Vaatteet on mun aatteet...

  • 99 031
  • 536

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Haastava koko. Nuorempana oli joistain malleista jopa W28 ja nykyään W30(toki riippuu mallista ja vähän valmistajasta). Ongelma on aina ollut ettei tuohon kokoluokkaan löydy kuin harvoin L30:stä. Vähän ehkä vuosien varrella parantunut, mutta silti tahtoo olla suurin osa aina L32:sta. Kun vielä nuorison pituus tuntuu kasvavan, niin tuskin tarjonta paranemaan päin on.
Miksei voi ostaa sitä L32 tai L34 ja viedä ompelijalle? Saa juuri sen pituiset kun haluaa ja maksaa 10 - 20 euroa lisää.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Miksei voi ostaa sitä L32 tai L34 ja viedä ompelijalle? Saa juuri sen pituiset kun haluaa ja maksaa 10 - 20 euroa lisää.
Kyllähän jo varsinkin L34:ssa alkaa mallikin kärsiä. Onhan niitä L32:sia vuosien varrella ollut pakko lyhennellä ei siinä mitään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän jo varsinkin L34:ssa alkaa mallikin kärsiä. Onhan niitä L32:sia vuosien varrella ollut pakko lyhennellä ei siinä mitään.
Joo se on kyllä totta jos farkut kapenevat kovasti alaspäin. Silloin voi toki kavennuttaa lahkeesta, mutta maksaa taas pikkuisen lisää. Farkut nyt vaan yleensä myydään pidempinä kuin 30, koska monet tykkäävät pitää ylipitkiä farkkuja, jotka kasaantuvat kengän päälle tai sitten kääntävät lahkeita pari kertaa ympäri. Itse olen 30/32 ja chinojen löytyminen on välillä haasteellisempaa kun yleensä 30-vyötäröiset housut ovat yleensä sitten 30 pitkät, eli minulle lyhyet.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Niin se vaan on valitettavaa, että kaupat ottavat niitä kokoja eniten joita myös menee eniten. Pienemmät liikkeet sitten skippaavat tietyt koot täysin.

Ja lyhentelyistä vielä sen verran, että onhan se oletusarvo kun tollasen normi arkivaatteen hakee ettei sen isompia joudu ponnistelemaan. Eri asia sitten jos hakee kunnon pukua tjsp.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sulla on kyllä ilmeisesti massiivinen ylävartalo suhteessa mahaan, koska noi japseille tehdyt vaatteet nyt säkittävät huomattavasti vähemmän kuin keskimääräisesti eurooppalaisille tai amerikkalaisille tehdyt vaatteet. Toki aasialaisilla harvemmin on lätkäpelaajan hartioita, eikä sellaisia löydy esimerkiksi minultakaan, joten tämä saattaa selittää. Mutta sellaisten vaatteiden löytämisen luulisi olevan muutenkin haastavaa ellei kaikkea kierrätä ompelijan kautta.
Hartialinjani on leveä ja kädet melko pitkät, joten se voi toki vaikuttaa asiaan. Muistan vain huomioineeni tuon, kun keväällä kävimme Berliinin Uniqlossa, mutta voihan se vika olla toki minussakin. Slim-fit xl on paras koko paidoissa yleensä, silloin riittää hartiat ja rinnanympärys, muttei kuitenkaan hulmua purjeena vatsalta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hartialinjani on leveä ja kädet melko pitkät, joten se voi toki vaikuttaa asiaan. Muistan vain huomioineeni tuon, kun keväällä kävimme Berliinin Uniqlossa, mutta voihan se vika olla toki minussakin. Slim-fit xl on paras koko paidoissa yleensä, silloin riittää hartiat ja rinnanympärys, muttei kuitenkaan hulmua purjeena vatsalta.
Vikaa ei varmaan ole kummassakaan. Ihmisiä on kuitenkin miljardeja erilaisia ja kun kaupoissa myytävät koot ovat yleensä viisi: xs, s, m, l ja xl niin vaikeatahan se on jos ei ole ihan keskikokoinen. Olin ennen 180/80 ja kohtuullisen urheilullinen, niin oli helppo valita aina kaikesta M ja aina toimi. Nykyisin kun olen 180/71 ja hoikka niin on huomattavasti vaikeampaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kunnon talvitakki haussa päivittäiseen käyttöön, työmatkoille ja muuhun yleiseen toimintaan. Olen iskenyt silmäni Fjällräven Winter Parkaan, löytyykö keneltäkään kokemuksia moisesta? Otetaan myös ehdotuksia muista vaihtoehdoista. Tärkeintä on kestävyys ja tarkoituksenmukaisuus, ja tietty ulkonäöltään pitää olla tyylikäs, eli ultratekninen vaelluskama ei välttämättä ole se mitä haen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En osaa sanoa tuosta kettutakista, mutta kokeilin taannoin Intersportin Viheltäen tulee-tarjouksien aikaa tätä Peakin vastaavaa takkia tuolloin hintaan 199,- ja omalle kropalleni meni kategoriaan like a glove. En sitten kuitenkaan ostanut, koska vasta viime talvena hommasin vähän toisenmallisen talvitakin, mutta tyttärelle ostin naistenversion, ja hän on kyllä tykännyt. Laadukas takki kaikkinensa, mennyt rännällä, sateella ja takki auki vähän kuivemmallakin.

Mua kyllä himottaisi ihan perseesti tämä Selectedin villakangastakki, mutta kuten todettua, vuoden vanha takki tuossa hengarissa roikkuu. Tosin tämä olisi erityylinen selkeästi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kunnon talvitakki haussa päivittäiseen käyttöön, työmatkoille ja muuhun yleiseen toimintaan.

Siis onko talvitakeillekin jotain merkkijuttuja? Kokeilepa sellaista kuviota mitä tavalliset ihmiset tekee.

Menet takkikauppaan, katselet hieman ympärillesi ja löydät hyvänoloisia. Kokeilet niitä päälle ja aina takissa on tärkeintä se, että on kunnon syvät taskut ja kunnon vetoketjut. Sitten sellainen löytyy.

Katsot hinnan, näyttää kohtuulliselta ja sitten menet kassalle maksamaan. Missä kohtaa sillä on merkitystä tai missä kohtaa sen edes huomaa minkä merkkinen se on?

Onnea matkaan, jos pitää olla tietyn merkkinen. Ostin viime kuussa talvitakin ja olen ollut todella tyytyväinen siihen. Tuossa se eteisen kaapissa on ja laitan sen aamulla taas päälle. En tiedä minkä merkkinen se on, nyt alkaisi vähän himottaa käydä katsomassa, mutta en sorru.

Joistain asioista on vain parempi olla tietämättä mitään.
--

Kengille on kai omat ketjunsa, mutta alkoi ahdistaa noiden talvikenkien (en tiedä minkä merkkiset) haju, niin päätin kokeilla ruokasoodaa mitä internet ehdottaa. Kuulostaa pirkka- tai marttaohjeelta, mutta toimii. Popot täyteen soodaa, niin eipä enää haise.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Siis onko talvitakeillekin jotain merkkijuttuja? Kokeilepa sellaista kuviota mitä tavalliset ihmiset tekee.
Onhan niille ”merkkijuttuja”, esim tuo Fjällrävenin G1000 pintakangas on erittäin vahva ja kestävä, ja sen voi vahata, jolloin takki pysyy vedenpitävänä vuodesta toiseen. Pestävyys ja muu käytön kesto on itselleni tärkeää, ostan mieluummin klassisia ja tunnetusti hyvänlaatuisten valmistajien vaatteita joissa yhdistyy sekä tyylikäs ulkonäkö, että tekniset ominaisuudet. Riittävän monta kertaa olen ostanut talvitakin satunnaiselta perusmerkiltä mainitsemallasi metodilla - ne kaikki ovat kestäneet korkeintaan vuoden ja menneet viimeistään pesussa pilalle.

Itselleni 400€ takki on hintahaarukan yläpäässä, ja siksi kyselinkin kokemuksia noista. Jossain Stockkan miestenosastolla ei varmasti takeissa eroa olekaan - ne kaikki on tehty ulkonäkö edellä korkeintaan Keski-Eurooppalaiseen talvikäyttöön eikä käyttöikää tai huollettavuutta ole mietitty edes vähää alusta. Edellinen talvitakkini oli Calvin Kleinin ja sitä paskempaa takkia en kyllä ikinä ole ostanut - enkä osta.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Canada goosen talvitakit ovat kyllä laadukkaita ja kestäviä. Mielestäni myös tyylikkäitä. Ainoa miinus toki korkea hinta, mutta menevät useita talvia ja soveltuvat oikeasti kylmiin olosuhteisiin..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
ne kaikki on tehty ulkonäkö edellä korkeintaan Keski-Eurooppalaiseen talvikäyttöön eikä käyttöikää tai huollettavuutta ole mietitty edes vähää alusta.

Nyt täytyy kyllä sanoa, että en ole koskaan huoltanut talvitakkia eikä ole käynyt edes mielessä. Tai mitä se edes tarkoittaisi.

Puhutaanko tässä nyt siis jostain pilkkiretkestä Kuusamoon vai ihan vain talvitakeista millä pärjää kaupunkilainen talven tai muutaman, vaikka välillä olisikin -15C.

On minulla toinenkin talvitakki, mutta en tykkää käyttää sitä, kun se on niin iso ja paksu. Sopivankokoinen minulle, mutta muuten iso ja hankala esimerkiksi raitiovaunussa.
 

Barney

Jäsen
Kunnon talvitakki haussa päivittäiseen käyttöön, työmatkoille ja muuhun yleiseen toimintaan.
Suosittelen katsomaan Pier Onen tarjonnan. Itse löysin kyseiseltä firmalta tyylikkään ja kohtuu edullisen parkatakin muutama vuosi sitten ja kyseinen takki on vieläkin lähes päivittäisessä käytössä talvisin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Puhutaanko tässä nyt siis jostain pilkkiretkestä Kuusamoon vai ihan vain talvitakeista millä pärjää kaupunkilainen talven tai muutaman, vaikka välillä olisikin -15C.
Eiköhän kaikki tarvittava informaatio ole jo annettu parissa edellisessä postauksessa. Jos et ymmärrä vaatteista tai niiden ominaisuuksista mitään, niin tuskin sun täytyy enempää enää tyhmyyttäsi julkisesti tuoda esille. Tämä on vaatteita koskeva ketju, niin ihmettelen miksi tänne täytyy tulla kitisemään kun keskustellaan vaatteista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eiköhän kaikki tarvittava informaatio ole jo annettu parissa edellisessä postauksessa. Jos et ymmärrä vaatteista tai niiden ominaisuuksista mitään, niin tuskin sun täytyy enempää enää tyhmyyttäsi julkisesti tuoda esille. Tämä on vaatteita koskeva ketju, niin ihmettelen miksi tänne täytyy tulla kitisemään kun keskustellaan vaatteista.

Kysehän onkin vain mielenkiinnosta ja miksi niistä vaatteista täytyy keskustella. Mutta aina oppii uutta esimerkiksi keskustelupalstaa lukemalla.

Jos olematta uskovainen luokitellaan tyhmyydeksi, niin se meneekin sitten jo eri ketjun asiaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaatteista ominaisuuksineen ja ulkonäköineen on kiva keskustella. Mulle ne ovat vähän kuin autot, eli mikään hifistely ja tekninen keskustelu ei niin hirveästi inspiroi, mutta ulkonäkö kera kivan tuntuman ja sopivassa määrin käytännöllisyyden saa puolelleen. Kivahan noita on vertailla.
 

scholl

Jäsen
Pieni järkytys, että minussa ja Jorma Uotisessa on yhteistä.

Lähdetään kuitenkin liikkeelle tärkeämmästä asiasta. Luin aamulla Ylen sivuilta, että Sami Sykkö kritisoi sitä, kun spedet viilettävät tuolla ulkona kesät ja talvet nilkat paljaina. Hän kertoi siinä, että osa haluaa olla urpoja ja osa puolestaan haluaa kuulua urpojen kanssa samaan porukkaan. Asia hämmästyttää minua. Ensinnäkin olen kyllä päivitellyt sitä, että nilkat ovat paljaina. Minusta se kuvaa niin idioottia ihmistä, että oikeasti kyllä laittaa vihaksi, kun sellaisen näkee. Toiseksi on kyllä hämmästyttävää tämä tilanne, missä jonkun ollessa hölmö, niin muutkin haluavat olla hölmöjä perässä. Tulee Petu mieleen: me syödään se paska. Eli pakko syödä, vaikkei haluaisi.

Sukissa on tietty idea. Ne lämmittävät ja ovat jopa hyvännäköisiäkin mahdollisesti. Jos ei ole shortseja jalassa, niin silloin käytetään kunnollisia sukkia. Sen sukan on tarkoitus peittää kengän ja lahkeen väli sekä miehellä että naisella. Ei siinä yleensä ole mitään nokankoputtamista, joten jos jollain on nilkat paljaina, niin on hyvä tajuta se mahdollisuus, että tällaiselle henkilölle voi sanoa muutaman valitun sanan päin näköä.

Entäpä se Jorma Uotinen. Yle kertoo seuraavasti:
Sykön mukaan hyvä esimerkki tyylikkyydestä on Jorma Uotinen, joka on tunnettu muun muassa Tanssii tähtien kanssa -ohjelman tuomarina. Sykkö toteaa, ettei Uotisen tarvitse matkia muotivillityksiä.

– Jos muodissa kuitenkin on hänelle sopiva vaate, hän voi ottaa sen omaan vaatekaappiinsa.

Sama koskee minua. Olen ajatellut asian niin, että en matki muotia, mutta jos joku matkii minua, niin ei se haittaa. Otan vaatekaappiini vaatteita silloin, kun haluan.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Mitä mieltä olette ascotin käytöstä tähän vuoden aikaan? Firman pikkujoulut painavat päälle. Useimmat pukeutuvat pukuun, minä en aio. En pidä puvuista enkä kravateista. Irtotakki ja eriväriset housut, lisäksi ajattelin samaa väriä olevia sukkia, taskuliinaa ja ascotia. Ascot on kuitenkin pikemminkin loppukevään/alkusyksyn asuste. Eikä sitä pidetä juuri juhlavanakaan.

Toisaalta tykkään pukeutua säännöistä piittaamatta, että sikäli ajatus viehättää. Pikkujouluissa on kuitenkin lähemmäs tuhat henkeä, joten väkisin sinne eksyy muutama paheksuva tyylitajuinen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Älä laita saman värisiä sukkia, ascottia ja taskuliinaa. Sama kuin kravatilla ja taskuliinalla, niiden ei kuulu olla saman värisiä. Näyttää, että olet ostanut jonkun mielikuvituksettoman asustepaketin halpahallista. Täydennä, älä mätsää. Laita vaikka valkoinen taskuliina ja ascot voi olla mitä väriä vaan. Toki jos ovat saman värisiä, mutta tekstuuri on selkeästi erilainen niin voi toimia.

Ascot itsessään on ainakin hyvä tapa erottua. Tuskinpa kukaan Suomessa ajattelee sen oleva kesäinen asuste.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Älä laita saman värisiä sukkia, ascottia ja taskuliinaa. Sama kuin kravatilla ja taskuliinalla, niiden ei kuulu olla saman värisiä. Näyttää, että olet ostanut jonkun mielikuvituksettoman asustepaketin halpahallista. Täydennä, älä mätsää. Laita vaikka valkoinen taskuliina ja ascot voi olla mitä väriä vaan. Toki jos ovat saman värisiä, mutta tekstuuri on selkeästi erilainen niin voi toimia.

Ascot itsessään on ainakin hyvä tapa erottua. Tuskinpa kukaan Suomessa ajattelee sen oleva kesäinen asuste.
Kiitos paljon! En ole halpa-hallista mitään pakettia hankkinut. Asusteita on hankittu eri paikoista. En ole niitä vielä tottunut käyttämään, mutta olen opettelemassa. Eri sävyä ovat siis joka tapauksessa, vaikka samaa väriä olisivatkin. Ascotia en ole vielä hankkinut, mutta on ollut jo pidempään mielessä. Mutta tämä selvä, ei kolmea samaa väriä.

Vaatteet kiinnostavat paljon ja olen niitä vähän joka puolelta hankkinut. Pidän paljon Dressmannin yksivärisistä slim fit -kauluspaidoista. Niitä on lukuisissa kirkkaissa väreissä, näyttävät kiinnostavilta. Menet Stockalle ja löydät kaksi-kolme kertaa kalliimpia, toinen toistaan valjumpia ja tylsempiä merkkikauluspaitoja.

Kengistäkin olen innostunut viime kuukausina, ensimmäiset kalliimmat nahkakengät on hankittu, kuten myös miljoona Saphirin tököttipurkkia, lepolestit ja hevosenjouhiharja. Peilikiillonkin sain aikaiseksi youtuben avulla.
 
Viimeksi muokattu:
Canada goosen talvitakit ovat kyllä laadukkaita ja kestäviä. Mielestäni myös tyylikkäitä. Ainoa miinus toki korkea hinta, mutta menevät useita talvia ja soveltuvat oikeasti kylmiin olosuhteisiin..

Omaan makuun liikaa logoja, jotta voisi käyttää kaupunkioloissa siisteissä seteissä. Vapaa-ajalla toki ok, mikäli on riittävän kylmä. Toki talvitakkejakin tulee aikuisella miehellä olla muutama eri käyttötarkoituksiin/lämpötiloille.

Alkuperäisen kysyjän Fjällräven oli ihan siisti, mutta itse tsekkaisin myös muutaman italovalmistajan - mm. Aspesi, Tombolini, C.P. Company, miksei Stonarikin - tarjonnan. Löytyy kivoja teknisiä juttuja, mutta silti hillityn tyylikästä.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Menemme tytön kanssa jonkinsorttisiin uudenvuoden tanssiaisiin. Nyt tapahtui tieteellinen läpimurto ja ymmärrys. Tarvitsen kuulema uuden hienon paidan, vaikka se ei mikään umpivirallineen linnan juhlat olekaan.

Oikeastihan minulla on kaapissa ainakin kaksi paitaa mistä voisi tuonne valita. Minä juon kaljaa ja katson livesporttia. Teen sitä sillä se on mielestäni mukavaa ajanvietettä.

Tytöt saa sen saman fiiliksen ostattamalla paitoja mitä ei kukaan oikeasti tarvitse.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen menossa hääjuhliin, jotka vietätään ihan peruskirkkokaavoineen ja illanistujaisineen, mutta erityistä pukukoodia ei ole. Perusvaatimus lienee yleensä se tummansininen tai harmaa puku, mutta koska mulla ei sellaista juuri nyt ole, enkä haluaisi satsata kunnolliseen yhden juhlan vuoksi satasia, ajattelin mennä irtotakilla ja housuilla. Täsmennetään siis vielä sen verran, että kehonmuokkaus on meneillään ja keväällä on tarkoitus olla pari tuumaa kapeampi. Kusenko johonkin koodistoon totaalisesti? Lakkiaisiin tms. pienempiin juhliin menisin suosiolla irtsareissa, hautajaisiin tonkisin vanhan tekokuituisen mustan pukuni, mutta olisi siis olemassa omaan makuuni ok näköisiä ja istuvia housuja ja takki.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Perusvaatimus lienee yleensä se tummansininen tai harmaa puku, mutta koska mulla ei sellaista juuri nyt ole, enkä haluaisi satsata kunnolliseen yhden juhlan vuoksi satasia, ajattelin mennä irtotakilla ja housuilla.

Tilaa netistä ja palauta juhlien jälkeen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen menossa hääjuhliin, jotka vietätään ihan peruskirkkokaavoineen ja illanistujaisineen, mutta erityistä pukukoodia ei ole. Perusvaatimus lienee yleensä se tummansininen tai harmaa puku, mutta koska mulla ei sellaista juuri nyt ole, enkä haluaisi satsata kunnolliseen yhden juhlan vuoksi satasia, ajattelin mennä irtotakilla ja housuilla. Täsmennetään siis vielä sen verran, että kehonmuokkaus on meneillään ja keväällä on tarkoitus olla pari tuumaa kapeampi. Kusenko johonkin koodistoon totaalisesti? Lakkiaisiin tms. pienempiin juhliin menisin suosiolla irtsareissa, hautajaisiin tonkisin vanhan tekokuituisen mustan pukuni, mutta olisi siis olemassa omaan makuuni ok näköisiä ja istuvia housuja ja takki.
Et minusta kuse koodistoon, mutta varminta olisi minusta mennä paikalle ihan hirveässä kännissä, niin pukeutumiseesi ei kiinnitettäisi huomiota tai ainakaan se olisi epäsuhdassa käytöksen kanssa. Se kun olisi noloa.
Ite olin just vastaavan koodin häissä tummansinisessä irtotakissa ja vauvan khakin ts tupakanvärisissä chinoissa. Omasta mielestä olin tyylikkäämpi kuin ns rippipukumiehet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös