Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 346 456
  • 1 720
Tämä Peltogrilli avaa syksyllä ravintolan Porvoon Mannerheiminkadun yläpäässä. Uskoisin tarjolla olevan erinomaista pikaruokaa, jos taso säilyy.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Naughty BRGRista tilattiin eilen ruokaa. Toinen kerta kun lafkan burgereita syön ja jäi taas hieman pettynyt fiilis.

Aiemman kerran söin siellä reilu kaksi vuotta sitten ja siihen verrattuna homma oli parantunut sen verran, että ranskalaiset olivat muuttuneet ja olivat parempia. Kaksi vuotta sitten tuntui, että olisi syönyt jotain suolatikkuja, kun olivat sen verta ohuita ja suolaisia. Nyt ne ranskalaiset olivat hieman sipsimäisiä ja tuhdimpia, eivätkä olleet liian suolaisia. Oikein maistuvia. Aterian pääasia eli se burgeri oli pettymys, koska se tuntui koostuvan lähinnä kahdesta isosta sämpylästä, joiden keskellä oli pienet pihvit ja kastike. Sinänsä pihvi ja kastike olivat hyviä (tilasin pekonihampurilaisen), mutta sitä sisältöä oli armottoman vähän ja sämpylät olivat kuivahkoja. Varmaan kuivuuteen vaikutti, että tosiaankin ruoka tuli tilattuna eikä paikan päällä. Juusto ei maistunut miltään.

Kyllähän tuolla nälkä lähti, mutta 12 euroa burgerista, joka oli pääosin leipää ei mielestäni ole hintansa arvoinen. Kyllä tuonne voisi mennä raneja syömään, muttei muuten huvita maksaa noita hintoja.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Naughty BRGRista tilattiin eilen ruokaa. Toinen kerta kun lafkan burgereita syön ja jäi taas hieman pettynyt fiilis.

Aiemman kerran söin siellä reilu kaksi vuotta sitten ja siihen verrattuna homma oli parantunut sen verran, että ranskalaiset olivat muuttuneet ja olivat parempia. Kaksi vuotta sitten tuntui, että olisi syönyt jotain suolatikkuja, kun olivat sen verta ohuita ja suolaisia. Nyt ne ranskalaiset olivat hieman sipsimäisiä ja tuhdimpia, eivätkä olleet liian suolaisia. Oikein maistuvia. Aterian pääasia eli se burgeri oli pettymys, koska se tuntui koostuvan lähinnä kahdesta isosta sämpylästä, joiden keskellä oli pienet pihvit ja kastike. Sinänsä pihvi ja kastike olivat hyviä (tilasin pekonihampurilaisen), mutta sitä sisältöä oli armottoman vähän ja sämpylät olivat kuivahkoja. Varmaan kuivuuteen vaikutti, että tosiaankin ruoka tuli tilattuna eikä paikan päällä. Juusto ei maistunut miltään.

Kyllähän tuolla nälkä lähti, mutta 12 euroa burgerista, joka oli pääosin leipää ei mielestäni ole hintansa arvoinen. Kyllä tuonne voisi mennä raneja syömään, muttei muuten huvita maksaa noita hintoja.

Yliarvostettua pelkästään sen takia kun Herlevin mesta. Ihme että Tampereella putiikit pystyssä kun esim Puutarhakadun Zarillossa on kaupungin parhaat burgerit ja hintataso on halpa. Jos Tampereelle eksyt niin suosittelen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllähän tuolla nälkä lähti, mutta 12 euroa burgerista, joka oli pääosin leipää ei mielestäni ole hintansa arvoinen. Kyllä tuonne voisi mennä raneja syömään, muttei muuten huvita maksaa noita hintoja.
Pari kertaa Naughtyssa käynyt ja tuossa se aika lailla on. Pari kymppiä kun otti juomaa kylkeen niin ei ole ihan hintansa arvoista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Social burger joint on noista bursaketjuista paljon parempi imo kuin naughty.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Yliarvostettua pelkästään sen takia kun Herlevin mesta. Ihme että Tampereella putiikit pystyssä kun esim Puutarhakadun Zarillossa on kaupungin parhaat burgerit ja hintataso on halpa. Jos Tampereelle eksyt niin suosittelen.

Zarillo ja parhaus onkin yhdistelmä mitä kukaan ei ennen tätä ole onnistunut kasaamaan.

Tampereella Ohana ja Soho. Muut tulee sitten jostain kaukaa
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Zarillo ja parhaus onkin yhdistelmä mitä kukaan ei ennen tätä ole onnistunut kasaamaan.

Tampereella Ohana ja Soho. Muut tulee sitten jostain kaukaa

Kyllä noikin testaan joten kerron sit arvioni niistä. Mut itse en oo vielä Zarilloa parempaa hinta/laatu paikkaa täältä löytäny. Kiitos vinkistä.
 
Kyllä noikin testaan joten kerron sit arvioni niistä. Mut itse en oo vielä Zarilloa parempaa hinta/laatu paikkaa täältä löytäny. Kiitos vinkistä.
Ota O'hanassa se ihan perusburger. Monissa paikoissa burgeri pilataan sillä että liikaa mausteita ja täytteitä. Kauppahallin O'hanassa aina perusburgeri, parmesaaniranut ja joku limsa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Pari kertaa Naughtyssa käynyt ja tuossa se aika lailla on. Pari kymppiä kun otti juomaa kylkeen niin ei ole ihan hintansa arvoista.

Jep. Jätin juoman suosiolla ottamatta, jotta pääsi vähän halvemmalla, kun kotoa löytyy kuitenkin juotavaa. Siltikin burgeri, ranskalaiset ja dippi oli reilu 17 euroa, mikä oli aika suolainen hinta jo.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä noikin testaan joten kerron sit arvioni niistä. Mut itse en oo vielä Zarilloa parempaa hinta/laatu paikkaa täältä löytäny. Kiitos vinkistä.
Tuomiokirkonkadun (vai Otavalankadun?) zarillossa veetuttaa ainakin ne tiistain lounaspurilaset, kun tuodaan kylmillä lautasilla - > hyvin nopeasti kylmä hampurilainen.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Zarillo ja parhaus onkin yhdistelmä mitä kukaan ei ennen tätä ole onnistunut kasaamaan.

Tampereella Ohana ja Soho. Muut tulee sitten jostain kaukaa
Puutarhakadun Zarillosta en tiedä, mutta ainakin tuo rautatieaseman läheinen laittaa ihan liikaa kastiketta purilaisiin. Soho ja Ohana ovat molemmat loistavia mestoja, en itsekään parempaa burgeria Tampereella ole syönyt, kuin mitä noista kahdesta saa. Sohon porukka tekee ruokaa rakkaudella.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tuomiokirkonkadun (vai Otavalankadun?) zarillossa veetuttaa ainakin ne tiistain lounaspurilaset, kun tuodaan kylmillä lautasilla - > hyvin nopeasti kylmä hampurilainen.

Puutarhakadun Zarillo. Se on Kuninkaankulman ja Keskutorin välissä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Espoossa Matinkylässä Nokkalan Majakan terassimenun burgeri oli kyllä myös todella positiivinen kokemus muutama viikko sitten. Harkitsen kyllä uutta kieppausta sinne ihan tuon burgerin vuoksi. Tuli myös hyvin rivakasti, vaikka oli lounasaika, hintakaan ei ollut mitenkään hirveän paha tasoon nähden.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tuomiokirkonkadun (vai Otavalankadun?) zarillossa veetuttaa ainakin ne tiistain lounaspurilaset, kun tuodaan kylmillä lautasilla - > hyvin nopeasti kylmä hampurilainen.
Oletko muuten antanut tästä palautteen ravintolassa? Itse olen jo pari kertaa huomauttanut noista kastikemääristä, mutta ei ole tepsinyt. Nyt kun tämän sanoit, niin totta on tämäkin. En ole varma miten tuonne enää menen, vaikka hinta tiistaisin tosiaan on kyllä todella edullinen.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oletko muuten antanut tästä palautteen ravintolassa? Itse olen jo pari kertaa huomauttanut noista kastikemääristä, mutta ei ole tepsinyt. Nyt kun tämän sanoit, niin totta on tämäkin. En ole varma miten tuonne enää menen, vaikka hinta tiistaisin tosiaan on kyllä todella edullinen.
En tietenkään. Suomalaisen perinteisesti mutisen seurueelle ja tarjoilijalle hymyilen kehuen annosta.

Kerran olen tainnut sanoa, muutosta kun ei ole tullut, olen käynyt vain pakon edessä eli todella harvoin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onhan tuosta jo aikaa, mutta minusta sekä Soho että Zarillo ovat n. keskitasoa kumpikin. Ihan perus rafla-hampurilaisia, Pancho Villassa saa samaa tasoa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Itse ainakin tykkään zarillon hampurilaisista, hinta-laatusuhteeltaan kärkipäätä, lähinnä toki halvan hinnan ja ison annoskoon myötä. O'hanan burgereita on jokapuolella kehuttu, mutta en ole niitä käynyt maistamassa. Täytynee laittaa listalle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No jos halpa ja iso annos on joku laadun mittari, mä taidan olla sitten vähemmistössä, kun arvostelen ensimmäisenä makua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos maku on hyvä/normaali ja annos on iso ja halpa niin eikö se nimenomaan ole hinta-laatusuhteeltaan silloin hyvä?
No mun mielestä Sohon tai Zarillon burgerit eivät erotu millään tavalla edukseen genressään. Jonkun Morrisonsin ne voittavat toki mennen tullen, mihin ei paljon vaadita. Eli tavallisia burgereita pubien hintatasolla. Silloin siitä hinta/laadustakin tulee keskinkertainen. Annoksen iso koko on mun mielestä jopa miinusta. Multa jää silloin siitä iso osa syömättä, mikä on yksinkertaisesti haaskausta. Kun nälkä on tyydytetty ja ruokaa on vielä lautasella, sillä koolla ei ole enää mitään merkitystä. Siksi sitä on ihan turha ottaa edes mittariksi. En ole ikinä jäänyt nälkäiseksi rafla-burgerin syömisen jäljiltä. Ilmoitin muuten edellisen hampurilaisen tilaamisen yhteydessä, että laittavat vain puolikkaan ranskalaisannoksen, kun paikan annoskoko oli etukäteen tiedossa.

Mulla merkkaa hampurilaisissa eniten pihvi ja sen maustaminen. Sitten tulee ilman eri painoarvoa muut lisukkeet sämpylöineen ja kastike/majo. Sitten voidaankin antaa jo arvosana. Perunat arvostellaan tarvittaessa erikseen, tulisin toimeen yhtä hyvin coleslawilla lisukkeena. Toki tykkään dippailla ranskalaisiakin, mutta pieni keko on riittävä. Mitä sen köntsän kokoon tulee, yleensä 150 g pihvi on ihan riittävä. Siinä on kuitenkin juustoineen, sämpylöineen ja muine tilpehööreineen niin paljon syömistä, että nälkä lähtee mulla aivan taatusti. Syön mieluummin hyvää kuin halpaa, jos ne eivät mahdu samaan pakettiin. Aika harvoin mahtuu.

Jos noista mun arvostelukriteereistä joku osa-alue sakkaa, annos ei voi saada arvosanaa "hyvä". Viimeksi olen kotimaassa antanut sen arvosanan Hakaniemen Sävelelle. Ei se mitään gurmeeta ole, mutta minusta laadussa ei ollut moittimista ja kokonaisuus oli tasapainoinen. Tämä ei ole sitten mitään humble bragia, mutta paras eteen tullut burgeri oli jenkeissä jossain Kalifornian pikkukylässä. Todella pelkistetty mättö, mutta se grillissä paistettu pihvi oli aivan perfect. Toinen mieleen jäänyt suoritus oli Prahassa, missä oli aika persoonallinen sämpylä, silleen hyvällä tavalla. Ja kun muu toteutus oli kohdallaan, niin selkeästi yli keskinkertaisen mentiin sielläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös