Vaatteet on mun aatteet...

  • 98 727
  • 536

tompo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hilson kirjoitti:
Kysymys Helsingissä ja pääkaupunkiseudulle asuville; Mistä saa hyviä nahkatakkeja? Mistä olette ostaneet omat nahkatakkinne?

Itse olen yrittänyt nyt muutaman päivän ajan katsella mm. Itäkeskuksen ja Forumin Nahka-Albertin liikkeistä itselleni mustaa nahkatakkia, mutta mieleistä ei ole oikein löytynyt - ei sitten millään. Haussa olisi sellainen aika perus-musta-nahkarotsi, ei mitään hevaritakkia.

http://media.kpth.com/images/oc_ryan_full_fox.jpg

Tuossa hyvä esimerkki, miltä takin tulisi näyttää. Kaikki tähän mennessä vastaantulleet takit ovat aika lailla taskuilla ja pitkillä kauluksilla pilattuja. Tuollainen edestä taskuton ja lyhytkauluksinen pusakka olisi hieno jostain löytää. Olen nähnyt monilla ihmisillä esim. kaupungilla tuollaisia päällä - mutta se mistä he ovat tuollaiset rotsit löytäneet on minulle jo joksenkin v*tuttava mysteeri - kun joutui oikein jatkoaikaan tulla tästä kirjoittamaan.

Mistä olette takkinne ostaneet ja näyttävätkö ne yhtään samanlaisilta kun kuvan takki? Kirjoittakaa, kiitos!

Voi Hilson voi Hilson...Mä en edes halua tietää katsotko sä tuota teinisarjaa. HUPS. Itse taisin just jäädä kiinni. Mutta miten sä löysit kuvan rotsista juuri ton kaverin päällä ?

Veikkaisin, että nuo trendiliikkeet voisi olla paikkoja moisille takeille... eli Jack & Jones, Stockmannin One-Way, Aleksilla Moda ja Aleksi 13. Noi voisi olla ihan hyviä paikkoja aloittaa. Salaisesta Agentistakin saattaa löytää mitä mielenkiintoisempia takkeja. Aa ja sitten voisi olla vielä liike nimeltä StreetBeat. Yksi on ainakin porthaninkadulla ja toinen taisi olla erikinkadulla
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Vaatteet kuuluu olla mukavia päällä. Totta kai, mukavatkin vaatteet voivat näyttää hyvältä. Näin se menee. On muuten aivan loistava tuo muoti mihin kuuluu/kuului collegehousut. Saatanan mukavat ja sopivilla pirkoilla todella hyvän näköiset. Itse suosin tällaisia esimerkiksi koulussa. Totta kai farkut yms on perustavaraa kaapissa/lattialla. Lippalakki kulkee tällä hetkellä päässä koska hiukset ovat ns. vaiheessa, jossa niitä ei saa kuriin mitenkään.

Pakko kyllä myöntää, että kyllä näitä Lacoste-herroja vaalenpunaisissa paidoissaan näkee koulussa aivan liikaa. Erottuu muista hyvin pukeutumalla vaikka melko normaaliin t-paitaan.

Vaateostokset..Yksin tai jonkin kaverin kanssa, nopeasti, halvalla, kokeilematta. Tätä ennen ja jälkeen kaljalle.
 

tompo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
puuha-pete kirjoitti:
On muuten aivan loistava tuo muoti mihin kuuluu/kuului collegehousut. Saatanan mukavat ja sopivilla pirkoilla todella hyvän näköiset.

Kyllä. Jollain neideille kyseiset housut saattaa näyttää jopa eroottisilta... huoh...lääh
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Pistää kyllä vituttamaan kun tuntuu että laatu ja hinta ei aina farkuissa kulje käsi kädessä. Mennyt puolen vuoden sisällä kahdet pepet puhki haaravälistä, 100e farkut siis. Ilmeisesti johtuu niin ohkaisesta materiaalista. Ko. farkut ovat kyllä olleet todella mukavat päällä ja hyvän näköiset. Ei vain kestä. Toiset paikattiin 3 kertaa kunnes hajosivat lopullisesti, toisissa eka reikä menossa. Mietin että pitääkö nyt suosiolla ostaa uudet vai viedä paikattavaksi noi suht vähän käytetyt hyvät farkut.
 

El Samuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Moro Tumpe!

Kaverilla sama juttu! Ihan samalla lailla kulunut puhki Pepen housut. Kaverini vei farkut kauppaan takaisin, ja sai niihin uponneet n.200 e takaisin.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuin myös olen päässyt toteamaan Pepejen huonon keston. Tässä kyseessä oli n. 150 euron farkut ja käyttöikää oli huimat pari viikkoa kun ratkesivat juurikin sieltä haaroista. Vaihtoon meni, mutta tuntuu olevan selkeä tyyppivika. Vähän enemmän vois odottaa ton hintaluokan farkuilta. Itse ostin neljät vitun siistit farkut viime kesänä Thaimaasta/Kambodzasta hintaan 10e/kipale ja kaikki ovat pelittäneet täydellisesti. Tämän jälkeen tulevaisuudessa kyllä vituttaa maksaa sataa euroa taas...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kuin myös olen päässyt toteamaan Pepejen huonon keston. Tässä kyseessä oli n. 150 euron farkut ja käyttöikää oli huimat pari viikkoa kun ratkesivat juurikin sieltä haaroista. Vaihtoon meni, mutta tuntuu olevan selkeä tyyppivika. Vähän enemmän vois odottaa ton hintaluokan farkuilta. Itse ostin neljät vitun siistit farkut viime kesänä Thaimaasta/Kambodzasta hintaan 10e/kipale ja kaikki ovat pelittäneet täydellisesti. Tämän jälkeen tulevaisuudessa kyllä vituttaa maksaa sataa euroa taas...


Herttoniemestä löytyy Sahaajakadulta liike, joka myy mm. Leviksiä asevelihintaan.
 

nikozwan

Jäsen
Kysymys Helsingissä ja pääkaupunkiseudulle asuville; Mistä saa hyviä nahkatakkeja? Mistä olette ostaneet omat nahkatakkinne?

Itse olen yrittänyt nyt muutaman päivän ajan katsella mm. Itäkeskuksen ja Forumin Nahka-Albertin liikkeistä itselleni mustaa nahkatakkia, mutta mieleistä ei ole oikein löytynyt - ei sitten millään. Haussa olisi sellainen aika perus-musta-nahkarotsi, ei mitään hevaritakkia.

http://media.kpth.com/images/oc_ryan_full_fox.jpg

Entäs tän kaverin rotsi? Mä huolisin sellaisen!

http://cache.gizmodo.com/gadgets/knight rider.jpg
 

hilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi Hilson voi Hilson...Mä en edes halua tietää katsotko sä tuota teinisarjaa. HUPS. Itse taisin just jäädä kiinni. Mutta miten sä löysit kuvan rotsista juuri ton kaverin päällä?

Aijai, busted. Noh, joskus on sivusilmällä tullut katsottua muutama jakso (kaikki tuotantokaudet koneella) tuota sarjaa, muuten ei ole oikein aikaa riittänyt. Jotenkin on pistänyt vaan silmään tuo Rya...tuon näyttelijän takki. :)

Kiitos vielä kauppavinkeistä!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla ei ole ollut ongelmia Pepen farkkujen kanssa tähän mennessä (kop kop). Kangaskin tuntuu ihan hyvälaatuiselta näissä nykyisissä, tosin se kai voi vaihdella ihan merkin sisälläkin. Sen sijaan en usko, että kokeilemani Tommy Hilfigerit kestäisivät kovin pitkään kellään, kun kulutus oli vedetty läpi ja kangas oli muutenkin todella ohutta. Ja hintalapussa kolminumeroinen luku.

Pikkuveli toi Italiasta hyvännäköiset ja täällä taatusti ainutlaatuiset farkut. Seuraavan kerran kun pääsen Suomen ulkopuolelle, varaan ihan erikseen vaatekassan.
 

Cramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ikää on jo lähes 30 vuotta joista 20 vuotta on tullu käytettyä mustia leviksen 501:ä. Olen pari kertaa hairahtunut ostamaan jotain muita merkkejä ja malleja, mutta ne on hajonnut jo kättelyssä. Kaikki ostamani levikset ovat haukkuneet hintansa jo moneen kertaan verrattuna noihin trendifarkkuihin. Normaalisti kierrossa on 2-3 paria leviksiä, pitkäikäsimmät on ollu käytössä melkein 10 vuotta. Vähintään yhdet tai kahdet uudemmat farkut ja ainakin yksi pari semmoisia rymyfarkkuja mitä voi pitää pussikaljoittelussa yms. Ainakin kerran vuoteen tulee ostettua uudet 501:set. Pari kertaa on baarissa tultu kysymään, että mistä olen ostanut tommoiset levikset jotka on noin hienosti kuluneet (lahkeet hieman revenneet, taskut kulunu puhki lompakon takia yms.). Aina on voinu sanoa, että ne on kulunu käytössä.

Vaatekaappi sisältää pelkästään mustia vaatteita. Junnuna ja teininä tuli pidettyä pelkästään bändipaitoja jotka ovat vieläkin muistona. Silloin tällöin tulee vielä pidettyä semmoisia bändipaitoja jossain on joku yksinkertainen logo tms. Lähes joka keikalta tulee paitoja ostettua. Mustia huppareita ja neuleita on kaapissa kymmeniä.

Vuosien saatossa on päässyt kertymään tuota kaljamahaa niin vaatteiden ostaminen on aika persestä. Nykyään ei myydä normaaleja t-paitoja vaan niiden kaikkien pitää olla semmoisia kehoa myötäileviä. Siksi bändipaidat rules :)

Milanossa on tullu käytyä jo useaan kertaan ja siellä on kyllä hyviä vaateliikkeitä. En siis puhu näistä kalliista merkkisuunnittelijoiden liikkeistä vaan tavallisista vaateketjuista joita ei Suomessa vielä ole. Näistä on löytyny joka kerta vaan enemmän sopivia vaatteita (takkeja, kauluspaitoja yms) ja budjettiin on pitäny varata aina vaan enemmän rahaa noiden vaatteiden takia.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Hemmetti kunnen muista ketjun nimeä jossa kävin Skotlannin Ayr:issä. Halpoja vaatteita joissa olemattoman pieniä virheitä,maahantuojilta tms. ylijääneitä viime vuoden malleja ja jopa jotain "kokeilu"tms eriä,siis käytännössä uniikkikamaa...Vittu kun laukut oli jo täyteen pakattu ja rahat melkein juotu...pirun viski...noh,onpahan pari putelia sellaista mitä ei ihan joka pojalta löydy...Aiheeseen,kamaa oli paljon ja se oli halpaa.Kenkiä,urheiluvaatteita ja jopa kunnon merkkejä...sellanen pitäisi saada Suomeenkin,vaikka köyhien paikkana se siellä tunnettiinkin...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Hemmetti kunnen muista ketjun nimeä jossa kävin Skotlannin Ayr:issä. Halpoja vaatteita joissa olemattoman pieniä virheitä,maahantuojilta tms. ylijääneitä viime vuoden malleja ja jopa jotain "kokeilu"tms eriä,siis käytännössä uniikkikamaa...Vittu kun laukut oli jo täyteen pakattu ja rahat melkein juotu...pirun viski...noh,onpahan pari putelia sellaista mitä ei ihan joka pojalta löydy...Aiheeseen,kamaa oli paljon ja se oli halpaa.Kenkiä,urheiluvaatteita ja jopa kunnon merkkejä...sellanen pitäisi saada Suomeenkin,vaikka köyhien paikkana se siellä tunnettiinkin...

Onhan noita Outletteja ainakin pääkaupunkiseudulla jonkin verran, esim Addu Kilossa ja Stocka Tammistossa. Täällä on vain se "ongelma", että kaupat ostavat sisään niin pieniä eriä, ettei niistä juuri jää omien alennusmyyntien jälkeen outletteihin ainakaan mitään oikeasti merkkivaatteiksi lueteltavaa juuri jäljelle. Toinen syy on siinä, että Suomessa alet eivät ole alet muihin maihin verrattuna eli tavaraa ei myydä kovinkaan usein ns uloskantohintaan. Addun outlet on ihan ok, mutta Stocka lähinnä täynnä hirveätä roskaa. Puma lopetti Adidaksen vierestä vajaa vuosi sitten, Diesel pari vuotta sitten.

Erilaisia "ystävämyyntejä" on myös muutamia kertoja vuodessa enenevässä määrin. Niistä saattaa joku joskus jotain löytääkin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Huikeeta, kauan (tyyliin 10 vuotta) olen ostanut farkut (levis 501, musta) kaupoista ja maksanut riistohintaa, kunnes keksin puolalaisen, leviksen virallisen jälleenmyyjän, nettikaupan sivut mistä saa ko. farkkuja 55 euron hintaan +10 euron kuljetus.

Kunhan nyt ensimmäinen tilaus menee läpi ilman ongelmia (esim. että kotiin asti tulee oikeat housut) niin sen jälkeen pitänee samantien "uusia" vaatekaappia useammalla parilla, tyylien muuttuminen on homojen hommaa....tai siis, kun pukeutuu mustaan, ei ole koskaan poissa muodin oikuista...tekeeköhän se sitten musta homon, hmm... ;)

Hyvä puoli ko. kaupassa on se, että sieltä löytyy rutosti "välikokoja" eli juuri tasan niitä yhdistelmiä W/L:stä mitä ei siinä lähivaatekaupassa ole.

www.jeans-online.pl on siis kaupan osoite.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllä varmaa joku tietää, joten kysästää mistä voi löytää tälläisiä kenkiä:

http://kauppa.neosirius.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=25010-4B

Ei nyt tarvitse samalaiset olla, mutta ton tyylisiä..

Meinaatko, että ne pitää olla merkittävästi halvemmat, vai miksi nuo esimerkkikenkäsi ei käy? Tulosta toi kuva kierrä joku ostari/kaupungin kenkämestat läpi, kyllä niitä varmaan edukkaamminkin saa, kun tuon mallisia kulutettuja näkee aika paljon kaupungilla.

Nettifarkut ei kyllä toimi muutoin kuin vuosisatoja samaan tyyliin pukeutuvien kohdalla. Esim. mulla on sen verran ongelmalliset reidet, että on aivan turha arpoa tuumakokojen kanssa, kun mallit ovat kuitenkin jotain tikkujalkoja.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Meinaatko, että ne pitää olla merkittävästi halvemmat, vai miksi nuo esimerkkikenkäsi ei käy? Tulosta toi kuva kierrä joku ostari/kaupungin kenkämestat läpi, kyllä niitä varmaan edukkaamminkin saa, kun tuon mallisia kulutettuja näkee aika paljon kaupungilla.

No onhan tuo 100+ euroa opiskelijalle aika suuri raha, mutta kyllähän se on valitettavan totta, että jos haluaa laatua niin pitää maksaa. Tuskin noita kunnon käsintehtyjä käärmeennahkatossuja hirveän halvella saa? Joo pitäisi varmaan astua ovesta ulos ja mennä vähän kiertelemään, jos ei löydy niin sitten voisi kokeilla tuota ehdotustasi. Kiitoksia!
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Nettifarkut ei kyllä toimi muutoin kuin vuosisatoja samaan tyyliin pukeutuvien kohdalla. Esim. mulla on sen verran ongelmalliset reidet, että on aivan turha arpoa tuumakokojen kanssa, kun mallit ovat kuitenkin jotain tikkujalkoja.

Niin, mikäänhän ei toki estä käymässä vaateliikkeissä kokeilemassa eri kokoja ja sitten tilaamaan sieltä mistä saa halvimmalla.

Tai sitten kun on tosiaan käyttänyt about samaa kokoa jo tovin, niin voi aika varmasti napata koon wanhojen muistikuvien perusteella (tai löntystämällä kaapille ja katsomalla jostain parista koon).
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin, mikäänhän ei toki estä käymässä vaateliikkeissä kokeilemassa eri kokoja ja sitten tilaamaan sieltä mistä saa halvimmalla.
Ei tuollaiseen riitä ainakaan minulla itsekuri. Jos farkuista tulee hyvä fiilis, ne lähtevät mukaan, ei voi mitään.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
(levis 501, musta) kaupoista ja maksanut riistohintaa
Tuosta tuli mieleeni että kun olen ollut kaupoissa etsiskelemässä farkkuja, on jo kaksi kertaa mukaani tarttunut myyjän ehdotuksesta 501:set ja on ne kyllä aivan jotain muuta mallia kun silloin pillilahkeiden 90-luvulla.

Mistään ei oikein tunnu löytyvän sellaisia vähänkään erikoisempia farkkuja, perus vähänkulutetusta poikkeavaa. Esim ommeltu jotain kankaita mukaan tai muuten vaan 'tuunattu' ulkonäköä. Enkä tarkoita mitään blingbling-räppihousuja tai sirkusjuttuja. Viikon päästä käyn katsomassa Kampista sen 2. tai 3. kerroksen ulkomaalaisherran valikoiman, kun pitkään aikaan en ole kauppakeskuksessa käynyt. Ties onko edes paikallaan siellä enää, mutta ainakin vähän erilaisempia lookkeja oli tarjolla viimeksi tähän suomimaisemaan (en tosin silloin vielä ostanut mitään).
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Huikeeta, kauan (tyyliin 10 vuotta) olen ostanut farkut (levis 501, musta) kaupoista ja maksanut riistohintaa, kunnes keksin puolalaisen, leviksen virallisen jälleenmyyjän, nettikaupan sivut mistä saa ko. farkkuja 55 euron hintaan +10 euron kuljetus.

Kunhan nyt ensimmäinen tilaus menee läpi ilman ongelmia (esim. että kotiin asti tulee oikeat housut) niin sen jälkeen pitänee samantien "uusia" vaatekaappia useammalla parilla, tyylien muuttuminen on homojen hommaa....tai siis, kun pukeutuu mustaan, ei ole koskaan poissa muodin oikuista...tekeeköhän se sitten musta homon, hmm... ;)

Hyvä puoli ko. kaupassa on se, että sieltä löytyy rutosti "välikokoja" eli juuri tasan niitä yhdistelmiä W/L:stä mitä ei siinä lähivaatekaupassa ole.

www.jeans-online.pl on siis kaupan osoite.

Päivityksenä todettakoon, että farkut tulivat eilen postiin, ihan aitoja Leviksiä (ei Leeviksiä yms.) ja kokokin juuri se mitä tilasin...

Eli kaikinpuolin hyvin hoitui ja nyt pitää vain miettiä lisätilauksia.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Päivityksenä todettakoon, että farkut tulivat eilen postiin, ihan aitoja Leviksiä (ei Leeviksiä yms.) ja kokokin juuri se mitä tilasin...

Eli kaikinpuolin hyvin hoitui ja nyt pitää vain miettiä lisätilauksia.

Vähän mietityttäisi tilata farkkuja netistä, kun olen huomannut, että saman valmistajan farkuissa on ollut eri vuosien välillä kokoeroja. Eli sama malli, sama koko, mutta jostain syystä tuntuvat selkeästi pienemmiltä, kuin ne edelliset samoilla spekseillä ostetut.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Mitään muotia en tod. seuraa, mutta netistä tulee seurattua kauppojen valikoimia ja ehkä sillä tavalla pysyy muodissa mukana.
Kaupasta en nykyään osta vaatteita juuri lainkaan, paitsi kengät ja ehkä farkut. Netistä saa paremman näköistä tavaraa ja yleensä halvemmalla. Ostin juuri mm. lampaannahkatakin netistä ja voi että oli halpa verrattuna meidän hintoihin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mistään ei oikein tunnu löytyvän sellaisia vähänkään erikoisempia farkkuja, perus vähänkulutetusta poikkeavaa. Esim ommeltu jotain kankaita mukaan tai muuten vaan 'tuunattu' ulkonäköä. Enkä tarkoita mitään blingbling-räppihousuja tai sirkusjuttuja. Viikon päästä käyn katsomassa Kampista sen 2. tai 3. kerroksen ulkomaalaisherran valikoiman, kun pitkään aikaan en ole kauppakeskuksessa käynyt. Ties onko edes paikallaan siellä enää, mutta ainakin vähän erilaisempia lookkeja oli tarjolla viimeksi tähän suomimaisemaan (en tosin silloin vielä ostanut mitään).
Sirusta varmaan meinaat. Kyllähän siellä aika erilaista mallia ja värjäystä on tarjolla, ja jos ei löydy sopivaa, saattaa kaveri innostua tekemään sulle sopivat, niin kävi kun olin paitaa sieltä hakemassa. Viikon kesti, ja sain just sellaisen kun oli tarkoituskin.

Jännä juttu tosiaan että Suomessa on niin tylsiä farkkuja myynnissä. Parhaat farkut onkin tarttunut mukaan Pariisista ja Berliinistä, varsinkin Pariisissa oli tarjolla vaikka minkälaista tyyliä, erilaisia kankaita, maaliroiskeita sun muuta. Ehkä suomalaiset on massana vaan niin pirun tylsiä, kyllähän tuo Dieselin perussininen malli näyttää olevan suosittu. Dieselin myymäläkin on pirun väsynyt, kaikki farkut yhtä tylsän näköisiä.

Porthaninkadulla oli muuten joskus joku mesta (Jeans Factory taisi olla) jossa oli jotain vähän erilaisempaa kanssa tarjolla, ja järkevillä hinnoilla. Ei mitään hajua asuuko vielä siellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös