Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 362 784
  • 1 766

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikä tahansa on parempi kuin Hesburger. Tervetuloa, Takokello.
Harvinaisen hyvin sanottu.
Mä en löydä mitään positiivista Hesestä. Olisi edes nopea palvelu mutta siellä on kaikista vaihtoehdoista hitain. Hampurilaiset ihme virityksiä täynnä majoa, kalliitakin vielä. Kuten aiemmin totesin Taco Bell on silkaa bulkkia mutta ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin Hese.

Jos haluaa simppeliä, halpaa ja nopeaa jenkkipurilaista niin paras on Mäkin eurolista, tuplajuustoa, juustoa, el macoa, pekonia mitä saa 1-3 eurolla. Ei mitään aterioita vaan pelkät burgerit taskuun ja menoksi.

_
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Kyllä Taco Bell on Pohjois-Amerikan huonoin pikaruokaketju, siis aivan karmeaa roskaa! Mikä tahansa olisi ollut parempi kuin tuo meksikolaisruokaketjun irvikuva.

Hesen haukkujien kanssa kyllä samaa mieltä, varsinkin tuosta palvelun hitaudesta, sillä tuonnehan pääsee työhön kuka tahansa elämänkoululainen, kun taas McDonaldissa on edes jotain vaatimuksia ja homman täytyy toimia nopeasti.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olisi edes nopea palvelu mutta siellä on kaikista vaihtoehdoista hitain.

Minulle usein toiseen suuntaan. Hesellä hitainta on ne, jotka jonossa eivät ole vielä päättäneet mitä syö. Teinejä iso lauma samaan aikaan tiskillä, sekoilevat päätöksien ja rahojen kanssa. Toinen osasto on mummot ja papat, jotka eivät päätöksiä osaa tehdä. Nuo on ne tilanteet, jolloin tämä asiakas kokee palvelun hitaaksi. Yleensä nopeasti saan burgerini, josko sellaisen otan, mikä ei vielä valmis ole.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minulle usein toiseen suuntaan. Hesellä hitainta on ne, jotka jonossa eivät ole vielä päättäneet mitä syö. Teinejä iso lauma samaan aikaan tiskillä, sekoilevat päätöksien ja rahojen kanssa. Toinen osasto on mummot ja papat, jotka eivät päätöksiä osaa tehdä.
Mun mielestä tässä haukutaan hiukan väärää puuta. Edelleenkin toki vain mun omia kokemuksia, mutta juuri noissa mainituissa tilanteissa pitäisi tulla toisen kassan purkamaan jonoa ja sitä näen todella harvoin Hesessä. Mäkkärissä yleensä pari kassaa ja vielä näkee usein sitä vuoropäällikköäkin tyhjentämässä jonoa. Itse asioin pääosin viikonlopuista ja päivällä. Mitään syytä mulla ei ole haukkua Heseä, niin kuin totesin jos olisi edes nopea niin ottaisin joskus sieltäkin burgerin mukaan.

_
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mun mielestä tässä haukutaan hiukan väärää puuta. Edelleenkin toki vain mun omia kokemuksia, mutta juuri noissa mainituissa tilanteissa pitäisi tulla toisen kassan purkamaan jonoa ja sitä näen todella harvoin Hesessä. Mäkkärissä yleensä pari kassaa ja vielä näkee usein sitä vuoropäällikköäkin tyhjentämässä jonoa. Itse asioin pääosin viikonlopuista ja päivällä. Mitään syytä mulla ei ole haukkua Heseä, niin kuin totesin jos olisi edes nopea niin ottaisin joskus sieltäkin burgerin mukaan.

_

Minulla ehkä siis tuuri kohdallaan toisinaan. Lounasaikaan jos olen vahingossa Heselle osunut, on kyllä kassojakin ollut enemmän auki. Eli lähinnä vierestä saan seurata noita kuvailemiani tilanteita. Mäkkäriin en osaa verrata, kun Turussa ei tuota ketjua liian helposti ole käytettävissä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Hesessä ei taida yleisesti olla käytössä sitä checkki-listaa jonka ne mäkkärissä naputtelevat samalla kun pakkaavat tilauksia. Melkein enemmän sääntö kuin poikkeus että hesessä jotain puuttuu tilauksesta. Hesessä ainoa hyvä puoli on majot, itse en niitäkään hirveästi arvosta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee yleensä Taco Bellistä ensimmäisenä mieleen Conan O'Brienin heitto sen jälkeen, kun jossain päin USA:ta rekka oli jysäyttänyt Taco Bellin seinästä läpi vessan kohdalta. "Ravintolasta kommentoitiin, että se oli päivän toiseksi pahin vessakatastrofi."

Sinänsä sama minulle - ehkä tulee joskus kokeiltua, mutta sellainen mielikuva on, että tuo olisi bulkkitexmexiä pahimmillaan.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mulla ole näin negatiivisia kokemuksia Taco Bellistä. Ihan OK ketjupikaruokaa ja vähän vaihtelua hampurilaisille ja pizzalle.
Ketjupaikkojen etu on siinä, että sieltä tietää mitä saa ja mihin hintaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Ei mulla ole näin negatiivisia kokemuksia Taco Bellistä. Ihan OK ketjupikaruokaa ja vähän vaihtelua hampurilaisille ja pizzalle.
Ketjupaikkojen etu on siinä, että sieltä tietää mitä saa ja mihin hintaan.
Samaa mieltä. Näistä ketjupikaruokaloista ihan normaalia keskikastia, josta saa ihan kelvollista (ja ainakin saatanan isoja) annoksia ihan kohtuulliseen hintaan. Ainakin tuo vaihtelua näihin jo Suomessa oleviin ketjuihin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Täytyy mainostaa tätä Porin ehdottomasti parasta kebulaa:

Turo's Heavy Kebab

Paikka on pieni kuin persläpi ja take away on ollut ainoa mahdollisuus, mutta laajennusta on tulossa. Ihan helvetisti tuntuu porukkaa käyvän ja en ole ainoa hehkuttaja. Ehkä se johtuu siitä, ettei täällä oikein ole ollut laadukasta katuruokaa tarjolla. Tietysti Grilli-Pori on oma lukunsa, mutta se on enemmän perusgrilli-meininkiä.

Uudet standardit lyötiin pöytään ja en koske enää pitkällä tikullakaan turkkilaisten ripulirulliin.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Olen hieman ihmeissäni. Missä on Mäkkärin Filet O`Fish? Maistuvalla kastikkeeella varustettu turska(?) annos hampparin välissä on kadonnut kaikkialta joidenkin merkillisten Kasviswrappien tieltä. Oikeutta niille, jolle elämä on pelkkää turskaa!
 
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Onhan Hesburger ainakin Mäkkiä & Burger Kingiä parempi. Burger King on törkeen huono mesta. Double Steakhouse hyi helvetti mitä paskaa. Hesen Megahampurilainen voittaa "talonpihvin" 100-0.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onhan Hesburger ainakin Mäkkiä & Burger Kingiä parempi. Burger King on törkeen huono mesta. Double Steakhouse hyi helvetti mitä paskaa. Hesen Megahampurilainen voittaa "talonpihvin" 100-0.
On kohtalaisen infantiilia kutsua ruokaa paskaksi, toisekseen olet vain yksinkertaisesti väärässä. Liekillä grillattu Double Steakhouse on parempi hampurilainen, kuin mikään niistä Hesen iänikuisessa kastikkeessa uivista bulkkipurilaisista. Puhumattakaan tosiaan mainituista Hesen ranskalaisista.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Erittäin samaa mieltä BK:sta. Hesessä käy sen kerran vuodessa ehkä, mutta onhan nyt Kingin purilaiset roskapurilaisista parhaat. Harmi ettei Suomesta saa sitä tasoa, mitä Bronxin BK:ssa oli Whopper. En ole missään syönyt niin täydellistä pikapurilaista, maku ja kokonaisuus oli taivaallista.
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Onhan Hesburger ainakin Mäkkiä & Burger Kingiä parempi. Burger King on törkeen huono mesta. Double Steakhouse hyi helvetti mitä paskaa. Hesen Megahampurilainen voittaa "talonpihvin" 100-0.
Allekirjoitan tämän. Hese näistä kolmesta selvästi paras paikka.

Mäkkäriä tuntuu moni hehkuttavan joidenkin euron juustojen takia, joka on jo melkein itkeä vai nauraa ketjun kamaa.
 
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
On kohtalaisen infantiilia kutsua ruokaa paskaksi, toisekseen olet vain yksinkertaisesti väärässä. Liekillä grillattu Double Steakhouse on parempi hampurilainen, kuin mikään niistä Hesen iänikuisessa kastikkeessa uivista bulkkipurilaisista. Puhumattakaan tosiaan mainituista Hesen ranskalaisista.

Sanoin vaan mielipiteeni suoraan, paska toki terminä hieman radikaali mutta se kiteyttää hyvin ajatukseni hampurilaisesta. Paistettu sipuli ei maistu sipulilta, kastikkeet ovat aivan hirveitä & liha grillataan päin helvettiä, mikä ei sinänsä yllätä kun kyse on huonosti palkatusta pikaruokatyöstä Rankalaiset ovat hyviä, mutta se ei paljoa lohduta kun itse hampurilainen on mitä on. Olen käynyt Kyproksella Burger Kingissä ja voin kertoa että Suomen taso on hirveetä paskaa verrattuna siihen. En tiedä mistä johtuu ettei laatua saada edes lähelle ulkomaan tasoa.

Jos haluaa oikeesti hyvää hampurilaista niin kannattaa mennä käymään Mikes Dinnersissä. Siellä käydessä huomaa kuinka kaukana Burger Kingin purilaiset on oikeesti hyvästä hampurilaisesta. Ei oikee toimi tommonen "parempi pikaruoka" itelle.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen hieman ihmeissäni. Missä on Mäkkärin Filet O`Fish? Maistuvalla kastikkeeella varustettu turska(?) annos hampparin välissä on kadonnut kaikkialta joidenkin merkillisten Kasviswrappien tieltä. Oikeutta niille, jolle elämä on pelkkää turskaa!
Minullekin oli taannoin epämiellyttävä yllätys huomata kalahampurilaisen poistuneen ketjun valikoimista Suomessa. Kysynnän ja tarjonnan laista tässä on tietysti kyse, ja F'oF olisi taatusti edelleenkin valikoimissa, jos tuote maistuisi suomalaisille. Kalahampurilainen oli ehdoton suosikkini McPuljun tuotteista, mutta sillä tarkennuksella, että tilatessa piti aina muistaa pyytää mukaan tomaattia ja salaattia. Noista perittiin vähän lisähintoja, mutta ilman ekstroja kalahampurilainen oli mielestäni turhan aneeminen esitys.

Hesburgerilla taitaa olla edelleen kalahampurilainen valikoimissa, mutta siinä on kai ollut jo ainakin vuosikymmenen ajan jokin väsynyt lohijauhomössöpihvi, joka on suorastaan kulinaarisen McDonaldsin kalahammpirilaisen rinnalla täysi nolla. Toki Heselläkin oli vielä 90-luvulla oivallinen turskapihvihampurilainen valikoimassa, mutta ei siis enää aikoihin. Muutenkin koko Hesburger on täysin suolesta löllömajoneesipurilaisineen. Ei sellaista paskaa syö mielikseen kuin joku demari.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei sellaista paskaa syö mielikseen kuin joku demari.
Turkulainen demari. Pertti Paasio ehkäpä.
Mun on kyllä sanottava, että sen verran kauan olen Turun seudulla ehdollistunut, että mielummin syön Hesen hampurilaisia kuin Mäkin tai BK:n, jotka ovat turhan kuivia, josko toisaalta Hesellä se majoneesimäärä tuntuu toisinaan hiukan överiltä, mutta onhan esim megahampurilainen positiivinen asia kaikkinensa.
Ranskalaiset Hesellä on kehnot, mutta kyl ne hei vihreen majoneesin kans menee. Turussa Mäkkiin tai Burger Kingiin joutuu tietysti ihan erikseen menemään, kun ei niitä löydy kuin keskusta-alueelta* ja kun sinne maalaisena uskaltaudun niin saman tien voin syödä jotain kunnollistakin. Eli huoltoasemilla ja kauppakeskuksissa lähinnä tulee pikaruokailtua.
Demariksi en sentään ole alkanut.
*joo raisiossa on mäkki.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ranskalaiset + majo oli juuri se syy, minkä takia en pysty enää syömään Hesen tuotteita kuin äärimmäisen pakon edessä. Siis oikeasti? Ranskalaiset majoneesilla? Tämä joskus kultaisella 80-luvulla, "kalaperunat ja kunnolla sitä majoneesia, kiitos". Silloin se vaikutti hyvältä idealta tilatessa, kun ne kioskihampurilaisetkin oli niin hyviä aikanaan baarista kotiin palatessa. Jäi kesken.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ranskalaiset + majo oli juuri se syy, minkä takia en pysty enää syömään Hesen tuotteita kuin äärimmäisen pakon edessä. Siis oikeasti? Ranskalaiset majoneesilla? Tämä joskus kultaisella 80-luvulla, "kalaperunat ja kunnolla sitä majoneesia, kiitos". Silloin se vaikutti hyvältä idealta tilatessa, kun ne kioskihampurilaisetkin oli niin hyviä aikanaan baarista kotiin palatessa. Jäi kesken.
No menee ne kuivanakin, vaikka eivät hääppöisiä ole, eli mielummin majoneesilla. Olen luullut että majoneesia saa ranskisten kanssa käyttää virallisen 2010-luvun ohjeistuksen mukaisesti, ja teen sitä yleensä kotonakin jos ranuja paistan. Ketsuppia en ole ruokiin lisännyt ysikytluvun jälkeen, kun en ole keksinyt yhtään hyvää syytä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ketsuppia en ole ruokiin lisännyt ysikytluvun jälkeen, kun en ole keksinyt yhtään hyvää syytä.
Ketsupin ja ranskalaisten liitto on pyhä. Ja onhan ketsupille pari muutakin käyttötarkoitusta. Ihan turha sitä on dissata, mutta toki aika ja paikka pitää valita, milloin sitä kehtaa käyttää. Mäkkärissä otan äärimmäisen harvoin ranskalaiset, mutta aina ketsuppia kylkeen, jos otan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös