Vaatteet on mun aatteet...

  • 99 031
  • 536

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Haistakaapa muotipellet iso vittu. Yritän tässä jättikauppakeskuksesta metsästää mitä nimeä te siitä käytättekään, välikauden takkia.

Pari hyvää jo löytyi, mutta sitten niissä oli jotkut ihmeelliset hippitaskut. Ihanko oikeasti pitäisin luuria tai rahaa takin taskussa mitä ei saa kiinni. Tai no tokihan siinä joku nappi oli millä vähän voisi taskun sulkea jättäen sen silti täysin avoimeksi.

Voisiko joku tuottaa tavallisia vaatteita.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
^ Sulle sopii käytännön miehenä sellainen musta nahkatakki missä paljon vetoketjuja ja niittejä. Joskus voi saada tingittyä nahkaisen lakin samaan hintaan.

Jos et lähde tähän selkeään ykkösvaihtoehtoon niin osta leviksen farkkurotsi mihin pistät muijas ompelemaan FHRA:n kangasmerkin.

Ehdottoman tavallisia ja ajattomia molemmat kuten varmasti kantajansakin. Tähän hymiö jos viesti sitä mielestäsi tarvitsee.

_
 

scholl

Jäsen
Ootteko huomanneet sellaisia pyrkimyksiä, että tiettyjä vaatekappaleita pilataan tarkoituksella? Sehän on vähän sama kuin mitä tapahtuu muslimimaissa, mikä täälläkin on meneillään. Ensinnäkin tennis- ja korisshortsit. Nehän ovat hiton pitkiä nykyään, joten sellaiset jalassa on vaikea urheilla. Verratkaapa johonkin 80-luvun uutiskuviin, joissa joku Larry Bird tai Boris Becker urheilevat. Eihän niitä tunnista samoiksi vaatekappaleiksi. Sama koskee tietysti monia juoksuun myytäviä shortseja urheilukaupoissa, mutta se ei ole valmistajan, vaan myyjän vika. Nettikaupan aikana olen onnistunut ostamaan sellaisia juoksushortseja kuin haluan, kun en ole enää riippuvainen paikallisen InterSport-kauppiaan mielenterveydestä. Eli voin ostaa lyhyitä ns. split shortseja. Sama koskee hihattomia juoksun kisapaitoja, joita voi käyttää myös juoksumatolla tai kesähelteellä kovavauhtisia treenejä tehdessä. Niitä ei saa kaupasta, mutta netistä saa. Naisille sen sijaan hihattomia jostain syystä on joka kaupassa. Kaikki vaatteiden huonontaminen kohdistuukin pääsääntöisesti miehiin, mikä on epätasa-arvoista.

Miettikääpä lippalakkeja. Joitain vuosia sitten tuli ne sellaiset naurettavat kimiräikkösmalliset lippalakit, jotka ovat syvällä korvilla ja jotka ovat urpon mallisia. AWehan kutsui niitä saunakuupiksi. No ei siinä vielä mitään, jos joku dorka haluaa näyttää urpolta, mutta nyt tavallinen lippalakki eli ns. baseball cap on mukamas dad hat. Ei lippis, vaan hattu ja faijahattu kaiken lisäksi. Mitä hittoa. Oon viime aikoina ostanut pari uutta punaista basecall capia, yhden Puman ja yhden Boston Red Soxin lippiksen, sillä monesti HIFK:n matseihin tulee lippis laitettua, joten on ihan hyvä, jos punaisia lippiksiä on joku 4-5 kpl. Nyt yht'äkkiä se onkin joku hemmetin dad hat. Onko naisilla tässäkään sama ongelma? Mimmit, joilla on pinkki NY Yankees -lippis, ovat pelkästään sporttisia, eivätkä faijamaisia.

Puhumattakaan sitten niistä uimahousuista. Aikanaan hinttarinnäköiset jätkät alkoivat käyttää polviin ulottuvia lökäreitä uimahousujen sijaan ja jostain kumman syystä onnistuivat puhumaan urheilukauppiaat siihen spedeilyyn mukaan. Uimahousuja on vaikea ostaa, mutta onneksi ulkomaat ja nettikauppa pelastavat. Suomessa ei tahdo saada kuin mustia uimahousuja tätä nykyä, mikä on täysin kahjoa, sillä ei kai uimaranta ole kuin armeija. No hallissa uidessa sillä ei nyt niin suurta väliä ole, mutta jos menee rannalle tai jonnekin uimastadikalle, niin kyllähän uimahousut pitää olla hienot ja värikkäät, eivätkä ihan tummat, johon kuuma aurinko ottaa liikaa. Kerran uimastadikalla yks äijä sanoi, ettei hänen poikansa opi niiden housujen takia uimaan, kun ne kelluttavat sitä. No eihän ne hemmetin lökärit ole suunniteltu uimiseen. Oikeasti haloo, miksei hän osta pojalleen uimahousuja. Vuosia mietin, että se lökäri-ilmiö saattoi olla naistenkin juoni, kun olivat närkästyneet siitä, että saivat huonommin aurinkoa kuin miehet, kun heillä on bikinien yläosa, joka tuottaa rusketusraidat. Ajattelivat ehkä, että miehille pitäisi saada vielä huonompi kohtalo, minkä seurauksena miehet eivät saisi rusketusta kuin polvista alaspäin, eivätkä pystyisi uimaan kunnolla tai ehkä edes oppisi uimaan. Oli mikä syy tahansa, niin sikamaista se on. Kaiken kukkuraksi ne hiton polvihousut kuivuvat viikossa, eivätkä 10 minuutissa niinkuin uimahousut. Joku sanoi, että ne ovat lainelautailuun. No ostinkin kerran sitten sellaiset hieman lyhyemmät puoleen reiteen (eli puolet lyhyemmät kuin juippien käyttämät) olevat O'Neillin board shortsit, joita voisin käyttää uimahousujen päällä matkustaessani himasta rannalle. Niissä on takataskussa joku työkalu. Kuusiokoloavain ja joku kammannäköinen työkalu. Voin korjata lainelaudan siis teoriassa, mutta en osaa surffata, eikä täällä ole aaltoja. Eli siis potentiaalisen surffaustaidonko vuoksi pitäisi olla shortsit? Kuinka moni osaa surffata ja kuinka usein hän käy surffaamassa? Samalla logiikalla mulla pitäisi olla golfkengät jalassa joka päivä, jos käyn joskus pelaamassa. Miksei niitä shortseja voi pitää päällimmäisenä kun matkustaa kotoa rannalle, ottaa siellä pois ja olla uimahousuissa, jos ei ole tarkoitus lainelautailla? Kaiken lisäksi lainelautailuargumentti ontuu, sillä seuraan Instagramissa maailman luokan lainelautailijamimmiä ja hän lautailee bikineissä, eikä polviin ulottuvissa lökäreissä. Eli ei lainelautailussa tarvitse lökäreitä mihinkään.

Jotain hittoa on meneillään oikeasti! Minusta miesten pitää alkaa pitää oikeuksistaan kiinni.
 

scholl

Jäsen
Pari hyvää jo löytyi, mutta sitten niissä oli jotkut ihmeelliset hippitaskut. Ihanko oikeasti pitäisin luuria tai rahaa takin taskussa mitä ei saa kiinni.

onko kuvaa hippitaskusta? Itsekin ostin pari välikauden takkia tai oletan niiden olevan välikauden takkeja, kun eivät ole paksuja, eivätkä ohuita. Yksi on ns. kevyttoppis, joka päällä näytän vähän samalta kuin Hipster-Kekkonen. Btw, olen ottanut selfien Kansalliskirjastossa hipsterpahvikekkosen vierellä. Sillä Kekkosella on siinä kuvassa 70-luvun toppatakki. Toinen takki oli todellinen yllätyslöytö. Eli ostin Stockalta Superdryn halpistakin, mikä maksoi jotain satasen ja pitää hiton hyvin vettä. Fillaroidessa kätevä ja ajaa ihan saman asian kuin Peak Performancen 500 euron goretex-takki, joka oli jo vähän auringossa haalistunut ja omaan makuuni vähän liian pitkä. Jos ei pidä pukua alla, niin ei se helma tartte olla yli vyötärön, vaan pikemminkin päinvastoin, lyhyt on parempi. Ostin sen takin pelkästään siksi, kun halusin kokeilla, millainen on halpatakki ja kun se oli hyvän värinen, niin syntyi sellainen ns. viiden sekunnin heräteostos. Piti ostaa housut, mutta kun siellä ei oikeastaan ikinä ole oikeaa kokoa, niin jäivät ostamatta ja ostinkin takin, kun sellaisen näin.

Takit on siinä mielessä käteviä, kun ne kestävät pitkään, jos niillä on himassa paljon. Mulla on mm. neonpunainen aika makean mallinen J.Lindebergin slimmi välikauden takki, jonka ostin jo maaliskuussa 2006 NK:lta. Sitä tulee aina muutamien viikkojen aikaan käytettyä aina silloin tällöin joko syksyllä tai keväällä. Riippuu vähän keleistä. Eikä se ole mennyt miksikään reilussa 10 vuodessa. Otti ihan saakelisti päähän sen jälkeen, kun olin takin ostanut, kun näin varmaan seuraavana päivänä kadulla yhdellä jätkällä samanlaisen takin. Lähdin seuraamaan sitä jätkää, jotta varmistuisin, että oliko oikeasti samanlainen. Kävelin häntä kiinni ja hän meni Gallerianiin, minä sitten perässä. Lopulta se jätkä meni Clas Ohlsoniin ja menin sinne. Siellä huomasin, että joo, sama takki ja jätkä ihan dorkannäköinen jonne. Yleensä J.Lindebergiä ostaa tyylikkäät bisnesmiehet. No ei se mitään, sen jälkeen en ole kellään nähnyt samanlaista takkia. Kerran muuten näin Tunnelbanassa yhdellä vanhemmalla herrasmiehellä samanlaisen Peak Performancen R&D goretextakin, mikä minullakin on. Onnittelin häntä hyvästä takkivalinnasta. Siinä huomasin, että hän on pitänyt sitä varmaan vain sadekeleillä ja mä olen käyttänyt jossain auringonpaisteessa veneillessä, kun värit olivat ihan eri eli mun oli haalistunut. Niin ja noita Superdryn takkejakin olen jo ehtinyt nähdä kaksi liikenteessä. Se on tietysti aina riski, jos ostaa täältä vaatteita, että jollakin voi olla samanlainen, mutta se riski pitää ottaa ja sen kanssa pitää pystyä elämään. Kunhan nyt joka hemmetin tyypillä ei ole samanlaista ja kunhan he, joilla on, eivät näytä ihan dorkilta tai juopoilta.

J.Lindebergistä on pakko todeta muuten se, että Maikkarin formulasirkuksessa Mervi Kalliolla on muuten samanlainen vyönsolki kuin mitä monella meidän kaveriporukassa oli joskus 2005 tai 2006. Siihen aikaan oli muotia käyttää viihteellä sellaista leveää, valkoista Lindebergin vyötä, jossa oli sellainen iso JL-merkki vyönsolkena. Niitä oli varmaan 4-5 kaverilla. Se ei haitannut, koska olivat kavereita. Ne vyöt maksoivat silloin Stockalla 95 euroa. Nyt niitä vöitä saa varmaan taas, kun sillä oli sellainen solki nyt torstaina telkkarissa. Vöissä koin aikanani yhden suurimmista vaatetappioistakin, kun humalassa hortoilin himaan Fredaa ja näin Nicolaksen ikkunassa ihan tajuttoman hienon Dolce & Gabbanan leveän vyön. Sitten kun kävin siellä liikkeessä maanantaina, niin kaikki olivat ihan hiton pitkiä. Lyhyitä normaalille, ei fätille vartalolle olevia vöitä ei ollut yhtään kappaletta. Jotenkin omituista. Jos joku on valmiiksi läski ja ostaa jotain 95 tai 100cm pituisia vöitä, niin haluaako hän maksaa 179 euroa merkkivyöstä. Tuskin. Eiköhän sellaiselle tyypille kelpaa vyö kuin vyö, kun ei sen verran viitsi huolehtia, että olisi keskivartalo kondiksessa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Hienoa, tätä onkin odotettu jo kauan... speedojen vastahyökkäystä lökäpöksyilyä vastaan. Onneksi saatiin @scholl takaisin palstalle!

Kysymys palstalaisille. Mitä laadukkaita miesten kauluspaitoja valmistavia merkkejä suosittelette? Minulla on lähinnä räätälillä teetätettyjä ja sen lisäksi tällä hetkellä käytössä 4 kappaletta Etonin paitoja, joihin olen kyllä tyytyväinen, mutta ne ovat aika hintavia, kun Etonin paitaa on vaikea löytää alle 150 euron ja alennuksessakaan noihin ei kovin useasti törmää. Tuossa täytyy olla aika paljon ilmaa/markkinointikustannuksia. Muita yhtä laadukkaita valmispaitoja, joiden hinta olisi mielummin alle kuin yli satasen?

Toinen kysymys liittyen matkalaukkuihin, vaikkei vaatetukseen liitykään. Onko palstalaiset törmänneet oikeasti laadukkaisiin hiukan tuntemattomampiin merkkeihin. Tumit ja Rinowat ovat jo entuudestaan tuttuja, mutta vaikea uskoa, etteikö noissakin joutuisi maksamaan aika paljon ilmaa brändistä, ei pelkästään laadusta. Matkustuspäiviä kertyy vuodessa noin 150 ja tarvetta olisi uudelle carry-on eli kabiinilaukulle joka myös kestää ainakin sen 3-5 vuotta. Mieluiten nelipyöräisenä ja mahdollisimman kevyt.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ventin paidat ovat ainoita jotkaistuva minulle suoraan hyllystä. Mittapaitoja on mm Herrainpukimosta joita vastaan Ventin laatu on hyvä. Hinnat noin 60€, mutta nyt kun oikea malli on löytynyt (40, slim fit) niin tilaan Amazon.uk tai Amazon.de. Usein saa noin 30€ hintaan. Uskomattoman hyviä hintaansa nähden.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mittavaatteista kun tuli puhetta. Herrainpukimossa teetin tumman harmaat flannellihousut. Parhaiten käytetty 300€ koskaan. Miellyttävät, istuvat hyvin ja isona plussana lämpöisyys syksyllä ja talvella. Pärjää lyhyilläkin kalsareilla kylmillä ilmoilla. Kangas laadukasta, Italialaisen Vitale Barberis Canonicon tavaraa.
Menee business pukeutumisessa tosi monen eri tyyppisen vaatteen kanssa.

Pitäisi varmaan vaalean harmaan tai navy bluet vielä tilata.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ventin paidat ovat ainoita jotkaistuva minulle suoraan hyllystä. Mittapaitoja on mm Herrainpukimosta joita vastaan Ventin laatu on hyvä. Hinnat noin 60€, mutta nyt kun oikea malli on löytynyt (40, slim fit) niin tilaan Amazon.uk tai Amazon.de. Usein saa noin 30€ hintaan. Uskomattoman hyviä hintaansa nähden.

Kiitti, voisi laittaa tilaukseen ja kokeilla tuolla hinnalla. Etonin paidat ovat kyllä siitä hyviä, että pitävät ryhtinsä helposti pari vuotta säännöllistä - lähes viikottaista - käyttöä
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Piti vielä lisätä. Stenström paidat. Hinnat noin 100+€ (tosin alennuksista aika usein alle 80€). Laatu myös oikein hyvä. Minua häiritsee pitkänä ja hoikkana hiojen aavistuksen liian väljä leikkaus, mutta se on toinen juttu.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kysymys palstalaisille. Mitä laadukkaita miesten kauluspaitoja valmistavia merkkejä suosittelette? Minulla on lähinnä räätälillä teetätettyjä ja sen lisäksi tällä hetkellä käytössä 4 kappaletta Etonin paitoja, joihin olen kyllä tyytyväinen, mutta ne ovat aika hintavia, kun Etonin paitaa on vaikea löytää alle 150 euron ja alennuksessakaan noihin ei kovin useasti törmää. Tuossa täytyy olla aika paljon ilmaa/markkinointikustannuksia. Muita yhtä laadukkaita valmispaitoja, joiden hinta olisi mielummin alle kuin yli satasen?

Charles Tyrwhittin paidat ovat kuulemma hintalaatusuhteeltaan todella hyviä. Miinuksena sitten mitoitus eli normijanari joutuu hankkimaan varmaan jonkun superslimfitin.
 

scholl

Jäsen
Eilen puhuimme vasemmistoliittoketjussa brändiarvosta. Nykyään on joskus vaikeata hahmottaa sitä, mikä se tuotteen todellinen laatu on. 80-luvulla oli helppoa, kun kallis oli parempaa. Jos osti kalliin vaatteen, niin se kesti. Nyt ei osaa enää sanoa. Voi kestää tai sitten ei. Toinen, mikä on vaikeata on farkkujen tai ylipäätänsä housujen ostaminen, kun täällä varataan myyntiin lähinnä fäteille tarkoitettuja kokoja. Esim. sinisten perusfarkkujen ostaminen on todella työlästä, kun urheilijalle sopivia, tarpeeksi pieniä kokoja ei ole. Sama koskee tietysti muitakin housuja. Yritin ostaa sellaisia keltaisen ruskeita chinoja viime kesänä ja Stockmannilla niitä oli myynnissä neljän merkkisiä, mistään niistä ei kokoa lähelläkään. Farkuissakaan en ole ronkeli, vaan voin ostaa Tiger of Swedenit, Dieselit, Hilfigerit, Calvin Kleinit tai mitkä vain kunhan koko on oikea ja väri siihen käyttötarkoitukseen sopiva. Erikoiset, kalliit ns. viihdefarkut kuten vaikkapa Dolce & Gabbanat ovat sitten sellaiset, että niitä ostan vain sattumalta, jos jotain näkyy. Eilen tuli vähän pakkotilanne ostaa siniset farkut, koska sain liattua housuni. Piti siis yrittää ostaa farkut, jotka ovat sekä vyötäröltään, että pituudeltaan suht okei. Ostaisin tuollaiseen perusfarkkutarkoitukseen varmaan aina Dieselin Larkee -malliset farkut koossa W29L30, mikäli niitä olisi. Ne ovat kiven alla, eikä sellaisia löydä aina edes joka vuosi. Ratkaisu oli tällä kertaa erikoinen.

Kun mistään ei tuntunut löytyvän sopivan kokoisia ja värisiä farkkuja, niin päätin kävellä Zaraan katsomaan, myyvätkö he farkkuja. En muistanut asiaa, kun en ole sieltä koskaan edes farkkuja ajatellut ostavani. Siellä oli jotain ihan skeidaa, jotka maksoivat pari kymppiä, mutta sitten myös premiumfarkut hintaan 49,95€ useassa värissä ja niitä kaikkia oli koossa 38-46. Nämä ovat heidän omia kokojaan niin että 38 vastaa 30 tuumaa, 40 on 31 tuumaa, 42 on 32 tuumaa, 44 on 33 tuumaa ja 46 om 34 tuumaa. Pienin 38 kävi minulle. Nämä olivat slim fitit, mitkä eivät ole kyllä kovinkaan slim. Siellä on niissä halpisfarkuissa (joita olisi ollut pienempiä kokojakin kuten 36) todella kapeita skinny fitejä, mutta tämä slim on tosiaan minusta aika regular, korkeintaan ihan alaosastaan se on vähän kapeampi. Anyway, voi olla, että jos olisi ollut 36 eli 29 tuumaa, niin se olisi voinut olla parempi. Nyt vyötärölle olisi mahtunut housun kauluksen alle jalkapallo, reiden yläreunasta saisivat olla ehkä vähän kapeammat ja perseestäkin farkut olisivat ehkä saaneet olla kireämmät, mutta ei tämä tavallaan myöskään liian iso koko ole. Eivät vain premiummallista valmista pienempää, joten tuohon oli tyydyttävä ja se oli ihan jees. Mielestäni hyvää kangasta ja mukavat. En tietysti tiedä mikä kulutuskestävyys on verrattuna kalliimpiin merkkeihin. Valmistuspaikka oli Turkki eli ei se mitään halvinta skeidaa Bangladeshista ollut ja kangas tuntui laadukkaalta eli voi olla, että viidelläkympillä saa oikeasti suhteellisen laadukkaat housut. Ei tarvitse maksaa esim. 150 euroa. Eli siinä mielessä on helppo ymmärtää, miksi Zaran omistaja on maailman rikkaimpia ihmisiä. He ovat luoneet vahvan brändin, heidän tarvitsee mainostaa vähän, kun asiakkaita riittää muutenkin ja kun myydään paljon volyymiä, eikä ole välttämättä kauheasti välikäsiä, niin yksikkökate voi olla alhaisempi.

Olisin kirjoittanut tämän löytöjä elintarvikkeiden saralta -ketjuun, mikäli farkut olisivat elintarvike. Nyt kyseessä oli nimittäin löytö, joka oli kovan työn takana ja tuli minulle maksamaan paljon, jos lasken ajalleni jonkinlaisen suht järkevän tuntihinnan. Muut jos ette löydä tarpeeksi pieniä farkkua mistään niin testatkaa Zara premium. Tosin Zarassa on kyllä sellainen "ominaisuus" että seuraavan kerran siellä saattaa olla ihan eri tuotteita myynnissä. Valikoimat vaihtuvat kuulemma ihan viikoittain. Niin olen Kauppalehdestä lukenut, joten ei se sanottua ole, että farkut sieltäkään saisi silloin, kun sellaisia tarvitsee. Elämme läskien ylivaltaa Suomessa. Jättikokoja on joka paikassa vaikka kuinka hurumycke.
 

scholl

Jäsen
Rotsit on täällä härmässä hankala juttu, varsinkin meillä täällä etelässä. On ollut niin paskoja talvia ettei sitä kallista city-untuvatakkia mihin sijoitin useamman sata euroa tule käytettyä kuin muutaman kerran talvessa, kaiken lisäksi kun on snadisti pidempi kuin muut perusrotsit niin on hankala ajaa autoa sen kanssa.
_

No jotain Canada Goosea ei kannata ostaa tänne, kun ne ovat niin kuumia. Mulla on kolmen eri kategorian talven untuvatakit. Venetsien tienoilta olevan Duvetican punainen untuvatakki (heidän värikoodinsa muistaakseni 405 rosso granato). Siinä tuli oikein mukana pari ohjekirjaa siitä, missäpäin Eurooppaa ne ankat ja hanhet ovat eläneet, mistä untuvat on otettu ja miten ne ovat ulkona käyskennelleet ja mitä ne ovat syöneet ravinnokseen. Tilasin sen Stylebopista, sieltä saa hyviä ja laadukkaita takkeja ostettua verkosta. Musta lyhyt untuvatakki mulla on myöskin ja se on Versacen takki. Kolmas untuvatakki on sitten varsinaisesti koville pakkasille ja se on platinanvärinen Bognerin Fire + Ice malliston takki. Siinä riittää ne untuvat todella kylmiinkin olosuhteisiin. Minusta kolmella untuvatakilla pärjää Helsingin talvessa. Muut takit tulevat sitten siihen toki lisäksi, mutta kun otettiin puheeksi untuvatakkit, niin laittaa esimerkiksi pari tonnia niihin kiinni, niin on jo ihan jees varustautunut.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kiitoksia vinkistä @scholl - täytyykin katsastaa Zara farkkujen suhteen. En nimittäin millään meinaa löytää sopivia. Zarasta mullakin on ollut käsitys ettei sieltä mitään löydä, muutamaan kertaan toki olen käynyt ja tullut tyhjin käsin pois. Mutta jos sieltä farkut löytyisi tällaiselle tuulennussimalle vinkuheinälle.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitoksia vinkistä @scholl - täytyykin katsastaa Zara farkkujen suhteen. En nimittäin millään meinaa löytää sopivia. Zarasta mullakin on ollut käsitys ettei sieltä mitään löydä, muutamaan kertaan toki olen käynyt ja tullut tyhjin käsin pois. Mutta jos sieltä farkut löytyisi tällaiselle tuulennussimalle vinkuheinälle.

Carlingsista nyt ainakin itse olen farkkuni löytänyt, jos kivijalkakauppaa haluaa. Omalle kohdalle on vielä sattunut hyvät myyjät, ei ole tarvinnut kun kävellä sisään, kertoa myyjälle mitä etsii, ja käteen on tarttunut parit farkut, joista ainakin yhet on passelit. Itse menen hyvin pitkälti tuulennussima vinkuheinä -kategoriaan, tämän takia kehtaan tämän vinkatakkin.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
@scholl Sieltä lastenosastoltakin voi löytyä sulle sopivaa päällepantavaa. Merkkivalikoimasta ei tosin mitään tietoa.

Mutta oli Schollilla ihan hyvä pointtikin tuossa yllä kirjoittamassaan. Hinta ei tosiaan enää välttämättä korreloi laadun kanssa. Kalliitkin vaatteet voivat tätänykyä olla aikamoista sekundaa. Toinen ongelma - ainakin itselleni - on se, että haluan ostaa laadukasta, mutta en halua vaatteisiin mitään tuotemerkkejä. Usein haastava yhtälö, jos ei teetä vaatteita räätälillä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitää erottaa muodikkaat design -merkit (diesel yms) joissa maksetaan merkistä ja designista, niistä merkeistä, joissa maksetaan laadusta. Sitten on toki nämä Zarat, henkkamaukat yms joissa ei ole laatua, mutta ei toki ole myöskään design-lisää hinnoissa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minusta kolmella untuvatakilla pärjää Helsingin talvessa.
Vanhat on jo kierrätetty afrikkaan. Vain pitkä löytyy itseltä ja nyt mä ajattelin hankkia toisen. Haluaisin punaisen ja lyhyen millä hyvä ajaa autoa ja mennä hallille.
Se mihin viittasin ei ole Goosea vaan J Lindebergin hyvin pelkistetty musta untuvatakki, siisti, lämmin, mutta liian pitkä eli käyttömukavuus kärsii.
Ehdotelkaa kuka tekee hyviä punaisia lyhyitä untuvatakkeja, voi olla myös kevytuntuvatakki kun on olemassa koville pakkasille lämpimämpi.

_
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vanhat on jo kierrätetty afrikkaan. Vain pitkä löytyy itseltä ja nyt mä ajattelin hankkia toisen. Haluaisin punaisen ja lyhyen millä hyvä ajaa autoa ja mennä hallille.
Se mihin viittasin ei ole Goosea vaan J Lindebergin hyvin pelkistetty musta untuvatakki, siisti, lämmin, mutta liian pitkä eli käyttömukavuus kärsii.
Ehdotelkaa kuka tekee hyviä punaisia lyhyitä untuvatakkeja, voi olla myös kevytuntuvatakki kun on olemassa koville pakkasille lämpimämpi.

_
MEN SEAMLESS DOWN PARKA | UNIQLO

Uniqloa parempaa hinta/laatua harvemmin löytää.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä vinkki.
Nettivaatekaupoissa olen aika amatööri ja isona miehenä pitkine raajoineen olen tottunut sovittamaan kaikki tarkasti. Koetteko mahdolliset palautusprosessit helpoiksi? Maksaako jotain extraa?

_
Ulkomailta tilatessa joutuu usein kuriiripalvelun kouriin (Uniqlolla muistaakseni UPS). Jos sattuu olemaan duunissa jonkinlainen respa, niin sinne tilaaminen ja sitä kautta palauttaminen on lastenleikkiä.

Lisäksi kannattaa tutustua PayPalin refunded returns palveluun, käytännössä kuittaa palautuksesta aiheutuneet postikulut. Tämä siis mikäli nettikauppa ei tarjoa ilmaisia posteja ja palautuksia (esim. Uniqlo ei tarjoa).

Refunded returns - PayPal
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uniqlon mallit ovat outoja. Kokeilin kerran myymälässä urheilu- ja neuletakkeja, paitapuseroita sekä t-paitoja, ja kaikkia vaivasi sama ongelma - jos yläosan sai istumaan, oli vyötäröllä älytön purjekangas. Enkä kuitenkaan mikään bodari ole vaan ihan perusjamppa hiukan keskimääräistä harteikkaammalla kropalla. Hinnathan eivät pahoja olleet, mallit näyttivät kivoilta ja kankaat hyviltä, mutta yhtään rättiä en mukaani lopulta ostanut istuvuuden puutteen vuoksi. Eli jos on armoton pötsi tai muuten vain tykkää väljistä vaatteista, löytää Uniqlolta oikein kivoja vaatteita.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uniqlon mallit ovat outoja. Kokeilin kerran myymälässä urheilu- ja neuletakkeja, paitapuseroita sekä t-paitoja, ja kaikkia vaivasi sama ongelma - jos yläosan sai istumaan, oli vyötäröllä älytön purjekangas. Enkä kuitenkaan mikään bodari ole vaan ihan perusjamppa hiukan keskimääräistä harteikkaammalla kropalla. Hinnathan eivät pahoja olleet, mallit näyttivät kivoilta ja kankaat hyviltä, mutta yhtään rättiä en mukaani lopulta ostanut istuvuuden puutteen vuoksi. Eli jos on armoton pötsi tai muuten vain tykkää väljistä vaatteista, löytää Uniqlolta oikein kivoja vaatteita.
Kummallista, minulla ei yhdestäkään vaatekappaleesta tälläistä kokemusta. Olen 2014 alkaen ostanut lähes kaiken tuolta ja pötsiä ei ole lainkaan. Malleissahan tietty on joitain eroja, riippuen missä maanosassa liikkuu.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uniqlon mallit ovat outoja. Kokeilin kerran myymälässä urheilu- ja neuletakkeja, paitapuseroita sekä t-paitoja, ja kaikkia vaivasi sama ongelma - jos yläosan sai istumaan, oli vyötäröllä älytön purjekangas. Enkä kuitenkaan mikään bodari ole vaan ihan perusjamppa hiukan keskimääräistä harteikkaammalla kropalla. Hinnathan eivät pahoja olleet, mallit näyttivät kivoilta ja kankaat hyviltä, mutta yhtään rättiä en mukaani lopulta ostanut istuvuuden puutteen vuoksi. Eli jos on armoton pötsi tai muuten vain tykkää väljistä vaatteista, löytää Uniqlolta oikein kivoja vaatteita.
Sulla on kyllä ilmeisesti massiivinen ylävartalo suhteessa mahaan, koska noi japseille tehdyt vaatteet nyt säkittävät huomattavasti vähemmän kuin keskimääräisesti eurooppalaisille tai amerikkalaisille tehdyt vaatteet. Toki aasialaisilla harvemmin on lätkäpelaajan hartioita, eikä sellaisia löydy esimerkiksi minultakaan, joten tämä saattaa selittää. Mutta sellaisten vaatteiden löytämisen luulisi olevan muutenkin haastavaa ellei kaikkea kierrätä ompelijan kautta.

Toki nykyäänhän on muodissa sellainen oversize-fitti, johon myös Uniqlo on lähtenyt mukaan suunnittelemalla Uniqlo U -mallistonsa vaatteet yli-isoiksi. Mutta se onkin vaan fäshiön. Slim fit alkaa olla jo niin läst season.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Haastava koko. Nuorempana oli joistain malleista jopa W28 ja nykyään W30(toki riippuu mallista ja vähän valmistajasta). Ongelma on aina ollut ettei tuohon kokoluokkaan löydy kuin harvoin L30:stä. Vähän ehkä vuosien varrella parantunut, mutta silti tahtoo olla suurin osa aina L32:sta. Kun vielä nuorison pituus tuntuu kasvavan, niin tuskin tarjonta paranemaan päin on.

Mitä tulee talvitakkeihin, niin itse ainakin turvaudun kovilla pakkasilla BOSS:in pitkään villakangastakkiin(alle polvien), jos joutuu vähänkin pidempää ulkona olemaan. Edelleen pitkiä ei käytetä ja tuo takaa ettei tarvii. Väline kysymys tuokin ;). Vanhempana kuitenkin tullut sen verran mukavuuden haluinen ettei pelkällä normimittaisella viitti .
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös