lähinnä tykkäisin t-paidasta, jossa olisi NHL-jengin logo edessä ja sopiva pelaaja numeron kera selässä. Ei taida Suomesta saada, joten odotellan sopivaa saumaa.
Mulla on pari tuollaista, NY Rangersin sinisiä t-paitoja molemmat ns. retrotyyliin eli hieman kulahtaneella printillä logo edessä ja tekstit ja numero selässä. Ihan siistin näköiset ja sen takia ne aikanaan reissusta ostinkin.

Kyseessä Leetch #2 ja Graves #9, noita on hyvä kesäisin käyttää jossain perustilanteessa kauppareissulla tai muuten vaan ulkoillessa, hyvää laatua eikä tule joka paikassa vastaan. Ja välillä joku satunnainen heppu tulee heittämään läpyskää kuinka Leetch tai Graves oli kovia jätkiä aikanaan.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Oma pukeutumistyyli riippuu ihan fiiliksestä. Jonain päivänä on verkkarit jalassa, huppari päällä ja pipo päässä, joskus taas farkut ja kauluspaita/villapaita.
Kyllä yleensä kuitenkin tulee katsoa mitä päälleen laittaa, mutten voi sanoa seuraavani hulluna viimeisintä muotia.
Mukavuus ja sopivuus omaan olemukseen on tärkeintä. Typerän näköistä, jos laittaa ihan vääränlaista vaatetta päälle.
One way on muuten hyvä paikka tehdä vaateostoksia ihan näin kolmekymppisenäkin. Viimeksi perjantaina sieltä housut, t-paidan ja hupparin nappasin mukaan.
Muuten vaatteita käyn katsomassa Dressmannilla sekä H&M:ssä, mutta yleensä tulee muitakin Stadin liikkeitä käytyä läpi.
 

Jeffrey

Jäsen
Nyt taitaa allekirjoittanut mennä eri kategoriaan valtaosan jatkoaikalaisten kanssa. Itse tykkään pukeutua hyvin ja siten myös sijoittaa vaatteisiin rahaa. Okei olen kokoluokassa aika ääripäässä. Pitkä ja urheilullinen torsoni ei aina taivu ihan kaikkiin vaatteisiin. Moni tuppaa olemaan liian leveetä ja liian lyhyttä vaikka kokolapussa olisikin useampi X.

Oma tyylini on varmasti melko omanlaisensa olematta mitenkään kaamean erikoinen. Oma lookkini on sekoitus tiettyä sportia, navya ja snopia. Olen tyytyväinen omaan lookkiini ja niin ovat olleet monet muutkin.

Vaateostokseni uloittuu yleensä alennusmyynteihin. Tunnustetaan nyt, että sen kaksi kertaa vuodessa käyn kaluamassa stokkan miestenosaston läpi. Kerralla irtoaa mukaan yleinsä n. 500€ vaatetta. Muuten sitten tulee ostettua lähinnä sesonkivaatteita takkia ja kenkiä yms. Lisäksi jos ulkomailla sattuu osumaan jotain mukavaa silmiin niin en kiellä itseäni ostamasta.

Oman kokoni takia ostan lähinnä sitä joka sattuu päälle sopimaan, hinnalla ei niin väliä. Tietysti alemyynneistä usein onnistun jotain löytymään kun tiedän valmiiksi mikä itselleni sopii päälle.

Farkut ovat pitkälti G-Staria tai Bossia. Sieltä nyt on löytynyt ne mallit jotka ovat hyvännäköisiä, joihin reidet ja perse mahtuu mutta ei silti ole mitkään jazz -housut. Pikee/Polo -paitoja menee paljon. Niistä on usein löytynyt sportisempia malleja, Ralph Laurenilta ja Burberryltä löytyy yhteensä varmasti useampi kymmenen paitaa. Toki niitä jossa merkki on minimaalinen, varsinkin Burberryn kohdalla näin. T -paidat niin pitkähihaiset kuin lyhythihaiset ovat minulle suuri ongelma. Kun pitäisi olla tarpeeksi pitkä hiha ja helma, olematta liian leveä. G -Star on tähänkin antanut parhaan vastauksen, mutta ihan tyytyväinen en ole itse vielä ollut. Niken Sport Athletic mallisto on sen sijaan tarjonnut rutkasti hyvin istuvia perus t-paitoja. Edullisia, mutta eivät sitten mahdottoman kauaa kestäkään.

Lisätään vielä se, että ns. parempia vaatteita käytän aika harkitusti, jossain määrin säästelijäästi. Koululla tai kaupungilla minut saattaa hyvinkin nähdä verkkareissa tai ihan basic farkuissa ja paidassa. Tyttöystäväni onkin sanonut ettei tiedä ketään muuta joka muuttuu 5 minuutissa ihan täysin vain vaihdettuaan vaatteet ja laitettua tukan kuntoon.
 

scholl

Jäsen
Onks muilla sama ongelma, että kanssaihmiset eivät tajua mitään vaatteista? Mun yks kaveri väitti, että oon huumeissa, kun hehkutin yhdestä untuvatakistani messengerissä, mitä ne ankat ovat safkanneet ja missä tepastelleet ja ennen kaikkea, millä suhteella mitäkin untuvaa tonne takkiin on laitettu. En edes ehtinyt mainita mistä kylästä ne untuvat tulevat, kun kaveri väitti jo, että olen huumeissa, kun selitän ankkojen tepastelusta. Ite olen hemmetin innoissani. Varsinkin se takin väri, pinta ja tyyli jne. ovat todella mahtavia. Olen juuri kuvitellut mielessäni tollaisen takin jo pari kolme vuotta sitten, mutta en löytänyt oikeaa väriä kunnes täksi talveksi löysin Italiasta ja olen todella innoissani kaikesta, mutta jengi ei arvosta sitä innostumista.

Joo, jotenkin tekisi mieli ottaa nyt takkienostoaddiktio päälle ja antaa vähän siimaa kauluspaita-addiktiolle. Kenkäaddiktio on melkein kokonaan veke nyt. Joskus viime kesänä ostin varmaan 20 paria kenkiä. Kohta tulee muuten kevät ja saan laittaa päälle ensimmäistä kertaa asunnon ulkopuolella Valentino Rossi takin, kun menen ajaa prätkällä. Sitten vasta hehkutus alkaakin!
 

jacques pain

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Dosty Dostal
Onko täällä muita, jotka todistaa Karhun uutta tulemista katukuvaan? Itse omistan yhdet siniset Fulcrum Star- kengät, punaisen verkkatakin ja valkosen vanhanliitonmallisen hiihtopipon. Karhu tekee ainakin mun mielestä ihan makeita vaatteita ja onhan niissä kuteissa sellanen tuulipukukansan tuulahdus!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ujosti löysät housut, t-paita, huppari ja hattu ovat aika lailla ominta minääni. Mahdollisimman plainiä, ei mitään logoja tai tekstejä. Tykkään käyttää aika väljiä vaatteita. Tuntuu, että minun kropalleni löytyy aika hyvin sälää, ja pidänkin nykyään vaatekaupoissa käymisestä. Ehkä kerran parissa-kolmessa kuussa tulee ostettua jotakin. Poikamainen tyylini on puoliksi tietoinen, puoliksi tiedostamaton vastalause yliopiston pikkuporvarilliselle tyylille.

Mikä saa nuoren miehen pukeutumaan slipoveriin?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mikä saa nuoren miehen pukeutumaan slipoveriin?

Kysy Markus Granlundilta.

Oma vapaa-ajan pukeutuminen perustui hyvin pitkään pyhään tyylikkään naisellisen mutta yksinkertaisen paidan, farkkujen ja korkeiden korkojen kolmiyhteyteen. Vasta vähän aikaa sitten olen ihastunut hameisiin ja mekkoihin, etenkin jälkimmäisiin. Luulin ennen, että tällainen taskuvenuksen mallinen nainen ei voi käyttää mekkoja näyttämättä tasapaksulta, vaan väärässäpä olin.

Suosin pääasiassa selkeitä linjoja ja yksivärisiä vaatteita, mutta en mitenkään orjallisesti. Kengissä olennaista on siro ja korkea korko sekä seksikkyys, käyttömukavuus tulee sitten tottumisen kautta. En näyttäydy julkisesti ilman korkoja ja naamioidun lenkkeillessäni.

Muotia en seuraa ollenkaan enkä oikein ymmärrä, miksi kukaan muukaan tekee niin. Paljon järkevämpää on valita omaa vartaloa imartelevia, omaan persoonaan ja tyyliin sopivia vaatteita.

Ostan vaatteita ehkä viitisen kertaa vuodessa, jos ei mukaan lasketa pikaisia sukka- tai alusvaateostoksia. Ostan määrällisesti vähän, mutta laadukasta; pääasiassa parista outletista ja Stockmannilta etenkin parin tietyn suunnittelijan osastoilta. Vain bikinit ja korkkarit ovat poikkeus: ensimmäisten osalta en ole ikinä ymmärtänyt, mitä lisäarvoa niille tuo sadan euron hinta verrattuna 30 euron settiin. Kenkiä taas ostan yhden kesän kestävistä halpiksista ("kun ne on niin ihanat") laadukkaisiin, vuosia kestäviin saapikkaisiin ("kun ne on niin ihanat").
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös