Pieni järkytys, että minussa ja Jorma Uotisessa on yhteistä.
Lähdetään kuitenkin liikkeelle tärkeämmästä asiasta. Luin aamulla
Ylen sivuilta, että Sami Sykkö kritisoi sitä, kun spedet viilettävät tuolla ulkona kesät ja talvet nilkat paljaina. Hän kertoi siinä, että osa haluaa olla urpoja ja osa puolestaan haluaa kuulua urpojen kanssa samaan porukkaan. Asia hämmästyttää minua. Ensinnäkin olen kyllä päivitellyt sitä, että nilkat ovat paljaina. Minusta se kuvaa niin idioottia ihmistä, että oikeasti kyllä laittaa vihaksi, kun sellaisen näkee. Toiseksi on kyllä hämmästyttävää tämä tilanne, missä jonkun ollessa hölmö, niin muutkin haluavat olla hölmöjä perässä. Tulee Petu mieleen:
me syödään se paska. Eli pakko syödä, vaikkei haluaisi.
Sukissa on tietty idea. Ne lämmittävät ja ovat jopa hyvännäköisiäkin mahdollisesti. Jos ei ole shortseja jalassa, niin silloin käytetään kunnollisia sukkia. Sen sukan on tarkoitus peittää kengän ja lahkeen väli sekä miehellä että naisella. Ei siinä yleensä ole mitään nokankoputtamista, joten jos jollain on nilkat paljaina, niin on hyvä tajuta se mahdollisuus, että tällaiselle henkilölle voi sanoa muutaman valitun sanan päin näköä.
Entäpä se Jorma Uotinen. Yle kertoo seuraavasti:
Sykön mukaan hyvä esimerkki tyylikkyydestä on Jorma Uotinen, joka on tunnettu muun muassa Tanssii tähtien kanssa -ohjelman tuomarina. Sykkö toteaa, ettei Uotisen tarvitse matkia muotivillityksiä.
– Jos muodissa kuitenkin on hänelle sopiva vaate, hän voi ottaa sen omaan vaatekaappiinsa.
Sama koskee minua. Olen ajatellut asian niin, että en matki muotia, mutta jos joku matkii minua, niin ei se haittaa. Otan vaatekaappiini vaatteita silloin, kun haluan.