Vaatteet on mun aatteet...

  • 98 738
  • 536

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Takaisin sorvin ääreen.

Huoh. Sain eilen paketin. Painoa 2,7 kiloa ja valkoisessa pakkauksessa punainen kirjainyhdistelmä. Kerrankin postimyynnistä tilaamani vaatteet olivat sopivia.

Muistaakseni se oli Abu, joka kertoili vaateostoksista äitinsä kanssa. Minun kohdallani homma eteni siten, että itse asiassa vaadin äitiäni tulemaan mukaani vielä lukion alkuaikoina. Nuorempana sen vuoksi, etten tiennyt mitä ostaisin, varttuneempana siksi, että halusin kuulla mielipiteitä. Kun sitten (vasta?) lukion puolenvälin tuntumassa aloin kiinnittää enemmän huomiota pukeutumiseeni ja ulkonäkööni, jäivät äidin mielipiteet sivummalle. Ei sen puoleen, arvostan edelleenkin hänen kommenttejaan silloin harvoin kun näemme, koska hänellä on suhteellisen hyvä silmä pukeutumisen suhteen.

Minun mielestäni vaateostoksilla on hauska käydä. On hauska vertailla eri kokonaisuuksia ja löytää jotain todella pukevaa ja hyvännäköistä. Meillä on sellainen työnjako vaimoni kanssa, että mennessämme kauppaan hajaannumme omille teillemme ja katselemme rauhassa eri vaihtoehtoja. Sitten sovitamme ja tuomaroimme valintamme ja lopulta ostamme ne, jotka välittömän kannatuksen kummaltakin saivat. Tällaiseen sanattomaan sopimukseen päädyimme, kun huomasin, että lähtiessämme ostamaan minulle uutta paitaa, käytimmekin lähes koko ajan naisten kenkäosastolla. En siis kykene siihen kuin naiset, mutta vaateostoksista kuitenkin pidän.

Vaatekaapistani löytyy toki ne maalintuhruiset farkut ja verkkarit remonttireiskaleikkeihin ja hiukan kitkeränhajuiset sählypaidat ja sortsit. Verkkareita pidän useinkin kotona ja liikkuessani, mutta maailmalla ollessani tahdon pukeutua hyvin ja tyylikkäästi pienellä trendikkyydellä maustettuna. Maitokauppareissulle voin lähteä niillä mitä päällä sattuu olemaan, ei se itsetunto kuitenkaan vaatteisiin ole kasvanut kiinni.

Tuoksuista ehdoton on Clinique Orange (Happy). Ah, niin raikas ja kirpeä. Toinen hyvä on Burberryn Touch. Tuo Clinique on saanut useammankin naisen kannatuksen, kannattaa kokeilla ;) . Tuoksu voi olla joillekin liian terävä, mutta minä pidän.

Tämä on kyllä niin hauska puheenaihe, ettei toista olekaan. Lähetän viestin silläkin uhalla, ettei minua oteta tosimiesten piirissä huomioon enää millään tavalla. No, jätän kuitenkin kertomatta, miten laitan hiukseni aamuisin sekä mitä kasvovettä ja hoitoemulsiota käytän...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Sotken lisää tätä soppaa...

Täytyy sanoa, että minä joka vihaan vaateostoksia yli kaiken, olen nauttinut lukiessani tämän ketjun kirjoituksia.

Miksi sitten vihaan, tai nykyään suhtaudun neutraalisti vaateostoksilla käyntiin? Miksi haluan suoriutua niistä mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti?

Täytyy tunnustaa, että taisin lapsena olla melkoinen kauhukakara vaateostoksilla ollessani, jostain kumman syystä minun ja äitini sukset menivät lähes aina ristiin vaatekaupassa ja hyvin usein tuloksena oli mehukas riita josta olisi riittänyt juoruttavaa useammallekin kerralle. - Kertaakaan en nyt kuitenkaan intoutunut kaatamaan vaatetelineitä tms. mutta monet katkerat sanat tuli äidin kanssa vaihdettua, ja monet katkerat kyyneleet nieltyä kotimatkalla tahi kotona.

Muistan näiden vaikeuksien alkaneen heti päästyäni toiselle kymmenelle, sitä ennen taisin käyttäytyä kohtalaisen sivistyneesti vaateostoksilla. Noihin aikoihin riidat vieläpä johtivat usein siihen etten suostunut astumaan autoon jalallanikaan vaan raivoissani kävelin kaupungista kotiin kiroten ja manaten äidin typeryyttä - eihän minussa itsessä ollut koskaan mitään vikaa. Hyvin harvoin olimme molemmat tyytyväisiä ostettuun vaatteeseen, monasti äiti (maksajana) oli tyytyväinen mutta minä taasen inhosin vaatekappaletta syvästi, joko sen väri tai malli oli aivan kauhea tai sitten se oli vaan se vaate jonka äiti halusi enkä minä vaikkei vaattekappaleessa itseasiassa sen suurempaa vikaa ollutkaan.

Tälläkin oli onnellinen loppu, äidin huomattua ettei meidän kannata mennä yhdessä vaateostoksille hän antoi minun hoitaa oma pukeutumiseni, ja jos joskus tarvitsin "makutuomaria" niin pyysin mukaani veljeni enkä äitiäni - pelko siitä, että syntyisi mehevä riita oli liian suuri.

Ja, nykyään pukeutumiseni, tai pukeutumattomuuteni (en tarkoita tällä sitä, että alasti oleilisin) on hyvin neutraalia ja yksinkertaista. Trendikkyys ei olemukseeni oikein sovellu - kuten on tullut aiemmassa viestissä mainittua.

Vaatekauppiaidenkauhu,

vlad#16
 

ifota

Jäsen
Mulla on ollut vaatetuksen värikoodin taka-ajatuksena se, ettei erottuisi taustasta..
Täällä kun on paljon fiksuja tamperelaisia, niin mistä täältä kaupungista löytyy Dickies(<-provot, antakaa tulla vaan)
-merkkisiä vaatteita? Kaikki liikkeet, jotka tiedän (Bronx, Pro´spot, Mic Mac ja Kuninkaankadun pari liikettä) olen käynyt läpi. Löytyykö vihjeitä?
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Ei paha

Viestin lähetti Paha Vaatturi


Anteeksi maalaisuuteni, mutta millaiset ovat "homohousut"? Lesbohousuthan ovat kirkaskuvioiset laajat salihousut, mutta homohousuista en ole kuullut.

Ei voi olla läpeensä Paha, jos on ummistanut korvansa homohousuilta. Tai homohousuthan ne itse asiassa ummistavat, pyllyn nimittäin. Ne ovat siltä osin niin tiukat. No joo, eihän tämän mallisia byysiä enää kukaan oikeasti pidä, paitsi ehkä Tampere-teknon mekassa Nite Trainissa nitkuttavat imupersepojat SATIINISISSA homohousuissa. Käytän nykyään kyseistä sanontaa koskien kaikkia vähän nuorekkaamman näköisiä housuja, ei kuitenkaan hophoppihousuja.

Jaa mikä Tampere-tekno? Eisofbeissiä ja muuta, katso lisää teinikorolla-ketjusta.

Eilen illalla jonkun toimistokalustefirman korruptiobileissä pukeuduin poikkeuksellisesti Turon mustaan pukuun, alla hempeäruutuinen kauluspaita nappi auki. Jopparit kantavat kyseisissä tilaisuuksissa kiivaammin ilmaista kuppia nokan alle, jos näyttää potentiaaliselta ostajalta. Samahan toimii tunnetusti myös autojen koeajossa, mutta se olisikin jo uuden ketjun aihe. En kuitenkaan aja takaa rattijuoppoutta. Jos otat, et aja!

Katsos, ifota taitaakin jo kysellä, että missä niitä satiinihomohousuja myydään?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Duunissa siistimmät mustat farkut ja kauluspaita, ei ikinä solmiota. Solmiohan on Kroatialaisten sotilaitten joskus 1700- luvulla keksimä koriste, josta Juice oivasti aikoinaan lauloi "Kravatti kaulaan ja munat veks".
Vapaa-aikana tavalliset farkut tai verkkarit. Nahkarotsi aina talvella ja kesällä ei rotsia lainkaan tai sitten farkkurotsi.
Kalsarien, sukkien jne. osto on kyllä täysin kauniimman sukupuolen hartioilla. Muuten harvat vaateostokseni teen itse. 501:set eivät kai enää ole trendikuteet.
 

Keijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen maajoukkue, San Jose Sharks sekä Kölner Haie
Töissä ollessani pakonsanelemana pukua, Campuksella ns. siistejä vaatteita, vapaa-ajalla edellämainituista ns. Skatelookkiin.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä olen housufriikki. Mun vaatekaapissa on tavan farkut ja sen lisäks paljon erilaisia housuja, siis semmosia, mitkä on jotenkin erilaisia. Tällä hetkellä mä tykkään käyttää farkkutakkia, leveälahkeisia lantiofarkkuja (siis ei niitä, missä persvako paistaa), lyhythihaista ja collegetakkia/neuletta ja skeittikenkiä. Mä olen siitä kiva shoppailija, että kun lähden ostamaan housuja, tuun kaupasta paidan kanssa ja päinvastoin. Ongelmia tuottaa yleensä sopivan koon löytäminen, pienuuskin voi olla ongelma.

Tänään kävin omasta pienestä kotikaupungistamme etsimässä yo-asua ja löytyihän se, ihme kyllä, vajaassa tunnissa. Pitkä, vaaleansiniharmaa mekko, jossa on sopivasti kuviota (kukkia, mutta EI tätimalliin), sattuu vielä istumaan hyvin. Hameita ja mekkoja en käytä yleensä kuin juhlissa, joskus saatan laittaa farkkuhameen tai kietaisuhameen päälle arkenakin.

Mä pukeudun yleensä siististi, joskus vähän huomiotakerjätenkin (esim. turkoosit housut tms.), enkä mieluiten lähde kauppaan verkkareissa, mutta nyt töissä ollessani tuosta on pitänyt tinkiä, sillä työpäivän loputtua mennään suoraan kauppaan ja vasta sitten kämpälle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kaivetaanpa vanha ketju esiin. Heti kärkeen korjaan itseäni:
sampio kirjoitti:
...suosiotani nauttivista merkeistä Blend sekä Jack&Jones ovat melko edullisia, ja jos rahaa on vähän, niin suuntaan kulkuni kohden Ruotsin lahjaa pukeutuvalle maailmalle.
Jack€Jones on Tanskasta. En ole suosinut Blendin housuja sen jälkeen, kun kolmet sellaiset ratkesivat kuukauden sisällä. J&J on minun mittarillani hintaluokassaan edelleen ihan ok, mutta niitä vain tulee vastaan vähän joka kulmalla.

Niin, varsinainen syy tämän ketjun kaivamiseen oli se, että haluan hehkuttaa syksyä. Syksyllä pukeutuminen on paljon mielikutuksellisempaa, monipuolisempaa ja kaikin puolin miellyttävämpää kuin kesällä. Toki shortsi- ja t-paitakansa pitää kesästä, kun saa vetää kolme kuukautta samoilla kamoilla ja nukkuakin ne päällä, mutta syksy on vuodenaikojen stylisti! Olen nauttinut aivan suunnattomasti, kun olen päässyt taas yhdistelemään erilaisia vaatteita; kerrospukeutumista, kaulahuiveja, pikkutakkia farkkujen kera yms. Oma suosikkini taitaapi olla valkoinen tai vaalea yläosa, kaulahuivi, tummansiniset/mustat farkut ja valkoiset kengät.

Sen verran olen pukeutumistani muuttanut opiskeluajoistani, että en ehkä pyri viimeisimpiin trendeihin, vaan ostan hiukan laadukkaampaa ja uniikimpaa kamaa, jos vain mahdollista. Tykästyin näihin poikkiraitaisiin neuleisiin ja puseroihin, mutta en ole sellaista vielä itselleni ostanut, koska sopivaa ei ole tullut vastaan. En halua kiskoa päälleni H&M:n mustaraitaista collegetakkia ihan vain siksi, että niitä tulee vastaan joka toisen nykäsen yllä. Ei sillä, etteikö nuo olisi ihan ok-näköisiä hyvin istuvana jonkun tyylitietoisen jannun niskassa, itse vain yritän olla tyylikäs uppoamatta kokonaan massaan.

Sen verran tylsä olen kuitenkin pukeutumisessani, että en edelleenkään jaksa käyttää koko tiliäni vaatteiden metsästämiseen. Tiedän, että monet suosimani merkit ovat koko kansan merkkejä. Sen verran on kuitenkin pelisilmää suotu, että pystyn leipomaan Jack&Jonesin, Selectedin, Pepe Jeansin ja jopa H&M:n ynnä muiden perusmerkkien kuteista suht kivan paketin. Sääli se olisikin, jos tyylikkyys olisi sidonnaista vaatteiden hintaan.

Niin, ja tuoksuna on edelleen Clinique Orange.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
sampio kirjoitti:
Niin, varsinainen syy tämän ketjun kaivamiseen oli se, että haluan hehkuttaa syksyä. Syksyllä pukeutuminen on paljon mielikutuksellisempaa, monipuolisempaa ja kaikin puolin miellyttävämpää kuin kesällä.

Kylla. Syksy on aina ollut suosikkiaikaani, mita tulee vaateostoksiin. Syksyn varit ja uudet tuulet kunnon pukeutumiseen. Euroopassa oli tietysti helpompi kayda ostoksilla ja valinnanvaraa oli. Taalla Jenkeissa ei muodista ja hyvannakoisista kuteista paljoa ymmarreta, joten ostokset jaa vahemmalle. Jotain uusia kuteita taksikin syksyksi pitaa kuitenkin hankkia, mutta eikohan nekin mene ihan Hurley-farkku, muutama puuvillapaita -linjalla. Muuten kaappi on viela kuosissa. Tuolla paikallisella outlet-torilla vois tietysti kayda varmuuden valttamiseksi katsomassa...
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
"Oon vain jätkä, joka pukeutuu resuisesti, mä oon vain mä ja mä jatkan elämää..." lauloi jo pörröpäinen poika lahtelaisorkesterissa aikoinaan.

Eli en ole minäkään kovin viimeisen päälle siistin ja huolitellun pukeutumisen ystävä. Jalassa on Converset, oli sitten kesä, talvi tahi syys tai sitten päällä farmarihousut tai pukutyylinen ratkaisumalli. Farkut eivät yleensä ole mallia siistit vaan enemmin kunnolla kulutetut ja vähintään punteista risat.

Kauluspaidoissa en ole ikinä viihtynyt, eikä toistaiseksi ole sellaista työpaikkaa tullut, että tämän orjuuden merkin olisin joutunut päälleni pukemaan vakituisesti. Kuitenkin tilanteen vaatiessa voin hetkoseksi unohtaa omat lapselliset estoni ja nöyrtyä sosiaalisten paineiden vaatimuksesta, sitä luokkaa heikko luonne olen. Kuitenkin viihdyn paremmin t-paidoissa, mielellään rokkiorkestereiden painatuksella taikka vaihtoehtoisesti huppareissa.

Takkina käytetään kauhtuneita nahkatakkeja tai sitten saksan armeijan kopiotakkia, joka on uskomattoman tyylikäs. Siis minun mielestäni, ei muiden.

Eli vähän tuollaista punk/rock -tyylistä pukeutumista suosin jo mittavasta iästäni huolimatta. Ei tässä niin kiire ole ollut aikuiseksi kasvaa.

Täytyypäs tässä varmaan taas käydä ostamassa jälleen uudet Converset, on ne vaan mahtavia tossuja.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Peruskuteissa (kauluspaidat, farkut) merkillä ei ole niin väliä. Lyhytikäistä kamaa. Boss on kauluspaidoissa ykkönen. Farkuissa taasen on mielestäni hyvin vähän eroja, pääasia että pysyy kaukana Blend/H&M/Dressman-rojusta. Crocker ja Diesel ovat mun valintojani sillä puolella.

Puvuissa Turo on Vekurisen merkki. Tämä johtuu siitä, että joskus tulee kuljettua tehtaanmyymälän (Kuopio) ohi. Viimeksi tuli hankittua useampi puku, á 100 euroa kappale.

Kenkiä kuluu paljon, kesäkengät ABC-king tai NS-king-nimisistä mestoista Tallinnasta, ihan ok kenkiä halvalla. Talveksi sitten Dockersit paksulla pohjalla. Tossuja Vekurinen ei käytä.

Takeissa kyrväkäs vaihtoehto on Nahka-Freda. Oikea pituus on 100 senttiä (ei enempää) ja väri tumma viininpunainen. Ettei kukaan sekoita goottiotuksiin. Hinnat edullisia (hyvän saa 300-400 eurolla) verrattuna Redskinsiin, laatu on omistamieni (3 kpl) perusteella erinomainen. Palvelu on todella hyvää.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Peruskuosi on sekä käytännön syistä että ajoittain tieten tahtoen resuista vaikutelmaa korostaen vähän mitä sattuu. Tänään pakollisella reissulla keskustaan pukeuduin tummiin reikäisiin collegehousuihin ja alta pilkistäviin pitkiin kalsareihin, punaiseen kaulahuiviin, villahanskoihin ja tyttöystävältä omimaani vaaleansiniseen Carhartt-takkiin (se on sitä paitsi sille aivan liian iso). Vaikutelman kruunasi sininen pipo - vittuako sitä palelluttamaan itseään.

Siinä ja siinä lähtisinkö jääkiekko-otteluun kuvatuissa kuteissa. Aina kun ravintolaan eksyn, pukeudun mahdollisimman vetävästi.
 

Kaivanto

Jäsen
Vekurinen kirjoitti:
Takeissa kyrväkäs vaihtoehto on Nahka-Freda. Oikea pituus on 100 senttiä (ei enempää) ja väri tumma viininpunainen. Ettei kukaan sekoita goottiotuksiin.

??? Tuohan on goottirytkyille suorastaan leimallinen väri. Kyllä ne päät ovat kääntyilleet ihan muista syistä, kuin olet luullut. Jos haluat mennä ei-gootista, sun on luovuttava takistasi (tai avattava rastat).
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Syksy erottaatyylikkäät naiset massasta. Kesällä riittää minihame ja aurinkolasit kelle tahansa huomion herättämiseen, tai no, ainakin 90% jatkoaikalaisista seilaa teltta pystyssä tuolloin. Syksyllä sen sijaan tarvitaan oikeasti pelisilmää erottuakseen. Ja samahan se taitaa olla miehilläkin. Vaikea siitä shortsiviidakosta on erottua edukseen, ellei pidä hikoilusta. Syksy tarjoaa mahdollisuuksia!
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Kaivanto kirjoitti:
??? Tuohan on goottirytkyille suorastaan leimallinen väri. Kyllä ne päät ovat kääntyilleet ihan muista syistä, kuin olet luullut. Jos haluat mennä ei-gootista, sun on luovuttava takistasi (tai avattava rastat).

Eeeehei, kyllä musta on se gootti-/hevimiesväri. Ja rastoista en luovu!
 

Kaivanto

Jäsen
Vekurinen kirjoitti:
Eeeehei, kyllä musta on se gootti-/hevimiesväri.

Olet jäljillä, mutta sekoitat jossain määrin, hevimiehet ovat askeettisesti kauhtuneisiin mustiin pukeutuvia natsi-nihilistejä ja gootit koreilevasti mustaan + kirjavaan pukeutuvia lesbo-humanisteja. Näitä ryhmiä ei yhdistä samanlainen pukeutuminen vaan saatananpalvonta.
 

Jindebyne

Jäsen
Käytän vaatteisiin paljon rahaa. Tykkään tuhlata pukeutumiseeni ja käytänkin useimmiten tunnettuja brändejä esim. Armani, Gant, Ralph Lauren, Hugo Boss jne. En kuitenkaan kersku merkkivaatteillani, ostan hieman hintavampia vaatteita ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että minulle tulee hyvä olo kun tiedän vaatteideni olevan laadukasta. Tämä ilmiö saattaa tulla jo äidinmaidosta, koska Äitini on erään tunnetun vaatemerkin edustaja, joten minulle on ostettu merkkivaatteita niin kauan kuin muistan. Hintahan ei vaatteesta tee kenellekkään tyylikästä vaan ennenkaikkea istuvuus, itse myös tykkään käyttää vaatteissani monia eri värejä, esim. neuleissa normaalien valkoisen ja mustan lisäksi ostan usein pehmitä värejä kuten vaaleanpunaista, vaaleanvihreää, oranssia jne. Tämä saattaa joillekkin hieman jurommille suomalais-miehille olla sellainen asia johon he eivät suostu. Tykkään myös vuodenaikapukeutumisessa eniten syksystä ja talvesta, koska silloin on mukavaa yhdistellä monia eri vaatekappaleita ja löytää aivan uusia loistavasti toimivia yhdistelmiä, kun pelkkä farkut ja kauluspaita ei enää riitäkkään kylmiä kelejä varten.

En ole kuitenkaan koskaan ääneen arvostellut kenenkään muun pukeutumista, enkä pidä itseäni muita tyylikkäämpänä, vaikka omaan pukeutumiseeni paljon panostakin, yksilöllisyys on valttia ja on hienoa kun kaikki pukeutuvat juuri kuten itsestään mukavimmalta tuntuu. Vaikkakin on jo kohteliasta muitakin ihmisiä kohtaa olla siisti, ei pelkästään hygieenialtaan, vaan myös vaatteiltaan.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Kaivanto kirjoitti:
Olet jäljillä, mutta sekoitat jossain määrin, hevimiehet ovat askeettisesti kauhtuneisiin mustiin pukeutuvia natsi-nihilistejä ja gootit koreilevasti mustaan + kirjavaan pukeutuvia lesbo-humanisteja. Näitä ryhmiä ei yhdistä samanlainen pukeutuminen vaan saatananpalvonta.

Okei. Myönnettäköön, että hevi- ja goottiskene eivät ole Vekurisen ominta aluetta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Trancezz kirjoitti:
En ole kuitenkaan koskaan ääneen arvostellut kenenkään muun pukeutumista, enkä pidä itseäni muita tyylikkäämpänä, vaikka omaan pukeutumiseeni paljon panostakin...
Jos uskallat kokeilla vaaleanpunaista ja pidät vaatteiden istuvuutta brändiä tärkeämpänä, et voi olla muuta kuin tyylikäs. Vaaleanpunainen ei kenestäkään tyylikästä tee, mutta sen käyttäminen kertoo uskalluksesta. Se, että brändit eivät määrää pukeutumista istuvuuden ja kokonaisuuden sijaan, kertoo taas siitä, että pukeutumisessa on jonkinmoinen idea.

Kaupungilla ja lehdissä näkee paljon porukkaa, joilla on kalliit rytkyt niskassa, mutta niitä ei osata kantaa. Voi olla, että joskus kyse on tietoisesta tyylivalinnasta, mutta kyllä usein jengin näkee hommanneen vaatteita niiden hinnan ja brändin mukaan. Enkä väitä, etteikö hintava vaate olisi usein myös laadukkaampi, istuvampi ja ehkä muodikkaampikin, mutta mikään tae hyvännäköisyydelle se ei ole.

Ei pukeutumisella saa kerskua, mutta ei siitäkään pääse mihinkään, että jotkut ääripäät näyttävät melko huvittavilta. Tällöin ääneen nauru ja sormella osoittelu eivät ole kaukana, vaikka muuten olenkin aika säyseä jamppa.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
sampio kirjoitti:
Jos uskallat kokeilla vaaleanpunaista ja pidät vaatteiden istuvuutta brändiä tärkeämpänä, et voi olla muuta kuin tyylikäs. Vaaleanpunainen ei kenestäkään tyylikästä tee, mutta sen käyttäminen kertoo uskalluksesta. Se, että brändit eivät määrää pukeutumista istuvuuden ja kokonaisuuden sijaan, kertoo taas siitä, että pukeutumisessa on jonkinmoinen idea.
Mutta vaaleanpunainenhan on tämän hetken yleisimpiä miestenvärejä, ainakin Tsadissa. Ei sen käyttämisessä enää mitään erityistä uskallusta ole. Kliseisiin vaaleanpunaisia Lacoste-pikeepaitoja pitävistä ja niitä tietyntyyppisiä valkoisia tai beessejä lippiksiä käyttävistä pojuista voi kyllä törmätä.

Istuvuus sitten on asia erikseen. Kiinnittämällä huomiota siihen voi tosiaan välttää tämän Offspringin mainostaman pretty fly for a white guy -ilmiön.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Monte-Cristo kirjoitti:
Mutta vaaleanpunainenhan on tämän hetken yleisimpiä miestenvärejä, ainakin Tsadissa. Ei sen käyttämisessä enää mitään erityistä uskallusta ole. Kliseisiin vaaleanpunaisia Lacoste-pikeepaitoja pitävistä ja niitä tietyntyyppisiä valkoisia tai beessejä lippiksiä käyttävistä pojuista voi kyllä törmätä.
Helsingissä on varmasti rohkeampaa pukeutujaa enemmän kuin muualla Suomessa, ja myönnettäköön, ettei pinkki ole mikään uusi juttu, kun sitä itsekin olen jo useamman vuoden hyväksikäyttänyt. Väitetään nyt sen verran kuitenkin vastaan, että kyllä pinkit sun muut heleät värit ovat hyvin monelle miehelle kauhistus edelleen, vaikka muuten suht hyvin pukeutuvaisitkin. Tämä siis omasta kaveripiiristä kuultua ja kaupungilla todettua.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
helppoa kuin heinänteko

Miesten pukeutiminenhan on äärimmäisen yksikertaista? 3-5 erilaista pukua ja noin tusina hyvälaatuisia kauluspaitoja. Laaja valikoima solmioita silloin kun sellaiselle on tarvetta ja 2-4 erilaiset pukujen kanssa sopivat kengät. Tällä pukeutumisella jokainen mies pärjää kaikkialla muualla paitsi urheillessa???

No, ei aivan noinkaan, mutta täältä ilmoittautuu yksi pukujen ystävä. Mielestäni hyvälaatuinen ja mittojen mukaan tehty puku on kyllä paljon miellyttävämpi päällä kuin esimerkiksi farkut (vrt. mittojen mukaan tehdyt puvun housut).

Muu vaatetus koostuukin allekirjoittaneella aika pitkälti urheiluvaatteista, joita toki muutoinkin voi käyttää kotioloissa. Yhdet farkut ja muutama sen kanssa sopiva (neule)pusero löytyy vaatekaapista, niitä tilaisuuksia varten, joissa pukua ei viitsi käyttää. Esimerkiksi kun lähtee käymään ystävien kanssa leffoissa, baarissa tms...

Satsaan vaatteiden laatuun erittäin paljon, merkillä sinänsä ei ole muuta väliä kuin se, että tiettyjen merkkien osalta pystyy yleensä luottamaan korkeaan laatuun, jos vaatekappale muutoin miellyttää. Laadun lisäksi toinen periaate vaatteiden hankinnassa on se, että ostan ainoastaan sellaisia vaatteita joista todella pidän (istuvuus ja tyyli, muotiin en kiinnitä kovin paljoa huomiota.)

Vaatteisiin ei mene minulla vuosittain kovin paljoa rahaa, noin 1000€, joista uusi puku sekä kengät lohkaisevat yli puolet. Urheiluvaatteita en tosin tähän summaan laske mukaan, koska ne ovat budjetoitu 'harrastusvälineiksi'. Ostan vaatteita paljon ulkomailta, jossa hinnat ovat usein edullisemmat ja valikoima huomattavasti laajempi. Samoin hyödynnän alennusmyyntejä jos sellainen sattuu kohdalle.

Puvuista vielä sen verran, että teetätän puvut aina mittojen mukaan. Suomessa se maksaa aika lailla, mutta olen löytänyt 'maailmalta' vakiopaikan, josta olen pukuni teetättänyt jo usean vuoden ajan. Yhden puvun kanssa tilaan tietenkin aina kahdet housut, jolloin puvun käyttöikä pidentyy noin kolmeen vuoteen.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Mun pukeutumisesta? Tämä kertonee aika paljon: muutin kuusi vuotta sitten omilleni, ja nyt alkaa olla tilanne se, että silloisen vaatekaapin sisältö on tippunut pikku hiljaa varastokamaksi. Mikä tarkoittaa sitä, että kotikotona on vanhoja vaatteita, joita käytän siellä oleskellessani. Siihen settiin kuuluu verkkareita ajalta ennen jääkiekon maailmanmestaruutta. Mitä sitä keskellä korpea jännittämään. Naapuritkin saa nähdä. Työvaatteina on mitä omituisempia tyylittömyyksiä ja hauskoja värejä.

Mulla on peräti kaksi pukua. Ostin sinisen puvun, kun pääsin ylioppilaaksi. Erehdyin väriin painostuksen alla. Sitten tuli hautajaisia ym., joten musta puku piti ostaa. Kummatkin puvut ovat myös jemmassa kotona, kaikki sukujuhlat joissa niitä tarvitsee on kuitenkin siellä päin.

Farkkuja en ole pitänyt siten kevään 1995. Kyllästyin silloin siihen, että yläasteella olevalla OLI PAKKO olla farkut. Se oli mun kapinaa, ja jatkuu vielä.

Sukkia, t-paitoja ja kalsareita mulla on aika iso valikoima. Halpiskamaa, mutta ei tarvitse koko ajan olla pesemässä pyykkiä. Muuten mulla on mustat, harmaat ja kahdet vaaleat "edustushousut", kolme villapaitaa (vai neuleiksiko niitä sanotaan, ei oo tuo lingua hallussa) ja viisi tavallista paitaa edustusasuina. Taattua vapaavalinnan/halpahallin/citymarketin laatua. Yhdet housut on Stockmannilta!

Sitten on jotain verkkareita ja kulahtaneita (lue: kulahtaneempia) paitoja oleiluun. Lenkkikengät, vanhat lenkkarit, kesäkengät ja talvikengät löytyy. Talvitakki on serkulta käytettynä ostettu, 10 euroa, tehnyt tehtävänsä vuosia ja toimii vielä monta. Kotona on sitten koko suvun jäämistössä takkeja, joita pitää siellä ollessa. Tuulitakki lenkkeilyyn, ikää noin kymmenen vuotta. Tällä hetkellä ongelma on se, että mulla ei oikeastaan ole muuta takkia. Pitäisi ostaa, mutta noista halpispaikoista ei oikein saa tyydyttävää syys/kevättakkia, ja kun kalliimpaan paikkaan menee, niin päässä alkaa pyöriä. Mitään sataa euroa takista maksa.

Ei pukeutumiseen satsaamattomuuteni johdu mistään kroonisesta tai edes akuutista rahapulasta, vaan mä vaan lasken vaatteilla koreilun ylimääräiseksi puuhaksi. En mielestäni ole epäsiisti, vaatteet eivät ole rikki, ja pyrin olemaan pistämättä silmään. Sinänsä on jopa ihan hienoa nähdä ihmisiä, joista huomaa, että tyyliä on, mutta trendien perässä juokseminen kuluttaa energiaa, ei sellaista jaksa. Myös "vaatteet on mun aatteet" -politiikka ei oikein kolahda. Jos persona on kiinni vaatteista, niin persoona on silloin vaiheessa vasta. Kyllähän minäkin tunsin sellaisen tyypin, joka kulki kymmenen vuotta niissä fiftarikamoissa koulussa joka päivä. Tajuttiin jo, kuuntelet 50-luvun musikkia.

Voi olla, että homma tästä muuttuu, kun työelämä kutsuu. Katsotaan sitten.
 

hilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys Helsingissä ja pääkaupunkiseudulle asuville; Mistä saa hyviä nahkatakkeja? Mistä olette ostaneet omat nahkatakkinne?

Itse olen yrittänyt nyt muutaman päivän ajan katsella mm. Itäkeskuksen ja Forumin Nahka-Albertin liikkeistä itselleni mustaa nahkatakkia, mutta mieleistä ei ole oikein löytynyt - ei sitten millään. Haussa olisi sellainen aika perus-musta-nahkarotsi, ei mitään hevaritakkia.

http://media.kpth.com/images/oc_ryan_full_fox.jpg

Tuossa hyvä esimerkki, miltä takin tulisi näyttää. Kaikki tähän mennessä vastaantulleet takit ovat aika lailla taskuilla ja pitkillä kauluksilla pilattuja. Tuollainen edestä taskuton ja lyhytkauluksinen pusakka olisi hieno jostain löytää. Olen nähnyt monilla ihmisillä esim. kaupungilla tuollaisia päällä - mutta se mistä he ovat tuollaiset rotsit löytäneet on minulle jo joksenkin v*tuttava mysteeri - kun joutui oikein jatkoaikaan tulla tästä kirjoittamaan.

Mistä olette takkinne ostaneet ja näyttävätkö ne yhtään samanlaisilta kun kuvan takki? Kirjoittakaa, kiitos!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös